Caretto@VSN Weert

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

corrine85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:51

Sheila1404 schreef:
wopkelover schreef:
en dan die foto van je dochtertje op een 3 maanden oud veulen
vind ik al helemaal niet kunnen

denk je echt dat dat veulentje daar last van heeft? kom op wat weegt zo'n kind nou en hij hoeft alleen stil te staan... ziet er niet uit dat hij het erg vind..
het valt mij op dat veel mensen op bokt denken dat een paard helemaal niets aankan? zo breekbaar zijn ze nou ook weer niet!

ik vind het er fijn uitzien, en ja het paard zal het heus ook wel nog wel doen zonder spoortjes, maar ik zie geen teken van misbruik van de sporen, kom stukken erger tegen op bokt, en dan maakt het niet uit of een paard 3 of 13 is, zolang je het paard er goed mee behandeld en er ook werkelijk mee om kunt gaan zie ik het probleem niet..

en dat springen, of het paard nou 3 weken of 3 jaar onder het zadel is, zodra hij er in zijn opleiding aan toe is kun je deze sprongetjes best maken, zo hoog is het niet. een driejarig paard kan dit makkelijk aan. Maak volgens mij ook op uit het topic dat dit niet dagelijkse kost is.

ik zie hier een paard wat volgens mij erg fijn in zijn vel zit, aanleg heeft voor springen en absoluut geen last heeft van zijn ruiter!

:D
Ik ben het volkomen met je eens!!! ;)
Het paard heeft zeker een aanleg voor springen!
De technieken die hij bezit zouden vele jaloers op worden!! :D
De sporen en de zweep zijn alleen maar hulpmiddelen.
Zie hier ook geen enkel misbruik van!
Ik kan alleen maar zeggen "Ziet er goed uit!"
Veel succes op de VSN!!!

vivana

Re: Caretto@work 3wk onder den zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 12:38

Hmm we stuiten nu op een klein probleempje.....
Hij heeft een hangend rooster, natuurlijk door het wisselen, is nu onrustig met zijn hoofd, erg jammer maar daar kun je niks aan doen.
Maar hopen dat ze daar niet te veel van zeggen volgende week.
Voor de rest doet hij alles nog steeds goed.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:40

Oei dat is vervelend vivana. Hoop idd dat ze dat niet gaan zien als een 'fout' in de begaanbaarheid als rijpaard.

Veel succes.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:56

vivana schreef:
Hij heeft een hangend rooster, natuurlijk door het wisselen, is nu onrustig met zijn hoofd, erg jammer maar daar kun je niks aan doen.

Je zou een dunne ongebroken trens kunnen proberen. Dat werkte bij een paard van ons heel goed. Die prikt niet in het gehemelte en ligt makkelijker in de mond met een laaghangend rooster.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 23:52

maikeltje schreef:
vivana schreef:

Je zou een dunne ongebroken trens kunnen proberen. Dat werkte bij een paard van ons heel goed. Die prikt niet in het gehemelte en ligt makkelijker in de mond met een laaghangend rooster.

Ah okay die heb ik nog wel eentje,hij heeft nu een dubbelgebroken in met plat stukje.
Goeie tip kan het eens uitproberen.

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:10

Hier een kleine tip; Geef je paardje een vitaminespuit in de mond voor een extra boost. Dit kan soms enorm helpen bij het laaghangend rooster.
sukses volgende week!

vivana

Caretto@VSN Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 10:00

Barb12 schreef:
Hier een kleine tip; Geef je paardje een vitaminespuit in de mond voor een extra boost. Dit kan soms enorm helpen bij het laaghangend rooster.
sukses volgende week!

We zijn nu bezig met zout tegen zijn rooster aan te wrijven en wat extra over zijn voer,gisteravond was het al beter minder gooien met zijn hoofd..
Nog 5dg en dn moet ie knallen ;)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:59

Huh, snap niet zo goed waar bokt over zeurt hoor.
Ziet er toch harstikke ongedwongen en netjes uit. Ik zie geen gehang in teugels, geen benen op plekken waar ze niet thuis horen. Ik zie alleen een vriendelijk gereden paard. En nee, heb totaal geen verstand van springen maar vind het niet verkeerd eruit zien hoor.
Paard ziet er ook vrolijk uit.
Ken wel ergere mensen hoe die een driejarige inrijden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:59

Moderatoropmerking:
Aangezien het hier RT-HAW is en er uitsluitend rijtechnisch commentaar gegeven mag worden heb ik de update van de VSN in Weert en de reacties erop gesplit naar een nieuw topic, vivana @ [ITP] Caretto@VSN Weert.