En dan stort je wereld in elkaar :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Breezke

Re: En dan stort je wereld in elkaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:25

Bah meid wat verschrikkelijk dat je vader in zeker zin niet wil meewerken.
Ik wil ook best wel een tientje doneren want hoe eerder je daar weg bent hoe minder de kosten zijn.En aan de situatie te zien zal je vader nog lang niet betalen.
Mag dat wel via bokt,het is eigenlijk een soort van goed doel toch?

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 09:44

hallo,

Ten eerste, wil ik even melden dat ik het niet zo fijn vind als mijn ouders egoistisch etc. genoemd worden... Ik snap wel dat het niet naar voor mij is bedoeld maar ik hou van mijn ouders en als ik sommige comentaren lees lijkt het wel of mijn ouders niet om mij geven wat ze wel doen! Alleen op het punt paarden zijn ze niet zo flexibel omdat het hier om een best groot bedrag gaat ;)

Maar toch heel erg bedankt voor de tips!

Papa komt ons vandaag misschien halen dan kan ik barney weer eens zien! :):) :)
Maar dan moet iemand hem kunnen brengen want hij heeft geen auto en de trein is te duur (Van eindhoven naar venlo en terug).

Als we dan bij Barney zijn vraag ik wel of ik het zadel als borg achter kan laten, dan doe ik in de tussentijd wel grondwerk en misschien af en toe zonder zadel wat stappen :)
Als de stalbaas het zadel niet accepteert kijk ik wel even verder...

O als 60 mensen 10 euro zouden willen doneren zou het echt super zijn!
Ik weet alleen niet of dat mag van mijn moeder, die is nu gaan werken.
Het is ten slotte wel geld van "vreemden" die ik alleen via internet ken dus ik zou het wel snappen als het niet mag.

Groetjes, jasmine

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:06

TS,

ik heb geen oplossing voor je en vind dat je in een vervelende situatie zit, maar ik wil je wel even zeggen dat ik vind je je erg netjes reageert op alle posts die hier staan, daarin kun je met je 13 jaar een voorbeeld stellen voor vele andere bokkers (en daar bedoel ik niet per se iemand uit dit topic mee, maar in het algeeen).
Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel een oplossing vindt!

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 10:10

bedankt voor het compliment :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:44

Hmm, als vader een retourtje eindhoven-venlo (€16,60) niet kan betalen, dan weet ik wel zeker dat dat stalgeld er niet gaat komen.

Ik wil de inzameling wel doen, in overleg met Bokt en de moeder van TS.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:11

jasminex schreef:
hallo,

O als 60 mensen 10 euro zouden willen doneren zou het echt super zijn!
Ik weet alleen niet of dat mag van mijn moeder, die is nu gaan werken.
Het is ten slotte wel geld van "vreemden" die ik alleen via internet ken dus ik zou het wel snappen als het niet mag.

Groetjes, jasmine

Als jij aan je moeder verteld dat Wij van bokt,waarvan denk ik 90% vrouwen en meiden zijn ,het toch geen probleem vind als er mensen zijn die jou 5 of 10 euro willen geven?
want wat kan daar dan mis mee zijn? je geeft verder niet je adres ofzo...en verder freaks zie ik ook niet hier op bokt haha

Dus als iemand dat gewoon voor je wilt regelen..iemand die jou kent in RL en die je vertrouwt..

Want als 600 mensen al 1 euro zouden geven aan jou,is het probleem opgelost...en dat gaat wel lukken ,want wij paarden mensen kunnen best wel wat missen voor jou :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:24

Wat een rotsituatie TS.. :(:) Maar ik vind dat je er heel goed mee omgaat. Dat je zelf al op zoek gaat naar een baantje vind ik echt een hele goede stap!

Inzameling wil ik ook zeker weten aan meewerken. Ik zal het topic even blijven volgen. :)

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:28

Citaat:
Ten eerste, wil ik even melden dat ik het niet zo fijn vind als mijn ouders egoistisch etc. genoemd worden... Ik snap wel dat het niet naar voor mij is bedoeld maar ik hou van mijn ouders en als ik sommige comentaren lees lijkt het wel of mijn ouders niet om mij geven wat ze wel doen! Alleen op het punt paarden zijn ze niet zo flexibel omdat het hier om een best groot bedrag gaat ;)

Mijn welgemeend excuus TS... ik snap dat dit niet leuk over komt van mijn kant af.. Ik snap dat je van je ouders houdt en ik geloof ook echt wel dat ze om jou geven.. Ik vind het alleen zo triest dat jij een soort van tussen hun in hangt.. en dat gun ik je niet.. snap je dat?

Ik wil ook zeker mee doen aan de tientjes actie als ik jou daar mee kan helpen. Als je moeder het niet vertrouwd, laat haar mij dan even pb-en, dan wil ik haar wel het een en ander uitleggen.. Zonder beledigend te doen hoor ;)

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:53

Zo'n stomme situatie.
Ik heb echt enorm veel respect voor jou hoe je met de situatie omgaat!
Khoop dat het rap goedkomt!

JustyMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:04

Daarom kwam ik ook met iemand die mss borg wil staan voor haar. Die mag nl wel tekenen...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:27

Ik heb het gecheckt bij een mod, maar inzameltopics zijn niet toegestaan. ;(
Laatst bijgewerkt door LindyH op 30-11-10 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:28

Wat een vervelende situatie TS.
Hopelijk is je pony snel weer bij je.

Helaas zijn inzamelingstopics niet toegestaan.
Maar welicht is er via PB wel wat mogelijk (en dan via onderschrift?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:29

Ooooh meid ik hoop echt dat hij het wil betalen. Dan kan hij lekker dicht bij jou op stal komen staan en zijn alle zorgen weg. :(:)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:56

Moderatoropmerking:
Inzamelingstopics zijn niet toegestaan op Bokt.
Hier wordt wel gesproken over geld storten en over bedragen. Dit is dus niet toegestaan en alle berichten die over geld storten gaan, zijn uit het topic verwijderd.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:04

He meid wat een vervelende situatie. Ik hoop dat snel alles geregeld is en vind het super hoe je er onder blijft.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:59

Waarom is een inzamelingstopic eigenlijk niet toegestaan hier op bokt?
Mensen die iets willen doneren voor het een of ander staan daar toch vrij in? En of dat nu geregeld wordt via bokt, hyves, facesbook of wat dan ook staat daar toch los van!?

DientjeYara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:01

Is het een idee om je moeder om een soort van lening te vragen,
dat je gaat werken en zo de 600 afbetaald?
anders word de rekening alleen maar hoger en hoger

succes ermee

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:11

IN de Bokt-Help is uitgelegd waarom inzamelingen op Bokt niet toegestaan zijn.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 08:57

hallo allemaal,

Ik heb het mijn moeder nog niet gevraagd omdat ze nogal shacherijnig(?) was :P
We zijn ook niet bij mijn vader geweest want niemand kon hem brengen.

Als het mag van mijn moeder mogen we het dan wel via pb en onderschriften doen?
Want ik denk dat dat het meest efficient is, ik kan wel gaan werken maar dan moet ik eerst wat vinden en dan verdien ik maximaal 100 euro per maand wat ook niet opschiet.
(Niet schooierig bedoeld :7 )

Mijn moeder wil echt niet betalen, ze gaat als Barney hier staat alles al betalen en het vervoer regelt ze ook. Ze wil ook geen lening ofzo geven.

Ik moet me nu klaarmaken voor school en dan vraag ik het vanmiddag aan mijn moeder :)

Bedankt voor alle steun :+: ,
Jasmine

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:12

Wat voor reden heeft je moeder dat ze je het niet wil lenen...kan me voorstellen dat ze het bedrag niet heeft (het is crisis en 600,00 euro is een heel bedrag) ...wel vind ik het stoer dat je als 13-jarige al zoekt naar werk ........
Hoor graag via PB als er een actie op touw gezet wordt..........

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:35

Heb even alles bijgelezen, wat een vervelend situatie ben je nu in terecht gekomen. Ik wens je heel veel succes net de situatie en hoop dat er iets op touw gezet kan worden!

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:33

Mag ik hier nog iets aan toevoegen ?

Er wordt vermeld dat er geen stalcontract is. Een retentierecht (paard bijhouden tot de rekeningen zijn betaald) kan enkel worden uitgeoefend als er een geschrift bestaat. Dat is er hier niet. De staleigenaar kan dan nog zo hoog van de toren blazen, hij kan niet verbieden dat het paard van zijn erf wordt gehaald.

Blijkbaar zijn noch de vader, noch de moeder hierover geïnformeerd.

Het lijkt mij dat de TS (als je inderdaad 13 jaar bent, gefeliciteerd, ik vind dat je dit op een bedaarde en intelligende manier brengt, waarbij je loyaal blijft naar je beide ouders) in het bijzijn van een volwassene, gewoon haar paard kan gaan ophalen, eventueel in het bijzijn van de politie.

De staleigenaar zal dan zelf maar nadien moeten terugeisen van die persoon die tot dan de rekeningen betaalde... en bij gebrek aan schriftelijk bewijs zal 'm dat nog moeilijk vallen.

Dus, TS, vraag je moeder (of een ander familielid) om met de staleigenaar te gaan praten. Ofwel wordt het paard vrijwillig aan je teruggegeven, ofwel met bijstand van de politie. De staleigenaar mag je paard niet bij zich houden. Jij en je moeder kunnen eventueel ook in aanmerking komen voor gratis rechtshulp bij de recuperatie van je paard.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:52

Dat is nog eens een nuttige tip! TS, als je vervoer nodig hebt, ik help graag. Ik heb een paardenvrachtwagentje.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:45

Nickeltje schreef:
Inzamelingstopics zijn niet toegestaan op Bokt.
Hier wordt wel gesproken over geld storten en over bedragen. Dit is dus niet toegestaan en alle berichten die over geld storten gaan, zijn uit het topic verwijderd

is er dan geen moderator bereid om het voor haar in te zamelen dan?
want als mensen geld willen doneren is dat toch op eige risico?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:01

TS, ik kan je helaas geen tips geven! Maar ook ik wilde toch even reageren;
sans6 schreef:
TS,

ik heb geen oplossing voor je en vind dat je in een vervelende situatie zit, maar ik wil je wel even zeggen dat ik vind je je erg netjes reageert op alle posts die hier staan, daarin kun je met je 13 jaar een voorbeeld stellen voor vele andere bokkers (en daar bedoel ik niet per se iemand uit dit topic mee, maar in het algeeen).
Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel een oplossing vindt!

Hier ben ik het helemaal mee eens, je gaat echt óntzettend volwassen om met deze situatie. Je zit in een zéer vervelende situatie, maar je zit niet bij de pakken neer, en kijkt wat de opties zijn, en wat jij zelf kan doen.

Mijn complimenten TS, en véel sterkte met dit alles, en laat je het ons weten zodra het allemaal gelukt is?!