Patrice op het HE met Annemarie van der Toorn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Farah_

Re: Patrice op het HE met Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:39

OK, daar gaat 'ie! Ik ga je trouwens binnenkort even mailen voor een afspraak, hoewel je ons volgens mij helemaal niet nodig hebt ;)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:41

Wat ontzettend knap van jou en Patrice! +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:44

Leuk hoor dat je zo enthousiast vooruit gaat !

Juist de enge dingen opzoeken en het dier stoerder maken is de beste aanpak. Bij die van mij heeft het ook even geduurd , heb haar stelselmatig aangeleerd als ze ergens voor weg wilde vluchten : "Nee Rena , éérst KIJKEN , dan zeiken...als het echt nodig is :P "

Wel heel leuk om te zien hoe dat zich ontwikkeld , je begint met vanop afstand blijven staan en KIJKEN in plaats van omdraaien en wegvluchten. Vervolgens ga je het "doe maar snuffen" introduceren , waarbij ze even aan het "enge" moet ruiken. Het kost steeds minder moeite als je dit goed doet en ze leren dan steeds meer dingen vertrouwen.

Ik vond het ook helemaal super om te zien hoe ze het op een gegeven moment ook zèlf in de praktijk ging brengen :))

Liep ze los op het erf naar de stal , stond er om de hoek van de oprit ineens zo'n rare fel gekleurde bak-op-wieltjes voor tuinafval. Ze was rustig aan het wandelen richting het stalgebouwtje , ZIET die bak...en blijft er haast in := Verstijven , omkijken waar ze naartoe kan vluchten , snuiven , wat flatsen op straat laten vallen.... en toen , in plaats van in paniek weg te rennen , zag je d'r denken , echt schitterend :D

Ze raapte al haar moed bij elkaar en ging voorzichtig KIJKEN...en snuffen , precies zoals ik haar geleerd had. En toen bleek het allemaal wel mee te vallen +:)+

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 16:47

Thnks!!!! Kheb hem gezien Esther haha gaaf!!!!! Nou er zijn nog wel wat dingen waar ik tegen aan loop hoor hihi, dus zou het nog super vinden als jullie een keer langs willen komen! Maar geen haast hoor!

@pmarena: dat is Patrice idd ook: helemaal verstijven om vervolgens met een noodgang de benen te nemen! Maarrrrr we zijn op de goede weg :-)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:48

Die noodgang hebben we kunnen zien op HE. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:49

Zitten....en wèg :')

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 16:53

pmarena schreef:
Zitten....en wèg :')
Sani schreef:
Die noodgang hebben we kunnen zien op HE. :+

:j :j :j hahah en dat doet/deed ze net zo als ik erop zit _-:( . Ik ben wel heel blij dat Patrice niet zo een pony is die expres zn ruiter eraf wil gooien. Dit heeft ze ook nog nooit gedaan en na 3 jaar weet ik een beetje hoe en wat ik moet doen om met dr flipacties erop te blijven zitten hahah ( gelukkig nog nooit van dr afgedonderd****klopt het even af****) maar ze heeft het iig nog nooit kwaad bedoelt

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:55

Zal ik ook een keer voor je afkloppen? :') Voor je het 'kwaad' over je heen roept. _O-

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:56

Wauw wat een leuk filmpje langs dat vliegtuig :-)

Jullie hebben echt grote stappen gemaakt +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:01

Ik denk dat dat ook de reden is dat we ze houden chantal.... als dat er ook nog eens bij zou komen :P

Die van mij had vroeger wel een handje van expres en bewust scheten laten op het preciese moment dat er nèt iemand achter haar langs liep :+ Maar voor de rest geen rare streken zoals bokken / schoppen / bijten ofzo.

Wel een keertje dat ze heel jolig was en nadat ik opgestapt was en van de oprit af wilde rijden op de toenmalige stal , hele lieve lage bokjes gaf , achter elkaar , van die rare stuitertjes :P

Moesten we nog langs een auto die op de oprit stond , dus ik zei : nu even niet Rena. Loopt ze braaf langs die auto...en gaat daarna weer verder boinken , maf beest :P

Na een : nou nu kan die wel weer :roll: was het ook over , vreemd dier :P

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:08

chantalhaf schreef:
@ bloodymary: Een struisvogel???? Whahahha waar kom je die in godsnaam tegen hihi. Maar idd, ik ga met Tries ook geen dingen meer uit de weg! Ik ga er juist langs en als ze het heel spannend vind gebruik ik Annemarie haar tactiek die ze op het HE gebruikte. Stapje naar voren, zelf stapje naar achter zetten, weer stapje naar voren enz enz. Ze vertelde dat het het belangrijkste is dat ik als eigenaar controle heb over haar 4 benen!

Bitloos was eigenlijk gewoon een nieuwe uitdaging van mezelf, doe het heel af en toe maar als we net als op het filmpje heel ver naar buiten gaan doe ik het niet! Merkte trouwens wel ( dit filmpje is van zondag ) dat toen ik zondag haar bit weer in deed ze hier veel lekkerder op liep dan voor het bitloze avontuur!

Ik gebruik dus ook iets 'extra's' met buitenrijden, jij een pessoa bit en ik een martingaal, hierdoor voel ik mezelf ook zekerder omdat ze haar hoofd niet HEEEEEEEEL hoog de lucht in kan gooien! Echt top dat je ook zo lekker bezig bent!

Haha, ik ging met iemand een extra lange buitenrit maken op een route waar ik nooit kom. daar was zo'n soort dierentuintje met die struisvogel daarin. Die beesten zijn enorm groot, kunnen heel eng kijken (keek mijn paard dus ook echt aan) en begon toen ook nog van opwinding te rennen. Die van mij stijgerde recht omhoog (volgens mijn rijgenoot) en rende in het stijgeren met een sprong als een gek weg. Het paard van mijn mederijder is bomproof en ook die vond het zelfs eng. Hoewel ik normaal enge situaties niet uit de weg ga zijn we toch maar omgereden via een andere route.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:12

Hoewel mijn paard super kan springen zal ik bijvoorbeeld ook nooit op concours een parcours kunnen springen. Hij moet namelijk eerst alle hindernissen een keer gezien en besnuffeld hebben, vooral met rare kleuren en vormen. En hij mag helaas nog steeds niet mee met parcourslopen.... Heb jij dat ook?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:51

Yeahhhh wat goed zeg.... leuk om jullie te volgen

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 18:56

Bloodymary schreef:
Hoewel mijn paard super kan springen zal ik bijvoorbeeld ook nooit op concours een parcours kunnen springen. Hij moet namelijk eerst alle hindernissen een keer gezien en besnuffeld hebben, vooral met rare kleuren en vormen. En hij mag helaas nog steeds niet mee met parcourslopen.... Heb jij dat ook?

Tries kan ook super springen, en vind het ook heel erg leuk! Op mijn oude manege hadden ze een keer een parcoursje neergezet voor kinderen, dat vind Tries niet zo erg maar................ ze hadden er ook plantenbakken slingers boompjes etc etc neergezet :') je kan haar reactie wel raden!!!!

Dat zal ons helaas ook niet lukken tenzij ze een week de tijd krijgt om eraan te wennen :')

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:08

Zeg nooit nooit Chantal, jullie zijn nu al zover gekomen!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 12:12

jaaaaaaa das ook weer zo hihi, wie weet.......

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 19:59

Gister weer een MEGA overwinning met Tries geboekt!!! En jeetje wat ben ik trots op deze foto's. Ik voelde me altijd veiliger met buiten lopen/rijden als ik OP Tries zat, zo kon ze niet bovenop me springen bij gevaar en kon ik haar als haar RACEMODUS :') aanstond makkelijker terug nemen dan dat ik ernaast liep.

Gister toch de stoute schoenen aan gedaan en een wandeling met vriendlief en Tries aan de hand :j gemaakt :D. We hebben gewoon een uur met haar gewandeld net alsof het een hondje was whahahah en wat voelde het GOEDDDDDDDDDDD 8-)! Hier komen de foto's *\o/*

WE ARE READY 8-)
Afbeelding

Rara waar gaan we heen( jammer dat er geen vliegtuig icoontje is hihi)
Afbeelding

Het werd ineens druk op de weg maar kon Tries niks schelen
Afbeelding

Zo trots op deze foto <3
Afbeelding

Knappe pown
Afbeelding

Het wederzijdse vertrouwen hebben we weer helemaal terug gevonden!!!!
Afbeelding

Tries heeft het altijd eng gevonden om door 'paadjes te lopen' zoals hier te zien op de foto liepen we door een smal paadje met aan weerzijde bosjes hier werd ze wel nerveus van maar het is gelukt :D
Afbeelding

EN HIER............................. DE STOERSTE VAN ALLEMAAL.................. HOU JE VAST..............

Afbeelding

Jeetje wat voelde ik me goed zeg.

Vandaag was het plan om weer een stuk met haar te lopen. Helaas zijn vannacht of vanochtend of gister avond >;) onze domino stenen omgevallen ( zie verslag ) Het was een en al paniek paniek paniek en ik kon niks met haar, alles was DOODENG en het rood in haar ogen was duidelijk te zien :(:) . Ik heb wat grondwerk met haar in de paddock gedaan en mijn doel maar verkleint......... langs de aanhanger ( die er al een maand staat ) lopen. We hebben het beetje bij beetje gedaan, stapje voorruit stapje terug enz enz. Dat is uiteindelijk gelukt :D dus toch wel trots op ons hihi!

En morgen beginnen we weer met een big smile met het opbouwen van onze domino rij *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:01

Waaaauuuwww!!! Die foto's worden beter en beter en beter!

Jammer van de dominosteentjes, op naar een nieuw record toch? :D

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 20:05

Rock schreef:
Waaaauuuwww!!! Die foto's worden beter en beter en beter!

Jammer van de dominosteentjes, op naar een nieuw record toch? :D

Zekers te weten! De volgende rits steentjes wordt langer dan degene die er nu stond ;) hahah

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:11

Wat ziet dat er alweer goed uit zeg! Acht heel gaaf! Want vind ik het toch knap van jullie beiden dat er zoveel vooruitgang wordt geboekt!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 20:50

Dank je wel! Het is jammer van vandaag maar ach.... Morgen weer een dag haha

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 23:53

Geweldig die foto's wat doet ze het goed! En ach ja, af en toe een terugslag, dat hoort er bij. Het blijven ondoorgrondelijke wezens en morgen weer een dag. Het is in ieder geval duidelijk te zien dat ze je vertrouwt. En zo is het in ieder geval niet saai.....

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 13:52

Bloodymary schreef:
Geweldig die foto's wat doet ze het goed! En ach ja, af en toe een terugslag, dat hoort er bij. Het blijven ondoorgrondelijke wezens en morgen weer een dag. Het is in ieder geval duidelijk te zien dat ze je vertrouwt. En zo is het in ieder geval niet saai.....

Saai is het zeker niet :D het is elke dag weer afwachten wat er gaat gebeuren maar het is ook elke dag weer bedenken wat voor nieuws we gaan doen en dat is echt ontzettend leuk!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:06

chantalhaf schreef:
Dank je wel! Het is jammer van vandaag maar ach.... Morgen weer een dag haha

Dat is de instelling +:)+ Trots zijn op wat je hebt bereikt, en doorgaan ondanks dat de domino soms omvalt.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:31

Wat zijn jullie goed bezig, geweldig! Die foto's zijn super!!