Arabiertje* schreef:Egoïstisch? Weet je wat ik egoïstisch vind? Een paard laten sterven en de week erna al een ander paard kopen. DAT is egoïstisch. DAT is rijden om te rijden, en niet rijden uit liefde.
De eigenaren hebben genoeg paarden om mee te rijden, dus voor het rijden doen ze dit niet. Enkel maar omdat Pacha zelf heeft aangegeven om verder te blijven leven. En dan zijn er misschien wel mensen die beweren dat een paard nooit opgeeft, wel ik heb dan toch al wel iets anders tegen gekomen waarvan ik zeker wist dat mijn paard pijn had.
Ik vind dit zo gemeen, dat je durft te zeggen dat het egoïstisch is van de eigenaren om Pacha te laten leven terwijl PACHA hier zelf voor gekozen heeft! Je gaat me absoluut niet wijs maken dat iemand voor de lol miljoenen euro's gaat uitgeven aan een paard terwijl er nog 15andere sportpaarden staan? Weet je wel hoeveel tijd en geld er in Pacha ooit gestoken geweest is? Dat hebben veel mensen niet over voor een paard. Want voor veel mensen is elk paard vervangbaar, en dan ben ik trots om dit topic te openen en te laten zien dat dat voor deze mensen niet zo is! Maar ze Pacha tenminste de kans geven om te leven.
Sorry maar dat zegt mij al genoeg dat jij nog erg jong bent. En nu nog niet al teveel hebt meegemaakt. Vroeger zou ik ook zo gereageert hebben.