paard van Sinterklaas

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janette55

Re: paard van Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:40

Wat leuk! Bij mijn ouders thuis hebben ze ook een schimmel (Taran), en die heeft een paar jaar geleden als Ameriko meegelopen! Ik was helemaal trots! En de kinderen waren helemaal fan van hem, zo schattig! Het ging helemaal goed, hij bleef heel rustig en kalm. Jouw paardje ziet er ook goed uit met de Sint op zijn rug! Maakt m gelijk een beroemdheid :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:35

Kwam in de plaatselijke krant van vandaag volgens mij ook nog een foto tegen van <:) op jouw beessie bij een school. Beestje lijkt er erg braaf bij te staan zo, en ook al voorzien van hooi en ander lekkers *D . Zelfs die kinderen op fietsjes lijken met hem/haar niet te deren. Wat een braaf dier heb jij toch.

YvonneV

Re: paard van Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 20:56

ohw leuk. In de Steenwijker courant?

Het verhaal was dat Amerigo moe was van de hele nacht op het dak en dat hij bij de schutze stond en niet verder wou voordat hij wat te eten had gekregen. Toen kwam de hele school met de kindjes op die fietsjes, die een klerre herrie maakte, met aanhangers voorop naar de schutze met hooi appels sinasappels winterpenen en suikerklontjes naar de schutze om hem mee te lokken, hij kon met zijn bit in alleen maar een paar suikerklontjes eten. Toen hij de kinderen luiddruchtig achter de stadswal hoorde gingen wel even zijn oortjes erop maar voor de rest geen krimp. KANJER

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:50

yvonnedv schreef:
ohw leuk. In de Steenwijker courant?

Het verhaal was dat Amerigo moe was van de hele nacht op het dak en dat hij bij de schutze stond en niet verder wou voordat hij wat te eten had gekregen. Toen kwam de hele school met de kindjes op die fietsjes, die een klerre herrie maakte, met aanhangers voorop naar de schutze met hooi appels sinasappels winterpenen en suikerklontjes naar de schutze om hem mee te lokken, hij kon met zijn bit in alleen maar een paar suikerklontjes eten. Toen hij de kinderen luiddruchtig achter de stadswal hoorde gingen wel even zijn oortjes erop maar voor de rest geen krimp. KANJER

Idd, de Steenwijker Courant van vandaag, pagina 14 rechtsboven... Leuk verhaal zo bedacht, zal wel een apart gezicht geweest zijn al die fietsjes met van alles en nog wat. Maar idd, als hij geen krimp gaf, was het echt een kanjer. Volgens mij heb je een goede indruk achter gelaten bij <:) als ik dat zo hoor. Dat wordt volgend jaar op herhaling... :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 23:05

Toch eens kijken of ik die krant te pakken krijg. Mensen hadden me beloofd die van de intocht te bewaren maar hebben hem per abuis toch weg gegooid.

Die school verzint elk jaar iets anders, ze hebben ook al eens gehad dat ze sinterklaas uit bed moesten halen in zonnekamp ( een tehuis daar om de hoek)

Ook een keer hadden ze van tevoren aangekondigd dat Sint met een luchtbalon zou komen. Veel pers erbij. Kwam hij helemaal verfromfraaid op een platte kar achter een trekker want hij was bij een boer in het land neergestort.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:21

Ja, Zonnekamp ken ik, heb ik nog gewerkt 8-) Krant is verkrijgbaar bij diverse winkels waar ze kranten verkopen. Kost 1,10 per stuk. Succes met zoeken!

En wat een leuke dingen verzinnen ze elk jaar weer. Zeker creatieve leerkrachten daar! ;)