*trots* [naam] voor het éérst Bitloos!! *trots*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:33

Mag ik zeggen dat jullie allebij er prachtig uitzien. Kim met der mooie bosal, echt wat staat dat haar mooi en jij ook. Je harde werken heeft zeker resultaat. +:)+

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:35

Wat zijn jullie toch een leuke combi :D
Vind het altijd een genot om te kijken naar jullie topics (het plezier straalt er vanaf)
Ook echt super dat je zo bent afgevallen ;)

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:36

Heel knap hoe je bent afgevallen en ook fijn dat t bitloos jullie goed bevalt.

Echter trek de volgende keer wel even schoenen met een hak aan ;) weet zelf ook hoe het is een gebroken enkel te hebben en neem aan dat je dit geen 2e keer wil meemaken ;)
Wat betreft je tenen, je zou in plaats van je tenen naar binnen eens kunnen proberen voor je gevoel je hakken naar buiten te draaien. Wie weet helpt dit ook voor jou (doe ik wel voor mijn gevoel, tenen naar binnen lukt niet, hakken naar buiten wel :) effect is hetzelfde)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:38

Fijn dat ze het goed oppakt, mooi bitloos hoofdstel ook! :)
Vind het alleen niet zo slim dat je met die gympen rijd..

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:39

Mooi zo :D Ik vind het er heel vriendelijk en plezierig uit zien. Fijn om af en toe eens fototopics te zien waarin er lekker recreatief gedaan wordt. :)

eiber

Re: *trots* Koudbloed Kim voor het éérst Bitloos!! *trots*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:45

Ha,ha, een topic van Tineke is altijd goed voor 4 pagina's in 4 minuten!!
Prachtig hoofdstel en heel passend bij Kim. Mooi om te zien hoe jullie je eigen weg vinden in dit hele verhaal.
Hoe gaat het met het sturen? Heb je het gevoel dat je signalen met dit hoofdstel goed en duidelijk overkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:47

Inky_devil: Bedankt! :j
Het is ook een grote stap!

Lautjuh85: Zelf heb ik ook het idee dat we echt vooruit zijn gegaan.
Afgelopen zomer hadden we een flinke dip, maar dat hoort er ook bij.. met vallen en opstaan.
Kim is geen open boek en ik denk niet dat ik ooit uitgeleerd ben met haar. :)
Soms is dat best vermoeiend, maar ze blijft me keer op keer verbazen.

UMayDream: Bedankt! :))

Packer: Dankje.. :j
En heel veel succes met je paard deze zomer!
Het gaat je vast lukken.

Gimli_: Zal ik doen! :)

Nobel1: Bedankt!
Misschien is ze buiten wel te sterk voor het hoofdstel, maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. :j

MirandaFuego: Ja klopt.. :j
Maar ik heb wel gemerkt dat ik gister bijna niet hoefde te corrigeren.
De eerste keer (afgelopen woensdag) was ik daar echt veel meer mee bezig en Kim had er ook moeite mee en viel een paar keer in draf.
Gister deed ze dat niet en was ik vooral bezig met mijn benen, zoals op de 2de rijfoto van bitloos.

VonDutch: Klopt helemaal. :j
Ik hou het langer vol, kan met gemak opstappen en ik merk dat ik steeds meer in staat ben om mijn 'oude' rijstijl op te pakken.
Dat was voor het afvallen niet helemaal mogelijk, ik moest toen veel laten. :o

Lailaa: Dankje! :))

Koko163: Bedankt!

Mloeser: Normaal gesproken heb ik inderdaad moeite om dingen in haar maat te vinden. :j
Zelfs maat XFULL is vaak te krap en dit hoofdstel is maat Shire.
Nu kan ik hem nog wat verstellen, alleen het keelriempje moet op het laatste gaatje.
Haar hoofd is net zolang als mijn onderlichaam. :o En ik ben 1.80m.

Jeanneee_: Dankje! :j

Winia4ever: Bij mij doen ze het wel gewoon.. :=

Verography: Bedankt! Met jou en Vera gaat het volgens mij ook erg goed hè.. :))

Kaat21: Dankjewel. :j

Inge81: Heb je gelijk in hoor..
Ik ga het proberen!
Als ik mijn tenen toch naar binnen doe, gaat het heel erg steken, maar ik heb jouw tip nog niet geprobeerd, geloof ik. :)

Dieuwkee: Bedankt.. :j

Musetta: Gelukkig is Kim overal wel voor in, behalve dressuur, dat vind ze echt vreselijk.

Eiber, afgelopen woensdag ging het redelijk en moesten we beide nog erg wennen. (Ik aan de lange teugels, Kim aan de druk)
Maar gisteren ging het echt prima en als het niet zo koud was geweest, had ik wel even naar het bos willen gaan.
Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen of ze hier goed op blíjft reageren, maar dat merken we vanzelf. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:01

Ik heb even snel een filmpje in elkaar gezet van afgelopen woensdag en gisteren.
Woensdag ben ik er alleen even opgestapt om Kim's reactie te peilen en natuurlijk die van mij.
Het ging niet helemaal zoals het gaan moest, maar het ging tenminste. :j
En gisteren ging het nog beter, maar lang hebben we niet gereden, want het was echt onwijs koud.

Het eerste deel (ik in het blauw) kun je nog duidelijk zien dat ik vaak moest ingrijpen. (o.a 0:24)
Zo ging ze bij het heuveltje uit zichzelf in draf en aangezien de teugels zo lang zijn, moest ik wel wat verzetten om haar in te houden.
Ook op het steentjespad, richting de paddock, was ik erg bezig met voor.
Op de laatste filmpjes, vanaf 1:46, (ik in zwart en Rowan) ziet het er een stuk relaxter uit. :j
Op het bruggetje heb ik haar wat strak, omdat ze haar schaduw een beetje eng vond. :+

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:00

Jeej wat mag jij trots zijn op jezelf !! heb echt respeckt voor je ! je ziet er echt goed uit.. en ja.. je paardje.. is en blijft een geweldig dier !! :9

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:05

Wow, wat zie jij er goed uit!
Fijn dat Kim er zo goed op reageerd, het ziet er fijn uit :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:16

KoudbloedKim schreef:
Verography: Bedankt! Met jou en Vera gaat het volgens mij ook erg goed hè.. :))

Qua harmonie gaat het wel goed, qua rijden blijft het een dip. Ze heeft afgelopen weken weer op rust gestaan en stappen op het harde gaat nog niet je van het. Gras is wel weer prima. Het schiet nu weer telkens in der borst ipv hoef. Ben ook van plan rustige staprondes te maken en verder VD en het echte rijden doe ik niet meer. Vind het zonde van het paard wat zo graag wil maar ben gewoon te bang dat ik der de kreukels in rijd en telkens een kreupel paard wil ik niet op mijn geweten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:28

Sloffie: Dankje! :))

Mariskalove: Ook bedankt! :j

Verography: Wat jammer is dat.. :(:)
Ik snap dat je het dan liever rustig aan wil doen. :j

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:57

prachtfoto's!! Super hé om met een boerepaard bitloos te rijden!!!!

Ik heb twee weken geleden een week huisoppas moeten doen op het boerepaard die ik wekelijks berij!
En ik ben ook begonnen met bitloos te rijden! Wel op de sidepull-manier. Gewoon door een touw aan zijkant van halster te doen! Hij reageerde er super op! En Ook zonder zadel! Met een barepackpad! Ik heb zo een week geoefend! Ging super! Plots lukten de wendingen wel goed! Door met mijn lichaam zelf te draaien had hij het echt heel goed door!! Had er zoveel vertrouwen in dat ik een klein tochtje in stap bitloos/zadelloos gedaan heb. En zonder zadel met bit grotere tochten in gallop en alles! Het gevoel dat het je geeft is machtig!! Daarvoor alleen al neem ik de spierpijn van mijn bovenbenen erdoor graag erbij :D !!

Doe zo verder meid! Je bent alleszins heel goed bezig

( en de foto's komen nog! heb ze nog steeds niet gevraagd aan vriendin! Vergeet het altijd een beetje!)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:14

Waaauw Tineke jij en Kim gaan goehoeeed. Wat zie je er goed uit!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:17

aerdenhout1 schreef:
Meid toch!!41 kilo!!! Dat is even niet niks!
Compliment hoor!

:wow: Damn Girl!!
Wat goeeeed!! Enne de foto's zijn leuk! Jullie gaan lekker!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:24

Wauw!! Die had ik even gemist :wow:!!!
Wat ontzettend knaaaaaaaap wauwiieee!!!

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:50

Wat een geweldige foto's weer!
En wat een prachtig hoofdstel zeg! Staat Kim onwijs gaaf!
_/-\o_ +:)+
Wat zal dat een fijn gevoel geven dat ze het er zo goed op doet!

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:54

Dat ziet dr heerlijk ontspannen uit, super :D
Leuk dat we in het laatste filmpje een stukje "meerijden" als kijkers van 't filmpje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:16

Charlot: Galopperen met Kim zonder zadel heb ik nog niet aangedurft aangezien Kim soms een beetje te enthousiast kan worden, maar dat lijkt me inderdaad ook heel gaaf!
Bedankt voor het sturen van de foto's! Hij is echt heel gaaf. :))

Suus_: Dankje! :):)

WolinLotte: Bedankt!

PEET_G: Klopt hoor.. :j
Ik krijg een heel klein beetje mijn vrijheids-gevoel van vroeger terug.

Areana: Het is behoorlijk hoog! :))
Als ik afstap na een lange rit, voel ik me ook altijd heel erg klein.
Dit is een foto vanaf haar rug. :j
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:19

Jeetje wat zie jij er goed uit zeg!
Fijn ook dat Kim zo goed reageert bitloos.

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wat bedoel je met dat je je lichaam nu anders (beter) gebruikt als ik vragen mag? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:30

Ik reed al wel met mijn benen en zit natuurlijk, maar ik ben me er nu meer van bewust.
Het is net of Kim nu beter op mijn benen reageert dan mét bit en het stelling vragen gaat ook goed.
Hiervoor hebben we altijd met een trensje gereden en dan had ze heel erg vaak haar mond open, zonder dat wij iets deden.
Tandarts komt 1 keer per jaar, met haar gebit is niks mis en we hebben een ander, groter bitje aangeschaft, maar ook hierbij bleef ze het doen.
Afbeelding

Dus ik ben benieuwd hoe ze het nu gaat doen. :j

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:55

Super leuk zeg! :D Ben nog altijd Kim fan! <3

Enenenen, wat zie jij er ook super goed uit zeg! Echt, respect! :j +:)+

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:20

Das inderdaad vervelend als kim altijd haar mond opendoet. Doet kim ook haar mond zo open als de neusriem erover is?Leuk dat het nu beter lukt zonder bit!! Ik rij al een jaar of 4 bitloos. Maar bij ewoud durfde ik eerst niet zo. zeker omdat die zoveel kracht heeft! Maar boerepaarden kunnen dat toch ook!!

Ewoud schud soms met zijn hoofd van zottigheid. (zie ik hem in de wei ook soms doen, is natuurlijk voor paarden). Is ook best wel grappig!
Ik heb een tijdje problemen gehad met een wendig te maken. Hij luisterde niet en zijn bit ging gewoon door zijn mond. Door bitringen eraan te doen is dat opgelost! en natuurlijk veel oefenen met wendingen. Vond eigenlijk zonder zadel dat hij het het beste begreep. Ga ik meer doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:51

Cheetahfan: Bedankt!! :))

Charlot: Ze doet het ook met neusriem. :j
Kim schud ook altijd met haar hoofd met aandraven en dan geeft ze een gilletje.. dan heeft ze er zin in.
Bitringen heb ik ook al geprobeerd, maar ben dus heel benieuwd of ze dit straks nog steeds doet.
Inderdaad, het is een machtig gevoel als je 1000 kilo onder je kont hebben en dat je haar naar je kunt laten luisteren op een vrijere manier.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:27

*ontdekt topic*

Wauw wat zien jullie er goed uit zo samen!! Vooral die eerste foto's van vorige week zondag, Kim loopt daar echt héérlijk ruim en je zit er supernetjes op, goed man! Heerlijke foto's om te zien :) En fijn dat ze op het bitloos zo goed reageert, lijkt me een machtig gevoel om zo'n massaal paard zonder bit toch fijn te kunnen rijden :j

Je kunt met recht trots zijn, op jullie allebei +:)+