Mijn 2 Z knollen op CC!Ventje de hengst en mijn maflinger!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Re: Mijn 2 Z knollen op CC!Ventje de hengst en mijn maflinger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:43

Nou jij hebt echt 2 onwijs mooie paarden onder je kont.
Ben helemaal fan van je special D'tje en voor je haflinger heb ik onwijs veel respect, petje af hoor! :D

Vind het eerlijk gezegd ook niet normaal wat die jury deed maar jij hoeft je niet onzeker te voelen hoor jij doet het maar mooi weer! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 10:59

Needje schreef:
Als je vind dat je benadeeld wordt op een haflinger, moet je niet op een haflinger gaan starten.
En anders moet je gewoon rijden en als je goed genoeg bent krijg je je wp gewoon.
Stom gezever altijd over die rassendiscriminatie. Een gemiddelde haf of tinker heeft nou eenmaal niet de bewegingen van een gemiddeld warmbloed paard. Dat weet je van te voren.
Maar door netjes en correct te rijden kom je er gewoon. (of alleen maar op rassenwedstrijden starten zoals sommigen :+ )

jij bent slim :o

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:24

Thanee, leuke foto's.

Ik ben het met de opmerkingen van Needje eens.

Ik zou zeggen ga aan je eigen onzekerheden werken, zodat je je in de toekomst niet weer aangevallen voelt. ;)

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:10

Wáuw, vind het erg chique staan die oogschaduw bij je zwarte paard! En ook je Haflinger is super! :D

Ik vind het zelf érg onprofessioneel als je gaat zitten lachen in zo'n jury-hokje. En tegenwoordig zijn de jury's gewoon bevooroordeeld en dat vind ik erg zonde van de dressuursport. Een vriendin van mij heeft een keer gehad dat de uitslag van de wedstrijd er al hing, terwijl nog niet eens iedereen had gereden. Alle dure paardjes stonden bovenaan en de goedkope stonden onderaan...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:15

Jooon schreef:
Wáuw, vind het erg chique staan die oogschaduw bij je zwarte paard! En ook je Haflinger is super! :D

Ik vind het zelf érg onprofessioneel als je gaat zitten lachen in zo'n jury-hokje. En tegenwoordig zijn de jury's gewoon bevooroordeeld en dat vind ik erg zonde van de dressuursport. Een vriendin van mij heeft een keer gehad dat de uitslag van de wedstrijd er al hing, terwijl nog niet eens iedereen had gereden. Alle dure paardjes stonden bovenaan en de goedkope stonden onderaan...

Nou dat geloof ik dus echt niet.

even ontopic. Mooie plaatjes es hoor TS. De oogschaduw is in mijn ogen niet storend. :n Je zit ook op beide erg netjes. :j

En je kan nooit zeker weten dat ze jou uit zitten lachen. Misschien vertelde 1 van beide wel net een erg goed mop. ;)

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:18

Ja, het is toch echt zo. :')

Btw; vind 'misschien vertelde iemand wel een goede mop' wel een erg slecht excuus, een jury is tijdens een proef toch aan het kijken en jureren i.p.v. een mop aan het vertellen?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:19

Jooon schreef:

:') :') :')

Wat een kul! Hadden al die paarden dan ook een prijskaartje op hun kont zitten!

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:21

Ik heb het over de stamboom. :=

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:22

Jooon schreef:

zo'n onzin verhaal heb ik nog nooit gehoord. alsof je van de buitenkant kunt zien wat een paard kost.

@ Tahnee ik ben echt fan van Ventje! Mooi dier

simongek

Jooon schreef:
Ja, het is toch echt zo. :')

Btw; vind 'misschien vertelde iemand wel een goede mop' wel een erg slecht excuus, een jury is tijdens een proef toch aan het kijken en jureren i.p.v. een mop aan het vertellen?

als een jury daar op zondag de halve dag gaat zitten mag hij of zij dan tussendoor ook even een lolletje of kletspraat hebben.
denk het wel.

een andere keer is het weer wat een chagrijnige jury. Rijd gewoon jouw proef en let op jezelf ipv de jury.

sorry nu weer ontopic.

PintoNatal

Zooist schreef:
Jooon schreef:

:') :') :')

Wat een kul! Hadden al die paarden dan ook een prijskaartje op hun kont zitten!

_/-\o_

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:23

Jooon schreef:
Ik heb het over de stamboom. :=

Das helemaaaaal een raar verhaal.. alsof een paard zonder (bekende) afstamming geen goede bewegingen kan hebben en een topper kan zijn..

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:26

Zo denken veel jury's erover. Een Haflinger, Tinker is echt not-done in de dressuursport (jammer genoeg). ;)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:28

Ik vind het beeld wat hier geschetst wordt van juryleden erg jammer. We doen verschrikkelijk ons best om iedereen naar eer en geweten te beoordelen. En nu mag er niet eens meer gelachen worden? Voel je toch niet gelijk zo aangesproken, er kan van alles gebeurd zijn.

Zo heb ik eens aan mijn (toenmalige vaste) schrijfster gevraagd om volte = eivormig op te schrijven. Zij maakte er y-vormig van waarop ik vroeg hoe ze dat figuur voorstelde. Vervolgens kreeg ze de slappe lach, waardoor ik ook moest lachen. Heeft totaal niets te maken met geen respect hebben naar ruiters toe of ruiters uitlachen.

Je zit vaak 4 a 5 uur met iemand in een hokje en dan mag er best eens een minder serieuze opmerking gemaakt worden. Tuurlijk probeer je te voorkomen dat een ruiter daar last van heeft, maar op internet roepen dat je uitgelachen wordt zonder navraag te doen bij de jury waarom er gelachen werd vind ik niet kunnen.

Nu weer ontopic: beide paarden zien er een beetje onrustig uit met de mond. Voor zover je dat van foto's kunt beoordelen zou Ventje ook wat meer ruimte mogen krijgen van voren in de uitgestrekte stap. Je zit ook op allebei iets naar voren. Probeer wat trotser over te komen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:32

Jooooon: Dat is echt bull. Tinkers en Haflingers gaan vaak gepaard met wat "mindere" ruiters. Hiermee wil ik niemand voor 't hoofd stoten, maar men koopt meestal een tinker/haflinger/oid met andere doeleindes dan hoog in de sport te eindigen. Daarnaast hebben deze rassen hun bewegingsmechanisme tov warmbloeden gewoon niet mee. Laten we nou eerlijk zijn.

Maar als je gewoon een relatief gezien kwaliteitsvolle haflinger/fjord/tinker koopt en je een beetje leuk kan sturen en daarbij goed les neemt, dan is er niets dat je belemmert om op plaats 1 te eindigen.
En ja, in de hogere klasses wordt het echt pittig, omdat je dan tegen de "belemmeringen" van het ras loopt, namelijk dat deze rassen gewoon meer moeite hebben ze verzamelen/te verruimen en meer op 't achterbeen te komen.

En mijn motto is altijd dat je gewoon zo goed moet rijden dat geen enkele jury om je heen kan. Of ze nou vooroordelen over het ras hebben of niet. :D

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:33

Ik vind het beeld wat jury's hebben over Tinkers, Haflingers of 'niet-sport paarden' ook erg jammer. Natuurlijk snap ik dat er Haflingers tussen lopen die niet geschikt zijn voor de sport, maar de meeste vinden dat als je echt serieus bezig bent met de sport dat je dan niet met een Haflinger komt...

Ik snap trouwens wel wat je bedoelt met dat jury's soms 4 a 5 uur in een hokje zitten, ikzelf zou het wel k*t vinden als een jury zou lachen, maar ik zou het wel even navragen. :)

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:34

Jooon schreef:
Zo denken veel jury's erover. Een Haflinger, Tinker is echt not-done in de dressuursport (jammer genoeg). ;)

Jammer dat er mensen zijn die er zo over denken.... Als ik jureer kijk ik echt niet naar het ras/afstamming of noem maar op. Wel is het vaak zo dat een KWPN'er meer aanleg heeft voor de dressuursport en daarom ook vaak hoger zal scoren.
Maar als een haflinger/fries etc bij mij in de ring goed rijd dan scoren ze net zo goed hoge punten ;)

Enne Jooon van jou verhaal geloof ik echt helemaal niks!!
Laatst bijgewerkt door Hoppje op 07-04-11 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:35

smeetjoew schreef:
Jooooon: Dat is echt bull. Tinkers en Haflingers gaan vaak gepaard met wat "mindere" ruiters. Hiermee wil ik niemand voor 't hoofd stoten, maar men koopt meestal een tinker/haflinger/oid met andere doeleindes dan hoog in de sport te eindigen. Daarnaast hebben deze rassen hun bewegingsmechanisme tov warmbloeden gewoon niet mee. Laten we nou eerlijk zijn.

Maar als je gewoon een relatief gezien kwaliteitsvolle haflinger/fjord/tinker koopt en je een beetje leuk kan sturen en daarbij goed les neemt, dan is er niets dat je belemmert om op plaats 1 te eindigen.
En ja, in de hogere klasses wordt het echt pittig, omdat je dan tegen de "belemmeringen" van het ras loopt, namelijk dat deze rassen gewoon meer moeite hebben ze verzamelen/te verruimen en meer op 't achterbeen te komen.

Mooi verwoord ;)

Maar dit topic is niet bedoeld om te praten over de vooroordelen van jury's wat betreft bepaalde rassen, daar lopen al topics genoeg over of start een eigen topic Jooon ;)

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:43

Ik heb helemaal niet gevraagd om alle reacties, dus waarom zou ik een topic moeten openen? :')

Btw; mijn vriendin heeft het meegemaakt en ik was daar zelf niet bij en ik heb niet gezegt dat je iets moet geloven?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:58

Ik sluit me ook aan bij de reactie van Needje, wat een Calimero gemier altijd over de "rassendiscriminatie".

Tahnee, ik vind Ventje een prachtig paard, ik zou alleen wel eens echte goeie rijfoto's van jullie willen zien i.p.v. altijd die halve plaatjes of plaatjes van de voorkant. Heb nog geen 1 foto gezien waar hij van de zijkant helemaal opstaat volgens mij :D.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:58

Mooie paardjes TS! En wow wat kun je mooie knotten maken :D

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:06

Super mooie paarden!
Ook je haf vind ik gaaf, de bilspier op de galopfoto! :~
Je kijkt ook behoorlijk geirriteerd op de eerste foto, had je het daar al gezien dat de jury je uitlachtte? Of is dat toch de oogschaduw? :P

Zelf kan ik me er behoorlijk kwaad om maken. Ik start met een klein propje die goed kan lopen en als je dan maar 1 punt meer krijgt vergeleken met iemand waarvan het paard bokkend en niet in aanleuninglopend door de proef gaat....

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:25

Ventje is een lekker ding <3
En ik vind je haf wel erg stoer,hoor.

Ik zou er alleen niet zo zeker van zijn dat je werd uitgelachen,
weet jij veel wat er op het moment dat jij groeten gebeurde?
Mischien liet 1 van de twee wel een s.cheet? Ik zou daar ook de slappe lach
van krijgen als ik al 2 a 3 uur serieus naar combinatie's heb gekeken. :')

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:58

Wat een knappe paarden!! Ventje is echt om te kwijlen en je haf doet zeker niet onder! Vind het een hele leuke!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:56

cobiie schreef:
Thanee, leuke foto's.

Ik ben het met de opmerkingen van Needje eens.

Ik zou zeggen ga aan je eigen onzekerheden werken, zodat je je in de toekomst niet weer aangevallen voelt. ;)

Jeetje het gaat toch niet om onzekerheid?
Het gaat erom dat als jij groet en af groet dat de jury respectvol gedrag vertoont.
Hier betaal je immers voor en je doet je stinkende best.

Ik vind dat een jury helemaal niet in een scheur moet liggen, dat is pas onrespectvol.

@needje: ik ken toch genoeg warmbloeden die echt niet lekker kunnen lopen.