Wouter en Pom aan het springen!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:26

Pomski, fijn dat je het wat duidelijker uitlegt. :)
Kan me voorstellen dat je het niet fijn vindt om zulke dingen over je pony te horen.
Ik heb ook nergens gezegd dat jij je pony niet goed behandeld.
Mijn reactie was niet denigrerend bedoeld, maar gebaseerd op je vierde reactie op pagina 1.
Persoonlijk worden heeft alleen geen zin.. ja, misschien als je diegene kent en dat die je dan constant zwart probeerd te maken, maar ik heb jou nog nooit gezien op Bokt.
Ik zit er wel mee, en ja.. dan heb ik misschien maar een teer zieltje.

luxx

Re: Wouter en Pom aan het springen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:44

Vind het er ook zeer onprettig uitzien en al helemaal niet om te lachen. Je weet inderdaad van te voren dat je negatieve reactie's op dergelijke foto's kunt krijgen dus als je ze dan toch plaatst heb je mijns inziens gewoon zin in een relletje.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:56

[quote="CahillToen ik leerde rijden heb ik vast en zeker ook wel in de mond van de pony lopen trekken... ach.... ik was pas 6! Heeft de TS een misdaad begaan hiermee? Kom op zeg....!!! Er zijn ergere dingen die met dieren gedaan worden, die het daglicht niet verdragen.[/quote]

Dit moet de pony pijn gedaan hebben, kan niet anders.

Wat mij vooral stoort is dat de velen hier incl TS weten dat het verre van top is, maar het vergoeilijktdat woordjes als Ach (zie quote).

"Heb het dier pijn gedaan, maar ACH ik was pas 6!
Wat nou ACH?? Is het dan niet erg??

Ikzelf denk ook wel eens terug aan dingen die ik fout gedaan heb.
Met het verschil dat ik niet denk van Ach, wat maakt het uit. Ik was jong.
Nee, ik denk dan "Oeps, wat was ik stom bezig.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 13:58

Adil schreef:
Jeetje, TS, iets minder mag ook wel. Het is gewoon zo dat wanneer je foto's plaatst, je commentaar kunt verwachten. Misschien lees je een paar berichten en kun je er voor jezelf een paar leerpunten voor de volgende keer uithalen.

Overigens vind ik het argument betreft leeftijd een beetje onzin...Hier een foto van mijn "rijkindje" van net 8, hier ruim (of beter gezegd: net) een half jaar aan het rijden:

http://de.myalbum.com/Foto-RNBKROLG.jpg

Niet perfect maar wel het bewijs: Het kan ook echt anders...

dat ziet er zeker netjes uit, echter is niet elk kind hetzelfde, de een is een natuurtalentje en de ander iets minder!! Hoe dan ook iedereen moet het leren, en daar heeft nou eenmaal niet iedereen dezelfde manier voor!!! Overigens lest mijn nichtje niet bij mij, gewoon op een manege waar ze ook gewoon oefenen met springen!!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:00

Pomski schreef:
Adil schreef:
Jeetje, TS, iets minder mag ook wel. Het is gewoon zo dat wanneer je foto's plaatst, je commentaar kunt verwachten. Misschien lees je een paar berichten en kun je er voor jezelf een paar leerpunten voor de volgende keer uithalen.

Overigens vind ik het argument betreft leeftijd een beetje onzin...Hier een foto van mijn "rijkindje" van net 8, hier ruim (of beter gezegd: net) een half jaar aan het rijden:

http://de.myalbum.com/Foto-RNBKROLG.jpg

Niet perfect maar wel het bewijs: Het kan ook echt anders...

dat ziet er zeker netjes uit, echter is niet elk kind hetzelfde, de een is een natuurtalentje en de ander iets minder!! Hoe dan ook iedereen moet het leren, en daar heeft nou eenmaal niet iedereen dezelfde manier voor!!! Overigens lest mijn nichtje niet bij mij, gewoon op een manege waar ze ook gewoon oefenen met springen!!!

Daar heb je natuurlijk gelijk aan! Super dat ze lest, dan zal het met de tijd wel komen :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:03

Ik vind de foto's ook echt niet grappig.
En jouw reacties ook behoorlijk kinderachtig.
Open dan geen topic als je alleen leuk commentaar wilt.
Dacht je nou echt dat iedereen dit leuk/grappig zou vinden?

Voor het paardje ziet het er natuurlijk alles behalve prettig uit.
Wordt in de mond getrokken, ruitertje hangt helemaal achterover
dus voor de rug is het ook niet lekker, en plezier lijkt ie er niet
in te hebben hoor. Ik zou lekker aan de hand blijven springen,
want de pony kan het dus prima. Alleen deze ruiter lijkt me nog
niet geschikt. Maar je weet het zelf toch allemaal beter, dus waarom
schrijf ik dit ook eigenlijk :z

Foto's met de fjord zien er erg leuk uit. Gefeliciteerd met je 1e prijs.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:03

Alles beter dan een meisje die mee kan lopen met de shetlander & hem dwars de hindernis doorjaagt. :j

Trouwens, wat n gave fjord!

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 14:05

xApple schreef:

Oh, ik zeg zeker niet dat ik het allemaal beter weet, maar aan reacties: wat zielig, heb ik niets! Overigens zijn er best wel wat tips voorbij gekomen, maar kom dan ook met echte tips!!!!!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:06

xApple schreef:

Ach, ruitertje moet nog leren en sommige paarden hebben het vele malen slechter... :+

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:06

Ik geef je toch een tip; lekker aan de hand blijven springen
of een ander ruitertje zoeken die iets beter de springhouding en
balans in orde heeft. ;)

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 14:07

luxx schreef:
Vind het er ook zeer onprettig uitzien en al helemaal niet om te lachen. Je weet inderdaad van te voren dat je negatieve reactie's op dergelijke foto's kunt krijgen dus als je ze dan toch plaatst heb je mijns inziens gewoon zin in een relletje.

Nou ja, ik het 2 topics geplaatst, 1 met dressuur foto's, 4 reacties! Dit topic, 4 bladzijdes!!!
Bokt is dus ook wel in voor een relletje!!!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:08

Pomski schreef:
luxx schreef:

Nou ja, ik het 2 topics geplaatst, 1 met dressuur foto's, 4 reacties! Dit topic, 4 bladzijdes!!!
Bokt is dus ook wel in voor een relletje!!!

Misschien omdat vele paardenliefhebbers het heel rot vinden om te zien dat een dier pijn gedaan wordt??

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 14:09

xApple schreef:
balans in orde heeft. ;)

Dit is inderdaad een betere reactie dan die 100 x wat zielig!!!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:13

xApple schreef:
balans in orde heeft. ;)

:j

Steeds zeggen dat andere pony's het slechter hebben we ook niks aan, slechter kan het altijd :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:17

In het algemeen, je overdrijft al je reacties enorm heb ik het idee.
Maar de opmerking was geplaatst na je opmerking over het 100x zielig in het topic. Terwijl dat onzin is, ik en andere Bokkers geven gewoon op normale toon hun mening, daar komt het woord zielig en mishandeling niet in voor. Verder blijf ik wel weg uit dit topic, raar sfeertje. :+ :P

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:18

Chaos schreef:
In het algemeen, je overdrijft al je reacties enorm heb ik het idee.
Maar de opmerking was geplaatst na je opmerking over het 100x zielig in het topic. Terwijl dat onzin is, ik en andere Bokkers geven gewoon op normale toon hun mening, daar komt het woord zielig en mishandeling niet in voor. Verder blijf ik wel weg uit dit topic, raar sfeertje. :+ :P

_/-\o_

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:18

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel even flink gelachen heb om deze foto's :D Ondanks dat het rijtechnisch niet goed is, lijkt de pony er erg veel plezier in te hebben!

@TS, misschien met het ruitertje de verlichte zit oefenen over balkjes? Krijgt ze een beetje het gevoel hoe dat voelt en hoe ze dat in de sprong moet doen :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:19

Welk dressuurtopic bedoelde je trouwens? Kan niks vinden.. :)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:19

Pomski schreef:
jes_sira schreef:
Misschien omdat vele paardenliefhebbers het heel rot vinden om te zien dat een dier pijn gedaan wordt??

Het spijt me zeer, maar jou reacties zijn nu ook vrij kinderachtig :+

Wat is er kinderachtig aan deze reactie? Snap best dat je aan jouw eigen mening tegengestelde inzichten niet op prijs stelt maar zeggen dat een doodnormale opmerking kinderachtig is is erg kinderachtig.

Met de opmerking "Nog zo'n sterke" maak je in mijn ogen je zaak niet veel sterker.

Maargoed, je hebt blijkbaar zin in ruzie, dus veel plezier daarbij. Je zou je af kunnen vragen wààrom je daar zo'n zin in hebt?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:20

Pomski schreef:
Oh, ik zeg zeker niet dat ik het allemaal beter weet, maar aan reacties: wat zielig, heb ik niets! Overigens zijn er best wel wat tips voorbij gekomen, maar kom dan ook met echte tips!!!!!

Oke, dan doe ik mijn best om tips te geven, hoewel ik eigenlijk denk dat je hier niet eens voor open staat.

Neem voor de amazone even een ervaren pony, eentje die rustig springt, zodat zij kan leren hoe zij moet zitten.
Ik weet zelf hoe belangrijk dit is, want als ik iets 'nieuws' moet proberen in mijn houding, gebruik ik daar ook mijn rustige paard voor. Later pas ik dat toe op de ander.

Laat haar eens wat dingen proberen, bijvoorbeeld van te voren al staan in de beugels. Zo voel je hoe het paard springt en hoe je dan je balans moet houden.
Zeker bij een pony die zo lomp springt is het erg fijn als je onafhankelijk kunt zitten.

Nog een tip voor de amazone: Riempje voor aan het zadel, waar ze zich aan vast houdt. Voorkomt een hoop leed in de mond.

Geef haar zitlessen, probeer dingen uit waardoor zij balans krijgt... Leer haar hoe je op zo'n pony mee kunt komen en hoe dat je zo'n pony niet hindert. :)

Voor de pony: Een ervaren iemand mee laten springen, die hem het vertrouwen geeft en hem ook beter onder controle kan houden.
Stoppen voor de hindernis en dan afgaan, is gewoon een gebrek aan vast tempocontrole en het been van de ruiter.
Juist omdat deze shet zo onwijs goed kan springen, is dat belangrijk. :)

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 14:22

Chaos schreef:
Welk dressuurtopic bedoelde je trouwens? Kan niks vinden.. :)

Hij staat in de openingspagina!!!

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 14:27

daNiielle_ schreef:
Pomski schreef:

Oke, dan doe ik mijn best om tips te geven, hoewel ik eigenlijk denk dat je hier niet eens voor open staat.

Neem voor de amazone even een ervaren pony, eentje die rustig springt, zodat zij kan leren hoe zij moet zitten.
Ik weet zelf hoe belangrijk dit is, want als ik iets 'nieuws' moet proberen in mijn houding, gebruik ik daar ook mijn rustige paard voor. Later pas ik dat toe op de ander.

Laat haar eens wat dingen proberen, bijvoorbeeld van te voren al staan in de beugels. Zo voel je hoe het paard springt en hoe je dan je balans moet houden.
Zeker bij een pony die zo lomp springt is het erg fijn als je onafhankelijk kunt zitten.

Nog een tip voor de amazone: Riempje voor aan het zadel, waar ze zich aan vast houdt. Voorkomt een hoop leed in de mond.

Geef haar zitlessen, probeer dingen uit waardoor zij balans krijgt... Leer haar hoe je op zo'n pony mee kunt komen en hoe dat je zo'n pony niet hindert. :)

Voor de pony: Een ervaren iemand mee laten springen, die hem het vertrouwen geeft en hem ook beter onder controle kan houden.
Stoppen voor de hindernis en dan afgaan, is gewoon een gebrek aan vast tempocontrole en het been van de ruiter.
Juist omdat deze shet zo onwijs goed kan springen, is dat belangrijk. :)

Ik sta hier zeker wel voor open!!
Zoals ik al eerder schreef lest zij op een manege in Purmerend, waar ze ook gewoon sprongetjes oefenen, geen idee op wat voor een pony zij dan zit, maar ik neem aan een rustige brave!!
Riempje zit al aan het zadel!!
Voor de pony zou ik inderdaad heel graag een ervaren ruitertje willen hebben, maar ja, zeer moeilijk te vinden met zijn 85 cm!!!
Maar in ieder geval bedankt voor je tips, de keren dat zij bij mij is, kan ik zeker dit gaan oefenen!!!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:30

Valt me trouwens op, dat nu ik je andere topic zie, dat ze zichzelf echt in onbalans brengt door haar handen zo hoog te houden.
Door haar de teugel wat korter te laten nemen, breng je haar handen dichter bij haar pony, en dat zorgt al voor een stukje meer balans.
Ziet er nu erg onstabiel uit. Ik denk oprecht dat ze heel veel plezier ervan zal hebben als ze een goede zitles krijgt. :)

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:31

daNiielle_ schreef:
Valt me trouwens op, dat nu ik je andere topic zie, dat ze zichzelf echt in onbalans brengt door haar handen zo hoog te houden.
Door haar de teugel wat korter te laten nemen, breng je haar handen dichter bij haar pony, en dat zorgt al voor een stukje meer balans.
Ziet er nu erg onstabiel uit. Ik denk oprecht dat ze heel veel plezier ervan zal hebben als ze een goede zitles krijgt. :)

:j :j

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 14:32

daNiielle_ schreef:

dat ben ik zeker met je eens!!!