Nachtmerrie is werkelijkheid, staart en manen afgeknipt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mellanion84

Re: Nachtmerrie is werkelijkheid, staart en manen afgeknipt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:02

inderdaad aangifte doen, je staat helemaal in je recht! dan piepen de ouders van het 2e meisje ook wel anders!
pfft als ik een dochter zou hebben die zoiets flikte zou ik het de keukenschaar der haar kortwieken! veel plezier op school he pluizenbol!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:07

Pffffff dat je zo rustig kon blijven praten, Ik had die 2 meiden aangevlogen. Ze hebben van je dieren verdorie af te blijven, wat hebben ze er te zoeken.

Die rotkinderen van tegenwoordig.

Ga ze gewoon te lijf met scharen in dr rot haren, dan piept dat meisje wel anders.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 26-10-11 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:09

Hoe oud zijn die meiden?

Ik zou die meiden haast zelf de kop kaal scheren! Glad met een scheermesje incl. wenkbrouwen..

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:10

12 jaar stond in het verhaal..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:18

troi schreef:
Vergeet niet dat niet-paardenmensen echt niet zullen begrijpen wat het probleem is, dus dat laconieke is ergens wel te begijpen.. Wel serieus zullen ze een dikke rekening nemen dus die zou ik ook zeker indienen

Ik stelde eerder voor om een 'voor en na' foto te laten zien aan de ouders van meisje 2. Misschien dat ze nu geen beeld van de schade hebben, maar dat krijgen ze dan wel. Ook mensen die niks met paarden hebben zullen het grote verschil dan zien, en zeer waarschijnlijk een andere reactie hebben.

soooophx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:25

Jeetje! dat doe je toch niet, meteen toen ik je verhaal las dacht ik al dat ze door meisje 2 beinvloed was!
Erg raar van die ouders, maarja als dat kind zegt bijpunten dan geloven die ouders dat vast, haha ze zouden de foto is moeten zienn! _/-\o_

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:36

jeetje wat erg

zou er niet moeten aan denken dat dit mijn hafje over komt hoe kan iemand zoiets doen en dan vooral zulke jonge kinderen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 19:39

Hier vast de foto's, mijn vriend heeft foto's van een betere kwaliteit, die we waarschijnlijk opsturen naar de ouders van meisje 2. Deze zijn gemaakt met mijn zakcameraatje, maar geven wel een redelijke indruk. Als eerste de foto's van mn eigen pony, die er dus het minst erg aan toe is:

Heel stuk uit de manen weggeknipt, de ene kant van zn manenkam is totaal weggeknipt tot bovenop de hals:
Afbeelding

Nog een stuk compleet weg uit de manen:
Afbeelding

Helft van de staart weggeknipt helemaal vanaf bovenaan:
http://i40.tinypic.com/2a7v492.jpg

Voorpluk zeker de helft eraf, kaatsrecht afgeknipt, afschuwelijk lelijk ;( :
http://i44.tinypic.com/1pja0h.jpg

De voorpluk van de vos, of nouja de plek waar die ooit gezeten heeft:
http://i40.tinypic.com/2lw24y0.jpg

De staart van de vos, voor zover je dit nog staart kan noemen :\ :
http://i43.tinypic.com/20auxrk.jpg

Manen van de vos:
http://i43.tinypic.com/64f96b.jpg

Voormalige voorpluk van bruintje (je ziet aan enkele plukjes nog hoe lang die ooit geweest is):
http://i39.tinypic.com/2j422ip.jpg

Ene kant manen van de bruine:
http://i42.tinypic.com/2cnh6kk.jpg

Andere kant manen van de bruine (deels nog lang):
http://i39.tinypic.com/2cn8m1e.jpg

Van zijn staart heb ik helaas geen goede foto, hij stond in de schuilstal (paard is heel erg schuw, normaal valt het wel mee, maar door het opjagen van de kids is het nu weer terug bij af.. ik fotografeerde dus helaas tegen de zon in..)
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 07-11-11 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overige in link geplaatst.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:41

Oh allemachtig! :oo

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:47

Zooooo wel allemachtig he! Bijknippen??? Ik had dat kind persoonlijk zelf een knip beurt gegeven met me tondeuse!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:50

Pffffft...stomme mutsen zeg !

Ik zou een stel duidelijke voor en na foto's laten zien aan de ouders van meisje B zodat ze zelf kunnen zien wat er precies gebeurd is. Daarbij uitleggen dat je de staarten weer lang laat maken door extensions te zetten , en de kosten hier van noemen.

Ze hebben dan de keus : betalen of je doet aangifte.

Van de Fjord vind ik de foto's overigens niet zo duidelijk , ik mis daar echt een foto van veraf zodat je het hele plaatje kunt zien ;)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:52

Hebben die ouders van dat kind geen show poedel waar je je eens lekker op uit gaat leven??? }>

Oh nee, je mag t recht niet in eigen hand nemen........

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:54

Zo zeg, wat haalden die meiden zich in hun hoofd! Vind 12 jaar ook wel een redelijke leeftijd om na te denken dat je zoiets niet hoort te doen?

Zou zeker aangifte doen!

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:55

pmarena schreef:
Pffffft...stomme mutsen zeg !

Ik zou een stel duidelijke voor en na foto's laten zien aan de ouders van meisje B zodat ze zelf kunnen zien wat er precies gebeurd is. Daarbij uitleggen dat je de staarten weer lang laat maken door extensions te zetten , en de kosten hier van noemen.

Ze hebben dan de keus : betalen of je doet aangifte.

Van de Fjord vind ik de foto's overigens niet zo duidelijk , ik mis daar echt een foto van veraf zodat je het hele plaatje kunt zien ;)

Mee eens!

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:56

jeetje !
op die leeftijd zou je moeten weten dat zoiets niet kan,
iig zou ik het nooit in mn hoofd durven te halen !
wat een rotzooitje zeg!
hoe komen ze in die wei ? :?

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:58

jeetje zeg het is echt erg
wat bezielt 2 van die meiden om zo iets te doen :(

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 19:59

Betere foto's van mijn pony (de fjord) heeft mijn vriend waarschijnlijk wel, mn fjord heeft gewoon een ontzettende manenbos, hij is nu 6 en een half, en er is sinds zn 2e/3e nooit een schaar in de buurt geweest, zijn manen ook nooit getrokken o.i.d. dus hij had echt een giga dikke bos manen en een mega voorpluk. Nu zijn er hele happen uit, maar van een afstand zie je dat niet goed, omdat het zo'n dikke bos is, vandaar dat ik van dichtbij foto's heb gemaakt, wel is natuurlijk duidelijk dat er echt gewoon recht een stuk van zn voorpluk af is. Bij hem is het gelukkig niet zielig o.i.d. want hij heeft nog genoeg, dat is ook de reden dat ik in de openingspost zei 'gelukkig' maar ik baal er alsnog gewoon gigantisch van, want hij was zo mooi, en nu ziet het er gewoon niet uit ;( Kan er ook niet te lang naar kijken dan springen de tranen me in de ogen. Daar komt nog bij dat hij zomereczeem heeft, en dat hij daarvoor wordt ingespoten, afgelopen zomer heeft hij voor het eerst zonder eczeemdeken gestaan, zonder alles te schuren, dus het was eindelijk echt heel mooi gegroeid allemaal..

Het stomme is ook dat ik 2 dagen voor dit gebeurde nog tegen meisje 1 heb gezegd dat ik zijn voorpluk zo gigantisch mooi vond!!!! Des te minder snap ik waarom ze hem er voor de helft heeft afgeknipt ;( :(

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 20:00

Sammielola13 schreef:
jeetje !
op die leeftijd zou je moeten weten dat zoiets niet kan,
iig zou ik het nooit in mn hoofd durven te halen !
wat een rotzooitje zeg!
hoe komen ze in die wei ? :?

Het hek van de wei zit op slot, met een extra ketting met hangslot eraan, maar het is gewoon omheind met schrikdraad, het onderste draad zo'n 40 a 50 cm (schat ik?) van de grond. Gewoon onderdoor gekropen dus.

xCharming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:05

meisje A zou ik niet aangeven, maar wat meisje R betreft wel. de staart van die vos is echt heel erg.

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:08

jeetje! Wat erg!
Ik zit hier gewoon met tranen in m'n ogen!
Wat zielig voor die paarden...
Citaat:
meisje A zou ik niet aangeven, maar wat meisje R betreft wel. de staart van die vos is echt heel erg.

Maar dan gaat meisje R vast zeggen dat meisje A er ook mee te maken had, en dan heb je dat weer, Dat je zelf niet alles hebt verteld..
Dan denken ze dadelijk dat je nog vanalles achterhoud..

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:09

Maar ik neem aan dat ze geen toestemming hadden om daar te zijn? Zo bedoel ik het meer, anders zijn ze zowieso al strafbaar ;)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 20:12

Nee tuurlijk hebben ze geen toestemming om daar te zijn! In de wei ernaast staan jonge hengsten, wil er niet aan denken wat er gebeurt was als ze daar de wei ingingen, want waarschijnlijk was het in hun ogen dan nog onze schuld ook als dat flink mis gegaan was :\

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:13

Ja, dat bedoel ik, weten die ouders van dat 2e meisje ook dat ze zonder toestemming de wei in zijn geweest, en wat er dan had kunnen gebeuren?
Echt vreselijk, ik zou gewoon aangifte doen, wel of geen sorry maakt niet uit!

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:17

Oneee... Wat vreselijk!! Ik hoop dat er snel een passende oplossing komt..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:18

jeetje wat erg. :(