DIVOZA krijgt van mij de koude douche!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:01

Divoza Leek, ja is niet meer wat het was in mijn ogen!!
Heb je ook dekenmaat 225, nee mevrouw wel maat 215 en dat is het zelfde. En daar moet je het mee doen. Sollisitatie gestuurd mail en brief nooit meer wat van gehoord!! Maar ja ze zijn groot dus dan hoef je niet meer zo je best te doen. Naam hebben ze al gemaakt.

Maar werk zelf in een winkel, wij hadden dit heel anders opgelost. Hier niet mee akkoord gaan. En zeker contact opnemen met IR waarschijnlijk kunnen ze wel wat mee en zijn te blij dat het gemeld wordt.

Succes verder. Ik kom er niet meer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:02

Hmm, ik presteer het ook om de binnenvoering van mijn jassen te molesteren, zonder ergens achter te blijven hangen... Jammer, maar gelukkig zit de binnenvoering aan de binnenkant van de jas :D En is er geen harses die dat zal zien...

Zou me er persoonlijk ook niet druk om maken. Heb voor deze winter een jas van 120 euro gekocht, vallen de knopen er binnen een paar dagen af. Ach, gelukkig heb ik handvaardigheid gehad op school.

Ik zou voor een deken dan ook niet zomaar teruggaan, als ik het zelf ook kan maken. Vergeet niet dat Divoza niet de producent is van je deken en je de schuld daar niet volledig neer kan leggen.

Van mij krijgen ze nog steeds een warme douche, laars kapot, is gerepareerd. Laars was lang weg, ik bellen. Nee, was nog niet terug. Zelfde middag werd ik gebeld door een mevrouw van Divoza, mijn laars was gevonden, hij was in een auto blijven staan, 1000 maal excuses. Ach, kan gebeuren toch?
Toen bleek er een kaartje van 3 euro aan te hangen, netjes gevraagd of ik nog moest betalen. Officieel zat er nog garantie op, maar om 3 euro ga ik niet moeilijk doen. Maar nee hoor, het kaartje werd er afgeknipt bij de kassa.

Ik heb zelf ook wel eens te maken met ontevreden klanten op mijn werk, zelfs met ontevreden medewerksters. Misschien krijg je daardoor wel een andere kijk op de zaak. Misschien ben ik wel te nuchter om me druk te maken om zoiets. Ik weet het niet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:22

Janine1990, dat jij je er schijnbaar niet zo druk om maakt is geen reden dat anderen dan ook maar zo makkelijk moeten denken. Ik denk juist dat door mensen die zo reageren de winkeliers makkelijk verdienen en zo hun best ook niet meer doen voor de klant. Feit is gewoon dat er op elk product 6 maanden garantie zit.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:28

Amen !

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:55

MamboBeach schreef:
Janine1990, dat jij je er schijnbaar niet zo druk om maakt is geen reden dat anderen dan ook maar zo makkelijk moeten denken. Ik denk juist dat door mensen die zo reageren de winkeliers makkelijk verdienen en zo hun best ook niet meer doen voor de klant. Feit is gewoon dat er op elk product 6 maanden garantie zit.

Dat is naar mijn idee niet zo zeer waar...
Wat mij opvalt op het werk, is dat veel mensen denken in hun recht te staan, terwijl ze het zelf fout hebben. Vervolgens niet willen luisteren, en ja, dan krijg je miscommunicaties, en vooral hele boze mensen.
Zodra iemand niet meer wil luisteren, of enkel naar zichzelf wil luisteren, sluiten ze zich af voor dat wat iemand anders probeert te zeggen.

Wat betreft mijn makkelijke denken.
Twee jaar terug mijn abbonement afgesloten, telefoon gekregen. Helemaal blij. Na enkele maanden liep de telefoon vast. Nouja, kan gebeuren. Dus gebeld met klantenservice, telefoon werd opgehaald. En binnen een week weer terug. Hij werkte welgeteld twee weken, weer gebeld. Gepikeerd. Telefoon werd weer opgehaald, gemaakt.
Een keer, oke. Twee keer, hmm...
Maar het gebeurde ook een derde keer. Weer gebeld, klantenservice kan er natuurlijk niets aan doen, wel gezegd hoe ik er over denk. Werd me geadviseerd een brief bij te sluiten. Dus ik heb een brief naar Nokia geschreven.
Twee weken later had ik een nieuwe telefoon. De oude was van de reparatie naar de fabriek gestuurd en zodoende heb ik een nieuwe gekregen.

De sleutel is naar mijn idee bij dit soort problemen: Luisteren, netjes blijven en vooral zelf meedenken over een oplossing en dus niet in je eigen beperkte gedachtengang blijven rondlopen.

MamboBeach

Re: DIVOZA krijgt van mij de koude douche!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:30

Dus met die telefoon heb je er dan toch ook gebruik gemaakt van je garantie, en je hebt gelijk ook!

Wat is naar jouw idee dan niet waar? Als je recht hebt op 6 maanden garantie volgens de wet, dan is dat toch zo? Daar kun je volgens mij niet om heen. Kijk, iedereen kan fouten maken en er kan ook een fabricagefout zijn, zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Zaak is dan wel dat dit keurig wordt opgelost door de winkelier. In vele gevallen gebeurt dit niet terwijl je er toch recht op hebt. De consument mag zich er best bewust van zijn dat je in elk geval 6 maanden garantie hebt.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:35

Wat achterlijk! Ik was niet weg gegaan vòòr ik een nieuw deken had!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:35

sabina1998 schreef:

Waarom? Ze houden zich keurig aan hun eigen garantie regeling.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:38

sabina1998 schreef:

??? uitleg??

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:40

Deze IR dekens scheuren supersnel qua binnenvoering. Ik heb ze ook gehad, wat een prutdekens! Waren binnen no time stuk. Ik had ze via ebay dus kon niets verhalen maar ik zal ze nooit meer kopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:44

MamboBeach schreef:
Dus met die telefoon heb je er dan toch ook gebruik gemaakt van je garantie, en je hebt gelijk ook!

Wat is naar jouw idee dan niet waar? Als je recht hebt op 6 maanden garantie volgens de wet, dan is dat toch zo? Daar kun je volgens mij niet om heen. Kijk, iedereen kan fouten maken en er kan ook een fabricagefout zijn, zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Zaak is dan wel dat dit keurig wordt opgelost door de winkelier. In vele gevallen gebeurt dit niet terwijl je er toch recht op hebt. De consument mag zich er best bewust van zijn dat je in elk geval 6 maanden garantie hebt.

Volgens mij is dat productafhankelijk.
Games en software moet je binnen 24 uur ruilen, én terecht.
Electronica ligt weer anders. Als ik naar m'n laptop kijk bijvoorbeeld, zie ik dat het ene onderdeel 2 jaar garantie heeft, het andere een half jaar, weer iets anders maar 2 maanden.
Terwijl Media Markt zegt standaard 2 jaar garantie.
En toch moest ik betalen voor het vervangen van m'n harde schijf. Die man heeft me uitgelegd waarom, en het klopt nog ook.

In dit geval betreft het een paardendeken, ik heb werkelijk geen flauw idee hoe de regelingen zijn. Maar ik kan me voorstellen dat Divoza er geen regeling op heeft. Daarbij ga je bij aankoop akkoord met de algemene voorwaarden. Hoe en wat precies kan ik me niet meer voor de geest halen.

Wat betreft mijn telefoon, als er duidelijke (extreme!) gebruikerssporen op zaten, hadden ze mij geen nieuwe hoeven geven.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:48

als hij buiten nog heel is.. vaag hoor.

ik kom al langer niet meer in die zelfde winkel.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:17

Wat een verhalen zeg.
Wat ik persoonlijk vind is, haal heel even diep adem en denk goed na.

Ik werk zelf al jaren in een ruitersport zaak en kom dus met verschillende klanten in aan merking.
Op een deken heb je natuurlijk garantie. Maar, je hebt garantie op de water dichtheid (tot een bepaalde tijd natuurlijk) Ook heb je andere garantie's want het word gemaakt door mensen dus er kunnen fouten in zitten. Mocht je thuis komen en de binnenkant is los tuurlijk kom je terug en krijg je een nieuwe (als je de deken nog niet gebruikt heb) Is de deken al een tijdje gebruikt en hij gaat stuk tja sorry maar het zijn dieren wij doen voorzichtig met een nieuwe jurk maar paarden zijn dieren, trekt een paard dan trekt een paard tot ie los is. Met gevolg.....deken stuk. Divoza kan niet zien wat er mee gebeurd is dus het is echt heeel netjes dat ze de deken willen maken en 10% korting. Tuurlijk ben je boos kan ik heel goed begrijpen want het kost een hoop geld, maar je kan niet verwachten dat je een nieuwe deken krijgt, omdat niemand weet wat ermee gebeurd is en er vallen natuurlijk niet zo maar scheuren in.

Ik heb wel eens een klant gehad die kwaat was want ze had een halster gekocht dat halster was nog maar een maand uit en het paard is geschrokken en gaan hangen aan de stal deur toen knapte het halster, en ze eiste een nieuwe. Maar iedereen weet als een paard hangt snapt ie niet dat ie terug moet gaan om los te komen en zal dus blijven hangen. Op zo'n moment mag je hartstikke blij zijn dat je halster knapt. En dan kun je herrie schoppen in de winkel maar in de meenste gevallen word jij aan gezien als een 'mafkees' want de klanten die op dat moment in de winkel zijn snappen de verkopers.

Dus ik zei opzoek gaan naar een andere deken of inderdaad deze laten maken, of dat nu bij divoza is of niet tja dat maakt niet uit.

Maar even als tip: Als er zulke dingen gebeuren maakt het vaak niet uit of je een dure of een goedkope deken hebt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:19

MamboBeach schreef:

En divoza houdt zich ook aan die garantie, ze hebben aangeboden het te maken. Als er geen garantie zou zijn, zouden ze het ook niet maken

lb_limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:05

Wat een schande!
Natuurlijk is Divosa wettelijk verplicht om een garantie te geven op een deken, bij normaal gebruik.
De voering kan niet kapot gaan, mits dit verkeerd gestikt is.
Ik zou het er niet bij laten zitten.

Wij van LuBa paardendekens geven wel garantie op fabricatiefouten bij onze dekens bij normaal gebruik.
www.luba-paardendekens.nl

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:29

Maar waarschijnlijk is het helemaal geen fabricagefout lb_limburg.
Als het nou in de naad gescheurd zou zijn, oke....maar dat is hier niet het geval voor zo ver ik het begrijp.

lb_limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:39

Een voering kan niet zomaar scheuren.
Er zijn een aantal opties.
- tekort gestikt, door spanning gaan scheuren
- B kwaliteit voering
- Een naad losgelaten
Als leverancier van een paardendeken moet je altijd een goede oplossing bieden aan je klanten

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:43

Ik heb hetzelfde met mijn Rhino deken gehad, hartstikke dure deken (voor mij wel tenminste) en binnen 3 weken een dikke scheur bij de staartflap. Deze deken had ik overigs bij Tweespan gehaald en niet bij Divoza. Maar heb toen wel een nieuwe deken van ze gekregen! :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:48

Een binnenvoering scheurt niet spontaan....
Ik werk ook in een winkel en soms krijg je mensen terug met de raarste dingen. een kapotte glazen koffiepot.... apparaat is 4 maanden oud en 'opeens' springt de pot kapot.... onmogelijk!!
Wij doen wel altijd alle moeite voor een klant om het netjes op te lossen. we proberen in dit soort gevallen een nieuwe pot te regelen maar die moeten ze wel zelf betalen.

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:49

Ik zie het probleem ook niet, zo te zien doet Divoza wat er in hun algemene voorwaarden staat. Ze bieden aan om het te repareren. Ik snap dat je liever een nieuwe deken hebt, maar hun zijn niet verplicht een nieuwe deken mee te geven als ze vinden dat deze nog te repareren is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:52

Rot zeg, moet wel zeggen dat ik wel goede ervaring heb met divoza, had halster gekocht dat te klein bleek. Had geen bonnetje niks meer maar mocht hem zo komen omruilen. Vond ik erg netjes!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:00

Dribbelkont schreef:
kan je mij vertellen dan hoe in gotsnaam de binnenvoering kapot kan gaan??

over de breedte van de rug in de midden.

pony rolt wel veel maar moet de deken tegen kunnen!!
had een jaar garantie op de deken !!!
flauwekul die garanties die ze er bij verkopen!!

Die garantie loopt toch bij Imperial??
En ik heb ook wel eens gehad dat een paard zich zo groot maakte dat de deken gewoon scheurde, oliebol happens.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:50

lb_limburg schreef:
Wat een schande!
Natuurlijk is Divosa wettelijk verplicht om een garantie te geven op een deken, bij normaal gebruik.
De voering kan niet kapot gaan, mits dit verkeerd gestikt is.
Ik zou het er niet bij laten zitten.

Wij van LuBa paardendekens geven wel garantie op fabricatiefouten bij onze dekens bij normaal gebruik.
http://www.luba-paardendekens.nl

En van wat ik uit Stef d'r berichtje begrijp, heeft Divoza dus aangeboden het te repareren. Voor niets... Dát is ook garantie... :)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:51

Garantie betekent niet omruilen mensen!

Garantie betekent dat een bedrijf of leverancier het product hersteld. Wanneer het echt niet anders kan zouden ze je een nieuwe kunnen geven.

Makkelijk als je een auto koopt. Binnen 6 maand een mankement eraan is een compleet nieuwe auto......

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:38

dat is rot zeg :(:)
maar ik ga verder ook altijd naar de divoza in leek verder vind ik het een prima winkel , maar het is iid niet leuk zeg !