Een jaar werk; onze stallen onder de Tunesische zon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 17:51

Bandida ja daar heb je wel gelijk in, als je ook ziet hoe makkelijk ze erop lopen.. Niks geen trailerlaad problemen oid :) ze leken het echt een leuk uitstapje te vinden, stonden lekker rustig om zich heen te kijken. Het zal alleen op zich wel wat minder veilig zijn als je een ongeluk krijgt, er zijn geen tussenschotten ook of niets. Maar ach een stel rustige paarden die aan elkaar gewend zijn is ook al weer een stuk veiliger dan heethoofden met trailerangst natuurlijk ;)

Ellis dank je wel! Genieten doen we zeker :D en haha ik heb er nog een van het tankstation, een heleboel mensen stopten ook om foto's te maken met hun telefoon, blijkbaar vonden zelfs de locals dit toch wel de moeite waard :')

Francis haha ja op zich vinden ze het wel fijn, althans zo lijkt het.. Nu zijn ze ook wel dermate makkelijk dat ze sowieso niet snel onder de indruk ergens van zijn.. Maar wat ik net schreef ook, het zal op zich wel minder veilig zijn, geen tussenschotten, niet specifiek op paarden ingericht.. Maar ze hebben tenminste wel wat te doen onderweg, ze vinden het prachtig om om zich heen te kijken haha.
En bedankt alvast voor je hulp, voor zover ik weet hebben ze zo'n zilverspray gebruikt en een soort van wit poeder, alles op aanraden van DA's hier en een Franse DA die ze toevallig hadden ontmoet hier, maar niets heeft dus erg geholpen.. Zodra het weer vol met vliegen zit gaat het gelijk weer open.. Ik ga er waarschijnlijk morgen toch even langs dus zal dan vragen wat ze precies hebben gebruikt al!

En de foto van het tankstation :=

Afbeelding

Francis

Re: Een jaar werk; onze stallen onder de Tunesische zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:41

Ja, zonder schotten e.d. vind ik idd ook wel 'een risico', zeker bij paarden die elkaar niet kennen. je moet geen gedonder krijgen op zo'n bak en met 5 hengsten in zo'n kleine ruimte zonder tussenschotten is't wel van belang dat je goed weet wie je naast wie kunt zetten, dat ben ik helemaal met je eens.
Aan de andere kant zijn ze waarschijnlijk juist zo braaf omdát ze veel te kijken hebben en het waarschijnlijk wel 'leuk spannend' vinden en dus niet bezig zijn met elkaar. In een dichte opgesloten trailer hebben ze vaak ook alleen elkaar om op te focussen....

Op zich is er ook niks mis mee hoor, smeren of spuiten, dat is 't eerst wat je doet bij een open wond. Maar dan weet ik een beetje wat er geprobeerd is.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:18

hier kan een mens echt van dromen,wat een sprookjesplek,en wat een prachtige stallen,en wat een schitterende paarden.dit is een paradijs voor je paarden.ik ben vooral helemaal weg van de palomino,echt een droompaardje,heel erg veel succes.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 08:19

Francis Ja dat zonder schotten is natuurlijk best link, gelukkig kennen ze elkaar allemaal goed.. Alleen Mabrouk vond het in het begin wel vermakelijk om een beetje in Darius' kont te happen, maar dat was gelukkig ook met 2 minuten over, en Darius' kon het verder weinig schelen.. En wat je zegt, als ze verder niets om zich heen kunnen zien letten ze natuurlijk alleen op elkaar ipv op het uitzicht.
Ik kijk of ik er zo even langs kan rijden, dan kan ik het precies vragen :)

whitneyvdw dankjewel :o ja de palomino is ook zo'n schatje, echt zo'n eigenwijze maar verschrikkelijk lieve pony :+ enorm aanhankelijk, zit geen kwaad in, maar het is wel echt een tractor qua kracht :')

Olga7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:19

Super mooi! :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:45

Amai dat is knap van je! Je mama heeft je het voorbeeld gegeven, ze zou vast heel trots op je zijn!
Wat een prachtige kudde hengsten, het is vast een hele aanpassing in je leven geweest.
Je bent er druppelsgewijs ingerold, dat doet ook veel.
Moet je ver voor boodschappen enzo? Om aan hooi te raken zal vast niet makkelijk zijn, hoe gaat dat daar dan?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:52

lakshmi schreef:
Afbeelding

Ik zie me al zo op een wedstrijd verschijnen, haha! :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 15:57

Francis ik ga je zo even een pb sturen over de merrie :)

Olga7 dank je wel!

iana merci, ja helaas heeft het lot een nare wending genomen voor mijn moeder, maar ik voel haar hier nog wel dicht bij mij :)
En dank je wel, ja al die hengsten hier, gelukkig zijn het best makke lammetjes, hoewel ook ik wel heb moeten leren altijd consequent en oplettend te zijn ;)
Op zich wonen we erg centraal, op 5 minuten met de auto van het strand en de toeristische zone, maar ook op 5 minuten van de twee drukste stadjes van het eiland. Gelukkig zijn er dus zat mogelijkheden om boodschappen te doen, er zitten overal kleine kruideniers, en er zitten ook verschillende grotere supermarkten in de buurt. Verder is er natuurlijk de markt, de Souk, welke altijd erg leuk is om te bezoeken :D
Hooi en stro zijn gelukkig goed te krijgen, in het noorden van het land is het erg groen en worden er veel verschillende gewassen verbouwd, genoeg voor het hele land. Meestal kopen we het op de markt, dan staan er verschillende trucks met hooi, stro, granen en foenegriekhooi en dergelijke. In het begin is het allemaal wel even uitzoeken, maar elke dag leer je weer wat bij hier, en uiteindelijk is bijna alles gewoon te verkrijgen :j

mylittlejoy whahahaha! Ja in Nederland of Belgie zal je er zo wel tussenuit springen :')

Oh en had nog een nieuw fototopic van twee van onze ventjes <3
[ITP] valk en palomino Berberhengsten voor het eerst samen

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:20

oehhh wat ontzettend gaaf allemaal! ik ben jaloers!! whow!!

Romyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:04

Wauw ik ben jarloers! echt super mooi is het geworden!!! :D

Louanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:57

Ik heb hier eigenlijk geen woorden voor, prachtig zeg.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:05

Merci allemaal :o

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:08

Ik dacht echt dat dat de keerzijde van de medaille ging zijn, wegens de droogte enzo zou je denken dat de gewassen er schaars zijn en moeilijk te krijgen, gelukkig is het anders!. Zo zie je maar...ik zat echt met het idee dat je voor alles grote afstanden moest afleggen....ik geloof best dat je je dicht bij je mama voelt, super toch!!!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:35

Cool zeg! en dat allemaal onder die brandende zon? phoe ben eigenlijk wel jaloers..... maar ik zag net dat de paarden gewoon stro in de stallen hebben liggen. Hebben ze het dan niet veel te heet?
veel succes ervan!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 18:09

iana ja gelukkig is alles goed te krijgen! Het is alleen niet goedkoop, ongeveer even duur als in NL, waardoor veel locals het niet kunnen/willen opbrengen om genoeg te geven aan hun paarden helaas, hoewel dat ook wel een groot stuk gebrek aan kennis is denk ik..

Sjors493 ja gelukkig hebben we ook een winter hier, echt warm (+25 graden) is het maar een maand of 5 per jaar. Ze staan sowieso zo veel mogelijk buiten, in de zomer moeten ze overdag wel binnen omdat het dan echt te heet is in de zon, maar het stro maakt het verder niet warmer en het is in ieder geval goed schoon te houden zo ipv dat ze een zandbodem hebben in de box :)

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:43

Wat een veranderingen! Jullie hebben er echt een heel mooi plekje van gemaakt.

Ik vind die topics van jou altijd zo prachtig, ik droom er altijd helemaal bij weg ... de noord Afrikaanse landen spreken me ook erg aan en de Berber paarden nog veel meer! <3

Spreek je trouwens ook Arabisch, of red je je met Frans?

annehuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:07

Echt een groot verschil met voor en na van die 2 foto's.
Leuk!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:27

Martine echt leuk om de foto's te zien, jullie hebben echt een prachtig stekkie voor de paarden en voor jullie :j