Hoe snel kunnen dingen gaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 22:22

bedankt allemaal, ook voor de lieve pbtjes!

DiekeC schreef:
Maar zulke dingen gebeuren gewoon eenmaal, .

nou dat hoop ik toch niet, ik vond 1x zoiets in mijn leven wel genoeg als ik eerlijk ben...
een wond(je) zie ik wel vaker, maar dit... was toch echt wel even slikken...

Liesje89, dank je!
ja dit verwacht je echt niet, dat zoiets voor je ogen gebeurt met zo'n vervolg...

ik hoop ook echt dat ze er niks raars meer bij krijgt en straks lekker weer mee naar huis kan!

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:25

Ongelofelijk, wat een dapper paard heb jij en wat heb jij geweldig koel en goed gehandeld.

Ik weet niet of ik dat zou kunnen als ik mijn paard zo zou aantreffen. Complimenten voor het juiste, snelle handelen.

Ik wens haar een spoedig herstel toe en dat ze maar weer snel bij je thuis mag zijn.

chanouk

Re: Hoe snel kunnen dingen gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:26

Jeetje zeg wat moet jij geschrokken zijn, maar petje af hoe je gehandeld hebt!
Ik hoop dat je paardje snel weer opknapt en weer helemaal de oude zal worden.
Sterkte voor jou en je paardje!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 22:28

Dank je!

Ik moet wel zeggen dat zo gauw mijn vriend en de staleigenaar er waren, die ik gelijk had gebeld (nog voor ik de deken af had) ik het er ook wel heel moeilijk mee had hoor...
Mijn vriend heeft verder het meeste geregeld, echt heel fijn!
Hij had de trailer al aangekoppeld staan voor de veearts er was, zodat we daarna gelijk weg konden.

Ook mijn vader, die ik gebeld had voor lakens, heeft super gehandeld!
Gelijk lakens gebracht, terug naar huis gegaan om tomtom en eten en drinken voor ons te halen...
Van staleigenaar kregen we routebeschrijving en 'noodgeld' mee, dus alles bij elkaar was het gewoon even goed 'teamwork'! :j

en dankzij dat hebben we haar op tijd in de kliniek gekregen, waar ze blij waren dat we zo snel gehandeld hadden zodat alles nog vers en schoon was...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:29

oei voor je ogen.
Maar toch 'goed' dat je het gezien hebt. Je maar blijven afvragen wat het geweest kan zijn is ook niet fijn.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:32

Nouvel schreef:
Dank je!

Ik moet wel zeggen dat zo gauw mijn vriend en de staleigenaar er waren, die ik gelijk had gebeld (nog voor ik de deken af had) ik het er ook wel heel moeilijk mee had hoor...
Mijn vriend heeft verder het meeste geregeld, echt heel fijn!
Hij had de trailer al aangekoppeld staan voor de veearts er was, zodat we daarna gelijk weg konden.

Ook mijn vader, die ik gebeld had voor lakens, heeft super gehandeld!
Gelijk lakens gebracht, terug naar huis gegaan om tomtom en eten en drinken voor ons te halen...
Van staleigenaar kregen we routebeschrijving en 'noodgeld' mee, dus alles bij elkaar was het gewoon even goed 'teamwork'! :j

en dankzij dat hebben we haar op tijd in de kliniek gekregen, waar ze blij waren dat we zo snel gehandeld hadden zodat alles nog vers en schoon was...

heel fijn ook dat je mensen achter je had staan die ieder een "eigen taak" op zich namen :j

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:33

Ach jeetje Ellis!!! Wat schrok ik van dit bericht..
Tranen kon ik niet onderdrukken, en toen ik de foto's ging kijken al helemaal niet, wat verschrikkelijk naar voor jou en Fifi!!
Gelukkig komt het wel goed zo te lezen, hoe gaat het herstel in zijn werk (sorry als je dat ergens neer hebt gezet, niet het hele topic gelezen).

Heel veel sterkte voor jullie beiden!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:34

Jeetje, wat een foto's...
Wel erg fijn dat er meteen goed gehandeld kon worden, je moet er al helemaal niet aan denken dat zoiets in een moment zonder mensen in de buurt gebeurt en je paard zo nog een poos staat.

Heel veel sterkte, hopelijk mag ze volgende week weer mee!

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:39

Wat heftig die wonden :oo .
Sterkte en beterschap voor jou en je knappe paardje :)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:45

Goeiendag, wat een ontzettend naar ongeluk :oo . Geen wonder dat je het 's nachts nog eens beleefde... Fijn dat iedereen zo met jullie meedacht! Ik duim voor een goed herstel voor jullie beiden :j .

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:04

Jeetje heb al heel wat foto's voorbij zien komen op bokt maar dit is wel heel ernstig.
Wat goed dat jullie alles zo snel en goed hebben kunnen regelen. Ik denk dat er aardig wat mensen zijn die in paniek raken en niet meer weten wat ze moeten doen.
Mooi dat het naar omstandigheden goed gaat, ik blijf duimen voor jullie!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 23:21

bedankt allemaal!

Barroco schreef:
, hoe gaat het herstel in zijn werk (sorry als je dat ergens neer hebt gezet, niet het hele topic gelezen).

Heel veel sterkte voor jullie beiden!

Ze staat nu op volledige boxrust met pijnstillers en AB, bewegen doet te veel pijn, dus ze wordt niet gestapt.
Wel worden elke dag haar benen afgespoten, want die zitten ook vol met kleine wondjes.
Woensdag is haar verband voor het eerst verschoond en toen zat het er goed uit, uit de drains was alleen doorzichtig vocht gekomen wat er op wijst dat er geen ontstekingen in de open holte zitten op dit moment.
De koorts wordt steeds iets minder en ze gaat steeds iets beter eten, dus dat is ook positief!

Als alles zo voorspoedig blijft gaan mag ze na 2 weken naar huis, komen er complicaties bij moet ze langer blijven.
En dan is het afwachten hoe snel alles helemaal dicht is en hoe gevoelig ze blijft op de plaats van de singel, en ook hoeveel angst en spanning ze er aan over heeft gehouden...

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:41

Wat een nare wond pfff arme merrie en arme jij wat zal je geschrokken zijn maar wat heeft ze geluk gehad dat jij erbij was en meteen kon helpen dat heeft haar gered.
Heel veel sterkte en geduld de komende tijd om haar te helpen met herstellen van haar wonden.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:58

Ja inderdaad zeg, stel dat er niemand in de buurt zou zijn geweest op dat moment....en je vindt haar dan uren later...hmm nee toch maar niet over nadenken!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:09

Wat hebben jullie supergoed gehandeld, dikke pluim! En ik maar denken dat ik pech heb. Het kan dus altijd erger. Ik wil jullie heel veel sterkte en succes wensen voor de komende tijd, en ik duim voor een voorspoedig herstel!! Jullie zijn allemaal superdapper!!

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:17

Wat een verhaal zeg! Heel veel beterschap voor je knappe dappere merrie! En een dikke knuffel voor jou.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:19

Jeetje, wat een gevolg heeft dat even over een hek springen...
Lou van mij heeft daar ook een handje van, maar gelukkig nog steeds met minder ernstige gevolgen.
Eigenlijk mag je toch een soort van blij zijn dat je erbij was, als je haar zo had gevonden bij het andere koppel was het een heel ander verhaal geweest. Nu waren de wonden nog vers en kon het dus gehecht, als je een paar uur later was geweest was dat nog maar de vraag. Dan weet je ook niet wat er gebeurd is en blijf je gissen. Ook heel mooi dat er geen vitale delen geraakt zijn, weet je toevallig of de peesplaat van de buik nog heel is?
Lou heeft een koliekoperatie gehad en bij haar is dus toen die peesplaat doorgesneden en die is niet meer echt mooi genezen. Ik kan inmiddels na twee na-operaties wel alles weer doen met haar, maar het ziet niet mooi uit en ze mag niet meer drachtig worden. Voor mij geen punt, ik ben al blij dat ze er nog is en dat ik weer leuk met haar kan rijden.
Hopelijk krijgt ze geen complicaties en mag ze met twee weken weer naar huis!

Ik had trouwens net in een topic gereageerd waarin jij ook had gereageerd en schrok nu dus wel toen ik jouw eigen topic gelijk daarna las.
Laatst bijgewerkt door Jet op 23-04-11 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:20

Hopelijk geneest het goed! knuffel haar maar veel ! :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:25

ongelovelijk, wat een onwerkelijk ongeluk en wat een schade heeft het opgeleverd |(
ik geloof niet dat ik ooit een dier zo gewond heb gezien en dat nog kans had te overleven
jullie hebben ontzettend goed gehandeld en met een knap resultaat

ik wens je heel heel veel sterkte de komende tijd en ik duim dat alles vlot en netjes zal genezen :(:)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:32

Jeetje dan schrik je je echt kapot. Heel veel sterkte en hopelijk geneest je paard goed en houd ie er niet teveel aan over.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:42

Jeetje wat erg! jouw paard heeft echt wel een engeltje op haar schouder gehad. :wpw
Ik wens je sterkte de komende tijd en ik hoop dat alles goed komt met d'r!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:44

Tjee, die foto's zeg! :\ Verschrikkelijk beeld zeg.

Hopelijk blijft het herstel zo voorspoedig gaan als dat het nu gaat. :(:) Veel sterkte toegewenst!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:54

ik heb net trouwens die foto's gezien
respect dat jullie zo rustig zijn gebleven ik denk dat ik zou zijn omgekiept :o (is meestal bij eigen paard of kind ect)
veel sterkte met het herstel

scientifica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:59

Heel veel sterkte. Ik hoop dat de weg naar herstel voorspoedig zal verlopen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 08:21

Bedankt allemaal voor jullie fijne en meelevende reakties!

In die zin was het inderdaad goed dat ik er gelijk bij was, daardoor zijn de wonden schoon gebleven en hebben we snel kunnen handelen.
Ik moet er niet aan denken dat we haar uren later pas zo gevonden hadden of dat we net een hele dag weg waren geweest...

We gaan vanmiddag weer naar haar toe om haar een grote knuffel te geven en appels en wortels! :j