kobuss1 schreef:soweeeeee!!! echt vet! Die foto met die steiger vind ik wel heel gaaf!!
ik heb wel een vraag, want ik heb totaal geen verstand van voltige, maar je truc-en zijn volgens mij allemaal met jouw gewicht aan de linkerkant van het paard? Of kwam dit met de foto's toevallig zo uit? Of is bij sommige dingen weer zo dat dan je gewicht toch verdeeld word ofzo? Anders zou ik denken dat je paard aan 1 kant anders ontwikkeld als aan de andere kant??
Ik heb geen idee dus vandaar mijn vraag(en), ben benieuwd???
groetjes B
De meeste oefeningen worden inderdaad links gedaan maar je kan ze ook rechts doen.
Is een gewoonte denk ik omdat je ook geleerd wordt van links op te stappen en niet rechts.
Er is mij ook is gezegd geweest dat een paard sterker is op zijn linkerkant dan zijn rechterkant of dit waar is weet ik niet dus laat ik dit in het midden.
Maar het is niet zo dat hij enkel maar links ontwikkeld is.
Voltige doe ik 1 maal in de week a 1 maal in de twee weken.
Dat is gewoon een half uurtje trainen.
Ik hang ook geen half uur aan een stuk, gewoon een aantal oefeningen doen en dan stoppen.
Voor de rest trainen we ook wat dressuurmatig en maken we heel veel wandelingen wat ik nog het belangrijkste vind (!)
Het gebeurt ook dat we tijdens de wandelingen hier en daar wat voltige doen, is ook plezant.
Hangt er beetje vanaf waar we zin in hebben, Zippo is vrij veelzijdig dus dat is wel fijn.
Waar ik er naast hang in het water zijn er verschillende die het makkelijker rechts vinden of het vlaggetje waar ik mijn linkervoet in de riem steek doen de meeste hem rechts omdat voor velen makkelijker is rechts.
Voor mij makkelijker links dus.
Je ziet zelf wat het vlotste gaat.
Volgens mij ben ik compleet een linkse lol