Ricciano's Crusador (4j) 1e x na revalidatie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:31

ik ga niet elke pagina elke keer opnieuw herhalen dat ik niet veel sedeer, dat ie zelfs nog kan schrikken van een tik(je) (Ik zei "goeie tik" omdat ie wel heftig reageert erop!) is daar het bewijs van! Hij kan nog kijkerig zijn, hij kan nog schrikken, hij heeft laatst nog proberen ervan onder te muizen door een stom plekje in de piste. Dus denk je nu echt dat ie zo hard gesedeerd is? Logisch nadenken en je komt er vanzelf wel uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:31

Ik denk ook dat er niet geoordeeld moet worden over mensen die wel of geen ervaring zouden hebben met een peesblessure...
Dat kun je namelijk niet weten ;)

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:32

Quellian schreef:
Y_DG schreef:
Ik werk me uit de naad om dit allemaal te kunnen betalen, ik ben van job verandert om meer te verdienen, alles word op en top gecontroleerd en aangepast en verzorgd. Dat kwetst een mens als ie dit allemaal te horen krijgt!

Keuzes, allemaal keuzes. Ik werk me ook uit de naad om m'n paarden te verzorgen.
Het zou mijn keuze niet zijn om op deze manier de training voort te zetten.

Klomp, een verkeerd vermoeden, alleen een andere omgang qua training.
Overigens heeft mijn paard ook een peesblessure gehad.

Ja gewoon een beetje respect ervoor zou geweldig zijn! Ik zeg niet iedereen, want sommigen zeggen ook dat ze het geweldig vinden wat ik allemaal voor hem doe. Das heel iets anders dan al die grove reacties!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:33

Quellian schreef:
Klomp, een verkeerd vermoeden, alleen een andere omgang qua training.
Overigens heeft mijn paard ook een peesblessure gehad.

Prima, maar zou je dan willen aangeven hoe jij dit had
aangepakt en welke methode volgens jou had moeten worden toegepast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:34

Dus iedereen moet ja en amen zeggen?
Ik ben het met je eens dat mensen te ver gaan, maar meningen mogen gegeven worden toch?

Ik zou het persoonlijk anders doen maar dat is persoonlijk!

En respect is dus iets anders dan het er roerend mee eens zijn....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:36

Y_DG schreef:
Ja gewoon een beetje respect ervoor zou geweldig zijn! Ik zeg niet iedereen, want sommigen zeggen ook dat ze het geweldig vinden wat ik allemaal voor hem doe. Das heel iets anders dan al die grove reacties!

Ik zie daar nergens commentaar op?

Klomp, ik ben meer gevoelsmens naar mijn dieren toe. Paard gaat voor prestatie.
Maar in dit topic krijgt ik een vieze smaak, ik zie een paard dat snel moet presteren en dat is niet mijn kopje thee.
Als er zóveel geld, zóveel tijd en zóveel energie in een paard is gestoken, dan lijkt het mij dat je voor het vervolgtraject (het opbouwen van de training) óók de rust en tijd neemt.

Maar goed, ik laat het voor wat het is.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:37

Ik zit met verbazing te lezen hoe mensen hier over sedatie denken. Hoe licht ook. Een gesedeerd paard laat je relaxed lopen en geef je geen tik omdat die niet op je been reageert. Prima dat het je eigen keuze is om op een gesedeerd paard te rijden, maar houd dan wel rekening met de consequentie dat je niet kan gaan trainen om snel op het been te reageren. Zelfs al is je paard nog druk met sedatie, je weet nooit zeker of hij expres niet op je been reageert of dat hij daarmee toch net op dat moment wat trager is door de sedatie. Logisch nadenken...Weet je welke sedatie die krijgt en hoe die werkt in het paardenlichaam?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:38

Y_DG, gewoon laten kletsen joh.
Ik zou me altijd aan het advies van een dierenkliniek houden, zeker als je tot nu toe zulke goede en snelle resultaten hebt geboekt met het genezingsproces, ook dankzij jouw inzet en investering.
Ik denk dat sommigen hier denken dat je morfine in je paard hebt gepompt, die moeten dan nog maar eens goed kijken naar jouw foto's. Dit is geen zwaar verdoofd paard, alleen de scherpe kantjes worden er af gehaald.
Veel succes en ik zou ook nijdig zijn hoor, alleen mag je hier op Bokt niet echt schrijven wat je van sommigen vindt, want dan krijg je een OW. :D

Y_DG

Re: Ricciano's Crusador (4j) 1e x na revalidatie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:40

hahahah electra! Je denkt net hetzelfde dan mij!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:41

Quellian schreef:
Klomp, ik ben meer gevoelsmens naar mijn dieren toe. Paard gaat voor prestatie.
Maar in dit topic krijgt ik een vieze smaak, ik zie een paard dat snel moet presteren en dat is niet mijn kopje thee.
Als er zóveel geld, zóveel tijd en zóveel energie in een paard is gestoken, dan lijkt het mij dat je voor het vervolgtraject (het opbouwen van de training) óók de rust en tijd neemt.

Maar goed, ik laat het voor wat het is.

Ik ben ook een gevoelsmens naar mijn beesten, vind iets al snel zielig, maar in dit geval niet, omdat
het paard zonder zichzelf meer schade zou toebrengen misschien :)
Ik denk niet zozeer dat dit paard weer snel moet presteren, ik zie dat TS bezig is met het gecontroleerd laten lopen van zijn paard, elke pas controleren en voelen.
Ik zou bij ieder paard ook de tijd en rust willen nemen, maar sommige paarden werken niet zo graag mee en willen liever lekker gek doen, die kun je niet vertellen; he, das niet goed voor je been...je moet rust houden!

Algemeen: Alsnog, hoor ik een hoop mensen roepen dat ze het anders zouden doen, maar geeneen die daar uitleg over geeft.
Deel je kennis, misschien leren wij en dierenartsen er nog wat van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:43

Ik zeg al: mijn hele manier van paarden houden en rijden zou anders zijn dus ik vind heel die situatie niet vergelijkbaar!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:44

Y_DG schreef:
hahahah electra! Je denkt net hetzelfde dan mij!

Bokt is een goede leerschool om je te leren beheersen.
Je wilt niet weten, wat ik af en toe zou willen schrijven :D .
Succes en laat je niet gek maken!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:45

paard gaat voor prestatie Quellian? Wel bij mij ook! Dit paard moet helemaal niet snel presteren, dat bedoel ik nou, denk in godsnaam allemaal eens logisch na, dit mag gewoon zolang duren als nodig is hoor! Hij moet echt niet snel op concours! Er word gewoon gestreven naar een goeie revalidatie en dat kan enkel en alleen door deze methode, geen enkele is een optie, en dat is gewoon zo en ik snap niet dat jullie dat niet zien, mijn excuses daarvoor. Ga maar eens op grote dressuurstallen werken, dan zul je ook ogen trekken! Ik heb er al gewerkt dus ik weet het wel. De blessure kan enkel en alleen nu genezen door de belasting stelselmatig op te voeren en dat kan niet met elke keer een rodeo ritje, dit is in het belang van het paard, niet de prestatie! Godsamme

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:48

Robijntjah schreef:
Ik zeg al: mijn hele manier van paarden houden en rijden zou anders zijn dus ik vind heel die situatie niet vergelijkbaar!

Ik vraag ook niet hoe iemand zijn of haar paard houdt en rijdt?

Ik vraag simpel, hoe zou je een paard beweging geven die eraan toe is als het paard in dit topic die zo
licht ontvlambaar is zonder sedatie?

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:51

Ik kan me vinden in de post van Klomp
Ik heb geleerd dat het grote euvel van bokt is dat mensen allemaal roepen, "oo wat slecht! IK zou het heel anders doen!" om vervolgens niet te zeggen hoe hun het dan in zo een zelfde situatie zouden doen en alleen maar zeggen "jaa maar met MIJN paard"

Niet gehinderd door het feit dat HUN paard niet het paard is van TS en wel eens heel anders in elkaar kan steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:52

Mijn paard was al licht ontvlambaar zonder sedatie :')
Ik zou er niet op kruipen.

Waarom: Ik wil paardrijden als hobby houden en er niet mijn nek mee breken :D

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:54

Ja idd klomp, goeie vraag eigenlijk, niemand die afkomt met een idee, ja weidegang, maar hallo, dat mag niet?? Hoe gaan jullie een paard gecontroleerd laten lopen zonder hem te overzetten en terug bij af zit qua revalidatie? Hoe gaan jullie hem berijden? Zonder sedatie? En dan eraf gegooid worden om dan vervolgens de bak rond te rennen en hetgeen wat nu al genezen is teniet doen? Gaan jullie hem aan de hand nemen ? Wat trouwens ook niet lukt! De minste misstap kan fataal zijn hoor! Het is niet zo simpel dan dat jullie denken dat het is.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:54

Robijntjah schreef:
Mijn paard was al licht ontvlambaar zonder sedatie :')
Ik zou er niet op kruipen.

Waarom: Ik wil paardrijden als hobby houden en er niet mijn nek mee breken :D

Dat is nog geen antwoord op wat ik vraag ;)

Als jouw paard moet revalideren en jij durft er niet op, hoe moet je dan revalideren?
Misschien dat jouw paard zich rustig houdt op stal of in een wei, maar dat gaat voor TS zijn paard niet op ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:58

Y_DG schreef:
Ja idd klomp, goeie vraag eigenlijk, niemand die afkomt met een idee, ja weidegang, maar hallo, dat mag niet?? Hoe gaan jullie een paard gecontroleerd laten lopen zonder hem te overzetten en terug bij af zit qua revalidatie? Hoe gaan jullie hem berijden? Zonder sedatie? En dan eraf gegooid worden om dan vervolgens de bak rond te rennen en hetgeen wat nu al genezen is teniet doen? Gaan jullie hem aan de hand nemen ? Wat trouwens ook niet lukt! De minste misstap kan fataal zijn hoor! Het is niet zo simpel dan dat jullie denken dat het is.

Ik gok: zonder hoofdstel/zadel, na ff grondwerken. Dat moet lukken hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:59

Ik heb geen paard meer ;)

En geen van mijn beiden vorige paarden zouden zich rustig houden.
Ik zou me afvragen in welke zin het rijden het voor mij nog waard was. Maar dat bedoel ik dus met een andere manier van paarden houden al.

Ik zou mijn paard die pijn en ja, ook de sedatie niet aan willen doen.
Als een paard wil rennen en springen, moet dat kunnen. Anders is het het in mijn ogen niet waard.

En ja, ik weet waar ik over praat aangezien ik mijn 1e paard in heb moeten laten slapen....

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:00

Ieder zijn eigen mening, maar ik denk dat hier niets mis mee is. Natuurlijk jammer dat het niet zonder sedatie kan,en geloof me als het paard bijna van z`n benen viel van de verdoving...maar dit is een lichte verdoving, ook niet alles, maar je moet toch wat! het paard mag niet op de wei, mag niet gelongeerd worden en is te druk om te rijden, wat moet je dan?het paard op stal laten staan?of in andere woorden: een goede revalidatie in de weg zitten?
TS: Ik vind het echt een prachtig beestje en ik hoop dat het allemaal goed komt.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 11:01

hoe denk je dat ie de blessure is opgelopen? Ja de weide, ben je dan zo dom om het paard te laten revalideren op de weide? Dit paard overloopt zichzelf, is zo energiek en zo heet dat ie zichzelf overloopt. Net zoals bij het rijden, hij is héél fanatiek, hij is fanatiek als hij gewoon in het werk is, dan is hij nu gewoon gevaarlijk wanneer hij vier maanden stilstaat ook al is het een braaf manneke ;) Nuja, denk toch dat jullie allemaal ongelooflijk onlogsiche reacties geven. Aangezien de aard van de blessure en omdat ik mn paard ken, is dit de BESTE revalidatie, en daar wijk ik absoluut niet van af. En ja jullie mogen natuurlijk jullie mening geven, maar kijk eens, vier pagina's al, en de meeste van de reacties gaan over de sedatie, hoe leuk is dat denk je, daar word je wel een beetje nijdig van hoor. En dan zeker al omdat er geen betere manier is om te revalideren.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 11:02

Electra63 schreef:
Y_DG schreef:

Ik gok: zonder hoofdstel/zadel, na ff grondwerken. Dat moet lukken hoor ;)

En ik gok dat ze hem dan ook uit de weide moeten plukken ;)

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:03

Y_DG schreef:
hoe denk je dat ie de blessure is opgelopen? Ja de weide, ben je dan zo dom om het paard te laten revalideren op de weide? Dit paard overloopt zichzelf, is zo energiek en zo heet dat ie zichzelf overloopt. Net zoals bij het rijden, hij is héél fanatiek, hij is fanatiek als hij gewoon in het werk is, dan is hij nu gewoon gevaarlijk wanneer hij vier maanden stilstaat ook al is het een braaf manneke ;) Nuja, denk toch dat jullie allemaal ongelooflijk onlogsiche reacties geven. Aangezien de aard van de blessure en omdat ik mn paard ken, is dit de BESTE revalidatie, en daar wijk ik absoluut niet van af. En ja jullie mogen natuurlijk jullie mening geven, maar kijk eens, vier pagina's al, en de meeste van de reacties gaan over de sedatie, hoe leuk is dat denk je, daar word je wel een beetje nijdig van hoor. En dan zeker al omdat er geen betere manier is om te revalideren.

Misschien heb je wel gemerkt dat het niet zo slim is om hierover een topic te openen........ :(:)

Roos53

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:11

Ten eerste TS: Wat een prachtig paard zeg! Ziet er fijn uit.
Ten tweede: Ik heb ook een behoorlijk explosief paard gehad die veel beweging nodig had. Ik ben een jaar lang bezig geweest met het opbouwen toen hij een peesblessure kreeg. De blessure was helemaal niet ernstig en zou eigenlijk met een paar weken stappen over moeten zijn, maar het probleem was dat het steeds mis ging omdat hij gewoonweg gek werd tijdens het rijden als ik weer wilde opbouwen! Longeren mocht absoluut niet, dus dat was ook geen optie... Heb heel lang met hem gestapt over harde en onverharde wegen, maar als hij beter was en ik weer kon rijden, explodeerde hij meteen en kon ik weer van voor af aan beginnen. Ik ben toen naar een veearts geweest die mij een (lichte) verdoving heeft aangeraden. Dit gebruikte ik voor de eerste maand rijden en sindsdien loopt hij weer helemaal goed. Natuurlijk heb ik wel snel afgebouwd.
Verder heb ik toen wel relaxed gedaan met rijden, vroeg nauwelijks reactie van hem de eerste keren, ik gaf hem alleen gecontroleerde beweging. Dus ik begrijp TS goed, maar vind dat hij misschien iets te veel vraagt voor de eerste keren. Verder ken ik natuurlijk het paard in kwestie niet, dus misschien is het daar juist wel nodig voor.