Zo blij!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peggy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:48

Fijn dat je het zo oplost.
Opletten met eten zal altijd nodig zijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 00:25

Sinds vanavond staat Noortje weer 's nachts op de wei :)

Ik huur voor haar weiland met stal op een manege/pensionstal.. inclusief hooi, stro, én brok (2 keer per dag), hoezo verwend? :')
Er is ook een binnenbak, buitenbak en longeercirkel, maar daar heb ik niet zoveel aan haha. Kan er wel lekker vrijheidsdressuur doen als het regent :)

Overdag staat ze met de manegepaarden op de grote wei, en 's nachts heeft ze haar eigen weilandje. De manegepaarden gaan dan op stal, maar ik wil Noortje niet in een stal hebben als het weer goed is. Wanneer het écht slecht weer word, gaat ze wel op stal.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:27

:oo spencer Schuman????? :D
Die komt bij mij ook al jaren mijn paard doen.
Heerlijke tandarts is dat.
Geef noortje en Spencer maar een dikke knuf van mij :D

princesmax

Re: Zo blij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:30

nou die heeft een lekker bekkie :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:32

TS, ik vind het super dat je een pony die niet de beste/knapste/makkelijkste is toch gekocht hebt, ik denk dat Noortje het geweldig gaat hebben bij jou! :j
wij hebben een nieuwe manegepony binnen gekregen met veel haken een overbeet, daar is vandaag ook de tandarts voor gekomen, de pony kan nu al stukken beter eten, dus met wat hulp van de tandarts kan het al een heel verschil maken :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 15:51

Oh, dat is fijn om te lezen, hoop dat het bij Noortje ook beter gaat Dinsdag :D

Ze voelt zich al duidelijk fijner dan toen ik haar kocht :j Ze staat nu rustig haar brokjes te eten, de avond na het ophalen viel ze echt aan en kreeg je haar echt niet meer uit de voerbak voor álles op was. Nu staat ze gewoon met haar hoofd naast de voerbak te kauwen :)
Ze hinnikt wel veel, als je haar een koekje wil geven doet ze het, als het te lang duurt voor je haar eten in de bak doet en als ze ons ziet dan hinnikt ze ook, eigenlijk altijd :')

En na 3 dagen ziet ze er zo uit :wow: De foto vertekend wel een beetje, want haar ribbetjes zijn nog wel wat te zien, net als haar ruggegraat en haar heupbotten, maar ze ziet er al wel beter uit :)
Afbeelding

Quartel; Haha zal ik doen! :D
Spencer is idd een fijne tandarts, hij mag dus mooi elk half jaar komen voor Noortje :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:58

Ze ziet er al beter uit vind ik..
Veel plezier er mee :)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:04

Wauw, wat ziet ze er al goed uit zeg. TS, ik vind het echt super goed van je ! :D
Ook erg leuk dat je voor zo'n pony'tje gaat, echt daar heb ik bewondering voor.

Doe maar een dikke kus aan Noortje!

kobus123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:35

Wat een verschil zo snel! Wow!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:01

rhian schreef:
ach wat een leuk centebakkie...

Who cares of je teveel hebt betaald of te weinig!?!?!?
Als dit je paardje is en het voelt goed is het toch prima?
:j

Echt super dat dit diertje niet afgedankt wordt en er nog mensen als jou bestaan!
Zoals iemand anders al zei; je bent verliefd geworden op alle mooie dingen aan haar en daardoor vallen de minder mooie dingen niet meer op.
Je hebt een uniek paardje.. :j En zij een uniek baasje! <3

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:13

Wauw!!
Wat ziet Noor er super uit!<3
Echt geweldig! Ze ziet er zo gelukkig uit! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:37

Ze ziet er echt goed uit! <3

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:16

Wat een schatje zeg <3.

Super dat je haar gekocht hebt +:)+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 00:19

Nou lekker, typ ik een heel bericht, is het gewoon helemaal weg... Maargoed ik typ hem nu maar even in het kort; Ik had al eerder verteld dat Noortje zoveel hinnikt. Nou de hele dag dus, als ze ons ziet aankomen, als we haar even geen aandacht geven, als we een ander paard aaien, als we praten met mensen naast haar weiland etc. Nouja altijd dus.

Maar nou zijn we gisteren niet geweest... en nou blijkt dus dat ze niet eet als we niet komen..
Bang dat we niet terugkomen?

We zijn vandaag weer geweest, ook gevoerd, en ze viel weer direct aan. Toen ze bijna klaar was met eten zijn we gegaan (Ze had nog een klein handje liggen), ze moet toch weten dat ze ook moet eten als we er niet zijn, maar meteen begon het weer; Nakijken, hinniken, en wss dus ook het laatste beetje niet opgegeten. Ik vind het niet erg, maar wel erg sneu..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 00:39

_O_

Zo dat zegt genoeg :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 07:40

:(:) wat schattig.
wel onhandig voor jou denk ik.

xsharonxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:02

ah wat schattig

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:24

ik verzorg een pony en 2 jaar geleden stond er een fries bij. die fries is uiteindelijk verkocht om een aantal redenen. de eigenaar wou er voor mijn verzorgpony dus een shetlander bij! een vriend van me had van zijn oom een shetlander gekregen (die oom had die shet met een weddenschap gekregen in de kroeg, best raar!) maar goed, hij had al wat te veel shetters, dus deze stond te koop. en die shet had dus ook een onderbeet, was nooit wat mee gedaan etc. prima gezelschapsshet dus ik heb gelijk de eigenaar ingelicht over die shet, en ja, die staat nu dus bij mijn verzorgpony! en de shet is helemaal blij hoor! ik vind het juist fijn dat zulke pony's nog een leuk huisje krijgen! top van je hoor, en noortje ziet er echt superlief uit!

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:31

Awhhh!
Dat bewijst maar weer dat ze zo super lief is!
Ze is echt helemaal dol op je als ik het zo lees! <3

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 19:08

Nou ik hoop dat ze na vandaag nogsteeds zo gek op me is :') Spencer is vandaag geweest voor haar tanden.
Haar kiezen zijn al gedaan, en hij komt over een poosje terug voor haar voortanden. Het apparaat wat hij nodig had om haar tanden korter te maken deed het niet, maarja de kiezen zijn nu weer in orde. Daar zaten toch nog behoorlijke haken op :j

Veilen;
Afbeelding
Iets andere klem dan bij een ''normaal'' paard;
Afbeelding
En zo zijn haar voortanden;
Afbeelding

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:21

ahhaha :')
Ze zal vast nog wel gek op je zijn!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:12

a gossie :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:16

he bah wat vervelend dat dat apparaat het niet deed........
Maar van die haken is ze nu wel mooi af *\o/*

Humpie toch.......liet ze het een beetje makelijk toe??

Zaterdag komt Spencer ook weer bij mij op stal :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 23:49

Ze deed afentoe wel even moeilijk, beetje omhoog komen, rondjes draaien en wat Noortje altijd doet als het haar te lang duurt; Schrapen. We hadden hem daar al voor gewaarschuwd, dat hij rekening moest houden met losse voorbenen, beentjes zitten precies op de hoogte waar hij geen knietje wil hebben :') Maarja ze is nog geen meter, dus steigeren stelt niks voor en hij kon gewoon doorgaan met veilen :+

Vandaag weer bij haar geweest, en ook weer even gewandeld. Afbeelding

Ze valt weer in, terwijl ze toch wel goed eet (Onbeperkt hooi, ongeveer een kwart brok, met een halfe kwart(hoe noem je dat? :+ ) muesli). Heb haar mest gecontroleerd op wormen, maar dat ziet er goed uit. Ze krijgt een maand de tijd om bij te komen, zie ik daarna helemaal geen verbetering, dan ga ik met haar naar de kliniek.

Niet heel goede foto's, maarja voor het idee. Ze zit ook al behoorlijk dik in de vacht, dus dat je haar ribben daardoor kan zien zegt genoeg over hoe dun ze is.. als ik met mijn handen over haar ribben ga dan voel ik niet alleen de ribben, maar ook ruimte tússen haar ribben. Afbeelding Afbeelding

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 00:14

Kan het niet zo zijn dat ze eerst van de honger op het eten af gaat en dat ze nu heel onrustig word als ze jullie niet ziet dat ze van binnen heel onrustig word.
En dat dat veel energie kost bij haar en dat ze na een tijdje als ze er vertrouwen in krijgt dat jullie wel weer terug komen dat ze relaxer vaninnen word en minder energie verbruikt?