Wat leuk zeg! Ook ik ben benieuwd hoe het gegaan is!
justdiesel
Geplaatst: 07-06-11 22:09
Silence schreef:
En hopelijk klaart het nog zo op dat we zonder jasje kunnen rijden. Anders zitten we daar onderweg weer mee als het uit kan.
Neem je een halstertouw mee? Anders kan je als je je jas uit doet het halstertouw door je mouwen heen halen en dan om je middel knopen. Leuk die verslagen tot nu toe, ik hoop voor je dat je de 4 daagse uit kunt rijden! Veel succes en plezier!!
Silence
Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-11 22:49
Zo, daar zijn we weer
Dinsdag 7 Juni
Nou, de eerste dag zit erop. Nog 3 te gaan.
Vanochtend lekker wat langer op bed gelegen en nog wat genoten van ons uitzicht. Rond de middag wat soep en crackers gegeten en om 13.00 zijn we gaan opzadelen.
Ging goed, Jimmy bleef netjes aan de trailer staan. Onze buurvrouw reed ook met ons mee, dus toen iedereen klaar was zijn we naar het terrein gestapt om de kaart af te laten stempelen en waar we om ongeveer 13.45 met de rit begonnen. SPANNEND Nog net voor de start werden we trouwens nog herkend. Of dat de Jimmy was die live verslag doet op Bokt. Erg leuk
Nou en dat was me een begin. Pff, wat een stuiterbal die Jimmy. Het was echt niet grappig. Nu liepen daar ook wel heel veel paarden achter elkaar (waar de nodige druktemakers tussen zaten)dus het was ook wel te begrijpen. Gelukkig deed hij geen gekke dingen dus was hij wel goed te handelen. Maar in het bos viel de grote groep geheel uiteen waardoor we een stukje konden draven. Hierna werd Jimmy een stuk rustiger en kon ik steeds vaker de teugel laten vieren Doordat hij zo druk was heb ik geen foto’s kunnen maken onderweg.
Verbazingwekkend snel kwamen we aan op de pleisterplaats. Tijd voor een hapje en een drankje en de kaart moest weer afgestempeld worden. Jimmy gedroeg zich super en genoot van het gras.
De tweede helft van de rit was voornamelijk genieten. Er kon steeds meer met een los teugeltje gereden worden en Jimmy reageerde nauwelijks meer op het inhalen. Ik moet zeggen dat dit allemaal heel goed ging. Nou hadden wij ook geen extreme drukte, maar toch. We zijn maar 1 menner tegengekomen die duidelijk wat fatsoen miste.
Doordat de tweede helft zoveel relaxter ging kon ik nu wel enkele foto’s maken.
Tegen het einde werd Jimmy wat moe (Lieve Jimmy, je moet je energie in het begin ook sparen. Laat het een tip zijn voor morgen ) maar hij heeft de eerste rit goed uitgelopen en ik heb ervan genoten.
Nog even de kaart afstempelen en terug gewandeld naar de camping.
Moe maar voldaan daar aangekomen en de mannen en lekkere bak slobber gegeven waarna ze weer konden gaan genieten op de wei. Later nog van ruwvoer erbij gedaan en toen bleek wederom dat het toch wel erg goed klikt tussen de heren
Nadat de toppertjes verzorgd waren onszelf gedouched en wat gegeten. Ik kijk met veel plezier terug op deze eerste dag, ondanks het moeilijke begin. Hopelijk spaart Jimmy morgen zijn energie wat beter en kunnen we nog vaker met een lang teugeltje rijden.
Het resultaat van vandaag:
Afgelegde afstand: 18.57km Gemiddelde snelheid: 6,3 km per uur. Rijtijd (excl. Pauze) 02:56:06
Wat een onwijs leuk verslag. Ik heb altijd al een keer mee willen doen aan de vierdaagse. Hopelijk ben ik er volgend jaar bij. Ben erg benieuwd naar morgen....
Silence