De allerliefste ... *ahum*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:58

Pfoe ook ik ben het wel eens met KBK..
Ik zie wat wat ze bedoeld. Dit probeerde ik jou de vorige keer ook al duidelijk te maken, en blijf het terug zien. Ik merk gewoon dat in sommige gevallen jij nog consequenter en duidelijker op moet treden, dat omdraaien bij het longeren had je bijv. kunnen voorkomen, en zo zijn er meer dingen die het hem uiteindelijk alleen maar makkelijker zullen maken (de grens van wie is de baas is nog te vaag, daarom probeert hij je ook nog zoveel uit, hij blijft kijken hoever hij kan gaan..)

Zitten verder wel erg gave foto's en filmpjes bij, vooral wanneer hij de camere om gooit is echt geweldig :D Schrok wel even haha :+

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:00

Hahaha prachtig! Erg leuke moment opnames allemaal, en leuk bij elkaar gebracht in dit humoristische verslagje. Enorm leuk dier, wat een karakter! Zo ken ik er meer O:)

Ik neem aan dat dit gewoon momentopnames zijn, die ze gewoon leuk bij elkaar heeft gebracht, mensen :). Het zal ook vast wel goed gaan tussen deze twee, anders was ze niet zo gek op het dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:05

@ Sodeletuut : thanks! :D

@ crazybeeotch : haha, super, wie weet ooit eens :Y)

@ Elixir : dat zal het beeld inderdaad anders maken :j Begrijp je wel hoor ;)

@ ZusJacobs : kan me voorstellen dat je het nu weer ziet net zoals de vorige keer :j Het zijn namelijk ook oude fragmenten en heb het zowat allemaal wel al eens gepost :+ Dat met longeren bv. heeft hij 1 keer gedaan .... En tuurlijk had ik dat kunnen voorkomen, maar doe jij altijd alles perfect? Ik was te laat, kan gebeuren, maar dat geeft mij niet het idee dat hij me vanaf nu levend gaat opeten hoor ... We zegt trouwens dat hij me ondertussen nog uitprobeert? Ik kan je zeggen dat hij het tegenwoordig SUPER doet, hij reageert op de kleinste aanwijzing en loopt goed, actief en doet echt z'n best (longeren heb ik het nu over, maar bij de rest doet hij ook z'n best hoor ;) ).

@ elkee : dank je wel! Jij snapt 'm :Y)
Ik zeg niet dat de mensen met "kritiek" ongelijk hebben, maar ik zeg wel dat dit oude fragmenten zijn, allemaal eens achter elkaar gezet (waardoor het lijkt alsof er altijd heel veel mis gaat :P ) maar het is wel met een leuke insteek bedoelt ... Ik weet dat er grenzen moeten zijn als je met een paard werkt en die zijn er ook, hij doet het prima en meer moet dat voor mij niet zijn. Dit zijn fragmenten vanaf vorig jaar september tot nu .. als je zowat elke keer vastlegt op foto/film denk ik dat je van elk paard wel zo'n topic kan samenstellen ;)

Dus ik zou het wel leuk vinden als er met de leuke insteek die bedoelt is naar gekeken wordt .. Ik denk dat het wel duidelijk is dat hij op foto 2 bv. niet op het punt staat mij aan te vallen (voor degene die nog twijfelen: ja-knikken op commando .. je moet het eens proberen :+ ) etc. etc. Dus nogmaals: I know dat er grenzen zijn, dat je altijd op je eigen veiligheid moet letten en dat je voorzichtig moet zijn .. Maar voor mij houdt dat niet in dat je niks speciaals met je paard mag doen en hem altijd tussen touwen & bitten & benen & zwepen moet hebben en enkel maar zeggen: dit moet je doen en dit mag je niet doen ... Ik heb graag een paard met een eigen mening (again: binnen grenzen) en ik vind het prima zo ;) Heb niet het gevoel dat hij me morgen gaat vermoorden als ik eens 1 seconde niet oplet :+

velvetblack

Re: De allerliefste ... *ahum*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:36

Ik vind het juist enorm grappig dat het lijkt alsof alles fout gaat. Als je naar de andere filmpjes van jou kijkt, zie je ook dat jullie het wél kunnen haha ;) Nog veel plezier met je eigenwijze New Forestje!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:11

Ik heb me echt rot gelachen om dat filmpje! Hij breekt ook echt express je hindernis af :')

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:22

hahahahaha Geniaal paard! Ik hou dr wel van. Als jij zegt wel de leider te blijven in alle gevallen, dan lijkt me niks ernstigs aan de hand. Er wordt per slot van rekening ook maar een eenzijdig beeld van bloopers/fouten laten zien. Als ik in je profiel kijk, kan hij ook heel normaal doen:p hij springt zelfs wel eens over de balkjes heen! haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:28

@ elkee : thanks! :D Het laatste longeertopic ben ik bv. erg trots op :j (maar daar had ik niet zoveel reacties op :+ :)) )

@ S__L : haha ja, hij kiende het echt uit :j (mij maak je niet meer wijs dat paarden niks kunnen bedenken, zeker niet nu ik hem ken :+ ).
Hebben we trouwens wel afgeleerd hoor, ik vond het toch niet zo leuk :+ Ik had hem leren "voetballen" (met de neus of hoef ergens tegen duwen) en hij vond dat hij wel eens kon proberen of dat bij andere dingen ook beloningen opleverde :Y) Dus daar heb ik maar snel even onderscheid in gemaakt :')

@ maria1991 : jaaaaaaa, erover kan hij ook! :j :D :D
Hij is zelfs een goede springer te noemen, moeten nog wat aan de techniek werken maar het zit er wel in ..

Afbeelding

Is ongeveer 1 meter .. heb er ook een filmpje van dus hij heeft dat al 2 keer gedaan! :D :Y)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:29

wat een gaaf beest :D
daar zit echt veel humor in zeg haha ik heb me rot gelachen!

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:41

Super grappe foto's zeker het filmpje op het einde was echt super grappig :')

koudbloedkim, ik snap inderdaad je punt ook jou punt.. Je moet er wel gewoon opletten dat hij respect voor jou blijft houden ookal zijn dit dingetjes die zelden voor komen.. Neem als voorbeeld de stukjes met het longeren, je staat daar niet voor jan lúl, hij moet op jou letten en naar jou luisteren.. Vind het jammer dat het meteen zo negatief op gevat moet worden terwijl het maar als tip meegegeven word zodat jij en je paard er beter op worden :)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:43

Je kon mij na het filmpje echt oprapen :') hoe slim kan je paard zijn !!! die hindernis _O- ik kwam niet meer bij en daarna die camera, nou mijn broek was bijna nat _/-\o_

Ik vind het bijna Shetgedrag :') en gevaarlijk, sja, ik denk dat de ts zelf het beste weet hoe haar paard in elkaar steekt, heeft ze ons geneuzel niet voor nodig ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:47

dit is er zo een die wraak neemt mijn kat doet dat ook. :D :D :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:57

Hahaha wat een mafkees! Dat laatste stukje in het filmpje is het mooist :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:10

Ook even een situatieschets bij het eerste stukje. Er is [***], zijn merries en nog een ruin, maar die is van ondergeschikt belang, letterlijk. Die dag kwam ik aan en was [***] lichtjes in paniek, zijn merries waren namelijk weg, voor hem een ramp. Toen ik een paar minuten aan het longeren was kwam er een trailer voorbij met zijn merries in. Die hinnikten dus hij reageerde, is niet gek lijkt mij.

Mag hij zo reageren? Van mij mag hij dat inderdaad. Hij doet namelijk niet echt iets mis, hij had hele andere dingen kunnen doen.. Kan ik op zo'n momenten eisen dat hij zijn aandacht bij mij houdt, zich enkel op mij focust en heel hard werkt? Tuurlijk kan ik dat. Maar het nadeel daaraan is dat ik het risico loop dat het voor hem teveel wordt, al die'stress' en dat ge-eis. En wat gebeurd er dan? Dan keert hij in zichzelf en bij teveel druk, wat je op zo'n momenten makkelijk hebt, moet je nog niet eens zelf voor zorgen, ontploft hij. En dan heb je pas een probleem. Want doordat hij volledig in zichzelf zit ziet, hoort of voelt hij niks of niemand meer.. En dan zit je pas in de oliebol, niet door hem te laten doen wat ik deed: binnen grenzen even zijn eigen ding en zijn ei kwijt...

Ja, op 1 moment trok hij me mee, nadeel van dat stukje is dat je net niet ziet dat we vlak buiten beeld al stilstaan en ik weer vewoon met hem kan werken. En ja, hij draait daarna eens om, had het niet zien aankomen en was te laat. Is voor mij niet het einde van de wereld...

Ik heb geen problemen met tips enzo, vraag er ook gewoon achter, maar niet in topics als dit. Vind ik persoonlijk zinloos en helemaal niet nodig. Alles heeft al eens op bokt gestaan en toen heb ik wel alles aanvaard en bekeken. De foto's en filmpjes kunnen niet verandert worden he, wil niet zeggen dat het nu elke keer allemaal zo gaat...

En dit vanop mijn mobiel, heb kramp in mijn vinger, haha.

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:14

Ha, ha, wat heb je dat superleuk in elkaar gedraaid! Jij moet wel vaak je pony op de film zetten om zo veel bloopers te verzamelen. Hoewel....als ik er over nadenk ga ik toch ook wel eens als een wapperend vlaggetje door de bak. (Meestal zorg ik juist dan dat er niet gefilmd wordt....)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:30

haha geniaal, "me moeder kwam net al mn kamer binnen om te vragen of ik het was die zulk gek geluid maakte"

dat filmpje, in het begin had ik echt zoiets ooh als dit dat bijzondere was, maar toen je zo uit beeld vertrok, echt geniaal vooral die Hé.. een paar seconden later. en ja dat einde :')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:42

_O- _O- _O- :')
Wat een portret :D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:57

Ik vind de reacties van KoudbloedKim en Co een beetje overdreven en ben het eens met [***].

Het materiaal is nu gewoon achter elkaar gezet en dan lijkt het veel (hoewel ik dat ook nog vind meevallen), alleen is dit geen materiaal van één trainingssessie, maar van maanden filmen en foto's maken. Een fout kan een keer gebeuren. Niet iedereen is er altijd op tijd bij als het paard iets van plan is. Dat is menselijk en betekend niet dat zoiets elke keer gebeurd of dat pony ineens een gevaar is. Dat niet alleen, een paar foto's zijn zelfs korte momentopnames omdat [***] met behulp van pony omhoog kruipt en dergelijke. Nee, van zulke foto's en stukken film die bedoeld zijn als een collage van fouten en grappige momenten kun je niet beoordelen hoe [***] haar pony traint.

Dat is hetzelfde als dat je 100 foto's maakt en 90 zit er prut uit, maar 10 momentopnames zijn wel leuk, dus die worden op Bokt gezet en dan lijkt het net alsof het allemaal hartstikke goed gaat, terwijl de werkelijkheid anders is.

Dit topic was ook niet bedoeld om tips en tricks te ontvangen, maar gewoon voor de leukigheid.

@[***]: Leuk beeske. Ik moest vooral grijzen bij het uit beeld slepen aan de longe en het laatste fragment. Had niet verwacht dat die de camera om zou gooien :P.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 06:13

Het ging een paar weken nog lang niet zo goed, kun je begrijpen dat we bezorgd zijn? Snap dat je het niet wilt horen maar vind je niet helemaal vriendelijk reageren terwijl we toch echt het beste met je voor hebben! Fijn dat het nu zo super gaat, hopelijk houd dat vol :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 06:14

_O- Wat een ding zeg :') Geeft jou mooi VD erbij :D die hindernis in dat filmpje: zo zal de baas even laten tillen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 06:28

ZusJacobs schreef:
Het ging een paar weken nog lang niet zo goed, kun je begrijpen dat we bezorgd zijn? Snap dat je het niet wilt horen maar vind je niet helemaal vriendelijk reageren terwijl we toch echt het beste met je voor hebben! Fijn dat het nu zo super gaat, hopelijk houd dat vol :)

Het ging niet goed in de zin dat hij niks meer wilde doen, ik heb nooit een topic gehad met 'help mijn paard loopt over mij heen' waar je er trouwens wel genoeg van hebt op bokt voor als je je wil uitleven...

Ik snap mijn reacties wel en anderen gelukkig ook. Het gaat gewoon super en dit topic is als grap bedoelt. Dat er dan mensen zijn die alles perfect zouden doen en dit soort momenten nooit zouden hebben zou best kunnen, maar of deze pony daar gelukkig van zou worden (of dat de mensen het zouden overleven om even heel extreem te doen) is weer wat anders...

En ja, ik reageer misschien fel, maar jullie blijven ook bezig. Ik ken de pony en heb er genoeg mee meegemaakt, denk niet dat 1 van jullie hetzelfde kan zeggen...

Bedankt trouwens aan de rest voor de leuke reacties!!! Ga kijken of ik vanavond ergens nog wat uitgebreider op ga reageren ;-)

Winsor86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 07:00

Leuke foto's.. Wel een boefje volgens mij :j

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 07:06

Wat een heerlijke pony,leuk hoe jullie zo met elkaar bezig zijn. Ik word daar erg blij van!!!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:48

Ik vind het geweldig hoe je pony je zulke dingen lapt _O- Toen hij die hindernis afbrak, dacht ik "Dat doen wel meer paarden", maar plots gaat hij op die camera af, toen viel mijn mond wel open hoor :+

Ik ken jou en je pony uiteraard niet, dus je moet dit niet persoonlijk opvatten. Ik weet ook niet hoe jij met hem omgaat en of je hem ervoor straft...
Maar... mijn pony moet niet proberen zijn oren in zijn nek te leggen voor mij, jeetje dan krijgt hij op zijn donder! _-:( Ik geef niet snel een tik, maar als ze de oren in de nek leggen naar mij, me bijten of dreigen, dan zullen ze het geweten hebben hoor!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:53

whahahahaha mijn dag is goed na het zien van het fimpje.... wat een boef van een paardje heb je!! :')

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:57

Ik heb hardop gelachen om het filmpje _O- Geniaal _O-

Al moet ik ook eerlijk bekennen dat als mijn paard zo'n kop naar me zou trekken, of zo'n aanvallende houding zou hebben als op de foto's. Ze toch wel héél erg grandioos op haar plek gezet zou worden door me.

Maar in het filmpje zie ik gewoon streekjes, waar ik hartelijk om kan lachen :D