Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MamboBeach schreef:Ik begrijp best dat TS haar paard verkocht heeft aan een ander die zegt er goed voor te zullen zijn en een veulen te willen fokken. TS heeft het dier misschien op deze manier willen 'redden' ipv dat ze naar de slacht zou gaan. En nu achteraf zeggen dat het een harde les is en ze ervan heeft kunnen leren enz. Tsjee, jullie lijken allemaal wel schooljuffen... Jullie maken nooit een fout of vergist in een persoon? Ik vraag me altijd af welke mensen er dan achter bokt zitten met die grote mond en die het altijd beter weten...
russel schreef:Ik vind dat jullie allebei niet eerlijk met dit paard omgaan.....jij wil nog van alles met dit paard, maar dat gaat niet meer, die is kapot, en heel erg kapot.....!!! Om daar dan nog economische waarde aan te hechten....waar zijn jullie nu beiden mee bezig???
Als dit dier de tijd krijgt om als weidemaatje te mogen worden aangeboden, maar jij weet zelf ook wel dat een ex-sportpaard met dito uiterlijk in de handel terecht komt...
Het is bijzonder vreemd dat jullie beiden er zo over denken en beiden nog geld proberen er uit te halen. Dier is geen fokmerrie meer waard en ook geen NH paard, dier kan niet meer werken, mag blij zijn dat ze dagen zonder pijn kan slijten. 2 belangrijke lichaamsdelen hals en rug zijn kapot en doen zeer en daar gaan jullie haar iets mee laten doen?????
Je kunt haar de tijd geven tot ze niet meer kan lopen en dan in laten slapen in haar vertrouwde omgeving of je brengt haar meteen weg....maar ik vind het eigenlijk schande!
Paperboy schreef:Wat een verhaal, heel erg voor ts en paard..... Ik heb zelf een redelijk jong pensioenpaard door blessure en die staat gewoon in de wei met andere paarden heeft het super. Paarden die iets mankeren en niet meer berijdbaar zijn kun je eigenlijk niet meer wegdoen, je kunt en mag het risico niet niet nemen dat ze alsnog de verkoop ingaan. Ergens in de wei zetten met andere paarden is een geweldg leven hoor voor een paard, ook als je niet elke dag langs kan gaan...... Ik hoop dat het goed af gaat lopen voor dit paard.....
Ik ving het erg voor ts dat ze met goed vertrouwen haar paard naar kennissen doet en dan dit gebeurd.
En wat je schrijft over dat een onberijdbaar geblesseerd paard niks meer waard is, nou mijn kneusje is onbetaalbaar hoor