Pony gered, ons pennyverhaal *overleden*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 16:04

Al een paar fototjes van de eerste dag.

de doorligwonde op zijn kont
Afbeelding

zo troffen we hem aan
Afbeelding

en toch nog nieuwsgierig en vriendelijk
Afbeelding

een beetje later storte hij in, en in deze houding heeft hij de afgelopen dagen het grootste deel van de tijd gelegen
Afbeelding

Hier probeerde hij recht te komen, wat niet lukte. Let ook op de mest onder zijn staart.
Afbeelding

elliecuijk

Re: Pony gered, ons pennyverhaal (hopelijk met happy end...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:06

pfoe daar schrok ik even van hoor,kwa bouw ziet ie er best goed uit,maar die blik in die ogen.

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:11

Jeetje meis, wat een arm beesie. Gelukkig heeft hij jou nu! Krijgen we binnekort weer een update?
Je kan inderdaad goed in zijn ogen zien dat hij pijn heeft. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:15

Jullie zijn helden, echt! Dat is het enige wat ik ervan kan zeggen ts. Veel sterkte, ik hoop echt dat jullie moeite niet voor niets is, en dat deze knappe poown er weer bovenop komt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:16

Pfoe arm beestje, je snapt toch niet dat mensen het zo ver laten komen :n Gelukkig heeft hij bij jullie nog een kans, zo te lezen zijn jullie ook heel realistisch tot hoe ver je kunt gaan. Toppie.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:19

Arme pony... Hij heeft geluk gehad dat hij jullie heeft getroffen. Wat een opluchting moet het voor hem zijn om nu de zorg te krijgen die hij nodig heeft (en pijnstilling te krijgen!!!). Hopelijk gaat het lukken en komt hij er bovenop! Lukt dat niet, dan hebben jullie echt je best gedaan voor hem!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:21

ontzettend veel geluk gewenst met deze pony. De blik in de oogjes zegt genoeg. Jullie zijn toppers. Evenals de pony, die toch doorvecht. Ontzettend veel respect.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:25

Ahhh gos die foto's! Die blik in zn ogen ook inderdaad, zo sneu! Echt van: Help me alsjeblieft!!

Echt onwijs goed wat jullie doen!

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:27

even een stipje hoor! ik wil echt weten hoe dit afloopt.. geweldig dat jullie dit doen voor dat beestje! erg veel respect!

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:37

Ik volg even..
Ontzettend goed van jullie zeg dat jullie dit beestje een kans gaan geven!
Ik hoop op een goede afloop!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:53

Arm dier! Respect voor jullie hoe jullie dit beestje helpen!
Hopelijk komt er gauw verbetering.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:00

Wat een vriendelijk snuitje... Afschuwelijk om te zien, wat een wrede vorm van verwaarlozing.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:13

tjee wat ziet dat beestje eruit. :(
je snapt sommige mensen niet.
goed werk TS

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:19

Goed dat jullie zo je best doen. Ik heb zelf vorig jaar ook twee pony's opgevangen die zwaar hoefbevangen waren. We hebben ze een heel stuk beter gekregen maar door aantasting van het hoefbeen zouden ze nooit pijnvrij kunnen lopen.
Als ik zie hoe sterk hij zijn voorhoeven ontlast twijfel ik eraan of deze pony ooit nog pijnvrij zal kunnen lopen. Eigenlijk zou je foto's moeten maken van het hoefbeen om te kijken in hoeverre dat is aangetast. Als dat zo is zal het namelijk nooit goed komen hoe triest het ook is. Ik hoop voor jullie dat het meevalt en dat de pony weer opknapt, maar zo te zien is hij heel zwaar bevangen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:47

Ts vind het super wat je doet maar ik vraag me eigen af tot hoever willen jullie nu gaan, kijken jullie tot een bepaalde tijd of gaan jullie gewoon door, ik denk dat je op een gegeven moment een keuze moet maken wat natuurlijk eerlijker is voor de pony.
hij heeft nu in ieder geval aal een super tijd bij jullie gehad.

hoop echt dat hij opknapt hoor, en is ook niet aanvallend bedoelt maar vroeg me dat gewoon af.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:54

Pfff.... Respect hoor!
Heel veel succes met het verder verbeteren van deze pony...! En mocht het echt niet lukken weet hij dat er toch mensen zijn die wel om dieren geven toch...? Dan heeft hij liefde gekend!
Wat een onwijs gemene wereld is dit toch.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:55

fingers crossed!
hoop dat t goed komt met ze! :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:19

Ach arm diertje, maar wat fijn dat jullie nu goed voor hem zorgen. Dat verdient toch ieder dier....

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:22

Ach ik vind het echt geweldig dat je dit doet voor hun! :)

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:25

Pfoh wat een arm beestje..
Heel veel succes ermee, en hopelijk komt alles goed! Echt 'n dikke pluim!

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:33

goed van jullie dat je de zorg op de 2 neemt! echt geweldig! op die foto kijkt hij zo zielig.. arm ding..

ik hoop ook voor jullie dat alles goedkomt! ik blijf dit topic volgen en hoop natuurlijk op vooruitgang!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 18:42

Net weer thuis van de paarden, het was geen succes deze keer...
Pony wilde écht niet meewerken, en ik ben ervan overtuigd dat het dit keer een combinatie was van vermoeidheid/pijn + écht gewoon niet mee willen werken.
Hij lag weer volledig plat en wilde niet recht gaan liggen, maar stond een kwartiertje (en veel bloed, zweet en tranen van ons) later wel weer bijna zelfstandig recht. Je gaat me niet wijsmaken dat liggen vermoeiender is dan rechtstaan... Eens hij een paar minuten stond probeerde hij opnieuw rond te stappen, maar toen we hem gingen ondersteunen om de banden los te maken, liet hij zich weer met zijn volle gewicht in onze armen hangen. Terwijl hij rechtstaat hebben we trouwens niet de indruk dat hij pijn heeft, dan is hij vrolijker dan ooit, en gaat echt zelf op zoek naar een manier om zijn evenwicht te bewaren. In onze ogen is meneer gewoon een beetje lui... Het is dus een kwestie van een evenwicht te vinden tussen zo veel ondersteuning als nodig, maar zo weinig mogelijk. We moeten hem aanmoedigen om zélf wat te doen... Hij kan het best, maar het lijkt alsof hij niet wil.
We hebben overigens niet de indruk dat hij een mentaal dipje of iets dergelijks heeft, hij is continu vrolijk en alert, dus we denken niet dat hij zelf aan het opgeven is.

We willen zo ons best doen voor dit dier, maar hij moet zelf ook willen. Misschien was het de warmte, misschien was het wat anders, maar nog 2 dagen zo'n trek- en sleurwerk, dat zit er niet in. Het MOET vlotter. We gaan vanavond kijken voor een nieuw systeem om hem recht te takelen, zodat het voor ons minder belastend is. Op dit moment moeten we elke 2 à 3 uur 4 mensen bij elkaar krijgen om te helpen. Nu is het weekend, maar maandag gaat dat gewoon niet meer.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:46

Meiden... respect hoor _/-\o_

Super dat jullie zoveel willen doen voor deze pony('s). Hopelijk komen ze er allebei weer helemaal bovenop! Succes de komende tijd!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:47

Ah wat sneu zeg! ik hoop echt dat het stukken beter gaat hoor :)
Maar ik moet zeggen vandaag was het echt warm.

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:48

Zijn hoefjes koelen liet hij vandaag gelukkig wel beter toe, waarschijnlijk ook door het warme weer. hij liet de koele compressen tenminste liggen in plaats van ze telkens uit te schoppen.
Wat zijn hoefbevangenheid betreft, de smid zei dat het eigenlijk nog goed meeviel en dat hij al veel ergere gevallen gezien heeft, maar dat zullen we idd nog verder moeten controleren. Al zal dat jammer genoeg nog even op zich moeten wachten tot ik terug geld heb, hopelijk brengt de actie op het straatfeest hier volgend weekend genoeg op om te kunnen verder doen...
Er zijn vandaag ook foto's getrokken van hem terwijl hij staat, die zullen nog wel volgen.