Fyanne vól met wondjes.Wat is er toch gebeurt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:11

Ik snap ook niet waarom je dan geen actie onderneemt
Mij merrie zat ook een tijdje onder flinke snijwonden (veel dieper en ernstiger dan die van jou)
en ook ik was er heilig van overtuigd dat dit mensenwerk was
Politie nam me zeer serieus en heb zelf een nacht gewaakt
Uiteindelijk is het toch het werk van een andere merrie (pony) die mijn merrie achterna gaat en bespringt als mijn merrie hengstig is
Hierdoor had ze dus flinke snijwonden bij de flanken (van het bespringen) en flinke wonden bij de benen van het onvluchten van die pony en daarbij overal langs vluchten
Tenminste dit is mijn theorie uiteindelijk na veel observatie en inmiddels 2,5 jaar verder

En ik hoop natuurlijk voor jou en je paard dat dit puur komt door de paardjes onderling en geen mensenwerk want dat is afschuwelijk
Zoals ik het op de foto's zie zijn dit hapwonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:13

ik vraag me dan ook wel een beetje af wat je wil met het topic.. Waken doe je niet want dan heeft geen zin, aangifte heeft geen zin... En je hebt al aangenomen dat het door mensen gedaan is. Wat kan bokt nog voor je betekenen denk ik dan.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 19:52

Ik ben bezig met "bewijzen" te verzamelen,ik ben in de buurt mensen vragen stellen of zij iets gezien of gehoort hebben.Niet iedereen is altijd thuis,vandaar dat het niet zo snel gaat.Ook zijn er nieuwe heldere foto's gemaakt,en dan ga ik alsnog aangifte doen.Waarom ik denk dat het mensen werk is?veel dieren worden daar bekogeld met stenen,geslagen met takken,vuurwerk word tegen de dieren gegooid.Het is niet alleen tegen mij paarden hoor,bij de naast gelegen kinderboerderij zijn die dieren ook de dupe.Er rijden overdag én s'avonds Veldwachters rond,zij rijden óók langs mijn weiland,zo helpen we elkaar.Ik let ook op hun dieren overdag,want zelfs overdag lopen er daar beultjes rond.
Ik begrijp dat jullie denken,waarom doe je er nix aan,waarom ga je daar niet posten.Ik doe er wél wat aan,althans ik probeer dat.Maar midden in de nacht posten?het is daar stikdonker [ben zelf nachtblind]en ik zou dan alleen op het geluid af moeten gaan.Dan nog kan ik alleen heel voorzichting de richting oplopen van het geluid,ik zie echt helemaal nix in het donker.Tegen de tijd dat ik bij het geluid ben,zijn ze allang weer weg.Ze zien mij echt wel aankomen,ik zie hun helaas niet.Ik heb sowieso een zicht van 30% zonder lenzen en in het donker.Doe je lenzen dan in?dan nog zie ik bijna nix,i.v.m erg nachtblind.
Ik hoopte dat er bokkers zouden zijn die dezelfde wondjes hadden op hún paardje door mishandeling.Het lijkt idd. heel erg op beten,maar die sneeën zijn niet afkomstig van me andere pony.
Ik hoop dat jullie me nu begrijpen?

kehdra

Re: Fyanne vól met wondjes.Wat is er toch gebeurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:56

Het LIJKT misschien op sneeën, maar dan zou je toch al reacties hebben gehad van 'ervaringsdeskundigen'?

Waarom wil je eerst bewijzen verzamelen en dan pas aangifte doen, andersom lijkt mij de volgorde veel logischer.

Als jij het niet vertrouwd daar moet je je paarden toch echt elders gaan stallen..

ik begrijp jou 'plan de camagne' voor geen meter, zit geen logica in...

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 23:29

Citeer:Het LIJKT misschien op sneeën,

Dit is toch een snee?
Afbeelding
Afbeelding

Waarom ik eerst bewijzen wil verzamelen?omdat ze hier anders geen aangifte willen opnemen.
Je weet niet hoe moeilijk hier politie is.Ja ik weet ze zijn verplicht,maar wat als ze het niet doen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:31

Ik vind het erg stom dat politie zo moeilijk doet om een aangifte te behandelen. Ze zijn er toch voor het nederlandse volk om te helpen.
Ik vind dit echt niet kunnen...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:34

gohya schreef:
Je weet niet hoe moeilijk hier politie is.Ja ik weet ze zijn verplicht,maar wat als ze het niet doen.

Dan dien je een klacht in. ffe googelen op klacht+ politie en je weet het. Je bent gelukkig in NL niet overgeleverd aan de grillen van je lokale dorpspolitie.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:50

Nee Gohya, dat zijn geen snee-en. Dat zijn rijtwondjes als er andere paardentanden of scherpe randjes van hoeven langs de huid afgegaan zijn. Zeg maar een heel smalle en diepe SCHAAFwond. Je kunt dat bijvoorbeeld zien aan het feit dat het geen rechte lijnen zijn. Een wond die met iets scherps veroorzaakt is heeft scherpe randen en is lijnrecht. Bovendien is er ook een smalle strook haar op de plek van de wond verdwenen, dat zie je ook niet als er met een mes gesneden is. Ik blijf er bij jouw beesten hebben veel lol met elkaar als jij even niet oplet....

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:53

Dit ziet er echt uit als wondjes die gemaakt zijn door andere paarden. echt waar...

Maar ja, hoevaak en hard wij dat ook roepen jij bent ervan overtuigd dat het niet zo is. Als er een agent is met een beetje kijk op paarden zou hij/zij hetzelfde zeggen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:01

Ik ben het niet met jullie eens.
Mijn pony van 32 staat er nu bij.
Als het onderling was had ze ook al iets van de ruin moeten hebben, wondjes!
De ruin is echt vriendelijk en heeft in e 3/4 jaar dat ze hem heeft nog nooit een ander paar geschopt of gebeten!

Tevens ik ken deze ruin dus erg goed heb er ruin 2 jaar opgereden!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:06

Ik ga morgen even een foto van mijn ruin maken, die heeft precies dezelfde wonden (groeit alweer haar op). en die wonden zijn toch echt gekomen door andere paarden...

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:06

macholoverr schreef:
Ik ben het niet met jullie eens.
Mijn pony van 32 staat er nu bij.
Als het onderling was had ze ook al iets van de ruin moeten hebben, wondjes!
De ruin is echt vriendelijk en heeft in e 3/4 jaar dat ze hem heeft nog nooit een ander paar geschopt of gebeten!

Tevens ik ken deze ruin dus erg goed heb er ruin 2 jaar opgereden!

Je moet het niet zien als schoppen en bijten. Het is zoals paarden met elkaar spelen. Ruw dus. Het kan goed zijn dat ze samen spelen en die van jou niet mee mag doen.

Mijn paard staat als ruin bij twee merries en een andere ruin. De dames spelen niet, die spelen liever de baas of eten gewoon door. Maar de kerels, een van 25 en een van 6 staan geregeld op hun achterste benen naar elkaar te klauwen, bijten in elkaars kont om vervolgens de hoeven van het slachtoffer voor hun neus te zien vliegen, achtervolgen elkaar graag, lopen rondjes om elkaar heen terwijl ze proberen in elkaars benen te bijten. Ik zie daar geen lol in nee, want het gaat er soms echt grof aan toe. Maar zij hebben wel lol....

Ja Kehdra, doe dat misschien dringt het dan door...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:09

Dat zou hij nooit doen mijn merrie van dan wel 32 zijn maar die speelt erg graag!
Daar bij is Fyanne een rustig paard en gaat niet door leuk rondjes galopperen en een ander paard.

De andere pony die getroffen is...
Wil niks met de 3 andere pony's te maken hebben, staat altijd alleen!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:23

Ook ik denk dat het niet door mensen handen is gedaan, De wond is niet recht en heeft geen rechte randen

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:32

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:13

Als de politie zo moeilijk te overtuigen is, snap ik helemaal niet waarom je nog geen da verklaring hebt.
Nog even en ze kunnen er niks meer over zeggen omdat je enige echte 'bewijs' is dichtgegroeid, dan kan de politie niets meer dan heel moeilijk doen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:24

Ik snap ook waarom de politie niets doet, moeten zij jouw andere paarden oppakken???
Ik vind het sneu voor jezelf dat je er werkelijk van overtuigd bent dat dit door mensenhanden gedaan is, kan me voorstellen dat je er dan wakker van ligt, maar echt meid... dit zijn simpele paardenbeten/trappen.

Ga voor de grap eens een uurtje of 5 gewoon in de wei zitten met een stoeltje en een boek en je zult zien dat er momenten zijn, van slapen, van spelen, van rondrennen, van eten etc etc...
Dit soort plekjes komen van happen en hoeven...

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:38

Wat kan politie doen? Maken er een berichtje van en leggen het op de stapel.....
De wonden lijken niet ernstig, ook kan (zelfs een DA niet) met zekerheid zeggen of het om bijtwonden gaat, of........
Maar het is wel verstandig om een DA te laten komen kijken, mocht je het ooit nog nodig hebben.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:40

Oke,oke ik geloof jullie en neem aan dat het beten zijn van de ruin.
Dit heeft hij nog nooit gedaan in de 4 jaar dat ik hem heb.
Ze spelen uiteraard wel eens in de wei,maar dan rennen ze alleen maar door het land heen.Dat heb ik wel eens gezien,maar ik heb ze elkaar nooit zo erg zien bijten.Alleen soms een knauw met biks voeren.
Ik begrijp dan alleen niet wat de ruin bezielde om zo tekeer te gaan tegen zijn allerbeste vriendinnetje.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:43

Ik gaf eerder al een mogelijke reden aan: Stel dat er inderdaad een wilde hond of vos bij jullie in de omtrek zit (denk aan de kippenvleugels). Dan kan het best zijn dat de paarden daardoor opgejaagd zijn, zijn gaan rennen en daarbij elkaar gebeten hebben uit paniek en overlevingsdrang (er liep bijvoorbeeld eentje in de weg van de andere).

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:50

juleke schreef:
Ik gaf eerder al een mogelijke reden aan: Stel dat er inderdaad een wilde hond of vos bij jullie in de omtrek zit (denk aan de kippenvleugels). Dan kan het best zijn dat de paarden daardoor opgejaagd zijn, zijn gaan rennen en daarbij elkaar gebeten hebben uit paniek en overlevingsdrang (er liep bijvoorbeeld eentje in de weg van de andere).

Ja miss. geschrokken door een vos?dat zou kunnen hoor,die loopt er eentje rond.
Vind regelmatig een karkas van vogels en kippen in me land en heel veel veren.
Er moet iets gebeurt zijn waar ze van geschrokken zijn.Ik heb nog geen enkele pony gehad die zoveel beten had van de ruin [de leider].Ze hebben ook allemaal ontzag voor hem,hij hoeft maar zijn hoofd omhoog te doen en ze wijken voor hem.

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:56

Jaaa Congo doet dat niet !! Daar is hij te lief voor tegen over Fyanne !!
en caramel kan ook niet want die rennt al weg als congo zijn oren in zijn nek doet !! ;)

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:02

als de ts zegt dat het de ruin niet kan zijn geweest geloof ik haar,
ze kent haar paard immers beter als ons.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 19:09

xmichxrocky schreef:
als de ts zegt dat het de ruin niet kan zijn geweest geloof ik haar,
ze kent haar paard immers beter als ons.

Pffff,Dank je,eindelijk iemand die niet elke pony met hun eigen pony vergelijkt.
Ik ken de ruin al ruim 3 jaar,nog nooit heeft hij echt gebeten,bij geen enkele pony.Zelfs als er een nieuwe bij kwam deed hij ze geen vlieg kwaad maar beschermde altijd de nieuwkomer.
Vandaag was er weer een groepje jeugd bij de wei,mijn verzorgster was aan het rijden in de wei,ze gooiden blikjes naar de pony toe waar ze op reed.De pony schrok ervan en schoot weg,verzorgster valt er keihard vanaf.Nu heeft ze wat hoofdpijn [had cap op] en last van haar rug.
Het gebeurt zo vaak daar,dat gekloot en de politie doet er helemaal niets aan.
Ik hoop toch zo dat ik ze op heterdaad kan betrappen,dan zijn ze er nog niet klaar mee,dat zweer ik je.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:13

Misschien een raar idee, maar zou het kunnen dat ze hebben liggen rollen in de wei op een plek waar iets scherps ligt? Misschien ligt er ergens gebroken glas of zo? Dat zou ook nog kunnen, omdat het vooral aan een kant is ook.