Na Carry.... nu ook Naomi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:26

Beetje geluk zit er voor jou niet in zo te lezen.
Heel veel beterschap met je 2 paardjes, wat een pech zeg, 2 in de lappen mand.

Snap op zich de omstanders wel, die hebben vaak niets met paarden en weten niet wat ze moeten doen.
En als je al wat van paarden weet, dan nog, probeer maar eens een langsrennend paard te stoppen,
zeker als er nog iets achter hangt.
Gezien het feit dat er paarden zat zijn, die dwars door een mens heen proberen te rennen,
is dat ook geen eenvoudig klusje.

(vorige week nog tijdens bosrit, mederuiter van paard gevallen, paard ook foetsie, zie maar dat je hem vind.
Je zoekt je rot, ze zijn zo verdwenen, ruiter vond hem zelf terug, maar hij was zo over de rooie, dat hij
bij haar weg bleef rennen. )

wonderworst_

Re: Na Carry.... nu ook Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:43

pff jeetje wat heb jij toch een pech... zoals ik al zei ik het andere topic, ik hoop echt voor je dat je paardjes allebij helemaal opknappen! :(:)
je hebt nu wel genoeg pech gehad hoor!
ongelovelijk dat dit julllie nu weer overkomt.
gelukkig kan naomi gewoon thuis blijven, maar indd de rampscenario's duiken natuurlijk wel in je gedachten op.

ik snap je gevoel over de omstanders heel goed. in je achterhoofd weet je natuurlijk dat ze allemaal vast doodsbangs zijn voor een op hol geslagen paard, maar omdat je maar met ze tweeen ben voel je je zoo machteloos, als niemand je helpt! gelukkig waren er toch de andere mensen die jullkie wel geholpen hebben.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:46

God wat zal jij hier de pest in hebben zeg!
Héel veel sterkte! :(:)

Kayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:35

sterkte ! voor het zelfde geld was het misschien anders gelopen en was er wel iets met de pezen van je paardje!

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 23:36

Naomi laat zich moeilijk behandelen :( Het is echt een lastige dame. Ze trekt met haar benen en af en toe lijkt het alsof ze uit wil halen.
Het zal natuurlijk ook wel weer flink pijn doen. Ik reinig de wonden met jodium oplossing, behandel ze met calendula en dek ze af.

Hier een foto van gisteren. Zoals jullie kunnen zien, zijn dit ook flinke wonden!

Wonden van Naomi

(op de achtergrond Carry met haar blauwe beentje)

Ik baal er zo gigántisch van hé!! :(

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:37

Pfoe dat zijn toch ook nog best lelijke wonden hoor! Wat een ongeluk hebben jij een je paardjes op het moment! Vindt het er wel mooi roze uit zien, voor zover dat kan met zo'n wond :j

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:40

Pfff wat rot zeg.... dat zijn geen kleine wondjes ;( Wat een pech kan je dan hebben!

Is carry blij om thuis te zijn? Hoe gaat het met haar?

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 23:45

Carry is gelukkiger nu ze thuis staat. Het "voordeel" of "gezellige" is dat Carry en Naomi samen staan, wel met een schot ertussen. Ze kunnen dus kletsen en kriebelen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:49

Jeetje, ik lees net pas dit topic. Pfff, twee van die paardjes in de ziekenboeg, bah! Hopelijk gaan beide dames nu weer vooruit. Het zal best schelen dat ze lekker naast elkaar staan. Hebbe ze een beetje steun aan elkaar....

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:11

Ik heb het hele topic van Carry gevolgt, ook zo vreselijk.. En nu Naomi pfff het zit jullie ook niet mee :(:)

Sterkte ermee!

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:02

Ik zie nu pas dat je ook met naomi zit, het zit jullie ook echt niet mee... Sterkte met beide dames.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 00:01

Ik vertrouw de situatie van Naomi niet, haar temperatuur loopt op en zit nu op 38,3. De wonden zijn vies en heel pijnlijk.

Ik ben eigenlijk heel erg teleurgesteld en eigenlijk boos over het handelen van de DA. Deze arts is niet mijn eigen en komt bij een andere praktijk weg.

Haar oordeel:
Oppervlakkige verwondingen, hechten niet mogelijk, spoelen met water, lopen en antibiotica is niet nodig.

En nu? Zit Naomi met ontstoken benen... En loopt haar temperatuur gestaag maar zeker op.

We behandelen haar zoals Carry dr wonden voor de operatie.

Na dat het met Carry ook niet geheel soepel verloopt een eigen DA geraadpleegd. Morgen ochtend komt de DA en gaat hij ook Naomi onder de loep nemen.[/quote][quote="SaskiaB"]Het doorspoelen is enorm moeilijk, ik krijg slechts een vijfde deel van de spuit door de schede heen. Ook is haar temperatuur gestegen. Ik maak me zorgen of de AB kuur zijn werk wel doet.
Ook Naomi gaat niet lekker. Daarom heeft mijn vriend vanavond onze eigen DA gebeld voor advies.

Morgen ochtend komt Carry's vaste DA omdat hij soort van gespecialiceerd is in beenproblemen.
Een grote geruststelling dat mijn eigen DAen er over buigen!

Ik maak me echt enorm veel zorgen om mijn meisjes!! Uitgerekend de 2 paarden die ik al vanaf mijn tienerjaren wilde hebben. Het doet me echt veel verdriet, ook omdat ik hun overleden baasje heb beloofd van ze te houden en goed voor ze te zorgen. En ik voel me gewoon zo machteloos. Ik doe hard mijn best! ' s ochtends zijn we een uur bezig met de wondverzorging van beide paarden en 's avonds zeker anderhalf uur tot 2 uur. Maar ik voel me er niet zeker over.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 00:11

:(:)
Sterkte meis.. ik kan geen ergere situatie bedenken :n
Ik vind je echt supergoed voor je meiden! Een beter baasje kunnen ze niet wensen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:59

je heb t ook allemaal even niet mee he met je paardjes....
t komt allemaal wel goed nu staan je 2 poownies even in de ziekenboeg...maar komt allemaal goed:D

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:09

Je mag jezelf zeker niets kwalijk nemen. Je doet wat je kan voor ze. Probeer de moed niet te verliezen want beide dametjes hebben je nog hard nodig.Ik begrijp het zeker wel want het is niet niets wat je moet doormaken. Er zijn er die voor minder de moed zouden verliezen. Maar kop op hé. We steunen je allemaal en het komt vast weer goed.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 12:47

De DA is dus langs geweest en heeft beide dames onderzocht.
Carry dr stukje staat in haar eigen topic.

Deze DA was van mijn eigen kliniek en was erg prettig. Ik heb haar het probleem voorgelegd met de eerder verkregen adviezen van de DA van de andere kliniek.

Ze was het niet eens met de adviezen die ik had gekregen.
De wonden zijn vrij diep, wel lijken de pezen niet gescheurd te zijn. Maar veel van het onderliggende weefsel is beschadigd. Niet gewoon oppervlakkig dus!
Ik moet beide benen verbinden en behandelen zoals ook bij Carry moest. Ook moest ze direct op AB kuur. Ze heeft iets gekregen voor de opgezette benen. Met het lopen moest ik ook voorzichtig zijn en elke dag een klein stukje. Heel anders dan het advies van de "spoed DA". De DA van vandaag haar hoefballen ook goed bekeken en concludeerde dat we echt veel geluk hebben dat de scheuren niet in de kroonrand zitten maar net er boven. Wel heeft het veel tijd nodig om te genezen.

Naomi heeft dus ook een lange weg te gaan.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:51

Oh jeetje, wat heftig zeg, en wat een hoop pech!

'Gelukkig' kan het nog wel weer beter worden, met een hoop geduld.

Veel sterkte de komende tijd, en ik hoo pdat beide paardjes weer gezond worden..

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:14

oh wat balen zeg =S
ik snap die andere DA eigenlijk ook niet?

Gelukkig heb je een goede DA er op tijd bij gehaald!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:45

jeetje wat vreselijk dat het nu ook mis is met naomi ! :(:)

Wel fijn dat er een da van je eigen kliniek langs is gekomen en dat je nu een goed advies mee hebt gekregen!
Ook met naomi veel sterkte !

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:35

Wat een pech zeg
Hopelijk gaat de onsteking weg en geneest het verder goed.

Heel veel beterschap en sterkte :(:)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:20

Gatverdamme! Wat ontzettend naar. Stom wat die eerdere da dan gezegd had. Zo zie je maar; da's zijn niet te vergelijken!

Heel veel beterschap er mee, ik ga ook even bij Carry kijken.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:53

Wat super vervelend en stom wat die eerdere DA had gezegd zeg.. :( hielp ook niet echt mee.. :( heel veel suc6 en sterkte..

Carry en Naomi zijn vreselijke gelukspaarden dat ze jou als eigenaar hebben zeg.. !! petje af hoor.. :D

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 20:06

Naomi is een dikke lastpak! Zo, wat is zij lastig te behandelen!
Ze heeft wel last van haar wonden maar,ze is ook heel gevoelig van zich zelf. Zo vervelend als ze tijdens het behandelen is, is ze nog nooit geweest.

Haar wonden zien er mooi schoon uit. Ze staat inmiddels ook op antibiotica.

We dokteren nog even door.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:14

Wat vervelend dat ze zo lastig is! Maar het gaat vast allemaal goedkomen :)

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 11:42

De wonden van Naomi zien er schoon uit :) Ik heb gisteravond foto's gemaakt. Omdat we haar nu maar 1 keer per dag hoeven te behandelen, is het lastig om duidelijke foto's te maken.
Het behandelen van Carry neemt 's ochtend veel tijd in beslag, daarom doen we Naomi 's avonds.

beide benen, slechte foto
rechterbeen, slechte foto