*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:34

annutjuuh schreef:
ShauniBef schreef:

Ik kán hier geen respect voor hebben......

Reageer dan niet!! Je mag best je mening geven, maar heb wel respect voor iemand! Je kunt iemand hier wel pijn mee doen!!

Heuj! Jij voegt ook niet veel nuttigs toe hier! Ik vond mijn eerste post best netjes hoor ;) ..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:36

Dames: misschien even ergens anders stoeien? Volgens mij is het wel duidelijk wat jullie bedoelen..... *KALM DAMES*

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:37

chanel1985 schreef:
Sorry, maar al de "perfecte bokkers" hier, konden die alles direct perfect? Iedereen is toch ooit ergens moeten beginnen of zijn julie allemaal "anky's" van geboorte?

Ik zie ook wel heus dat het plaatje niet klopt, veel te veel getrek en gesleur maar ik dnek dat ts meer heeft aan tips of onderstuening dan dat ze aan beledigingen heeft.

Dit is juist de reden dat ik van mezelf geen rijfoto's op bokt zet, ik denk dat ik dan 5 meter onder de grond geboord zou worden.

ik zie hier een ruiter die een paard kapot kan rijden...juist omdat het zo´n lief dier is..bij 99 procent van de jonge paarden zou je met je neus in het zand eindigen als je zo reed. Mijn opmerking over de eerste keer rijden was bloedserieus. Ik heb een vriendin eens voor de gein rond laten tuffen op mijn brave knol omdat rijden volgens haar geen sport is en dat zag er net zo uit..ik kan me niet voorstellen dat ts lange rijervaring heeft of ze moet een keer gevallen zijn en nu bang zijn..
Is allemaal niet erg en is idd erg confronterend, dat snap ik :) Maar dit kan zo niet verder gaan en aangezien ts praat over goede zadelmakers en osthopaten vraag ik me echt af waar die instructeur dan is..

De enige juiste tip is gewoon niet leuk: investeer eerst in jezelf en laat het paard zolang staan..of rij iedere keer met instructeur.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:40

MyLittleLove

Re: Ud'Anna - Udessa ter Pruts...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:44

Mmm TS, de foto's zijn niet erg fijn nee. Meeste tips zijn al gegeven.
Je zegt dat je al zitles hebt gehad, heb je dit ook met zadel gehad of alleen zonder? Heb je ook les met je paard?
Ik denk dat je met de gegeven tips al aardig aan de slag kunt. :j

Cateyess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:47

Citaat:
ik zie hier een ruiter die een paard kapot kan rijden...juist omdat het zo´n lief dier is..bij 99 procent van de jonge paarden zou je met je neus in het zand eindigen als je zo reed. Mijn opmerking over de eerste keer rijden was bloedserieus. Ik heb een vriendin eens voor de gein rond laten tuffen op mijn brave knol omdat rijden volgens haar geen sport is en dat zag er net zo uit..ik kan me niet voorstellen dat ts lange rijervaring heeft of ze moet een keer gevallen zijn en nu bang zijn..
Is allemaal niet erg en is idd erg confronterend, dat snap ik :) Maar dit kan zo niet verder gaan en aangezien ts praat over goede zadelmakers en osthopaten vraag ik me echt af waar die instructeur dan is..

De enige juiste tip is gewoon niet leuk: investeer eerst in jezelf en laat het paard zolang staan..of rij iedere keer met instructeur.

Ik heb het hier mee eens, zo ga je helemaal de verkeerde kant op. Bitloos hoofdstel en dan ook nog zo lopen trekken.
Je zadel is te klein voor jou dat zie je duidelijk en of het nu nieuw is op niet het is te klein en dat zie je gewoon heel goed. Les nemen is inderdaad heel slim want je gaat de foute kant op. Ik denk dat je je pony nog heel lang wilt houden dus ga er zuinig mee om, en dat is niet zoals je nu doet. Ga eerst je eigen houding verbeteren. Je maakt je paard zo echt kapot, en als je zegt dat je travers etc.. kan dan zou ik dat wel eens op een foto willen zien. Ik zou je heel graag tips willen geven maar dan heb ik tot morgen nog wel bezig,

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:57

Ik lees zojuist dat je op je 21ste bent begonnen met je eerste paardrijlessen, je bent nu 22 en hebt je eigen pony ingereden... met nauwelijks een jaar manegelessen op zak...
Dit verklaard natuurlijk erg veel.

Wees verstandig; investeer in lessen, en desnoods iemand die jouw paard correct traint zodat jouw paard gaat leren begrijpen wat de bedoeling is.
Het is duidelijk dat je het geweldig vind en er helemaal voor wilt gaan, je hebt alle tijd... ze is nog jong.

Maar gooi nu wel het roer om, anders ben ik bang dat haar blessureleed staat te wachten.
Zet em op!!!!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:01

Nou volgens mij weet ze nu wel dat ze les moet gaan nemen en dat het beeld niet heel vriendelijk is? :7 maar als ik haar posts lees bedoeld ze het allemaal wel heel goed en wilt ze ook ideeën en tips van andere bokkers aannemen, alleen -als ik dat zo vrij mag zeggen- heeft ze er zelf een beetje te veel aan liggen prutsen.
Hoef je iemand toch niet helemaal voor af te kraken? als je reageert vind ik dat je ook kritiek onderbouwd moet zijn en niet alleen moet roepen: ''neem les'' en ''stap op mijn paard dan knal je er direct af''

Ten eerste wil ik meegeven dat dit inderdaad niet mijn manier van opleiden is, en dat ik mijn paard toen ze 4 was hooguit 4 x in de week reed. Maar als ik even van de foto's af beoordeel, is het geen hoogstandje wat betreft dressuur. Daarbij zijn het moment opnames..

Op je stem rijden vind ik op zich niet erg als je toch recreatief rijd (op wedstrijd is dat verboden) maar dat is dan puur alleen voor de basis. Daarbij denk ik dat je er niet zo ver mee komt. Want dan vraag ik me serieus af hoe je hem in de renvers en in de travers wilt rijden? daarbij zou ik nu even helemaal niet denken aan oefeningen zoals renvers en travers. Daar moet je paard gewoon echt wat verder voor afgericht zijn, betere oprichting, betere verzameling, balans, aanleuning, ontspanning etc... want zo vanaf de foto's te zien geeft ze niet eens na.

Beste tips die ik vanaf mijn computer kan geven zijn: handen naast elkaar, en 30 cm lager. meegaan met de beweging van t paard. Ik weet niet of het je bedoeling is dat ze aan ''de teugel'' moet lopen? maar daar zou ik me voorlopig niet mee bezig houden. Eerst jij, je zit en jij.
Dus 2 handen naast elkaar, een stuk lager, en van achter naar voren rijden. Met 2 handen tegelijk meegaan met de beweging van je paard. En je hakken uitduwen, dat is sowieso nergens voor nodig om die op te trekken want je moet been geven met je kuit. Dus ja, ik geef je als tip dat je van je stem af moet en gewoon op je been moet gaan rijden.

Als je kijkt naar foto 2, die richting bedoel ik (kwa handhouding) alleen zorg wel dat je daarbij contact houd. Niet sleuren/hangen/trekken, gewoon contact. Nu hangt t iets in een boogje. op deze foto hang je ook helemaal naar achter. Been lang en je bovenlichaam iets meer naar voren laten komen. Niet veel, wel iets. Nu zit je achter het evenwichtspunt van je paard.

Eigenlijk geld bovenstaand commentaar voor alle foto's. Zo te zien gaan je handen ook alle kanten op als je een volte in gaat, dus geen volte meer maken? trouwens, sturen doe je niet met je handen maar met je been. En als je hem op stemhulp rijd gaat je pony dat ook niet snappen :n
Zorg eerst dat je in een ''rechte lijn'' (hoefslag volgen) contact hebt van achter naar voren. En dat je je handen lager zet en bij elkaar. Want je pony snapt er nu helemaal niets van.
En omdat ik mijn kritiek onderbouwd heb vind ik dat ik mag zeggen: ga op zoek naar een goede instructeur/instructrice.

Succes, je bedoeld het in ieder geval niet verkeerd allemaal dus dan weet ik wel zeker dat het goed komt mits je goede instructie zoekt!

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:02

Het meeste commentaar is hier allang gegeven en er staan hier en daar nuttige tips tussen, al had het hier en daar wel wat vriendelijker geformuleerd mogen worden.
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien is het al gezegd. Maar aan het begin was er iemand die dacht dat jij aan de teugels trok. Ik denk niet dat je dat doet. En al helemaal niet dat je het expres doet. Constant contact is iets wat ik wel mis op de foto's. Op sommige foto's hangen de teugels (zoals je zelf al aangeeft) in een boogje, terwijl ze op andere foto's juist strak staan. Los/vast/los/vast dus. Behoorlijk onduidelijk voor je paard en waarschijnlijk ook niet zo prettig. Als je naar je hand/arm houding kijkt begrijp je waar het vandaan komt. Probeer je arm te laten werken als een veer. Dat kan alleen als je
1. je handen rechtop houdt,
2. je ellebogen tegen je lichaam en
3. je onderarm één rechte lijn vormt met de teugels, handen omlaag dus en geen knik in je polsen.
Anders krijg je nooit een verende verbinding met de mond. Probeer vervolgens de mond van je paard te voelen en steeds dezelfde hoeveelheid druk erop te houden door lichtjes mee te bewegen met de beweging van het hoofd. Doe desnoods je ogen erbij dicht.

En verder les, les en nog eens les met je prachtige paardje (die donkere kleur!). Fouten zijn zijn niet erg, als je er maar van leert.
Beugels gaatje (of meerdere) langer zou ook nog wel eens een poging waard kunnen zijn.

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:18

Als je nog zo beginnend bent met rijden (waar ik vanuit ga), zou ik gaan rijden op een braaf en ervaren paard, alles in stapjes doen en je balans vinden ZONDER teugels.

Zoek iemand die er verstand van heeft om je te helpen (een instructeur).

Je kan dit al best snel verbeteren, mijn moeder heeft nu 5x gereden en kan al heel netjes draven :) nu mag ze van mij pas de teugels vasthouden, omdat je anders al snel in de teugels gaat hangen of trekken om je balans te houden ;)

Het komt vast nog wel goed, maar het beste is als jij lekker gaat leren zitten en rijden, en je kan je ook verdiepen in longeren en je paard zo weer op de goede weg helpen.

Ik zou zo niet nog een keer opstappen, lekker gaan longeren of je paardje een vakantie geven totdat je er klaar voor bent :)

Succes!

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:22

Bij je zit heb ik het idee dat je vanuit je beugels en voeten rijdt i.p.v. uit je benen en knieën. Je moet proberen je benen meer aangesloten te houden (met name je knieën). Het zou niet verkeerd zijn als je je beugels enkele gaten langer zou doen. Je kan je zit goed oefenen door zonder beugels te gaan lichtrijden. En je hakken uitdrukken, maar dat gaf je zelf aan. Ook merk ik op dat je stuurt door je hand naar de hals te halen, dit is absoluut niet juist (ik kan het weten, had zelf dit probleem ook). Hierdoor krijgt je paard een dreun op de neus en wordt alleen de hals gestuurd. Je kan dus veel beter sturen door middel van de hand van de hals af te halen.
Ik zou zo nog veel meer tips kunnen geven, maar ik denk dat een goede instructeur je veel beter op weg zou kunnen helpen! Veel succes in ieder geval. Ik vind overigens dat je een onwijs leuk paard onder je kont hebt!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:54

En waar is TS?
Nou vind het ook niet goed eruit zien..
Commetaar is al gegeven ;)
Miss weet het paard niet beter dan die houding? omdat zij de enige is die erop gereden heeft?

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:03

_Amigo schreef:
En waar is TS?
Nou vind het ook niet goed eruit zien..
Commetaar is al gegeven ;)
Miss weet het paard niet beter dan die houding? omdat zij de enige is die erop gereden heeft?

Het kan nog veranderen, paard is nog jong :P

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:17

Ondanks de vele negatieve opmerkingen hier, denk ik dat de TS zeker wat heeft aan de opbouwende kritiek die een aantal van jullie gegeven hebben! Ik ben zelf geen topper, maar TS mijn complimenten dat je deze foto's hebt geplaatst. Commentaar van anderen verwerken is niet altijd makkelijk, maar ik denk dat je met sommige post van bokkers weer een stukje verder kan (les nemen, rechtrichten, uitleg van stelling etcetera), succes ermee en ik hoop dat je later een enorm leuke knol onder je kont hebt die lekker onstpannen loopt :)

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:50

Eigenlijk vind'k het vrij hard :/
Over houding kan ik niets zeggen (ben daar de persoon niet voor).
Maar ze werkt zo hard met haar paardje ! Dat zij daar iets onvriendelijk mee doet, dat kan ik me dus echt niet inbeelden...
Ik weet zelf ook dat velen het hier goed bedoelen, maar sommigen komen nogal grof over en stampen het er echt in.

Tenslotte wil'k nog zeggen dan TS echt goed omgaat met de commentaren !

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 22:52

Hoi,

Ik wil alvast de mensen die het op een menswaardige en deftige manier wisten te verwoorden bedanken!
Ik heb even niet meer gereageerd omdat ik even mijn knollebol een knuf over der bol gaan geven was en een berg hooi bijgelegd heb voor de nacht...

Nu ben ik terug thuis en kruip ik onder de wol, morgen weer werkdag...

Ik beloof nog verder te reageren en dank de mensen die me onderbouwende uitleg gaven met tips in!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:41

Vergeet voor nu ajb even de stelling, buiging en al het andere.

Als je het mij vraagt, moeten jullie allebei terug naar de basis. Jij moet een onafhankelijke zit gaan ontwikkelen en je paardje moet gas, rem en stuur gaan krijgen.

In mijn ogen ben je nu voor je zit nog te afhankelijk van je teugels. Dus: recht op zitten, benen lang maken, beugels flink wat langer, hakken uitdrukken, ontspannen en op je kont zitten. Dit alles dan ook nog eens recht boven je paard. Laat die teugels voor wat ze zijn, in ieder geval voor je zit.

Je paardje moet in eerste instantie goed aan het been komen staan. Dus: leren reageren op lichte kuitdruk. Je mag zeker in het begin nog ondersteuning geven met je stem. probeer dat echter zo snel mogelijk af te bouwen en achterwege te laten. Ook hier: laat die teugels voor wat ze zijn. Ik denk dat (gezien jouw zit) zelfs licht contact niet gewenst is. Zo leert je paardje op eigen benen te lopen. Nu zal hij de teugels als 5e been gaan gebruiken.

Ik denk dat jullie best samen aan jullie punten kunnen werken maar dan onder begeleiding van een goede instructeur. Daarnaast zou ik als ik jou was gaan lessen (eventueel icm zitles) op een goed doorgereden paard. Ook zou ik overwegen je paardje 1 of 2 keer per week te laten rijden door bv je instructeur of een andere goede ruiter die ervaring heeft met het in/doorrijden.

Ik vind overigens dat je wel een heel gaaf beestje onder je kont hebt. Als je hem beu bent, mag je hem zo hier brengen. :D

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:53

Moderatoropmerking:
willen jullie het aub gezellig houden. Advies en tips zijn prima, maar graag wel zo onderbouwen dat TS er ook daadwerkelijk wat aan heeft.

wonder007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:40

Wat een leuke vlecht, vind echt dat het haar goed staat.

Ik zou proberen om je teugels wat losser te laten. Je hebt toch een hele brave pony?! Probeer meer met je benen te sturen! Dit zal in het begin moeilijk zijn want je zal altijd je teugels terug willen nemen, maar oefening baart kunst!!

Verder kan ik niet zoveel commentaar geven. Ik kan alleen maar uit mijn eigen ervaring commentaar geven en hoe het mij is afgeleerd.

Veel succes!!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:57

Cateyess schreef:
Je zadel is te klein voor jou dat zie je duidelijk en of het nu nieuw is op niet het is te klein en dat zie je gewoon heel goed.

Te klein? Mij viel juist op dat ze met haar korte (?) benen redelijk lange zweetbladen lijkt te hebben, waardoor ze amper bij de buik komt...

Je hebt een erg lief paard TS! Probeer zelf om terug te gaan naar de basis: Handjes voor het zadel, boven de schoft & bij elkaar. Schouders naar achteren. Jezelf lang maken. één lijn van je schouder naar je elleboog naar je hak. Van achter naar voor rijden. Volgens mij kan je de stemhulpen al wel achterwege laten & haar gaan leren op je zit en been te reageren.

Is er een reden dat je haar bitloos rijdt?

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:39

Udessa ter pruts.? ;-)
Ik heb door deze naam een klein beetje het gevoel dat dit een reltopic is. Dat mensen uitgelokt worden om een negatieve reactie te geven. Nou dat ga ik dus ook doen. ik vind het er heel slecht uitzien en ik kan je een advies geven. ik heb hier een paar goede adviezen zien staan en neem die ter harte.

Edit...zinsverband aangepast

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:41

ik wil aardig blijven en vind het van een paar mensen wel heel kinderachtig hoe ze hier op reageren jullie doen net of ze haar pony aan het martelen is ofzo, let liever een beetje op je zelf ik weet zeker dat jullie ook niet altijd perfect rijden en de een moet gewoon nog iets meer leren als de ander.

maar verder probeer je hakken een beetje meer uit te drukken, ik weet niet of dat je dit wil doen maar ik heb bij mijn les altijd geleerd vooral voor het evenwicht om dan eens een keer stap, draf en galop zonder stijgbeugels te doen maar ik zou nu eerst even een beetje aan je zit gaan werken niet te ver naar achteren gaan zitten en je stijgbeugels misschien een paar gaatjes langer maken, nog een dingetje houd je handen een beetje lager

verder heb je een hele lieve en mooie pony en met een beetje hulp van andere mensen kun jij nog heel veel komen met je pony

xxx

Okielove75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:04

Ten eerste, knap dat je alle reacties zo goed opvat.

Je hebt een hele leuke knol onder je. Hij lijkt me super braaf, maar ook niet de makkelijkste.

Het beste wat je kan doen is eigenlijk helemaal opnieuw beginnen. Gewoon net alsof je hem weer alles moet leren, en ik denk omdat hij nog zo jong is je er een hele leuke pony van kan maken.
Gewoon lekker naar ontspanning toe rijden, en heel veel naar andere mensen kijken. Kijken wat zij fout en juist goed doen. Kijken hoe ze hun handen houden, hoe de pony daar op reageert en ga zo maar door.
Natuurlijk les nemen, daar leer je echt heel veel van, daardoor kom je op de goede weg en ga je ook echt vooruit.

Nou nog even voor je houding:
Probeer inderdaad een klein stukje tussen beide handen, zodat ze wat dichter bij elkaar blijven. Ook je handen iets meer naar beneden, en proberen vanaf daar naar ontspanning toe te rijden.
Je beugels zou ik een paar gaatjes langer doen, en iets meer in het midden van je zadel te gaan zitten.
Ook zit je een beetje schuin, doe je ogen eens dicht, dan voel je het vaak zelf ook, en kan je er wat een doen.
Je hakken hoef je niet eens zo belachelijk erg naar beneden te drukken, als je maar niet de hele tijd met je hakken erin zit. Je kuit eraan is genoeg.

Probeer gewoon te ontspannen, maar niet zoals je in een stoel zit. Je moet je rug recht houden je buik een beetje in houden. Zo zit je al beter rechtop!

Heel veel succes met je mooie paardje!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 17:53

Ponylies: om even terug te komen op je vraag... er is niets gebeurd, ik ben er niet afgevallen ofzo... enige wat gebeurd is is dat de ostheopate en de zadelpasser zeiden dat ze meer in buiging moest gereden worden en meer op tempo... en ik denk dat ik dan in het extreme vervallen ben en dingen van haar gevraagd heb die ze blijkbaar nog niet aan kon... en dat ik dat zelf ook voelde en dat er daarom bij mij, zowel als bij haar, zoveel spanning gekomen is... maar ik weet zeker van zodra ik dat loslaat en haar terug laat ontspannen ze dat ook onmiddellijk weer zal opzoeken... ik ken haar en ze is heel erg werkwillend en wil het goed doen...

Ninajojo: dat is inderdaad heel jammer, ik zou staan popelen om iemand te mogen verwelkomen die even een handje wil helpen met zitles enzo... jammer dat je zo ver weg woont inderdaad... en bedankt voor je tips!

Heleen: dank je wel voor je reactie en dat je toch nog in ons gelooft dat het mogelijk is... dat doet me heel veel want ik wil echt het allerbeste voor mijn pareltje en ben bereid daarvoor tot het uiterste te gaan, mezelf af te beulen bij wijze van spreken, dat kan me niet schelen maar ik wil het echt goed doen... alleen moet ik nu toegeven dat ik er alleen niet kom... want inderdaad, Ud'Anna is écht een gouden dier... een fantastisch karakter en ontzééééttend lief... al kan ze soms ook écht een temperamentje hebben om U tegen te zeggen maar dat maakt haar nu precies zo leuk!

Dat van die binnenhand van de hals halen wist ik niet... dus in feite open je je binnenteugel als je wil afwenden en hou je je buitenteugel eraan om het "over de schouder naar buiten vallen" tegen te gaan?

Wat de teugels betreft sla je de spijker op de kop! Ik moet inderdaad soms ontzettend achterover gaan leunen om die teugels nog wat in contact te houden of opzij ofzo omdat ik ze te lang heb en dus geen contact meer heb... dat levert dus allerlei vreemde taferelen op zoals hier op de foto's wel merkbaar is...

Echt bedankt!

Meissieline: het is zéker de bedoeling terug te keren naar het beeld van mijn vorige topic! Dit was een "wake up call" die ik dringend nodig had om de ogen te openen! Toen er op dat topic zo fel gereageerd werd dat paardlief niet goed liep, verkeerd liep, bagger was ben ik echt beginnen denken dat ik het compleet anders moest doen... en dit is dan nu het resultaat... maar ik ben er zeker van (mede Ud'Anna kennende) dat ze heel gauw weer dat beeld opzoekt als ik haar het toelaat... dank je wel voor je reactie!

Shaunbef: de rem is niet geleerd met getrek... zoals ik in mijn openingspost al zei, ze reageert op "stop" van de stem... en niets meer dan dat... ook aan de longe... de "st" is al genoeg om haar in de halt te hebben... in alle gangen... dus neen, er is nooit teugelgebruik geweest om haar te doen halthouden... gelieve dus ook niets te veronderstellen die jij niet kan weten en waar je falikant naast zit...

Poes: dat van dat stokje ga ik zeker uitproberen! Super tip van je... de brug begrijp ik niet goed... hoe doe je dat?
Dat van het blijven staan zal ik ook zeker eens proberen... ben benieuwd wat dat met me zal doen...
Ik zie heus wel wat er fout gaat hoor... ik geef dat ook meteen toe... en ik ben zéker bereid daar iets (néé véél) aan te doen!

upendo: het vreemde is dat ik nog geen enkele keer van Ud'Anna afgedonderd ben... gelijk wat voor gekke toeren ze uithaalt... en neen, meestal heb ik dan helemaal geen teugel meer om me aan op te trekken of vast te klampen... en toch blijf ik zitten... dat is het rare aan gans de zaak...

Sjoyceje: thanx nogmaals! Mijn uiteindelijke doel is dus ook om zo weinig mogelijk te moeten doen... haar echt zo losjes mogelijk te rijden... ik ben ergens langs de weg helaas blijkbaar het pad bijster geraakt... maar nu ben ik er terug op geknald en gaan we ervoor!

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:01

Je zit je paard echt in de weg. ;( Dat je dit durft te plaatsen.
Ik zie alleen maar getrek aan de teugels en geschop. Je zit zelf ook scheef.
Het wijken etc. Lijkt ook nergens op
Je hebt een leuk paardje, dus mijn advies is om les te nemen, daar leer jij een hoop van en je paardje ook. Als je namelijk zo doorgaat verpest je een heel leuk paardje, en dat wil je niet lijkt mij.
Mooi zadel ook trouwens :j