Fotoreportage: pony's doden vos !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Re: Fotoreportage: pony's doden vos !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 02:06

Ben het inderdaad met suus eens ja. En eten melding maken bij de politie of de terreinbeherende instantie. Anders vallen er mssn meer onschuldige gif slachtoffers

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 02:09

:j inderdaad.
Nou doelde meer op die wel gebeten oid door de vos zijn, je weet het niet .
Maar inderdaad goede om ook melding te maken van eventueel gif, maar zullen dat de mensen die de vos onderzoeken(benaming kwijt) al niet doen? Is dat niet een plicht?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 06:55

Mooie maar ook sneue reportage. Heel apart om te zien.
De volgende keer zou ik toch ingrijpen als ik jou was, desnoods door een heleboel lawaai te maken.
Je zag de vos blijkbaar al aankomen, dus je wist dat ze met elkaar in contact konden komen, en aan de foto's te zien kwamen de tandjes toch wel erg dichtbij.
Ik had persoonlijk dat risico niet gekomen. Tuurlijk zie je het niet altijd gebeuren, maar in dit geval was je er wel bij dus dan kun je actie ondernemen. Dit soort dingen gaan veel te snel mis.

Carmelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:21

He Marjolein,

Mooie reportage, zo zie je maar weer dat de 'Du Bois' pony's geen doetjes zijn. De dames staan hun mannetje.

Verder denk ik dat de vos toch ziek is geweest, anders zou hij wel uitgekeken hebben. Zijn de pony's niet gebeten?

Onze topper doet het goed, a.s zondag gaan we weer eens op concours. Heb trouwens eens op zijn naam zitten googelen, ik wist wel dat Donatello een Italiaanse kunstenaar was maar zijn naam heeft nog een betekenis nl. kadootje. Ik vond het erg toepasselijk, ik weet niet of jullie die naam bewust hebben gekozen, maar wij vinden hem echt een kadootje.

groetjes,
Carmelina

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:30

Wilawander schreef:
Ik vindt het eerlijk gezegd een beetje zot voor woorden om hier te staan toekijken, kan voor de paarden heel verkeerd aflopen. En voor de vos ook erg sneu.

Mee eens, daarnaast heeft de vos al wat onder de leden gehad.
Een gezonde vos zou nooit op deze wijze contact zoeken met (meerdere) paarden; ook aanvallen zit niet in zijn natuur, het zijn over het algemeen vluchtdieren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:30

Jeetje wat een reportage! Echt ik heb mn ogen uit zitten kijken. :)
Zo zie je maar weer dat die pony's die normaal gesproken nooit hoeven te vechten om te overleven, overal aan wennen (honden, katten) toch in 1x die vos goed te pakken hebben.

Easy_Pelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:34

Oooow arme vos |( ... Hij zag er in het begin al niet goed uit nee. Wie vergiftigd nou een vos? Misschien had hij/zij wel puppies die nu honger hebben. Enja, natuurlijk zijn je poowns niet bang die vos is zo klein, je pony hoeft er alleen maar overheen te lopen en het is klaar. Als ik dat gezien zou hebben zou ik echt zo hard mogelijk zijn gaan schreeuwen :(:) .

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:35

Ik vind dit juist wel een mooie reportage.
Shoot me, maar dit vind ik een mooi stukje natuurlijk instinct.

Ik weet hoe snel dit soort dingen kunnen gaan.
Zo hadden wij hier ooit een haas en een kat die elkaar grepen... voordat je t weet is t met een van de partijen gebeurt, voor je boe kan zeggen.

Vos zag er overigens al niet echt gezond uit, is snel uit zn lijden verlost.
Gelukkig hebben de ponys geen beten opgelopen

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:38

Jeetje idd wat een reportage..!
De natuur op zijn meest natuurlijke..!! :) wat een instinct hebben de pony's zeg.. !
zielig voor de vos maar beter in 1 trap dood dan langzaam dood gaan onder een struikje..
Ik had zelf ook niet in gegrepen denk ik.. daar richt je meer slecht mee aan dan goed..
wel appart dat je de foto's hebt kunne maken niet een dagenlijks ritueel en de pony's zien er echt idd totaal niet bang uit..

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:50

Prachtige reportage. De meeste reacties komen voolgens mij van mensen die het ook zielig vinden dat een leeuw een kalf pakt. En wat maakt de gemiddelde muis die door je kat gegrepen wordt wel niet mee. Natuurlijk kan ik hier ook nog het stukje vlees op je eigen bord bij gaan halen...(dat zal ik dan maar niet doen ;) ).

Wat ik me afvraag, de vos lijkt niet te kunnen wegrennen, wat hadden jullie willen doen? met veel bombarie het land in, de pony's wegjagen en erachterkomen dat de vos blijft staan, dreigen met zn tanden....en dan? Liefdevol in je armen nemen?

Ik was ook blijven staan kijken, veronderstellend dat een (gezonde) vos écht wel weg zou rennen en geen prooi in mn pony's zou zien en er zeker niet vanuit gaan dat ik moordpony's (positief bedoeld) in de wei had staan.

Ik vind het mateloos interessant dat de pony's samen besluiten dat dit een potentieel gevaar is en dat uitschakelen. Wat een geweldig instinct, en wat goed dat jullie het beest hebben laten onderzoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:55

Bizonder, dit kan je verwachten van een kudde paarden met een vreemde snuiter er tussen in. Ik had de vos even ontzet!!! Vind dit dierenmishandeling.

De volgende keer is het een loslopende hond die in de kudde terecht komt.

Je hebt dus nu geleerd dat paarden dit doen met indringers. :(

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:57

Als ik dat zo zie was de vos inderdaad op sterven na dood, hij vertoonde zeer onnatuurlijk gedrag. Wat dat betreft goed dat hij een hoefje hulp kreeg. Heel gewoon gedrag voor paarden om (roof)dieren te weren. Ik vind ook wel eens een geplet dier (rat, egel) in de wei, en ja, ik verdenk één van mijn pony's hiervan.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:59

Prachtige foto's, de natuur op zijn best!
Dat deze vos ziek is is zo klaar als wat. Vossen zijn heel schuw en laten zich al heel slecht zien in het daglicht.
Goed van jullie dat je de vos laten onderzoeken!

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:00

Ik vind het echt zielig voor de vos maar ik vind het echt niet om te lachen..:n

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:02

ik ben wel altijd benieuwd hoe mensen op de vos reageren als hij weg was gerend en de volgende dag al je kippen had gedood. Zelf zou ik hem weggejaagd hebben, maar puur ter bescherming van de pony's,niet voor de vos.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:03

deze vos moest sowieso al ziek geweest zijn... ze zullen niet zo snel blijven staan als het om paarden gaat :n
Denk dat dit uiteindelijk het meest diervriendelijke was voor de vos, vergifting is een vreselijke langdradige dood

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:08

russel schreef:
De volgende keer is het een loslopende hond die in de kudde terecht komt.
Je hebt dus nu geleerd dat paarden dit doen met indringers. :(

Ik zou harstikke trots zijn dat mijn pony's zich op deze manier verdedigen. Een gezonde loslopende hond weet dat hij op zijn tellen moet passen als hij hier in het weiland terecht komt. Trouwens honden moeten in de meeste gebieden aangelijnd worden. Komt hij alsnog in het weiland dan ben je daar zelf verantwoordelijk voor en niet de eigenaar van de pony's!

Dierenmishandeling?? Er zijn zelfs mensen die, als ik mijn kipfiletje plat sla, al vinden dat ik een dier mishandel.
(slaan we met z'n allen niet een beetje door?)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:14

veel paarden gaan achter honden aan......het is aan het baasje dat de hond niet los komt tussen paarden.

ik vind het mooie foto's,zo zie je hoe hecht je kudde is en dat ze korte mette maken met indringers.
de vos heeft een verkeerde keuze gemaakt door agressief tegen de paarden te doen,was hij weg gelopen was er waarschijnloijk niks aan de hand geweest.......
ik zou ook zeer zeker niet tussen bijde zijn gekomen.......jammer voor de vos,maar die zijn er in overvloed,vos was op slag dood zo te zien.

bokt is dit gewoon niet gewend,.....maar dit gebeurd vaker dan de meeste denken.
ts stop met je zelf te verdedigen....je hebt niks fout gedaan.
mooie foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:17

Interessante foto's zeg!
Heel bijzonder om te zien, stukje natuur in het echt.
Had die vos daar maar niet moeten lopen...

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:20

Klinkt raar, maar ik vind dit wel mooi.... die vos ziet er al slecht uit.. en ik denk dat die paarden dat al aanvoelde.. en hem gelijk uit z'n lijden verlossden :) ergends wel mooi als die vo veelpijn had of ziek was, is die nu in 1 klap dood, ipv nog een lijdingsweg moetten geleden hebben..

Wat dat betreftpaarden voellen veel.. :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:26

Wat apart zeg! Ik zou me er verder niet druk over maken, er is niks gebeurd en in de natuur gebeurd dit vast ook.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:31

Wauw, ik vind 't bijzonder om te zien! Waarschijnlijk was de vos wel al ziek of iets dergelijks, ik denk niet dat de pony's deze zomaar omleggen. ;)

In mijn ogen is 't juist bijzonder dat je dit hebt kunnen meemaken, en nogmaals ik gok erop dat de vos toch al ziek was. :)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:34

Wat een reactie's hier
Ingrijpen wegjagen,hoe dan? tussen een stel overspannen pony gaan lopen met alle risico's van dien
De vos had zelf gewoon weg kunnen lopen maar ging de confrontatie aan
Heel vreemd dat hij tussen de pony bleef lopen en ze zelfs probeerde te bijten

Heb een aantal jaren hetzelfde meegemaakt
Een mooie gezonde jonge vos lag dood in de paddock bij de minihengst
Ik weet eigenlijk wel zeker dat de hengst em doodgetrapt heeft
Hij had nl een hekel aan honden

Geen leuke afloop maar wel unieke foto's
De vos ziet er ziek uit en heeft volgens mij ook geen jongen want dan zie je meestal toch wel wat dikke spenen hangen
Hij is op een milde manier uit zijn lijden verlost
Laatst bijgewerkt door unamie op 30-03-11 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:34

Bijzonder eigenlijk dat je dit heb kunnen vastleggen.
vos ziet er inderdaad niet erg gezond uit, misschien dan wel beter dat hij in 1 klap dood was ipv lang lijden.

Krijg jij ook te horen wat er uit de sectie(heet het toch??) komt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:35

doet me overigens denken aan een situatie die ik een tijd terug zag. Al was dat meer natuurlijker. Een muskusrat die werd aangevallen door een reiger én 2 meeuwen! Die werd dus van alle kanten belaagd. Heb niet kunnen zien hoe het afliep (zat in bus) maar dat zag er toch vreemd uit :+ gigantische muskusrat en dan die meeuwen en reigers :=