Instructiekamp Emmeloord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_B

Re: Instructiekamp Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 07:32

en ik neem ook een eigen paard mee en kom in de week van 8t/m 12 aug maar kom ook al op zondag :D

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:16

Ik zou het wel leuk vinden als er iemand die vorig jaar ook is geweest misschien even kan vertellen wat de dag indeling is van wat je welke dag doet enzo.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:53

M_erell, zie hier een quote uit het topic waar het allemaal instaat. ;)

d0nnaa_dan schreef:
Even een combinatie gemaakt van verschillende berichtjes, kan dus niet helemaal bij elkaar aansluiten ;)

Er wordt op donderdag gefilmd, zowel de spring als de dressuurles. Je moet in de springles het parcourtje springen die je dus de dagen ervoor al hebt geoefend, en dan geeft de instructeur commentaar die erg duidelijk te horen is op het filmpje.
Bij de dressuurles wordt een proefje geoefend, afhankelijk van je niveau. Hier wordt ook commentaar bij ingesproken zodat je thuis kunt bekijken wat de verbeterpunten zijn. Het filmpje krijg je na twee weken opgestuurd omdat het eerst nog gemonteerd moet worden.
Ik heb ook mijn paard meegenomen, en heb er voor gekozen om op zondagavond te komen. Dit omdat we best eventjes moesten rijden (2 uur geloof ik) en omdat we maandag direct met een heftig programma startten. Zo kon ik rustig wennen, uitpakken etc. en kon mijn paard ook even wennen aan de omgeving.
Ze worden s'morgens, tussen de middag en s'avonds gevoerd en je kunt je paard zelf buiten zetten als je dat wilt. Ze hebben maar drie postzegel-weilandjes tot hun beschikking voor 'onze' paarden, dus dat moet je onderling even regelen. Je mag je spullen in de gemeenschappelijke zadelkamer ophangen, maar je mag ze ook naar het scouting-huis meenemen waar je slaapt (is 100m verderop). I.v.m de vele zadeldiefstallen vorig jaar rond de zomer heb ik steeds mijn dressuur en springzadel meegenomen en de rest daar in de zadelkamer gelaten. Die zadels waren me wat te duur om het te riskeren
Het scouting-huis gaat gewoon op slot als je weggaat, wordt ook onderling geregeld. Er is dus heel veel mogelijk, en dat vind ik wel een voordeel.

Je gaat wedstrijd-gericht trainen, en verschillend niveau is geen probleem. Ik heb zelf ook de hele week aan de basis gewerkt terwijl een vriendin van mij op Z-niveau reed en we werden alletwee even goed geholpen, alleen op een ander niveau.

Je hebt dagelijks tweemaal les, je kunt ook kiezen voor alleen een dressuurweek, maar je kunt ook 3x springen. Er wordt een keer een bosritje gemaakt, en een keer gecrosst op de renbaan (dus kalkoenen mee! :D die was ik vergeten haha)

Verder nog vragen na zo'n gigantisch verhaal :') ?

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:58

o haha sorry, beetje dom..

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:18

en voor de rest gewoon gaan weet je het vanzelf :+

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:26

haha ja dat is waar! ben wel heel benieuwd, heb er al veel zin in!
maar je krijgt dus 2 x per dag les. is dat een half uur per keer of uur?

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:27

neem aan van wel. ;)
ik heb er ook erg veel zin in kan niet wachten :D

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:29

dus een uur? we moeten wel nog wat conditie trainen dan, ik rijd namelijk ongeveer half uur per dag dus dat wordt hard werken voor ons allebei :+

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:31

nee half uur denk ik. ;) aangezien meestal prive les is van half uur maar kan ook maar zo 3 kwartier hoor.

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:36

ja dat lijkt mij ook, 2x een uur is ook wel erg intensief denk ik

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:16

Je hebt 2x een geheel uur les :)
Maar het staat je vrij om te komen en te gaan wanneer jij wilt. En een uur met 4 man is natuurlijk minder intensief dan een uur alleen hé. Je deelt je tijd met nog 3 of 4 anderen.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:32

Je rijd inderdaad twee uur, maar je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt. Erg fijn! :) Je kan ook gewoon zelf doen waar je zin in hebt met rijden zeg maar. Het is niet echt van ja draaf allemaal maar aan. Nee je rijd je eigen les, waarbij ze je helpen.

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:41

Oke dat is wel fijn! Ik ga wel een beetje conditie trainen hoor, want wil wel alle lessen mee kunnen maken ;)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:41

Ga jij dit keer ook weer Pauline?
Wat ik trouwens vorig jaar echt gruwelijk irritant vond, was dat sommige mensen gewoon geen flauw benul hadden van de bakregels :+. En als je ze dan hoort dan heb je dat natuurlijk niet zo 1,2,3 helemaal goed in je systeem zitten, dus we hadden nog wel eens wat bijna-botsingen.

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:43

Haha dat zal ik ook wel eens kunnen veroorzaken, ik rijd altijd alleen in de bak. Maar weet nog wel wat bakregels van de manege ;)

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:43

Ja ik ga dit jaar weer :) Wij gaan met mij erbij met een groep van zes. Dus erg leuk.

Nee, hadden wij eigenlijk weinig tot geen last van. Wij hadden soms 2 kleine meisjes in de les mee rijden ( 8 en 10 jaar oud dacht ik). Op kleine pony's dus dat was wel uitkijken soms zag je ze niet. En die reden niet heel erg in de weg. Maar die reden vaak achter iemand aan, haha.

Wat wij ook heel vaak deden is zeggen wat je doet zeg maar; Als je met iets bezig was, ik kom rechts langs je, of ik ga achter je langs, ik kom voor je langs. En sorry zeggen als t fout dreigde te gaan.
Maar t is eigenlijk nooit fout gegaan :P

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:48

M_erell schreef:
Haha dat zal ik ook wel eens kunnen veroorzaken, ik rijd altijd alleen in de bak. Maar weet nog wel wat bakregels van de manege ;)

Gewoon basisdingen als linkerhand blijft op de hoefslag, rechterhand wijkt uit etc. En als je bang bent iemand in de weg te rijden of van je sokken gereden te worden, geef dan even een brul van "volte bij de A!" ofzoiets :+
Wij hadden wel onderling min of meer afgesproken dat wanneer je geholpen werd, je voorrang had en iedereen eventjes op jou lette ipv dat jij daar ook nog op moet letten. Dus onze groep was over het algemeen ook heel erg fijn :j

Pauline, jij gaat toch in een andere week he :P ? Ik heb verhalen over jullie gehoord vorig jaar, daar zou ik echt niet goed van worden _O-

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:51

Ja, ik ga in een andere week (eerste week van augustus). Wat voor verhalen en van wie :oo ? :P Nu maak je me echt heel nieuwschierig!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:52

Oh, over dat jullie zo druk waren en tot minstens 2 uur wakker bleven etc. :')
Sandra vond ons echt een voorbeeldige groep na jullie, iedereen sliep om half 11 denk ik hahaha.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:53

hahahahahaahaha wij bij lange na niet. Wij hebben ook nog een drank spel gedaan daar, en wilde pizza bestellen etc.

Waren Mark en Alwin er bij jullie ook?

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:55

Nou precies, wij sloten de avond af met een kopje thee en lagen om half 11 al in dromenland :=
Ja, Mark en Alwin waren er bij ons ook, en nog een jongen.. weet z'n naam niet meer. Eentje was helemaal gek op een meisje uit onze groep, echt ontzettend grappig. En zij moest natuurlijk niets van hem weten :+

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:58

hahaha okee, nog meer verhalen van ons? =) Ik denk dat ze dit jaar helemaal gek van ons worden, onze meiden groep is namelijk errug prettiggestoord.

Die jongen die ook de keuken deed, of die hele dunne met bruinig haar? :P

Afbeelding

Dit hierboven zijn wij tijdens ons drankspel met Alwin.
(links onderin, saidja met mijn kleren, daarboven ik met luca's kleren(meisje naast alwin, zij had alwins kleren aan. En alwin had dacht ik saidja haar kleren aan. Geniaal toch?

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:02

Uuuuh. Die hele dunne :j 15 was hij ofzo.
Alwin heeft bij ons niet zo gek gedaan hoor _O- _O- En maar goed ook.

Volgens mij lag jullie leeftijd ook wel iets lager dan bij ons.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:06

haha t lijstje is trouwens verkeerd het is:
pauline in luca der kleren
saidja in pauline der kleren
vivian in saidja dr kleren
luca in ballie zijn kleren
ballie in vivian der kleren

Pauline hangt op saidja.
Naast alwin staat luca en daarnaast vivian.

Wij hadden vier volwassenen, waarvan er twee ook echt heel gezellig waren. Zeker 30+ ;) En 2 van in de 20. 2 van 17, en dan een groep van 14 t/m 16 en die twee jongere dan. Dat was m volgens mij.

Nja, wijzelf die meiden met wie ik was zijn echt lol trappers, het kan ons eigenlijk niet gek genoeg, we zijn echt heel, heel, heel prettig gestoord.

Hoe zat t in jouw groep dan?

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:10

Uhm, even denken.

1x 30+
4 studenten van 22/23
1x 25+
1x 9
2x 14 (reden daar op de manege)
2x 15
En dan wijzelf, 18,19, en 20.

Zijn jullie wel wezen zwemmen?