Supergaaf paard zeg, wat een spetter, idd nogal onbespierd maar dat komt vast goed.
Is hij niet 'gewoon' dun (dus zonder aalstreep) met rabicano erover? Rabicano geeft stekelharigheid en een witte staartwortel, of die manen er ook bij horen weet ik zo niet maar misschien in extreme vorm?
Zitouna
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-11 14:21
specialmoon thanks
Cloris dat is ook wat me zo in hem aantrok Hij heeft echt een soort koninklijke, heel erg 'zen' uitstraling.
Anouk haha ja lekker weer is het hier wel! En leuke paarden ook in overvloed
Annelies bedankt, apart beestje is het he! Bestaat dat dan, dun zonder aalstreep? Misschien moet ik maar een kleurtopic over hem openen en hij heeft dus door de rest van zijn vacht buiten manen, staart en onderbenen vrijwel geen witte haren zitten.
jowien
Geplaatst: 06-04-11 14:33
Wat een leuk paard! Ik ben wel benieuwd hoe hij eruit gaat zien met meer spieren, wordt vast een knapperd. Blijf je foto's plaatsen af en toe?
Qua kleur zeg ik, zonder verstand van paardenkleuren te hebben, fjordenkleur zonder aalstreep! Bij fjorden wordt het isabel of bruinvaal genoemd in het Nederlands, en de aalstreep kan bij de verdunde varianten minder duidelijk zijn. Op z'n Noors het het brunblakk. Wildkenmerken als beenstrepen en schouderstrepen hebben niet alle fjorden. Mocht je verder willen lezen: http://www.fjordstudbook.com/kleur.htm.
jowien thanks! We gaan hem nu eerst even lekker aan laten komen, dan eens rustig kijken of we wat werk aan de longe kunnen doen, en misschien lekker met hem, gewoon ernaast, uit wandelen gaan. Ik zal wel regelmatig blijven posten ja Qua kleur, het lijkt inderdaad erg op wildkleur, zoals de fjorden, maar ik dacht dat daar echt altijd een aalstreep bijzat? Heb nog een (beetje slecht gemaakt) fotootje van z'n schoft genomen (inclusief afgekauwde manen, hij stond samen met een ander paard zei z'n vorige eigenaar), kan je zien dat aan het eind van zijn manenkam er zelfs al geen zwarte haren meer tussenzitten, en ook geen aalstreep dus.
lelijke_heks
Geplaatst: 06-04-11 15:58
prachtig diertje, een genot om naar te kijken... en wat de kleur betreft... misschien is een van zijn voorouders eens stiekem met een Fjord op date geweest...
Noukie klopt, in minder dan een week tijd volgt hij me overal al gewoon los en met de andere hengsten is hij heel lief, er zit echt geen kwaad in lijkt het
Toppie dat hij zo braaf is .. En dat is wel fijn ook!
Hey martine, wat een gave nieuwe aanwinst zeg! Van opzij ziet hij er schraal maar oké uit, van voren en achteren zie je idd hoe ontzettend smalletjes hij nog is Mooie kleur! Voor mijn smaak had er net iets meer ' arabier' in het hoofd mogen zitten, maar hey, als dat alles is Succes met de jongeman!
Zitouna
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-11 08:39
lelijke_heks dank je, haha wie weet
nienie ja het is wel genieten zo
noukie
Surprise ja er mogen zeker nog wat kilootjes en spieren op.. Maar dat komt wel
Djilan heee hoe gaat het met jou en Blikkie? Ja je ziet inderdaad weinig Arabisch in hem, denk eigenlijk dat al onze paarden vnml berber zijn behalve zwartje (50% ong) en de AV Kalife beweegt trouwens weer wel enorm showy, beetje net als de arabier