het zit ook allemaal niet mee, de hoeven van mn grote vriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:45

Ellisolivio schreef:
kijk op mijn profiel is dit jou schat Olivio ik denk het wel he!

Groetjes

Ben jij de eigenaresse?

Ellisolivio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:38

Ik zal het uitleggen ja ik ben de eigenaar ik heb dit paard weggegeven in bruikleen aan haar ( niet de verzorgster ) ik heb hem niet verkocht ik krijg totaal geen contact meer met haar ik wi haar helpen als er wat is met Olivio maar als je niks van je laat horen en weten en je mij een niet bestaand telefoonnummer geeft en dat soort dingen. Dus ik ben gaan zoeken en nu krijg ik dit verhaal op het net te lezen vind het heel erg dat het zo moet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Ik wil in contact komen met haar die hem verzorgd.

ik heb haar via dit een mail gestuurd en via hyves om te kijken of ze reageerd en mij ook wat dingen uit kan leggen die zei weet over de bruikleen eigenaresse want die is in geen velden of wegen te bereiken.

Groetjes

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:06

Dan sta je ook raar te kijken Ellisolivio.... Kom je ineens je paard tegen op Bokt die niet meer te traceren was...Hopelijk komen jullie er uit want ik kan me voorstellen dat je hier van schrikt. :(:) .. Lijkt wel weer een nieuwe " Bokt soap" :D

Ellisolivio

Re: het zit ook allemaal niet mee, de hoeven van mn grote vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:30

Ik ben me kapot geschrokken!!!!!!!!!!!!!!!! ik hoop echt dat ze contact met mij opneemt!!!!!!!

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 14:26

Ellisolivio schreef:
Ik zal het uitleggen ja ik ben de eigenaar ik heb dit paard weggegeven in bruikleen aan haar ( niet de verzorgster ) ik heb hem niet verkocht ik krijg totaal geen contact meer met haar ik wi haar helpen als er wat is met Olivio maar als je niks van je laat horen en weten en je mij een niet bestaand telefoonnummer geeft en dat soort dingen. Dus ik ben gaan zoeken en nu krijg ik dit verhaal op het net te lezen vind het heel erg dat het zo moet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Ik wil in contact komen met haar die hem verzorgd.

ik heb haar via dit een mail gestuurd en via hyves om te kijken of ze reageerd en mij ook wat dingen uit kan leggen die zei weet over de bruikleen eigenaresse want die is in geen velden of wegen te bereiken.

Groetjes

klopt,
ik heb gereageerd,

over bruikleen weten zowel de eigenaar nu en ik niks,
ik heb je het uitgelegt via pb hoe het is gegaan..

pff ik schrik hier wel een beetje van!

had die bij u ook al last van zn hoeven?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:05

Nou dit wordt nog een interessant juridisch verhaal. Wie is nu de eigenaar?

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 19:00

ik weet het allemaal niet,
ik snap het ook niet meer..
we hebben nu contact via telefoon en computer.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:23

oh jeetje, wat een wending zeg!
Ik snap van Elisolivio dat je wel héél erg schrikt als je leest over slechte hoeven en gebrek aan geld hier wat aan te doen...

Wat ik wel graag tegen Elisolivio wil zeggen:
Weet niet waar je woont of wat er met het paard gaat gebeuren maar
ik zie heel duidelijk aan dit topic, haar reacties, en het profiel van lovebinky dat zij wel echt heel veel
van olivio houdt. Zij is wel echt voor en met hem bezig.
IK weet niet wat voor beslissingen er genomen gaan worden maar ik hoop echt
dat zij haar lieve verzorgpaardje niet kwijt zal raken....

Aan alle 3 de partijen, sterkte hiermee!

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:36

Jeetje... Wat een vervelende situatie. Gaat het echt wel om hetzelfde paard en is dit ook de zelfde eigenaresse aan wie Ellisolivio hem heeft mee gegeven? Of is het paard inmiddels doorverkocht en zo bij zijn huidige baasje terecht gekomen? Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen, want voor Ts is dit natuurlijk ook een flinke klap.

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 22:43

zodiacje schreef:
oh jeetje, wat een wending zeg!
Ik snap van Elisolivio dat je wel héél erg schrikt als je leest over slechte hoeven en gebrek aan geld hier wat aan te doen...

Wat ik wel graag tegen Elisolivio wil zeggen:
Weet niet waar je woont of wat er met het paard gaat gebeuren maar
ik zie heel duidelijk aan dit topic, haar reacties, en het profiel van lovebinky dat zij wel echt heel veel
van olivio houdt. Zij is wel echt voor en met hem bezig.
IK weet niet wat voor beslissingen er genomen gaan worden maar ik hoop echt
dat zij haar lieve verzorgpaardje niet kwijt zal raken....

Aan alle 3 de partijen, sterkte hiermee!

klopt ik hou in een korte tijd al heel erg van hem!
en dankjewel!

santie schreef:
Jeetje... Wat een vervelende situatie. Gaat het echt wel om hetzelfde paard en is dit ook de zelfde eigenaresse aan wie Ellisolivio hem heeft mee gegeven? Of is het paard inmiddels doorverkocht en zo bij zijn huidige baasje terecht gekomen? Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen, want voor Ts is dit natuurlijk ook een flinke klap.

het gaat om het zelfde paard ja,
hij was als bruikleen gegeven aan iemand die hem heeft doorverkocht aan zijn huidige baasje,
bij wie ik hem verzorg.
Dit was zeker een klap in mijn gezicht ja,
ik schrok er heel erg van!
maar we moeten alles even kijken maar wat het beste is voor olivio moet gedaan worden.

dankjullie wel voor de reacties!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:49

pff wat een rot situatie!
De huidige eigenaresse kan hier dus ook helemaal niets aan doen.
Al moet ik wel zeggen dat ik twijfels bij haar heb aangezien ze niet eens normaal de hoefsmid kan betalen.
Nu ben ik een complete buitenstaander maar misschien is ie wat dat betreft toch beter af bij elisolivio?
(Of lovebinky ;) ).

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 22:54

zodiacje,
het was zo, ze had wel geld voor dierenarts en alles maar na een tijdje gaat dat ook op..
dat is het probleem..
ze had ook niet verwacht dat hij zo snel al die problemen heeft..
vandaar..

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:03

zoals ik het las zou hij in eerste instantie misschien zelfs kanker hebben maar had zij geen
geld om dit helemaal goed uit te laten zoeken...
Gelukkig is het dus rotstraal gebleken.
Dit is meteen het grootste nadeel van beesten, zolang het goed gaat is het leuk totdat ze wat mankeren.
Toch moet je ook dan voor ze kunnen zorgen.

Ik zeg echt niet dat ze een slechte eigenaar is echter het paardje moet wel gewoon kunnen krijgen waar ie recht op heeft, wie van de drie dat gaat geven is een tweede.

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 23:06

jaa klopt,
maar er is echt redelijk vaak hoefsmit/dierenarts bij geweest
en allemaal middeltjes moesten vandaar dat geld aardig op was,
en ik snap wat je bedoeld hoor!

en t klopt wat je zegt,
de hoefsmid dacht eerst dat het kanker was,
dierenarts er bij, was toch rotstraal..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:30

Dus diegene waar het paard in bruikleen was gegeven heeft hem gewoon verkocht, maar zit er ook een paspoort bij je verzorgpaard, zo ja dan is Elisolivio te goed van vertrouwen geweest.
Ik ben wel heel benieuwd hoelang het paard bij de vorige persoon is geweest.
Elisolivio, wanneer heb jij je paard in bruikleen gegeven en Lovebinky, hoelang is hij al bij jullie?
Ik vraag dit omdat diegenen die hem onrechtmatig (zo lijkt het) verkocht hebben dit wel eens vaker zouden kunnen doen of gedaan hebben, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 00:17

Wat er allemaal precies is snap ik ook nog niet,
Wel heb ik net gehoord dat de eigenaar waar ik hem verzorg,
Financiele steun van een goede vriend krijgt.

Ellisolivio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:59

Even om de verhalen wat duidelijker te maken Olivio is mijn eigendom ik heb hem in bruikleen gegeven zij heeft hem zonder toestemming en zonder eigendoms papieren verkocht want het paspoort is nog steeds in mijn bezit!!!!! Dat is heel simpel en het waren verhaal. Ik heb hem in bruikleen gegeven aangezien ik 20 weken zwanger ben en niet voor twee paarden kan zorgen dus hem een goed huis wou geven dat dacht ik dus gevonden te hebben maar schijn bedriegt zij is dus gewoon een oplichtster!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:27

Jeetje wat een overwachte wending van dit verhaal! Wat is dit schrikken zeg.

Ik hoop dat jullie er allemaal uit gaan komen.

@Ellisolivio: lijkt me erg apart om op deze manier je paardje te vinden..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:37

@Ellisolivio, ik zou proberen het geld van de verkoop te krijgen, je paard is waarschijnlijk zeer snel doorverkocht en daarom stelde ik ook al die vragen want de persoon die jou dit geflikt heeft zal het vaker proberen dus moet gestopt worden. Alle informatie verzamelen en getuige verklaringen van diegene die hem nu heeft, bvb wat de persoon allemaal tegen haar gezegd heeft mbt Olivio en daarmee naar haar toestappen, geld eisen of anders aangifte bij de politie doen van verduistering en/of diefstal.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:52

Ellisolivio schreef:
zonder eigendoms papieren verkocht want het paspoort is nog steeds in mijn bezit!!!!!

Een paspoort is geen eigendomsbewijs, het is ter indentificatie van het dier, sterker nog als er op de stal waar hij nu staat of tijdens transport van het paard een controle plaatsvind ben jij strafbaar want het paspoort dient ten alle tijde (uitgezonderd op een buitenrit) bij het paard aanwezig te zijn. En het paspoort staat nog op jouw naam.

Als ik het goed inschat is (juridisch gezien) degene die hem het laatste gekocht heeft nu eigenaar want zij heeft hem ter goeder trouw gekocht en zij draagt al enige tijd de kosten voor zijn verzorging.

Neemt niet weg dat het een hele vervelende zaak is. Ik hoop dat jullie er in onderling overleg uitkomen en dat jullie samen die derde aan kunnen pakken.

Ellisolivio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:54

Ik heb aangifte gedaan want dat kan voor verduistering en heb een contact met die persoon die mijn paard in bruikleen had en hem nu verkocht heeft dus ze is er gewoon bij!!!!! wat Olivio beterft ik heb nu goed contact met de mensen die hem van haar hebben gekocht dus daar komen wij wel uit maar ik wil haar hoe dan ook pakken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ellisolivio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:57

mondelingen overeenkomst zijn ook rechtsgeldig heeft de politie mij verteld en Olivio is mijn eigendomook van de politie omdat ik geen toestemming heb gegeven om hem te verkopen. Zij gaven mij het voorbeeld als ik jou auto leen om een boodschap te doen en verkoop hem op de hoek van de straat is het zelfde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:11

Goed zo dat je die dame aanpakt en meteen aktie ondernomen hebt, maar goed dat er een topic op Bokt loopt over je paard anders was je hem mischien wel helemaal kwijt geweest.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:54

Goed van je dat je aangifte hebt gedaan!
Ik hoop dat de schuldige vervolgt wordt!

Ellisolivio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:03

Ik vind het heel vervelend dat u dit zo schrijft! geen eigendomsbewijs maar ik wel strafbaar omdat ik zijn paspoort heb en op mijn naam staat ( daar bewijst alweer dat ik eigenaar ben ) maar hij is dus van mij verduisterd/gestolen/diefstal maar omdat zij een ontvreemd paard heeft gekocht wel de eigenaar klopt niet helemaal he?
yvonnedv schreef:
Ellisolivio schreef:
zonder eigendoms papieren verkocht want het paspoort is nog steeds in mijn bezit!!!!!

Een paspoort is geen eigendomsbewijs, het is ter indentificatie van het dier, sterker nog als er op de stal waar hij nu staat of tijdens transport van het paard een controle plaatsvind ben jij strafbaar want het paspoort dient ten alle tijde (uitgezonderd op een buitenrit) bij het paard aanwezig te zijn. En het paspoort staat nog op jouw naam.

Als ik het goed inschat is (juridisch gezien) degene die hem het laatste gekocht heeft nu eigenaar want zij heeft hem ter goeder trouw gekocht en zij draagt al enige tijd de kosten voor zijn verzorging.

Neemt niet weg dat het een hele vervelende zaak is. Ik hoop dat jullie er in onderling overleg uitkomen en dat jullie samen die derde aan kunnen pakken.