Brooke, de magere ZLM merrie met 2 blauwe ogen knapt op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Brooke, de magere ZLM merrie met 2 blauwe ogen knapt op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:38

Mijn hemel wat een foto's die eerste zeg!

Ik hoop dat alles vlot blijft verlopen!
Dat je van d'r kunt gaan genieten!

Erg reéél om al gesproken te hebben met de slager voor het geval dat...
Vind ik knap van je. :)

Hopelijk kan ze lekker haar leventje bij jou slijten... Dat gun ik jou en dit diertje zo. Jullie zijn al zo ver gekomen!

luego

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:26

wauw, geweldig! wat super gedaan! en een prachtig paardje!

Kate2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 00:25

Waw! Superwerk! Wat ziet die er nu beter uit zeg! Fantastisch dat ze zo'n tweede leven mag hebben!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 01:03

Brooke loopt nu ze dag & nacht buiten loopt ook kreupel in draf..De ene dag wel, en de andere dag niet..
Ze staat vaak op rust, maar dan met haar zere been extreem omhoog. Geen koorts tot nu toe.

Als ze daar zo staat, half te doezelen, zie ik haar, en kijk recht door haar heen.

Ze heeft sommige dagen gewoon moeite met zichzelf.

Ik heb besloten haar weg te brengen, het is beter zo.
Ze laat zich niet behandelen, laat zich niet aanraken, ze wil geen menselijk contakt.

Opereren is geen optie, wie gaat haar verband verschonen? Zonder gewond te raken?
Ik wil haar niet kwellen..

Morgen komt er iemand die haar voor me mee wil nemen, maar moet ik dat wel doen, kan ik haar niet beter zelf naar haar eindbestemming brengen?

Wat zouden jullie doen, ik zit zo met m'n handen in het haar..

Ik heb nog 1 nachtje om erover te denken..
Ik kan morgenochtend zeggen, ik geef haar mee, of ik breng haar vrijdag zelf..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 01:10

Ik zou zoeken naar iemand die je goed kent, die met je mee wil, voor jou het paardje erheen wil brengen. Wel meegaan maar laat haar het laatste stuk wel begeleiden door iemand die zeker weten sterk genoeg is.

Als jij zelf besluit liever thuis te blijven, DOEN! je heb super veel voor dit dier gedaan, daar zal ze dankbaar voor zijn (ookal merk je dat niet altijd) Maar zorg wel dat je niet in je maag gaat zitten met hebben ze haar wel echt naar haar eindbestemming gebracht?

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 01:13

Meid, wat een moedige beslissing!
Heel veel sterkte!
Ik begrijp het helemaal als je haar morgen meegeeft.
Je hebt haar nog een mooie tijd gegeven, ik heb respect daarvoor.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 01:34

smurffie schreef:
Ik zou zoeken naar iemand die je goed kent, die met je mee wil, voor jou het paardje erheen wil brengen. Wel meegaan maar laat haar het laatste stuk wel begeleiden door iemand die zeker weten sterk genoeg is.

Als jij zelf besluit liever thuis te blijven, DOEN! je heb super veel voor dit dier gedaan, daar zal ze dankbaar voor zijn (ookal merk je dat niet altijd) Maar zorg wel dat je niet in je maag gaat zitten met hebben ze haar wel echt naar haar eindbestemming gebracht?

Dat is het hem nou juist, als ik haar morgenochtend mee zal geven, dat gaat me opbreken, en me voor eeuwig achtervolgen..Is ze wel echt van alle ellende af? Staat ze niet weer ergens in een stal weg te rotten, krijgt ze weer klappen omdat ze aanvalt als je haar aanraakt?
Ze bijt en slaat, maar alleen als je haar aanraakt.

Dit doet ze zoveel, meer dan ik me had voorgesteld.. Ik heb haar nooit kunnen knuffelen, nooit kunnen vasthouden, altijd met een bepaalde afstand...Zolang ik binnen haar grenzen bleef..

Maar ze kom wel altijd bij me, om naar buiten te gaan, en voor de brokjes..

G*tverdamme zeg... Ik kan er gewoon niet van slapen!!

Mischien toch beter zelf te gaan vrijdag?

Wat zouden jullie doen?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 01:36

ik zou mits mogelijk zelf gaan met iemand anders achter het stuur.. maar dit is jou beslissing en je moet doen wat goed voor jou is!!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 01:46

jesterlover schreef:
smurffie schreef:

Dat is het hem nou juist, als ik haar morgenochtend mee zal geven, dat gaat me opbreken, en me voor eeuwig achtervolgen..Is ze wel echt van alle ellende af? Staat ze niet weer ergens in een stal weg te rotten, krijgt ze weer klappen omdat ze aanvalt als je haar aanraakt?
Ze bijt en slaat, maar alleen als je haar aanraakt.

Dit doet ze zoveel, meer dan ik me had voorgesteld.. Ik heb haar nooit kunnen knuffelen, nooit kunnen vasthouden, altijd met een bepaalde afstand...Zolang ik binnen haar grenzen bleef..

Maar ze kom wel altijd bij me, om naar buiten te gaan, en voor de brokjes..

G*tverdamme zeg... Ik kan er gewoon niet van slapen!!

Mischien toch beter zelf te gaan vrijdag?

Wat zouden jullie doen?

Als je naar Nijkerk gaat zou ik zelf gaan met iemand die idd voor je rijd en die haar niet kent.
(die kan evt nog even kijken daarna)

Ze zijn heel aardig bij Nijkerk. Klinkt misschien raar maar als ik een paard weg zou moeten brengen is het naar die man.

Heel veeel sterkte!!!

ps edit: het klinkt misschien raar, maar het gaat heel snel... dus ik vind het het meest vriendelijke at je kan doen voor je paard.. :)

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 01:55

Als je mijn hele topic hebt gelezen, zie je dat ik contakt heb gehad met Van der Veen.

Het gaat niet om de slager zelf, het gaat erom, laat ik haar ophalen door een opkoper morgenochtend vroeg, of breng ik haar zelf naar Nijkerk Vrijdag.

Wat een rotbeslissing..

Die man komt morgenochtend wel even kijken, dan kan ik als nog beslissen.
Hij bied me geld, slachtprijs, en haalt meerdere paarden op, en brengt ze tegelijk naar de slager.

Maar welke slager gaat ze dan, ik wil alleen in Nijkerk terecht, toen ik jonger was is er een paard van mijn moeder heen gegaan. Echt super gegaan allemaal.

Weet ik zker dat ze dan dood is?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 02:16

niet latenh opkopen aub je weet nooit wat er dan gebeurd misschien gaat ze wel op transport, mensen zijn niet te vertrouwen kijk naar dit paard . breng haar zelf echt das het beste. en weet je wat ze bij brooke doen daar geven ze dieren die eigenlijk ni9et meer kunnen nog een paar dagen rust en goed eten en dan laten ze ze ook gaan. zij heeft al veel langer van een goed leven kunnen genieten , snap je. Breng haar zelf ik weet dat van veen een geweldige man is die je erdoor heen sleept en het gaat heel erg snel. ze heeft niet eens kans om het door te hebben.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 02:25

franka75 schreef:
niet latenh opkopen aub je weet nooit wat er dan gebeurd misschien gaat ze wel op transport, mensen zijn niet te vertrouwen kijk naar dit paard . breng haar zelf echt das het beste. en weet je wat ze bij brooke doen daar geven ze dieren die eigenlijk ni9et meer kunnen nog een paar dagen rust en goed eten en dan laten ze ze ook gaan. zij heeft al veel langer van een goed leven kunnen genieten , snap je. Breng haar zelf ik weet dat van veen een geweldige man die je erdoor heen sleept en het gaat heel erg snel. ze heeft niet eens kans om het door te hebben.

Bedankt voor je Pb..

Dit lijkt me ook het beste, dit zegt mijn gevoel nou ook.. Maar dan komt die man moregn wegsturen.
Pech gehad voor die man..

Een kennis van mij heeft dit voor me geregeld, met de beste bedoelingen hoor, om het voor mij makkelijker te maken... Maar mijn gevoel zegt zoveel anders. Het zijn natuurlijk handelaren, en die willen alleen maar geld.. en het liefst het meest wat ze ervoor kunnen krijgen..

Zal die man zich zomaar weg laten sturen? Dan komt ie voor niks.. Maargoed ze is altijd nog mij paard!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 02:52

tuurlijk laat die man zich weg sturen anders morgen degene op bellen die zn nummer heeft. en hem afbellen. wat vervelend dat het zo zal moeten gaan maar je hebt echt alles voor gedaan wat mogelijk is. moet jue niet vergeten en je kan haar altijd nog gebruiken als gezicht van je eventuele stichting.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 09:18

Nou maar eens even zien, ik ga nu iig naar de stallen.

Sybriich

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:41

Is 1000 keer beter geworden dan toen je haar kocht!!
Goed gedaan. :)

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 02:07

Ik heb vanochtend besloten Brooke vrijdag zelf weg te brengen.

Nog 2 nachtjes piekeren dus. Denken, denken, denken, verschrikkelijk.
Vandaag was haar been dunner, en dan twijfel je weer he, je denkt wat als...

Ja wat als... Maargoed. Er is geen wat als, want ze is gevaarlijk, dat weet iedereen.
Je kunt niet even gezellig de wei inlopen. Of langs de stallen lopen zonder uit te kijken voor haar buien.

Het is echt beter zo, dat weet ik diep van binnen wel.

Maar wat is dit moeilijk.. ;(

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:34

Wat een moeilijke beslissing heb je gemaakt :(:) en ik begrijp je helemaal.
Maar probeer het te zien van deze kant: wat als iemand anders haar van de ZLM had gekocht, die minder goede bedoelingen had
of iemand die minder geduld en liefde heeft getoond . . .
Jij hebt geprobeerd om haar een paardwaardig leven te geven en daarvoor krijg je van ieder een diep respect :(:)
Vind het heel erg goed van je dat je Brooke zelf weg gaat brengen. Het wordt heel moeilijk, dat is logisch.
Maar op die manier kan je het wel zelf afsluiten met haar.
Heel veel sterkte!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:23

heb je het paard vandaag weggebracht of...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:25

Hoe is het gegaan vandaag?

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 01:14

Ja, wat kun je ervan zeggen...

We waren iets vertraagd, maar gelukkig nog op tijd.
half 8 waren we ongeveer daar, even koffie gedronken.

We moeten best een tijdje wachten, lang wachten, maargoed dat lijkt het altijd.
Wel fijn want je kunt even rustig aan het idee wennen, en ondertussen iedereen zijn paarden stories aanhoren. Er waren 10 paarden vanochtend, en wij waren 1 van de laatsten.

Ik was echt misselijk, zenuwachtig, en zo ontzettend verdrietig.
Heb de oren van Jan z'n hoofd afgebabbeld.

Toen we aan de beurt waren, wilde ze de trailer niet af, en schrok ontzettend van het zijltje van de trailer. Ze kwam eruit, kreeg nog wat lekkers, en Jan naam haar mee naar binnen.

Heb me omgedraaid, en 2sec later was het al gebeurt.

Heb haar niet meer willen zien daarna. Ze was even heel bang, maar ook zo weer rustig daar binnen. Ze stond braaf stil, en weg was ze. Ze kouwde nog op haar broodje.

Jan en nog een andere man kwamen naar mij & mijn vriendin toe, en pakte ons gewoon even vast, een grote knuffel. We werden echt even getroost, dat was zo fijn.. We gingen weer mee naar boven, en hebben daar nog een hele poos gezeten. Het is even verschrikkelijk, maar daarna was ik wel opgelucht.

Ze heeft niks gemerkt, het ging heel erg snel.

Ik ben de hele dag beroerd geweest, en dan nog anderhalf uur terug rijden met een lege trailer.
Dat heeft echt iets in me los gemaakt..

Ik ga slapen, ben helemaal gesloopt.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 01:19

Dat is niet niks.

Je hebt wel een goede beslissing gemaakt.
Ze is nu op de eeuwige grasvelden zonder aangeraakt te hoeven worden door mensen.

:(:) Het is erg vervelend voor jou. Maar het is echt beter voor haar.
Super dat je die beslissing heb kunnen maken.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 02:03

dat is echt heel heftig, geef jezelf de tijd nu en rust idd eerst maar eens goed uit.
je hebt je verantwoording genomen, dit is de rottige kant van het houden van dieren.
heb veel respect voor je actie, je hebt dit paard zoveel leed bespaard door haar toen te kopen en nu dan op een fatsoenlijke manier te laten inslapen, en in de tussentijd heeft ze een veilig en paardwaardig leven gehad bij jou, hartstikke mooi!
misschien troost het je eraan te denken dat een paard niet weet wat er straks komt, dus in het nu leeft,
en dat nu is sinds ze bij jou was goed geweest, en vandaag midden in het 'nu' was het ineens voorbij,
ze zal er niks van hebben gemerkt en zeker niks van hebben geleden.

maar dat het schockerend is en groots om mee te maken kan ik me heel goed voorstellen.
sterkte.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 02:12

Wat een onwijs moeilijke maar dappere beslissing. Je hebt zoveel voor dit diertje gedaan, dit was de beste keus die je hebt gemaakt. Het moet realistisch en paardwaardig blijven, je hebt veel voor haar gedaan en dit is ook zeker iets waar ze je dankbaar voor zal zijn denk ik, hoe raar het ook klinkt. Ze heeft een mooie tijd nog gehad bij jou en is nu verlost van alle pijn en angst.

Enorm veel sterkte en echt respect dat je het toch geprobeerd hebt voor dit dier :(:)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:49

He bah de tranen prikken in mijn ogen, ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
Sterkte.. Wat je voor dit dier gedaan hebt is super, dappere beslissing heb je gemaakt..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:53

Heel veel sterkte... het is beter zo... :(:)
Je hebt je best gedaan... je hebt gevochten... en een eerlijke beslissing gemaakt...

:(:)
't komt goed.