Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

d0nnaa_dan schreef:Even een combinatie gemaakt van verschillende berichtjes, kan dus niet helemaal bij elkaar aansluiten
Er wordt op donderdag gefilmd, zowel de spring als de dressuurles. Je moet in de springles het parcourtje springen die je dus de dagen ervoor al hebt geoefend, en dan geeft de instructeur commentaar die erg duidelijk te horen is op het filmpje.
Bij de dressuurles wordt een proefje geoefend, afhankelijk van je niveau. Hier wordt ook commentaar bij ingesproken zodat je thuis kunt bekijken wat de verbeterpunten zijn. Het filmpje krijg je na twee weken opgestuurd omdat het eerst nog gemonteerd moet worden.
Ik heb ook mijn paard meegenomen, en heb er voor gekozen om op zondagavond te komen. Dit omdat we best eventjes moesten rijden (2 uur geloof ik) en omdat we maandag direct met een heftig programma startten. Zo kon ik rustig wennen, uitpakken etc. en kon mijn paard ook even wennen aan de omgeving.
Ze worden s'morgens, tussen de middag en s'avonds gevoerd en je kunt je paard zelf buiten zetten als je dat wilt. Ze hebben maar drie postzegel-weilandjes tot hun beschikking voor 'onze' paarden, dus dat moet je onderling even regelen. Je mag je spullen in de gemeenschappelijke zadelkamer ophangen, maar je mag ze ook naar het scouting-huis meenemen waar je slaapt (is 100m verderop). I.v.m de vele zadeldiefstallen vorig jaar rond de zomer heb ik steeds mijn dressuur en springzadel meegenomen en de rest daar in de zadelkamer gelaten. Die zadels waren me wat te duur om het te riskeren
Het scouting-huis gaat gewoon op slot als je weggaat, wordt ook onderling geregeld. Er is dus heel veel mogelijk, en dat vind ik wel een voordeel.
Je gaat wedstrijd-gericht trainen, en verschillend niveau is geen probleem. Ik heb zelf ook de hele week aan de basis gewerkt terwijl een vriendin van mij op Z-niveau reed en we werden alletwee even goed geholpen, alleen op een ander niveau.
Je hebt dagelijks tweemaal les, je kunt ook kiezen voor alleen een dressuurweek, maar je kunt ook 3x springen. Er wordt een keer een bosritje gemaakt, en een keer gecrosst op de renbaan (dus kalkoenen mee!die was ik vergeten haha)
Verder nog vragen na zo'n gigantisch verhaal?
Je kan ook gewoon zelf doen waar je zin in hebt met rijden zeg maar. Het is niet echt van ja draaf allemaal maar aan. Nee je rijd je eigen les, waarbij ze je helpen.
. En als je ze dan hoort dan heb je dat natuurlijk niet zo 1,2,3 helemaal goed in je systeem zitten, dus we hadden nog wel eens wat bijna-botsingen.
Wij gaan met mij erbij met een groep van zes. Dus erg leuk.
M_erell schreef:Haha dat zal ik ook wel eens kunnen veroorzaken, ik rijd altijd alleen in de bak. Maar weet nog wel wat bakregels van de manege

? Ik heb verhalen over jullie gehoord vorig jaar, daar zou ik echt niet goed van worden

En 2 van in de 20. 2 van 17, en dan een groep van 14 t/m 16 en die twee jongere dan. Dat was m volgens mij.