Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ceriadwen schreef:Mijn paard is door omstandigheden afgelopen winter een kilo of 30 kwijt geraakt, we zijn verhuisd, ik heb hem 6 weken niet aangeraakt. Rustig zijn voer opgebouwd, kalm aan gelongeerd, en nu is meneer prima op gewicht ( iets te dik zelfs maar goed tis ook weidetijd en we hebben heeeeel veeeeel lekkere grasjes). Maar ik heb er in die priode geen enkele keer opgezeten, en mijn paard was echt een dikkerdje vergeleken met het paardje hier op ed foto's.
unicorn_kiss schreef:aerdenhout1 schreef:HIHI...ben het helemaal aan het opnemen voor ts...maar WAAR BEN JE?????
En wachten met dit paard, dat al werken is gewend natuurlijk, is zeker niet beter!
Juist die spieren moeten gaan komen en door het werk kan hij zijn eten beter verteren en ook dat zet aan,die spieren krijg je alleen door trainen!
En, door lekker met haar paardje aan de gang te gaan valt amazone ook af! 2 voor de prijs van 1 dus!
Ik heb in mijn loopbaan al zoveel magere paarden binnen gekregen dat ik denk ik wel redelijk weet wat goed is.
En nogmaals...amazone is echt niet te groot of te zwaar voor haar draver! Die kan dit makkelijk hebben!
Ik denk nog steeds dat de meeste kijken naar het halsje en dat is door weinig tot geen bespiering inderdaad erug iel!
Deze heeft niet alleen spieren nodig maar vet... dan bekom je niet door te trainen![]()
Spieren komen daarna wel
En van een halfuur paardrijden ga je echt niet afvallen
Naaltje schreef:Ceriadwen schreef:Mijn paard is door omstandigheden afgelopen winter een kilo of 30 kwijt geraakt, we zijn verhuisd, ik heb hem 6 weken niet aangeraakt. Rustig zijn voer opgebouwd, kalm aan gelongeerd, en nu is meneer prima op gewicht ( iets te dik zelfs maar goed tis ook weidetijd en we hebben heeeeel veeeeel lekkere grasjes). Maar ik heb er in die priode geen enkele keer opgezeten, en mijn paard was echt een dikkerdje vergeleken met het paardje hier op ed foto's.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!! weet je wel hoe zielig dat is!!!
als jij wish haar looks vergelijkt met schoenen maten te groot. Loopt dat dier van jou met maten te klein voor jouw lol
te VET is namelijk net zo schadelijk als te mager!!!!
want te VET moeten ze allemaal EXTRA meedragen. Waardoor jij eigenlijk alle kilo's die jouw paard teveel heeft ook minder zou moeten hebben om te compenseren...
Goed, nu uit de boktmodus.
Wish is niet mager. Wish is zeer arm bespierd. Waarom? Omdat wish tijd heeft gekregen werkeloos aan te komen
Wish haar billen zijn mooi rond, haar ribben netjes te voelen en alleen maar te zien als ze écht denkt dat de hemel gaat neerstorten op haar
En wish is gewoon een kanjer van een paard wat alle tijd krijgt die ze nodig heeft.
Bovendien, als het dier werkeloos in de wei staat weg te kwijnen omdat ze niets liever doet in haar leven dan wérken, hard werken, goed doen, lekker werken, fijn werken, goed haar best doen, en dat alles voor mel? Nee, ze zou van de pot gerukt zijn als ze dat paard zou dumpen in een vette weide voor een aantal maanden zoals hier gesuggereerd wordt
zeg het nu eens mensen, waar vallen we over?
Over wish haar achterhand? (ik zeg; nee! niets mis mee, onbespierd maar niet te mager, vanaf de achterkant geen uitstekende heupbotjes, maar ook niet de hollands welvarende goot van een ruggengraat nee)
Over wish haar buiklijn? Sja, dat wordt DR Schumacher, dat is namelijk haar bouw als je het mij vraagt
Wish haar hals? Klopt, die moet eigenlijk omgedraaid... Maar dat leert ze niet met grazen
aerdenhout1 schreef:unicorn_kiss schreef:
Deze heeft niet alleen spieren nodig maar vet... dan bekom je niet door te trainen![]()
Spieren komen daarna wel
En van een halfuur paardrijden ga je echt niet afvallen
Vraag volgende keer eens aan je dierenarts wat die van een paard vinden dat..VET... is!
Maar gelukkig is jou paard helemaal in top conditie, net zoals jijzelf!
Citaat:Conditiescore
De lichaamsconditie van jouw paard is de belangrijkste manier om te bepalen of je genoeg voert. Je kunt de conditie van je paard beoordelen door te kijken en te voelen. Het is het beste als je de ribben niet kunt zien, maar wel kunt voelen. Als je achter je paard staat moet de ruggengraat het hoogste punt zijn.
Citaat:Score 1-2 is het uitgangspunt.
Citaat:Bij de beoordeling moet je wel rekening houden met verschillen in ras en bouw
Naaltje schreef:van de site http://www.voervergelijk.nlCitaat:Conditiescore
De lichaamsconditie van jouw paard is de belangrijkste manier om te bepalen of je genoeg voert. Je kunt de conditie van je paard beoordelen door te kijken en te voelen. Het is het beste als je de ribben niet kunt zien, maar wel kunt voelen. Als je achter je paard staat moet de ruggengraat het hoogste punt zijn.
Als ik die foto kijk, is dat zo. Je ziet de ribben niet, kunt ze wel voelen.
Op de billenfoto zie je dat wish niet zo'n hollands welvaren appelreet heeft, maar er nog vorm in zit
''ruggengraat hoogste punt'' *check*
bij de CRS zit ze in ''kam licht voelbaar'' dat is score 1.
en dan staat er:Citaat:Score 1-2 is het uitgangspunt.
en ook staat er op de site:Citaat:Bij de beoordeling moet je wel rekening houden met verschillen in ras en bouw
dus je kunt belgenbillen niet vergelijken met draverbillen
en een friezenhals niet met een draverhals.. verschillen in ras en bouw