Merrie v. Houston in training (Z2 dressuur) *film*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:40

Gut Anoukie, wat heeft dat met verantwoorden te maken? Men probeert haar hier te helpen, dan is het toch leuk als TS feedback geeft? Of aangeeft of ze wel of niet iets met de tips wil doen? Lijkt me alleen maar leuk, die interactie en (gratis!!) advies, maar blijkbaar zie ik dat anders...
Ik zie jou het hier trouwens de laatste berichten alleen maar opnemen voor de TS. Misschien is het makkelijker als ze zelf reageert..

Blackje

Re: Wiliena v. Houston in training (Z2 dressuur) *film*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:17

TS heeft toch al gereageerd dat ze met een aantal tips meteen aan de slag is gegaan? :)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:20

Anoukie schreef:
Geloof niet dat TS zich hier hoeft te verantwoorden, toch :) ?

Dat zeg ik toch ook nergens? :?

Ik vraag mij af wat er nu aangepast wordt, of juist niet.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:22

/Volgens mij geeft TS hier al antwoord op de vraag wat ze ermee gaat doen :) :j

Kel2004 schreef:
Ik ga dat filmpje ook niet weg halen uit het topic, of van youtube. Dat is een filmpje voor mezelf en dat is iets waar ik alleen maar heel veel van kan leren. Het is heel leerzaam (en heel confronterend) om jezelf terug te zien.
Uiteraard is dat niet iets wat ik elke training doe, dat was inderdaad kunstjes rijden om te kijken en te voelen. En ik weet dat mijn rijden nog lang niet perfect is.
Heel veel tips komen van mensen die een combinatie eens vluchtig zien en er dus een open kijk op hebben. Dat was de reden dat ik het topic opende. Er zijn dingen gezegd waar ik meteen mee aan de slag ben gegaan en er zijn dingen gezegd die ik altijd al doe, maar die niet op de film staan. Ook zijn er dingen gezegd die ik aan mijn trainer heb voorgelegd waar we ook mee aan de slag zijn gegaan.Goed paardrijden begint bij zelfkennis en ik geloof dat ik daar niet slecht in ben!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:23

Blackje schreef:
TS heeft toch al gereageerd dat ze met een aantal tips meteen aan de slag is gegaan? :)

oh haha ik ben spuit11 :))

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:46

In dat stukje tekst staat toch niets concreets? :?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:47

Ik dacht dat ze zich niet hoefde te verantwoorden??? :? :?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:00

Ik ben geinteresseerd in het vervolg, dat is wat anders dan ter verantwoording roepen. Ik vraag het trouwens aan Kel2004 dus waarom er direct anderen bovenop springen?

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:12

Ik snap ook niet zo goed wat dit allemaal met verantwoording te maken heeft? Ik dacht dat we gewoon tips gaven dat de TS zelf kan bepalen wat ze er mee doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:22

Bizzybijtje schreef:
VivaLaVida schreef:
Beetje vals om dat filmpje te gaan plaatsen... maargoed.
Een hoop is al gezegd, met name over de missende soepelheid. Maar dat zijn dingen waar je aan kunt werken en dat is het leuke er van! Vind dat je een erg gaaf paard hebt en jij past er mooi bij.

Geef eens één reden waarom het vals is om dat filmpje te plaatsen.
Het staat openbaar, het is dezelfde combinatie en het geeft voor mij hetzelfde beeld; een gespannen paard dat onkundig gereden wordt om het maar zo mooi mogelijk te laten zien, terwijl de basis niet in orde is. Nogmaals, ik bedoel het niet aanvallend maar ik vind het gewoon ontzettend jammer omdat het paard wel het vermogen heeft ver te komen, maar als hij op deze manier gereden blijft worden zit hij binnen een mum van tijd muurvast en kun je helemaal overnieuw beginnen.

Heeft vast iets met normen en waarden te maken ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:30

Ach.. de mensen die het hardst schreeuwen zijn allemaal sterruiters en rijden min. ZZ-Zwaar niveau
met een lang teugeltje, zonder sporen en oefenen veel met vrijheidsdressuur omdat een paard nooooit
gedwongen iets mag leren. :')

Daarmee wil ik niet zeggen dat TS perfect bezig is en dat dit de juiste manier is maar ze is hier om te leren
en ik vind het best bewonderingswaardig dat ze een filmpje durft te plaatsen en het commentaar aanvaard
terwijl ze zelf heus wel weet dat het 1 en ander misgaat maar misschien zag ze de problemen nog niet
helemaal?

Ik vind dat ze een talentvol paard onder haar kont heeft en ik denk dat ze aan tips meer heeft dan aan
enkel kritiek. Op een gegeven moment is het nieteens meer leuk om je eigen topic te lezen als iedereen zo
"bot" reageert...

Moest het even kwijt.. sorry voor de vervuiling van je topic TS :)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:37

Vudress schreef:

Maar dat hoeft toch ook helemaal niet :? ?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:53

Nee, als ze zich niet hoeft te verantwoorden niet nee. :D

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:55

Ik heb Kel2004 met dit paard een aantal keer in actie gezien. Het is een combinatie waarvoor je even voor blijft stilstaan en naar blijft kijken. Persoonlijk vind ik Willie een erg goed paard :) En Kelly een handige ruiter. De manier waarop getraind en gereden wordt is niet mijn manier. Ik kan mij erg vinden in de mening van Vudress. Gewoon puur uit nieuwsgierigheid, heb je wel eens een training bij een andere instructie gehad? Bijvoorbeeld een clinic gereden? :)

Het is fijn voor Kel2004 dat zij zoveel vriendinnen heeft die het voor haar opnemen, maar volgens mij is dat helemaal niet nodig en kan zij prima zelf haar eigen zegje doen ;)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:55

Dan nog een keertje opnieuw, speciaal voor degenen die -lang geleden- in groep vijf moeite hadden met begrijpend lezen.

Vudress schreef:
Ik ben wel heel benieuwd wat Kel2004 nu met het gegeven commentaar doet. Ga je je manier van trainen aanpassen blijf je vasthouden aan het idee dat dit voor jou de juiste weg is?

Verantwoording? Nee, ik ben benieuwd. Nieuwsgierig naar het verdere verloop.

Vudress schreef:
Ik vraag mij af wat er nu aangepast wordt, of juist niet.

Afvragen. Iets anders dan iemand ter verantwoording roepen.

Let op, nu wordt het misschien moeilijk.

Anoukie schreef:
Vudress schreef:

Maar dat hoeft toch ook helemaal niet :? ?

Nee, ik vraag aan Kel2004 wat ze precies met het commentaar gaat doen. Dat vind ik een interessante ontwikkeling. Ook als ze er niets mee doet.

KarinvdM schreef:
Nee, als ze zich niet hoeft te verantwoorden niet nee. :D

Verantwoorden is jouw interpretatie. Constructieve opmerking trouwens.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:05

Niet alleen de mijne Vudress... En groep 5? Dat bestond in mijn tijd niet, ik ging gewoon nog naar de derde klas.

Jij bent zelf overigens ook erg constructief bezig...

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:22

Haha ik ben het wel met je eens Vudress!! Super grappig wat je typte! Ik denk dat namelijk heeeel erg vaak op bokt; lees eens goed wat er staat. Schijnbaar kunnen een heleboel mensen dat niet; de meesten reageren op iets wat je niet hebt gezegt. Heel vervelend.

Maargoed, ik denk dat het een beetje de verkeerde kan op gaat in dit topic, er zijn een aantal mensen die in de verdediging schieten voor de TS. Ik begrijp niet waarom, niemand heeft hier op een vervelende manier gereageerd op het rijden. Er zijn op een positieve manier tips gegeven, ik denk dat de TS daar niet meer zit, ze heeft immers zelf een topic gestart. Als je het niet eens bent met bepaalde dingen die gezegd worden, reageer dan inhoudelijk. Door bijvoorbeeld aan te geven welke punten je er wel goed vind uitzien etc. Dan kunnen we een inhoudelijk discussie aangaan. Heeltijd zeggen wat er allemaal niet tegen de TS gezegd mag worden heeft weinig zin denk ik.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:27

ik verdedig niemand. En ken TS ook niet, geef alleen mijn mening

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:37

ik zal ook even mijn mening geven haha..
ik vind het er goed uit zien, ik doe het je absoluut niet na en ik denk vele van hier ook niet!
gewoon lekker door trainen niemand is perfect en paardrijden kan niemand vanuit een luie stoel.
succes met je mooie paard.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:47

mooi geschreven, ben ik met je eens. In haar andere filmpje is dan ook een gevolg te zien van teveel terug in tempo. Paard verliest energie in het voorwaartse. Maar dat neemt niet weg dat er onwijs leuke stukken tussen zitten. En idd ik doe het je niet na.

smeetjoew schreef:
Wajoo, dat kind was gewoon rustig aan het van hand veranderen en jíj draait ineens van de hoefslag af en dan roep je tegen haar 'voor je kijken'. Mijn inziens was het andersom correcter geweest!! Maargoed. :+

Verder vind ik dat de veer in de draf teveel vanuit de vertraging komt (je bent steeds aan het terugwerken om dat op te wekken: 'passage' en terug in tempo), maar dit moet juist vanuit het voorwaartse ontstaan. Vanuit de activiteit. Meer van achter naar voren en op een gegeven moment komt die veer dan vanzelf in je draf. Zoals je het nu doet, kan je op een gegeven moment gaan opbreken, dat je paard in de staak gaat. Deze twee manieren van de veer erin krijgen heb ik allebei meegemaakt, dus dit zeg ik vanuit ervaring. Wellicht accepteert jouw paard het wel, maar ik heb het idee dat deze manier van terug werken icm het vastzetten van de bovenlijn (en eng in de hals) niet lang goed zal gaan. Ze veert te weinig door de bovenlijn.

Verder vind ik je oefeningen wel mooi voor elkaar van wat ik ervan kan zien. En je hebt een aansprekend paard met een goed achterbeen!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 21:22

Ik vind het interessant en ook wel enigszins vleiend dat veel mensen willen weten of en hoe ik mijn training aangepast heb. Ik weet uit ervaring dat als combinaties en foto's/filmpjes niet boeien, dat er dan geen moeite genomen wordt om er verder op door te gaan. Dus ik ga er nu voor het gemak vanuit dat ik toch wel een pakkende combinatie ben. (En dat geeft me een goed gevoel :j )
Ik vind het ook lief dat er voor me opgekomen word. Maar het is niet nodig. Natuurlijk is het even slikken als er commentaar gegeven word, maar niemand is ooit slechter van geworden.

Om nog even terug te komen op het filmpje wat bizzybijtje geplaatst heeft, dat staat op youtube onder mijn naam en dat was niet openbaar bedoeld. Daar heb ik geen 'slotje' op gezet omdat ik daar geen reden toe heb gehad. En weghalen vind ik kinderachtig, want dan kunnen verdere bekijkers niet meer volgen waar het om gaat.

En de dingen die aangepast zijn in de training, meer lang en lage momenten (ipv stappen met lange teugel) om de boog ontspannen op spanning te houden. Als mijn merrie in elkaar kruipt, ronder maken en toe rijden en daarna weer oprichten.
Wat betreft de 'kunstjes', de dribbel momenten gebruik ik nog wel, met focus op een actief achterbeen en een ontspannen rug/aanleuning. De wissels rij ik gewoon zoals ze in mn proef zitten, soms een serie op de diagonaal, maar niet met een druk dat het om de zoveel passen moet.
Verder ben ik aan het trainen voor 4tal, dus dan zit ik lekker ontspannen op mn paard, zonder druk dat het 'perfect' moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:41

Kel2004 schreef:
Ik vind het interessant en ook wel enigszins vleiend dat veel mensen willen weten of en hoe ik mijn training aangepast heb. Ik weet uit ervaring dat als combinaties en foto's/filmpjes niet boeien, dat er dan geen moeite genomen wordt om er verder op door te gaan. Dus ik ga er nu voor het gemak vanuit dat ik toch wel een pakkende combinatie ben. (En dat geeft me een goed gevoel :j )
Ik vind het ook lief dat er voor me opgekomen word. Maar het is niet nodig. Natuurlijk is het even slikken als er commentaar gegeven word, maar niemand is ooit slechter van geworden.

Om nog even terug te komen op het filmpje wat bizzybijtje geplaatst heeft, dat staat op youtube onder mijn naam en dat was niet openbaar bedoeld. Daar heb ik geen 'slotje' op gezet omdat ik daar geen reden toe heb gehad. En weghalen vind ik kinderachtig, want dan kunnen verdere bekijkers niet meer volgen waar het om gaat.

En de dingen die aangepast zijn in de training, meer lang en lage momenten (ipv stappen met lange teugel) om de boog ontspannen op spanning te houden. Als mijn merrie in elkaar kruipt, ronder maken en toe rijden en daarna weer oprichten.
Wat betreft de 'kunstjes', de dribbel momenten gebruik ik nog wel, met focus op een actief achterbeen en een ontspannen rug/aanleuning. De wissels rij ik gewoon zoals ze in mn proef zitten, soms een serie op de diagonaal, maar niet met een druk dat het om de zoveel passen moet.
Verder ben ik aan het trainen voor 4tal, dus dan zit ik lekker ontspannen op mn paard, zonder druk dat het 'perfect' moet zijn.

Maar dit werkt zo te zien niet bij je paard, snap je :) ?
Ik bedoelde mijn reacties echt gewoon als hulp, het is gewoon jammer om zo door te gaan omdat je dan op den duur vast komt te zitten omdat de basis niet in orde is. Maar goed dat je meer ontspannen momenten in de training hebt gestopt. Het heeft zeker nut om je paard wat lager in te stellen in draf en galop, omdat je hiermee de rug wat 'losser' krijgt en dat ze echt ontspannen kan gaan lopen. Pas als dat allemaal goed gaat zou je kunnen 'uittesten', maar ga dat niet lopen doen als je paard er alleen maar gespannen van wordt. Da's niet zo'n goed idee :))

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:49

Even een persoonlijke vraag Bizzybijtje: hoeveel paarden heb jij in totaal op niveau gereden en wat is dan het hoogste niveau waar ik aan moet denken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:53

Kriel schreef:
Even een persoonlijke vraag Bizzybijtje: hoeveel paarden heb jij in totaal op niveau gereden en wat is dan het hoogste niveau waar ik aan moet denken?

Even een persoonlijke vraag aan jou: Wat is het nut van deze vraag? Hoe kortzichtig is het om hiervanaf te bepalen of ik mijn mening mag geven of niet?

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:00

Haha ja ik zie ook niet helemaal in in hoeverre dat van belang is. Het zelf doen is een ander verhaal dan zien wat er mis gaat bij een ander.