Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vjestagirl schreef:En van de verzekering: geen idee. Is het ooit veilig om met je paard te weg op te gaan? Is het aan een halstertouwtje veiliger dan zonder? En wat is de minimale dikte van dat touw dan? Anders knoop ik haar aan een strotouwtje en dan heb ik d'r ook 'vast'.
superlise schreef:Tuurlijk kan er wat gebeuren maar jij kan er meer aan sturen als jij hem vast hebt dan als je niks heb. Gelukkig maar dat ik geen mensen zoals jou ken want ik zou me rot ergeren aan dat onverschillige gedrag. Maar inderdaad ik ga ook niet op de openbare weg lopen als het niet hoeft, kunnen alleen maar gevaarlijke dingen van komen, als ik op buitenrit wil ga ik wel met de trailer naar het bos, ver weg van de drukke wegen en vele mensen.
superlise schreef:Jammer dat hij niet kon aantonen dat het niet mag, moeten ze wat aan doen. Zou het echt niet tof vinden als iemand zijn paard los laat lopen, dalijk schrikt 'ie en rent de weg op en rijdt iemand zich er dood op. Dat iemand dat paard dood rijdt zal me een worst wezen maar dat iemand zich zelf dood rijd op jou paard omdat jij hem zo nodig los wil laten lopen, echt ontiégelijk egoïstisch en onnozel..
Spiritdancer schreef:Kaula schreef:Maar bij artikel 5 volgt er toch inbeslagname van voertuig? In dat geval paard dus
Of aanhouding, maar geen staande houding (toch?)
Paard is geen voertuig......Art. 5 geldt voor alle 'verkeersdeelnemers'.....dus ook voetgangers etc..en iemand die naast een paard loopt zonder een verbinding met het paard in tegenstelling tot bijv. een ruiter, kan nooit een bestuurder zijn. Dat de houder van het paard aansprakelijk is voor het paard is weer een heel ander verhaal.
Verder wel weer opmerkelijk dat er zoveel zijn hier die menen dat ze een TS met het vingertje omhoog moeten vertellen wat ze wel of niet dient te doen.
Spiritdancer schreef:Verder wel weer opmerkelijk dat er zoveel zijn hier die menen dat ze een TS met het vingertje omhoog moeten vertellen wat ze wel of niet dient te doen.
Kaula schreef:Maar wat een onzin zeg, touwtje, geen touwtje.. als je paard gaat dan gaatie, dan maakt dat ene touwtje ook niet uit.
tenzij je er zelf graag achteraan gesleept wilt worden.
Ik denk dat de agent zich toch lichtelijk verveelde toen hij de TS tegenkwam.
Vjestagirl schreef:H_Nalanta schreef:Hmm tsja, ik begrijp de agent wel.
Een paard los laten lopen is gewoon gevaarlijk. Er kan altijd wat gebeuren, ook al kent je paard de route uit zijn hoofd. Is het nou zoveel moeite om het touwtje gewoon vast te houden?
Ik begrijp de agent wel in de zin van dat hij het gevaarlijk vindt. Ik had een preek dat ik mijn paard niet los mag laten lopen best op zijn plaats gevonden en begrepen (en me er alsnog niets van aangerokken, maar das n ander verhaal). Maar een boete op basis van dat honden aangelijnd moeten zijn als je paard losloopt. Nee dat vind ik niet logisch. Als mijn kat losliep had ik ook geen boete gehad.
En tuurlijk kan er altijd wat gebeuren, en als dat zo is houdt een touwtje daar helemaal niets aan. Vjes weegt ruim 500 kilo, als ze wil gaat ze toch wel, met als enige verschil dat als ik het touwtje wel vast heb ik daarna geen huid meer aan de binnenkant van mijn handen heb. Het vasthouden van het touwtje is totaal geen moeite, maar wel nutteloos bij Vjesta in dit geval. Ik zou het niet gedaan hebben als k er geen vertouwen in had dat het goedging. Beetje schijnveiligheid.
F_Orumster schreef:Toch zou het niet eerlijk zijn als een hondenhouder wel een boete zou krijgen, ook al wijkt deze ook niet van de zijde van de baas, en jij dan rond kan lopen.
Gypsy schreef:Shahazai![]()
Wat zei je, mijn metertje gaf heel iets anders aan?
F_Orumster schreef:Met verschil dat als ik een kat voor mijn wielen rijdt ik daaroverheen kan rijden zonder gevolgen voor mij.
Dit geldt niet met honden en paarden. Maw, grotere gevolgen.
F_Orumster schreef:Met verschil dat als ik een kat voor mijn wielen rijdt ik daaroverheen kan rijden zonder gevolgen voor mij.
Dit geldt niet met honden en paarden. Maw, grotere gevolgen.