Moedeloos, al jaren geen actie...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:45

Ik ben volgende week in Friesland en ga zelf maar eens kijken, ik wil het nu wel eens zien... want dit maakt me erg onrustig.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:47

Ninx schreef:
Ik ben volgende week in Friesland en ga zelf maar eens kijken, ik wil het nu wel eens zien... want dit maakt me erg onrustig.

Weet je de locaties waar de dieren staan?

Zo ja, wil je mij per PB de locaties doorgeven?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:49

Ik heb ooit geprobeerd een pony van deze mevrouw te kopen (een familielid had er toen een aantal op marktplaats gezet) maar ze wil ze niet verkopen. Het telefoongesprek wat ik met haar heb gevoerd staat me nog in het geheugen gegrift, ze is psychisch zwaar instabiel. Ik heb aan dat familielid toen ook al wel aangegeven dat ze hulp nodig had (ik heb SPH gedaan) maar die gaf aan dat mevrouw daar niet voor open stond en dat zij haar handen er nu ook vanaf trok omdat het voor haar ook geen doen was om te proberen die pony's te verkopen.

Mochten er op de een of andere manier toch nog pony's beschikbaar komen dan hou ik me ook aanbevolen.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:53

Wie is er nu actief bezig om actie te ondernemen?
In welke vorm dan ook (behalve het eerder genoemde zelf ponies in beslag nemen/ophalen).

Het lijkt me het beste dat er 1 iemand is die dit organiseerd (de leiding neemt) en de rest van ons zich hierbij aansluit.
Hoe groter de groep, hoe profesioneler het aangepakt wordt, hoe meer we voor elkaar krijgen denk ik.

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:54

Ik weet niet of het al geprobeerd is, maar misschien GGD of GGZ of Gemeente of iets in die geest bellen.
Als die mensen zo leven als er gezegd word, lijkt me dat daar een instantie voor is die daarop moet ingrijpen.
(vrijwillige medewerking van desbetreffende personen of niet)
Vervolgens zou er dan ook een instantie moeten zijn die daar de beesten weghaald.

Mocht het nodig zijn bied ook ik mijn hulp aan.

chevax

Re: Moedeloos, al jaren geen actie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:03

Moderatoropmerking:
Laatste verzoek om hier niet op te roepen tot heksenjachten, etc. Hoe goed alles ook bedoeld is, het is voor iedereen beter als er op een gestructureerde manier actie worden ondernomen door bevoegde instanties/justitie.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:08

@ Chevax: Dat is ook beter, maar blijkt niet toereikend.... Gekke dingen doen als paarden weghalen is idd uit den boze, maar wanneer een grote groep haar stem laat horen kan dat wel degelijk iets opleveren.
De handen vouwen en wachten tot instanties wel iets gaan/ mogen doen zal niets opleveren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:10

Mevrouw wil niet geholpen worden.... Tja banketstaaf, maar heeft mevrouw wel wat te willen dan? Ik heb echt met die mensen te doen en al helemaal als ik hier dan de veroordelingen jegens eigenaar lees.... Dat vind ik eigenlijk net zo triest. Dieren worden niet moedwillig verwaarloosd, eigenaar is psygisch compleet van t padje zo te lezen. Ik snap niet dat zo'n vrouw dan aan haar lot wordt over gelaten, dat dat tegenwoordig nog kan in NL :n

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:12

Ninx, ik snap wat je bedoelt, maar je kunt nu eenmaal niet om die instanties heen, hoe frustrerend dat ook is. Met allerlei wilde acties schiet niemand iets op. Het is jammer dat sommige dingen zo traag gaan en zeker nu er paarden de dupe van zijn. Maar helaas is het de realiteit.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:13

ik heb gisteravond gekijk 3 zakken met wortels opgehaald en vanmorgen heengebracht. Och wat een schatjes zijn het! Ze wisten niet hoe snel ze de wortels naar binnen moesten schrokken. Ik ga vanmiddag een mailtje sturen naar de partij van de dieren. :)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:14

Ik begrijp je punt, maar tot op heden (JAREN) heeft dit geleid tot helemaal niets.

Protesteren bij het gemeentehuis oid met heeeeeeel veel mensen zal aandacht trekken voor het leed van de dieren.
En dan kunnen de instanties niet meer om ons en betreffende dieren heen....
Laatst bijgewerkt door jes_sira op 03-02-11 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:15

Maar zijn de bedoelde instanties allemaal wel op de hoogte??
Als er bij een GGD, GGZ, Gemeente enz niks of te weinig bekend is word er ook weinig gedaan.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:16

@ Chevax: een beetje de druk opvoeren kan geen kwaad. De publieke opinie kan best zorgen dat de boel iets bespoedigt wordt, iedereen wil immers graag 'schone handen' houden...
Werkeloos toekijken is dus niet de enige weg.
Laatst bijgewerkt door Ninx op 03-02-11 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:17

Mayflower_ schreef:
ik heb gisteravond gekijk 3 zakken met wortels opgehaald en vanmorgen heengebracht. Och wat een schatjes zijn het! Ze wisten niet hoe snel ze de wortels naar binnen moesten schrokken. Ik ga vanmiddag een mailtje sturen naar de partij van de dieren. :)

Heb je wat foto's kunnen maken? Leg alles zoveel mogelijk vast. Ook al zijn het foto's met je mobiel, geeft niets. Zie je kans deze alsnog te maken? Het zijn de foto's van de IJslanders in Den Haag geweest die zorgden voor alle commotie... dus vastleggen die hap!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:37

stef schreef:
Mevrouw wil niet geholpen worden.... Tja banketstaaf, maar heeft mevrouw wel wat te willen dan? Ik heb echt met die mensen te doen en al helemaal als ik hier dan de veroordelingen jegens eigenaar lees.... Dat vind ik eigenlijk net zo triest. Dieren worden niet moedwillig verwaarloosd, eigenaar is psygisch compleet van t padje zo te lezen. Ik snap niet dat zo'n vrouw dan aan haar lot wordt over gelaten, dat dat tegenwoordig nog kan in NL :n

Ik weet niet of je mijn bericht juist geïnterpreteerd hebt maar ik vind het ook erg kwalijk dat de eigenaar geen hulp krijgt en in mijn ogen zou dit ook de beste (en meest juiste) ingang zijn. Als er een hulpoverleningstraject voor mevrouw wordt ingezet zal dat een sneeuwbal effect geven wat er vanzelf ook voor zorgt dat de pony's elders geplaatst gaan worden.
Maar aan de andere kant weet ik (zowel uit professioneel als uit prive perspectief) hoe moeilijk het kan zijn om hulp te bieden aan iemand die dat echt niet wil. Bij een gedwongen opname komen ontzettend veel dingen kijken, iemand moet dan onder andere gevaar zijn voor zichzelf en/of de omgeving. En er komt dan ook nog een heleboel juridische rompslomp bij.
Toch zou de situatie aankaarten bij maatschappelijk werk o.i.d. wat mij betreft de beste stap richting actie zijn die nu gemaakt kan worden.

En het is natuurlijk super dat mensen die pony's bij gaan voeren maar het lijkt mij ook niet heel handig om met z'n allen willekeuring van alles over dat hek te gaan gooien, het zijn sobere pony's die ook nog eens niks gewend zijn. Wortels zijn bijvoorbeeld rijk aan suiker als ze daar teveel van krijgen kan dat ook weer vervelende gevolgen hebben, niet zo vervelend als dood gaan van de honger natuurlijk en iets is nog altijd beter dan niets maar ruwvoer kan nooit kwaad en daar hebben ze ook echt fundamenteel wat aan. Dus zou ik persoonlijk eerder een pak hooi over het hek gooien dan een zak wortels...
Laatst bijgewerkt door Swift op 03-02-11 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

9166schier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:42

Vreselijk dat Nederland dit laat gebeuren, en dit anno 2011 nog steeds toegelaten word.
Vorige maand zelfs een boer in prov. Groningen met 70 kadavers op zijn erf.
Hij mocht zijn levende koeien gewoon houden!
Ik snap hier echt niks van. :(

Ik ben bang ook al ligt er in Broeksterwoude een dode pony een aantal weken in het landje, dat dit gezin nog steeds niet strafbaar is.

Zolang de wet niet aangepast word zijn deze stakkers gewoon de dupe!
Ik droom ook van wetten zoals ze in andere landen.

Mochten jullie een gezamelijke actie doen! dan ben ik ook van partij.

Moderatoropmerking:
Adres verwijderd

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:55

jes_sira schreef:
Wie is er nu actief bezig om actie te ondernemen?
In welke vorm dan ook (behalve het eerder genoemde zelf ponies in beslag nemen/ophalen).

:') In beslag nemen kunnen alleen bevoegde instantie's en als je zelf pony's gaat ophalen ben je dus aan het stelen, noem het aub zoals het is dan haalt hopelijk niemand het in zijn hoofd.

Maar ik ben wel benieuwd of TS of wie dan ook, al een idee/actie heeft verzonnen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:56

Er is mij alleen 1 ding niet helemaal duidelijk.
Die mensen zijn failliet verklaard schijnt.... Er zijn schuldeisers.
Ligt er geen beslag op de paarden?
Waarom zijn die niet allang verkocht door de schuldeisers?

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:58

Liezel1 schreef:

Vroeg ik me ook af eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:02

jes_sira schreef:
Liezel1 schreef:

Vroeg ik me ook af eigenlijk...

Als ze echt heel mager zijn, wil de slager ze ook niet. En dus hebben ze geen waarde..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:06

Hoezo slager?
Er zijn wel vaker executieveilingen geweest waarin paarden werden aangeboden.

Al krijg je er maar €50 het stuk voor.. Er is echt wel iemand die ze wil hebben....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:07

Een slager wil ze altijd wel hoor, al is het voor het hondevoer, staarten en hoeven.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:14

Er zit nota bene een goedgekeurde dekhengst bij! Hij is nu weliswaar 20 jaar oud, maar ik kan zo al een aantal mensen opnoemen die het dier zó zouden willen hebben....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:14

Door meerdere mensen laten bellen naar de AID, foto's en eventueel film opsturen naar hen, ook van de stal waarin ze staan zonder licht en in de stront (als dat kan).
Ze zijn meestal gevoelig voor het feit dat meedere mensen gaan bellen.
Anders de politie, die belt dan naar de AID.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:24

Hier zul je inderdaag veel tijd in moeten steken. Dossier aanmaken met feiten, fotos en gebeurtenissen en dan persoonlijk langs gaan bij de dierenbescherming. Luisteren deze niet dan stap je op de volgende instantie af.