Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 17:18

Fried heb ik ook aan gedacht, maar bij gert kon ik hem dezelfde dag nog brengen. :+

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:18

Ten eerste ik vind hoe jij zelf rijdt er prima uitzien, natuurlijk is dit alleen maar foto beoordeling maar voor mij gevoel rijdt je hem heel netjes,

Ik vraag me dan wel af hoe je erbij ben gekomen om hem door deze mensen te laten beleren.. aangezien ik dit alles behalve vriendelijk vind.
Mijn eigen pony is op zon manier beleerd.. en die is nu ontzettend mens schuw

MarimaCarona

leuk paard zo op de fotos, alleen dat filmpje vind ik echt veschrikkelijk, zou mijn paarden nooit zo laten behandelen, echt jammer. voor de rest is het wel een gaaf beest...

cocktail

ik heb je filmpje uit gezet werd er echt niet goed van, maar wat heb jij een lief en braaf paard zeg ongeloofelijk die van mij is ook 3 en weet zeker als ie dit met die van mij geprobeerd zou hebben dat ie een ziekenwagen had kunnen bellen.

Heel veel succes met je mooie paard.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:19

Ik kan wel snappen dat er mensen moeite hebben met deze methode, maar zo zijn ze er wel in 1x door. Bij een paard wat moeilijk zadelmak te krijgen is kan je het niet altijd even lief doen. Dan moet je zitten en daarna maar 1 ding en dat is vooruit!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:19

Toen ie opsteeg dacht ik meteen: das Gert :+
Voor sommige mensen kan het inderdaad een schok zijn om te zien, maar sommige paarden hebben nu eenmaal een iets directere aanpak nodig.
Heb er zelf ook al eens een pony naartoe gebracht, instructie die onzettend ervaren is kon hem niet zadelmak krijgen.

Je moet zelf ook wel sterk in je ruiterschoenen staan wil je het paard na een week al zelf kunnen opstappen/rijden, maar dat gaat je zo te zien goed af!

Stoer peerd! Doe mij ook zon tv show :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 17:21

Yucca: Scheelt dat ik zelf ook een stuk 100 paarden heb zadelmak gemaakt. Ik geef er niks om.

Anarya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:22

Prachtig paard heb je daar :) Hoop dat je er in de toekomst veel plezier mee zal hebben.

Ik ga niet oordelen over wat er in het filmpje gebeurd. Ik vind het wel tof dat je het online zet. Ik vind het namelijk interessant om te zien hoe dingen door verschillende mensen gedaan worden. Daarom: bedankt dat je dit met ons hebt willen delen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:24

KarinvdM schreef:
Ik kan wel snappen dat er mensen moeite hebben met deze methode, maar zo zijn ze er wel in 1x door. Bij een paard wat moeilijk zadelmak te krijgen is kan je het niet altijd even lief doen. Dan moet je zitten en daarna maar 1 ding en dat is vooruit!

Ik was een soortgelijke tekst aan het typen.....
T is wel een gruwelijk stoere bok en ik ben erg benieuwd naar foto's van hem in de toekomst.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:25

peanutbutter schreef:
Yucca: Scheelt dat ik zelf ook een stuk 100 paarden heb zadelmak gemaakt. Ik geef er niks om.

Niks om geven is dan weer zo ruw.. Geloof ik niet dat je er niks om geeft ;) Moet eerlijk zeggen dat iedereen
(waaronder ik) heel snel oordeelt na zo'n filmpje. Heb enkele pony's zadelmak gemaakt, maar denk dat ik daar
dan gewoon wel heel veel geluk mee heb gehad :P :=
In ieder geval erg fijn dat het paard met halster gereden word, van dat gesnok snapt hij dan toch ook nog niks.

Het is inderdaad niet mijn idee van het zadelmak maken, maar volgens mij heb je er nu wel een heel fijn paard
aan. Succes verder!! :D

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:27

KarinvdM schreef:
Helemaal mee eens!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:28

Ik kan me enigsinds jullie reactie wel voorstellen, maar het hele punt is dat paarlief niet snapt waarom er been gegeven word dus stil blijft staan. door het ''omtrekken'' moet ie bewegen want hij verplaatstzijn benen. zo kan hij vooruit. hij zet een stap dus is braaf. dat word weer ''beloond'' met het loslaten en stoppen met trekken. Ruiter geeft nogmaals been paard snapt het niet.(vandaar het spoortje want paard kan het ook ''niet voelen'' )en op de grotere stallen worden paarden vaak ingereden met spoortje...maar dat terzeide.de zweep is om het beestje naar voren te krijgen. ongeacht welke gang. voorwaarts is en blijft voorwaarts. dus is goed want dat vraag je.) heb ook al eens gezien dat ze springen. ik weet niet beter dan dat dit onder het idee is dat ie o.a. zijn benen ''vind''. ik vind niet dat dit echt slecht is gedaan.. en beestje heeft er zo te horen geen last van. er zijn minder vriendelijkere manieren.
daarbij blijft dat dit de keus is van TS. en ik vind het persoonlijk geen slechte keus.
@ ts. Leuk beestje! echt een knapperd!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 17:29

Joline: Ik beodel niks om geven in de trant van dat ik niet bang ben en er eerder om lach als ze hard gaan en een keer springen. Ik blijf echter wel altijd voorzichtig. Merk wel dat nu ik een opnieuw inelkaar gezette knie heb ik voorzichtiger wordt en sommige dingen maar gewoon even laat. :Y)

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:30

Nee oke ;) Dan snap ik wat je bedoelt :P

BertBaley

Je hebt wel een heel gaaf paard onder je kont :j :9

corientjuhh

Waarom wordt er in dat filmpje met sporen gereden
Het is wel een mooi paard :)
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 28-10-10 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Evelien

Vind het filmpje er niet echt vriendelijk uitzien, maar goed daar ga ik verder niet over in omdat er al zoveel commentaar gegeven word. ;)
Vind de foto's er wel heel goed uitzien! Leuk paard. :)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:31

sorry heb afgehaakt bij het filmpje, niet helemaal mijn keuze maar als jij er blij mee bent vooral doen :)

foto's zien er daarin tegen netjes uit ook de slof :j
mooi paard

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 17:31

Het paard snapt niet en voelt ook bijna niet dat er been wordt gegeven. Een heel kort stomp spoortje drintg net wat meer door. Ze sluiten zich vaak af en gaan dan binnen vetten. Daarom moeten ze naar voren en met spoortje dring je meer door.

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:32

Misschien heb ik iets gemist hoor, maar waarom wordt er met een dubbele teugel gereden?(slof) ( ik heb het filmpje niet gezien)
Jonge paarden hoeven helemaal nog niet aan de teugel of uberhaupt naar beneden te lopen, dit is absoluut nog niet aan de orde.
Spieren kweken, en lekker van achteren naar voren rijden (Achterhand is zooooooo belangrijk)

zag pas ook nog iemand met een jong paard op concour, en oooo wat was zij druk met haar paardje naar beneden te trekken! vreselijk om te zien.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 17:33

Als je had gelezen is dat gewoon een slof die erbij hangt voor stel dat mijn paard opzij schiet. Verder hangt hij los en gebruik ik hem neit.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:35

Wat weten sommige mensen het toch weer goed. :\ Het blijft me iedere keer weer verbazen.. Totdat ze zelf een paard zadelmak moeten maken en niet meer weten hoe het moet...

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:37

Ik vind dit echt geen goede manier van inrijden, waar is die man mee bezig zeg..
Maargoed, je hebt wel een heel mooi paard. :j en zo te zien rij jij beter.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:38

lekker dier PB... fijn beeld al.

vakkundig zadelmak gemaakt is mijn mening.

maar zie dat er hier ontzettend veel topruiters van jonge paarden posten, die kunnen het ongetwijfeld veeeeeeeeeel beter....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:39

weule schreef:
lekker dier PB... fijn beeld al.
vakkundig zadelmak gemaakt is mijn mening.

maar zie dat er hier ontzettend veel topruiters van jonge paarden posten, die kunnen het ongetwijfeld veeeeeeeeeel beter....

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_