Ben helemaal fan van je special D'tje en voor je haflinger heb ik onwijs veel respect, petje af hoor!

Vind het eerlijk gezegd ook niet normaal wat die jury deed maar jij hoeft je niet onzeker te voelen hoor jij doet het maar mooi weer!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Needje schreef:Als je vind dat je benadeeld wordt op een haflinger, moet je niet op een haflinger gaan starten.
En anders moet je gewoon rijden en als je goed genoeg bent krijg je je wp gewoon.
Stom gezever altijd over die rassendiscriminatie. Een gemiddelde haf of tinker heeft nou eenmaal niet de bewegingen van een gemiddeld warmbloed paard. Dat weet je van te voren.
Maar door netjes en correct te rijden kom je er gewoon. (of alleen maar op rassenwedstrijden starten zoals sommigen)
Jooon schreef:Wáuw, vind het erg chique staan die oogschaduw bij je zwarte paard! En ook je Haflinger is super!![]()
Ik vind het zelf érg onprofessioneel als je gaat zitten lachen in zo'n jury-hokje. En tegenwoordig zijn de jury's gewoon bevooroordeeld en dat vind ik erg zonde van de dressuursport. Een vriendin van mij heeft een keer gehad dat de uitslag van de wedstrijd er al hing, terwijl nog niet eens iedereen had gereden. Alle dure paardjes stonden bovenaan en de goedkope stonden onderaan...
Je zit ook op beide erg netjes.

Jooon schreef:Wáuw, vind het erg chique staan die oogschaduw bij je zwarte paard! En ook je Haflinger is super!![]()
Ik vind het zelf érg onprofessioneel als je gaat zitten lachen in zo'n jury-hokje. En tegenwoordig zijn de jury's gewoon bevooroordeeld en dat vind ik erg zonde van de dressuursport. Een vriendin van mij heeft een keer gehad dat de uitslag van de wedstrijd er al hing, terwijl nog niet eens iedereen had gereden. Alle dure paardjes stonden bovenaan en de goedkope stonden onderaan...
Jooon schreef:Ja, het is toch echt zo.
Btw; vind 'misschien vertelde iemand wel een goede mop' wel een erg slecht excuus, een jury is tijdens een proef toch aan het kijken en jureren i.p.v. een mop aan het vertellen?
Zooist schreef:Jooon schreef:Wáuw, vind het erg chique staan die oogschaduw bij je zwarte paard! En ook je Haflinger is super!![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een kul! Hadden al die paarden dan ook een prijskaartje op hun kont zitten!
Jooon schreef:Zo denken veel jury's erover. Een Haflinger, Tinker is echt not-done in de dressuursport (jammer genoeg).

smeetjoew schreef:Jooooon: Dat is echt bull. Tinkers en Haflingers gaan vaak gepaard met wat "mindere" ruiters. Hiermee wil ik niemand voor 't hoofd stoten, maar men koopt meestal een tinker/haflinger/oid met andere doeleindes dan hoog in de sport te eindigen. Daarnaast hebben deze rassen hun bewegingsmechanisme tov warmbloeden gewoon niet mee. Laten we nou eerlijk zijn.
Maar als je gewoon een relatief gezien kwaliteitsvolle haflinger/fjord/tinker koopt en je een beetje leuk kan sturen en daarbij goed les neemt, dan is er niets dat je belemmert om op plaats 1 te eindigen.
En ja, in de hogere klasses wordt het echt pittig, omdat je dan tegen de "belemmeringen" van het ras loopt, namelijk dat deze rassen gewoon meer moeite hebben ze verzamelen/te verruimen en meer op 't achterbeen te komen.

.
cobiie schreef:Thanee, leuke foto's.
Ik ben het met de opmerkingen van Needje eens.
Ik zou zeggen ga aan je eigen onzekerheden werken, zodat je je in de toekomst niet weer aangevallen voelt.