Jolliegirl schreef:Ik wil dit jaar ook weer!
Zijn er mensen die zin hebben om met een groepje te gaan?
Lijkt me eigenlijk best leuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fidodido schreef:Ik zou graag met mijn PRE hengst naar de keuring willen gaan.
Ik weet alleen niet hoe het moet, wou vorig jaar bij de keuring kijken maar ging toen niet door, door te weinig inschrijvingen.
Ik weet ook niet of ik hem dan kan houden, ben zo bang dat hij echt sterk wordt.
Kennen jullie anders iemand die PRE hengsten voorbreng/train?
Citaat:Ik heb er hier een video's van; http://www.youtube.com/watch?v=y3ndXIY2 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=SsvkJ9nE ... re=related
Je gaat dus eerst in stap over de middellijn naast je paard. Vervolgens enkele voltes in galop (bij volwassen paarden, jonkies hoeven dit niet) aan de longe. Daarna Rechtuit over de lange zijde in (uitgestrekte) draf, hierbij behoud je dus de lengte van de longe waarmee je in galop longeerde. Dit doe je ook nog een keer over de middellijn en vervolgens stel je op in het midden voor de exterieurbeoordeling. Je gaat er in draf dus niet strak naast lopen zoals men dat in Nederland kent omdat het paard zo vrij mogelijk dient te bewegen zonder hulp (of belmmering) van de voorbrenger. Het is niet zo erg als je een keer een extra volte draaft, als het er maar niet een heleboel zijn.
fidodido schreef:Zijn er ook stoeterijen? of plekken waar je je paard naartoe kan brengen om hem vervolgens op de keuring te kunnen laten verschijnen?
Jolliegirl schreef:Het lijkt me leuk om 2 dagen te gaan.
En om gewoon met wat mensen samen in een B&B te zitten, hostel, weet niet wat er allemaal vrij is daar.
Zodat je niet savonds in je uppie je stierlijk zit te vervelen. Maar lekker samen kunt gaan eten enz.
Op HE kan ieder gewoon zn eigen weg gaan.
Zijn vast wel dingen die iedereen wilt zien
TinekeHorses schreef:Naborah schreef:Ik heb de dagen aangeduid in mijn agenda, en wil dit jaar écht gaan. Hopen dat het lukt!
Hahaha, komt er bij jou ook altijd op het laatste moment wat tussen?