Merrie gered

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UpDate_

Re: Merrie gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:41

geen woorden voor, hoe men het zo laten gebeuren...
gelukkig heeft ze nu het juiste plekje gevonden!
super gewoon dat je dit doet voor de merrie!
hopelijk komt ze gauw aan, hoop dat jullie nog een erg mooie tijd gaan krijgen samen!

ik heb 2 jaar geleden ook een erg magere ruin gekocht, binnen een half jaar zag hij er echt stukken beter uit! zie mijn topic! voor vragen of tips gewoon pbb!!!!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:44

jeetje, krijg hier wel kriebels van.. Zo mager..

Echt super goed dat je haar opvangt! :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:20

Echt belachelijk hoe mensen een dier zo kunnen behandelen en dan nog te koop durven zetten. Al ben ik blij dat ze dat gedaan hebben, nu heeft ze iemand die er voor haar is !
Ben benieuwd hoe het gaat verlopen nu.
Als je wat meer vlees op dr botten erbij denkt en alle wondjes weg is het eigenlijk een hele mooie dame !

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:53

Jeetje ik krijg ook kippenvel bij het zien van de foto's!!
Dat mensen zo met een paard om kunnen gaan!
Heel erg goed dat je de zorg op je wilt nemen. Heel veel succes!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:03

Heel veel succes ermee! Kn niet wachten om de foto's te zien dat ze weer happy en gezond in haar
vel zit! Respect!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:06

Wat ziet die er verschrikkelijk uit zeg! Ik hoop dat je snel resultaat gaat zien vna je goede zorgen :)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:08

Ik schrok me een hoedje.... Deze pony lijkt zoveel op mijn oude pony.
Zelfde aftekeningen, hoofd, bouw..
Het is dat die van mij wel een chip had, anders dacht ik toch dat zij het was.

Gelukkig heeft de pony nu een fijn plekje, hoop dat ze snel opknapt. :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 12:45

Ben juist terug :D
De merrie kwam weer vrolijk op mijn emmertje af, heeft alles netjes opgegeten.
Ik begin al resultaat te zien (denk ik :+ ) Volgens mij heeft ze al een klein beetje dikker buikje.

@ UpDate: Mooie pony geworden zeg!! Ziet er echt goed uit op de foto's! :)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:50

Misschien krijgt ze al een beetje een grasbuikje?!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 12:56

Valina schreef:
Misschien krijgt ze al een beetje een grasbuikje?!

Zag er wel schattig uit <3

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:58

Dat geloof ik meteen!

Paard gaat helemaal bekomen bij jou, dat is duidelijk!! <3

_/-\o_

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:26

Hoop dat het weer helemaal goedkomt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:34

Jeetje zeg.... Heel veel succes hiermee, heb veel respect voor je.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:40

Misschien mis ik een deel van het verhaal, maar de vorige eigenaren hebben haar toch maar een maand gehad en zelf geprobeerd haar beter te maken maar hebben nu geen tijd meer? Waarom roept dan iedereen dat het zulke verschrikkelijke mensen zijn? In één maand kan je nauwelijks verbetering bereiken, bovendien weten we niet hoe ze vóór die maand er aan toe was. Dat ze haar verkopen is niet meer dan logisch; wie weet wat voor gekken erop af komen als je haar gratis aanbiedt. Door een symbolisch bedrag te vragen, weet je in ieder geval dat je iemand hebt die er geld aan wil uitgeven.

Ik vind het een beetje vreemd dat hel en verdoemenis over de vorige eigenaren wordt uitgeroepen, terwijl die ook alleen maar probeerden het paard op te knappen. Ze zien nu dat ze er niet voldoende tijd voor hebben, dus maken de juiste beslissing om een thuis te zoeken waar ze verder kan herstellen. Dat ze haar als rijpaard hebben uitgetest is natuurlijk niet handig, maar dat is enige rare wat ik aan het verhaal kan ontdekken.

Overigens respect voor alle moeite, tijd en geld die je erin wilt steken!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:46

Ronduit schandalig dat er nog mensen bestaan die hun dieren zo behandelen en niet de nodige verzorging geven. Knap dat ze haar nog met foto op een verkoopsite durven te zetten, ze zouden zich kapot moeten schamen. Arm dier!

Gelukkig bestaan er nog mensen zoals jij die zo'n dier nog een kans kunnen geven. Respect voor jou en sterkte met je merrie.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:14

mylittlejoy schreef:
Misschien mis ik een deel van het verhaal, maar de vorige eigenaren hebben haar toch maar een maand gehad en zelf geprobeerd haar beter te maken maar hebben nu geen tijd meer? Waarom roept dan iedereen dat het zulke verschrikkelijke mensen zijn? In één maand kan je nauwelijks verbetering bereiken, bovendien weten we niet hoe ze vóór die maand er aan toe was. Dat ze haar verkopen is niet meer dan logisch; wie weet wat voor gekken erop af komen als je haar gratis aanbiedt. Door een symbolisch bedrag te vragen, weet je in ieder geval dat je iemand hebt die er geld aan wil uitgeven.

Ik vind het een beetje vreemd dat hel en verdoemenis over de vorige eigenaren wordt uitgeroepen, terwijl die ook alleen maar probeerden het paard op te knappen. Ze zien nu dat ze er niet voldoende tijd voor hebben, dus maken de juiste beslissing om een thuis te zoeken waar ze verder kan herstellen. Dat ze haar als rijpaard hebben uitgetest is natuurlijk niet handig, maar dat is enige rare wat ik aan het verhaal kan ontdekken.Overigens respect voor alle moeite, tijd en geld die je erin wilt steken!

Ik heb verder geen oordeel over de verkopers, maar dat ze erop gereden hebben vind ik niet het enige rare hoor.

Als je een paard koopt, of aanneemt om hulp te bieden, en het paard is er zó slecht aan toe, dan kun je jezelf toch van tevoren ook wel bedenken dat zo'n beestje er niet binnen een maand bovenop is?
En als je een paard koopt, dan bedenk je jezelf toch wel van tevoren wat je plannen voor de komende tijd zijn?

In die zin vind ik het wel wat apart als er dan na een maand al gezegd wordt "we hebben er geen tijd meer voor",... :?

(tenzij er iets vervelends plotseling bij die mensen is voorgevallen, dan wordt het een ander verhaal.
Maar goed, het belangrijkste is, dat het paard nu bij iemand is die wél tijd voor haar heeft!) ;)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:19

Over die mensen kun je niet oordelen, ik hoop dat ze bij jou opknapt en een fijn leventje krijgt.:)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 15:26

Ik kan hier echt niet over uitbreiden maar wat ik wel kan zeggen is dat de mensen echt niet het beste met haar voorhadden.

De dierenarts zou normaal rond 5-6uur in de namiddag komen.. Ben benieuwd :)

IndiraDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:33

Wat goed van je dat je dit paardje nog een kans geeft! Bij het zien van die foto's springen de tranen spontaan in m'n ogen, afschuwelijk wat mensen doen met hun dieren! |(
Echt super top dat haar hebt opgevangen!! +:)+ heel veel succes ermee, en ik hoop dat jullie nog veel plezier aan elkaar gaan hebben!!

kmph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:34

ongelovelijk goed van je dat je dit aandurft om haar op te knappen ! echt super,
ik kijk nu al uit naar een update hoe ze er over een maandje uitziet :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:45

Goed dat je dit doet zeg! Je merrie mag van geluk spreken (hinniken?) !
Ben heel benieuwd hoe ze opknapt! Hopelijk komt ze er net zo goed uit te zien als het paard van Update_

echt heel veel respect en wil je heel veel succes wensen met je paardje!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:58

Respect voor jou, als ik een weiland en de ruimte had, had ik met veel liefde hetzelfde gedaan. Wat erg om die foto's en wonden te zien. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken. Maar dat zal wel goedkomen.
Succes

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:10

TS _/-\o_

Respect. Heel benieuwd hoe deze dame er straks bij staat, succes vanmiddag als de da er is!

xElinexStone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:51

Super dat je dat paardje opvangt! Hopen dat ze lekker vetrolletjes mag kweken :=

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:51

In één maand zie je wel al verbetering, bij mij langs zijn er enkele maanden geleden 2 verwaarloosde oude merrie toegekomen, de oude eigenaar beweerde zelfs vanalles te hebben gedaan maar het mocht niet baten. En toch…zijn ze bij hun nieuwe eigenaars al heel wat bekomen. Het straffe is dat de vorige eigenaar bijna alle weides heeft in de buurt en zelfs fokker is van de 'betere sportpaarden' en de meeste van zijn jonge paarden zien er ook leuk uit…het doet pijn dan om de oudere afgedankte merries in zulke staat te zien vertoeven.

Dankbaar dat die beestjes zijn ten op zichte van hun nieuwe eigenaars.