Verwaarloosde, bevangen pony, ieders hulp welkom!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:40

@ts, denk je dat je de eigenaar kunt bewegen de shet te verkopen ? Of beter nog, bewegen om er afstand van te doen ? (gaat immers ook een paar honderd euro kosten voordat hij weer pijnvrij op zijn beentjes staat.
Ik weet dat het opvoedkundig richting de eigenaar niet het beste zou zijn, maar op dit moment wel voor de shet. Zou je eens willen vragen wat hij ervoor wil hebben ?

Heb deze week nog vakantie, ik haal hem gelijk op en breng hem naar Moerbeke of Visdonk en dan kan hij na foto's en een goede bekapbeurt gewoon bij mij blijven voor de rest van z'n leven.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:51

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:00

Mist schreef:
@ts, denk je dat je de eigenaar kunt bewegen de shet te verkopen ? Of beter nog, bewegen om er afstand van te doen ? (gaat immers ook een paar honderd euro kosten voordat hij weer pijnvrij op zijn beentjes staat.
Ik weet dat het opvoedkundig richting de eigenaar niet het beste zou zijn, maar op dit moment wel voor de shet. Zou je eens willen vragen wat hij ervoor wil hebben ?

Heb deze week nog vakantie, ik haal hem gelijk op en breng hem naar Moerbeke of Visdonk en dan kan hij na foto's en een goede bekapbeurt gewoon bij mij blijven voor de rest van z'n leven.

Pff. Ik hoop echt dat dit een oplossing is.
Arm beestje.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:14

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:19

Mist schreef:

wat goed van je!, ik hoop dat dit een oplossing is

Embe

Re: Verwaarloosde, bevangen pony, ieders hulp welkom!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:30

Ts, wat ben je goed bezig! Ik zou bij idd bij politie ook aangeven dat je de pers gaat inlichten... ze houden niet zo van negatieve pers, wellicht gaan ze alsnog serieuze stappen ondernemen. Wat ze tot nu toe gedaan hebben is natuurlijk belachelijk!

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:17

ik heb daar niet opgelet :o stom van me :o
dat komt ik wilde ze graag helpen om de pony te helpen,
en niet goed gekeken maar ik ga wel rond vragen of er niet iets aan te doen is
want ik heb een kennis die ooit ook in belgie gewoont heeft
mischien heeft zij nog een idee

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:21

Mist en TS en alle anderen die zo hun best doen om te helpen +:)+

Ik kan niet meer of minder dan meelezen en heeel hard hopen dat het goed gaat komen voor deze arme dieren..

SaarLoveBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:25

die foto's, wat verschrikkelijk zeg ! |(
die hoeven helemaal naar voren gekruld en die ogen ...
ik hoop echt van harte dat ze worden geholpen !
succes !

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:55

stippie stip.

wel altijd naar dat zulke instanties er zooooo lang over moeten doen, en niet een agent er op afsturen die er iets verstand van heeft

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:33

UPDATES:

Gisterenavond stond de pony er nog!
Gisteren was het hier enorm warm, zeg maar gerust om te stikken (ben gaan wandelen met mn haf en die plensde van t zweet door enkel te stappen). In de namiddag had de pony zich dus 'versleept' naar de zijkant van de weide, waar wat schaduw is (ze is ook nog eens zwart...). Ik moet er niet aan denken wat een pijn dat weer deed.. :(

Deze ochtend om vijf na tien meteen weer naar de politie gebeld om te vragen wat ze er nu feitelijk aan gingen doen..?
Meneer werd natuur weer ambetant dat ik weer belde..
Hij zei dat er vaststellingen gedaan zijn, of hij ze moest voorlezen? :O -Nee dankje, ik heb ze al gehoord en ze kloppen niet! -:(- Mag ik vragen of die agent iets van paarden ként? -Die agent heeft een goede kennig van dieren en paarden. _-:(
Ik heb hem duidelijk gezegd dat de bevindingen niet kloppen, hij wilde me wegsturen met 'die pony's zijn niet verwaarloosd, maakt u zich toch geen zorgen'... (???????)
En als ik het niet eens was met die bevindingen, ik het hoofdcommisariaat kon schrijven.
Zij gaan er dus alleszins niks meer aan doen, geen verdere stappen ondernemen, of hoe je het wilt noemen.
'En kan ik hun gegevens van u krijgen, of moet ik die óók nog zelf gaan zoeken?'
Ik krijg t adres, met tegenzin.
'Kan ik misschien een telefoonnummer krijgen, dat zal wat sneller gaan..' -'Ik weet niet of meneer zo wel gecontacteerd wilt worden.'
Ja HALLO ZEG!!!!
Ik vraag: Kan u mij in feite wel verderhelpen of moet ik die pony daar zelf weg gaan halen??
Toen wilde hij weer die bevindingen gaan herhalen 8)7
Ik zeg, kijk meneer, de enige manier die ik kan bedenken is de pers in te lichten :Y)
Ja ligt u de pers dan maar in. :x
oke dan *neergelegd* pffft.

Dan maar weer naar knokke voor dierenwelzijn (KvDW) gebeld.
Die doen wel hun best, dus daar ben ik vriendelijk tegen :D
Of ze al iets hebben kunnen bereiken, vraag ik. Neen ze hebben de politie van Sijsele ingelicht. (zie bovenstaande telefoongesprek ;) )
Ik uitgelegd dat die er dus niks meer aan zullen doen.
Maar als ik foto's naar KvDW stuurde, zouden zij daarmee het ministerie contacteren. Die zijn dan nu doorgestuurd.
hopen maar, morgen pers anders..

Mist: super van je, dit houd ik zeker achter de hand!! Jammergenoeg vraag ik me echt af of het van zijn kant zal lukken.. :'(

joenohoe: Geloof me, als mn mama er niet geweest was en ik een rijbewijs had/iemand kende met een trailer, was ze er al lang weg.. gelukkig voor mij, jammergenoeg van de pony, houd mn mama me tegen dat te doen..

pniekepnak: mijn haar staat er onderhand ook wel recht van, niet te geloven gewoon. Zo wordt je toch echt aangezet tot 'diefstal'?!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:53

Ik had niet anders verwacht eerlijk gezegd.

Hou je hoofd erbij, je betrokkenheid is uitmuntend en absoluut terecht omdat je zoveel van paarden houdt. Maar stelen = stelen, ook voor een goed doel.

De foto's zijn zo helder als wat, laat anderen met bevoegdheden het werk opknappen. Politie is om boeven te vangen, die komen niet zo gemakkelijk in beweging. Ook de politie moet soms een beetje aangestuurd worden, spoortje kan helpen.
http://www.Telegraaf.nl smult van verhalen, en Hier moet toch ook wel wat te vinden zijn? O:) Is het geen komkommertijd bij de pers?
Dit topic is bijna een film, die reactie! Ambtenaar -:(- helaas waarheid.

Laat je niet aanzetten tot iets waarvan je weet dat jij in de problemen komt, dat is het niet waard. Mensen zoals jullie maken de wereld voor dieren tpt een hoger nivo.
Laat bokkers, die zijn betrokken, en instanties het werk doen.

We steunen je.

PS: Moeders hebben altijd gelijk....
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 27-06-11 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 20:57

:D dankje paardentango!
Ik weet natuurlijk ook dat het niks zou oplossen die pony te stelen :o
Ik snap je ook wel.
Bedankt voor de tip!! Ik ben ook van plan de BIT, CAP, ROS, Hoefslag, Paardenkrant.. in te lichten eenmaal ik met de pers begin *\o/*
Ik loop ook enorm achter de allerhande bevoegde instanties, maar nog steeds gebeurt er niks..
Blijven gaan, ik geef niet op! En hopen :)

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:06

Hoop = vertrouwen dat het goed komt.

&Dat komt het wel. Al gaat je vertrouwen in instanties nogal verloren, mensen werken niet graag.
Maarre... jemig, als men dit géén verwaarlozing vindt, dan ga je toch wel erg twijfelen aan mensen hun 'gezond verstand'.
Zoals ik al moeite heb met de DA die alleen in opdracht van de eigenaar... bladiebla...

Anders koop je een goedkope fles ketchup, dan kleur je die pony's wat, je maakt nog wat foto's en stuurt die rond. Daar komt vast wel iemand voor uit zijn luie stoel.

Als mensen bloed willen zien, dan maar zo.

Zit ook maar wat ludieks te bedenken, om de aandacht naar deze dieren te krijgen.
Hebben julllie geen Landelijke Inspectiedienst?

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:09

het is in belgie en als je de t v er bij haalt
of ermee dreigt bij de politie mischien help dat

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:14

@ts, laat maar weten of het lukt, al is het deze week niet...ik neem wel vrij..prioriteiten enzo.....

Iris_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:22

Ik kan er echt niet tegen dat mensen zo reageren. De politie doet er niks aan......
Ik vind het wel super dat je de pony's gaat helpen.
Vee succes +:)+ l

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:07

wauw wat super goed van jullie dat jullie hier zo hard mee bezig zijn voor deze arme pony's!
succes en go for it! :D

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:12

die hoeven!!! Dit is PURE MISEHANDELING vreselijk :(

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:25

Wauw wat verricht je goed werk, respect;-)

Verder die pony wat een mishandeling, hopelijk krijgt je werk een goed resultaat als gevolg.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:32

Je kunt dit formulier ook invullen, dit is volgens mij in België.

Niet geschoten is mis.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:40

Pff.. wat een verhaal! Ontzettend frustrerend dat er zo weinig gedaan wordt.

Top dat je je zo goed in zet _/-\o_

Nu maar hopen dat het allemaal snel opgelost wordt..

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:43

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:55

Kan je niet kijken of er een gediplomeerde hoefsmid een brief bij de foto's kan schrijven met de ernst van de hoefproblemen? Dit is mischien ook handig als je met de pers gaat werken.
Je moet toch wat landelijke pers hebben en die hebben vaak totaal geen verstand van paarden :+
Paardenkrant, hoefslag etc hebben een stuk minder bereik.

Is er in Belgie geen landelijk nieuws programma die dit soort dingen op pakt?

Wel schandalig dat de dierenbescherming etc zo weinig doet en zo traag ook. :(

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:58

Jeetje zeg, zo zie je maar weer dat je van de politie niks op aan kunt. Toch jammer hoor.

Ik duim dat je een geschikte oplossing gaat vinden. Misschien moeten we maar een grootschalige boktaktie gaan beginnen om ze wakker te schudden :P ? hehe, grapje natuurlijk.

in en in triest, ik hoop dat ze snel geholpen worden voor het helemaal te laat is !

Complimenten voor iedereen die al zoveel moeite doet, zouden er eens meer moeten doen die de bevoegdheid hebben