Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Quellian schreef:Y_DG schreef:Ik werk me uit de naad om dit allemaal te kunnen betalen, ik ben van job verandert om meer te verdienen, alles word op en top gecontroleerd en aangepast en verzorgd. Dat kwetst een mens als ie dit allemaal te horen krijgt!
Keuzes, allemaal keuzes. Ik werk me ook uit de naad om m'n paarden te verzorgen.
Het zou mijn keuze niet zijn om op deze manier de training voort te zetten.
Klomp, een verkeerd vermoeden, alleen een andere omgang qua training.
Overigens heeft mijn paard ook een peesblessure gehad.
Y_DG schreef:Ja gewoon een beetje respect ervoor zou geweldig zijn! Ik zeg niet iedereen, want sommigen zeggen ook dat ze het geweldig vinden wat ik allemaal voor hem doe. Das heel iets anders dan al die grove reacties!
Quellian schreef:Klomp, ik ben meer gevoelsmens naar mijn dieren toe. Paard gaat voor prestatie.
Maar in dit topic krijgt ik een vieze smaak, ik zie een paard dat snel moet presteren en dat is niet mijn kopje thee.
Als er zóveel geld, zóveel tijd en zóveel energie in een paard is gestoken, dan lijkt het mij dat je voor het vervolgtraject (het opbouwen van de training) óók de rust en tijd neemt.
Maar goed, ik laat het voor wat het is.

Robijntjah schreef:Ik zeg al: mijn hele manier van paarden houden en rijden zou anders zijn dus ik vind heel die situatie niet vergelijkbaar!

Robijntjah schreef:Mijn paard was al licht ontvlambaar zonder sedatie
Ik zou er niet op kruipen.
Waarom: Ik wil paardrijden als hobby houden en er niet mijn nek mee breken

Y_DG schreef:Ja idd klomp, goeie vraag eigenlijk, niemand die afkomt met een idee, ja weidegang, maar hallo, dat mag niet?? Hoe gaan jullie een paard gecontroleerd laten lopen zonder hem te overzetten en terug bij af zit qua revalidatie? Hoe gaan jullie hem berijden? Zonder sedatie? En dan eraf gegooid worden om dan vervolgens de bak rond te rennen en hetgeen wat nu al genezen is teniet doen? Gaan jullie hem aan de hand nemen ? Wat trouwens ook niet lukt! De minste misstap kan fataal zijn hoor! Het is niet zo simpel dan dat jullie denken dat het is.

Nuja, denk toch dat jullie allemaal ongelooflijk onlogsiche reacties geven. Aangezien de aard van de blessure en omdat ik mn paard ken, is dit de BESTE revalidatie, en daar wijk ik absoluut niet van af. En ja jullie mogen natuurlijk jullie mening geven, maar kijk eens, vier pagina's al, en de meeste van de reacties gaan over de sedatie, hoe leuk is dat denk je, daar word je wel een beetje nijdig van hoor. En dan zeker al omdat er geen betere manier is om te revalideren. Electra63 schreef:Y_DG schreef:Ja idd klomp, goeie vraag eigenlijk, niemand die afkomt met een idee, ja weidegang, maar hallo, dat mag niet?? Hoe gaan jullie een paard gecontroleerd laten lopen zonder hem te overzetten en terug bij af zit qua revalidatie? Hoe gaan jullie hem berijden? Zonder sedatie? En dan eraf gegooid worden om dan vervolgens de bak rond te rennen en hetgeen wat nu al genezen is teniet doen? Gaan jullie hem aan de hand nemen ? Wat trouwens ook niet lukt! De minste misstap kan fataal zijn hoor! Het is niet zo simpel dan dat jullie denken dat het is.
Ik gok: zonder hoofdstel/zadel, na ff grondwerken. Dat moet lukken hoor
Y_DG schreef:hoe denk je dat ie de blessure is opgelopen? Ja de weide, ben je dan zo dom om het paard te laten revalideren op de weide? Dit paard overloopt zichzelf, is zo energiek en zo heet dat ie zichzelf overloopt. Net zoals bij het rijden, hij is héél fanatiek, hij is fanatiek als hij gewoon in het werk is, dan is hij nu gewoon gevaarlijk wanneer hij vier maanden stilstaat ook al is het een braaf mannekeNuja, denk toch dat jullie allemaal ongelooflijk onlogsiche reacties geven. Aangezien de aard van de blessure en omdat ik mn paard ken, is dit de BESTE revalidatie, en daar wijk ik absoluut niet van af. En ja jullie mogen natuurlijk jullie mening geven, maar kijk eens, vier pagina's al, en de meeste van de reacties gaan over de sedatie, hoe leuk is dat denk je, daar word je wel een beetje nijdig van hoor. En dan zeker al omdat er geen betere manier is om te revalideren.