Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shetlovers

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:18

schokkend,vooral die wond

Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:18

Zo dat is wel schrikken he..Ik heb het met mijn pony en met mijn paard meegemaakt. Allebei op een adnere stal overigens.
Ik moet zeggen die zijn allebei er helemaal bovenop gekomen en hebben er nooit meer kreupel of stijf op gelopen! Dus je hebt zeker hoop!!! Het duurt wel heel lang voordat je weer iets met hem kan doen. Het heeft bij mij bij alle twee 5 maanden geduurt. En mijn paard was 14 toen het gebeurde, maar mijn pony was toen al 30...Bij die van mij zit er bij alle twee gelukkig geen wildvlees op en de wonden waren toen netzo groot.
Ik hoop dat het bij jou netzo positief afloopt!!!

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 14:29

Kermit schreef:
Zo dat is wel schrikken he..Ik heb het met mijn pony en met mijn paard meegemaakt. Allebei op een adnere stal overigens.
Ik moet zeggen die zijn allebei er helemaal bovenop gekomen en hebben er nooit meer kreupel of stijf op gelopen! Dus je hebt zeker hoop!!! Het duurt wel heel lang voordat je weer iets met hem kan doen. Het heeft bij mij bij alle twee 5 maanden geduurt. En mijn paard was 14 toen het gebeurde, maar mijn pony was toen al 30...Bij die van mij zit er bij alle twee gelukkig geen wildvlees op en de wonden waren toen netzo groot.
Ik hoop dat het bij jou netzo positief afloopt!!!

Hey Kermit,
wat grappig dat jij ook uit Oosterhout komt! En je bent van mijn leeftijd...... en
je houdt van paarden..... dan moet ik je haast wel kennen!! Prio gaat straks ook naar Dorst naar
een prive stal.
Ik ben toevallig net bij Prio geweest en het ziet er allemaal goed uit. Hij moet zeker nog 2 weken blijven.. Pffff elke keer zeggen ze weer wat anders. Die eerste dag zou tie 2 weken moeten blijven
toen misschien al 3 weken en nu zegt de DA dat ik wel op 5 weken moet rekenen. Maakt me niet uit maar ben duidelijk.
Gelukkig is het bij jou paardjes allemaal weer goed gekomen, maar je zal het maar 2 keer mee maken joh.
En al moet ik 5 maanden stappen dat vind ik helemaal niet erg.. winter komt er toch aan...en als ie daar helemaal beter van word vind ik het goed!!
Groetjes Cindy

Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:34

hey das idd wel heel erg toevallig! Naar welke stal ga jij met hem?

Ik moet wel zeggen dat ik mijn paardjes wel zelf op stal heb kunnen houden omdat dat er niet gelijk heel slecht uitzag...bij jou was de gewrichtsvloeistof die ze dacht te zien niet goed natuurlijk! Die van mij zijn gelijk goed ingepakt en elke paar dagen het verband verwisselen....Bij mijn pony was dat echt een eitje...bij mijn paard niet. Die sloeg het licht uit je ogen. We stonden er met 5 man als we het verband moesten wisselen. 1 hield haar vast met praam, 1 pakte de verbandmiddelen uit, 1 die het verband erom deed ( dat was ik...met het grootste gevaar :)) 1 die de second skin erop deed zodat ik het verband er meteen omheen kon doen en het erop bleef zitten en 1 die haar staart vast hield zodat die niet in de weghing en ze zo min mogelijk kon slaan....ja dat was elke keer een hele operatie dus in dat opzicht had ik het niet erg gevonden als ze in de kliniek had gestaan :p

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 14:46

Kermit schreef:
hey das idd wel heel erg toevallig! Naar welke stal ga jij met hem?

Ik moet wel zeggen dat ik mijn paardjes wel zelf op stal heb kunnen houden omdat dat er niet gelijk heel slecht uitzag...bij jou was de gewrichtsvloeistof die ze dacht te zien niet goed natuurlijk! Die van mij zijn gelijk goed ingepakt en elke paar dagen het verband verwisselen....Bij mijn pony was dat echt een eitje...bij mijn paard niet. Die sloeg het licht uit je ogen. We stonden er met 5 man als we het verband moesten wisselen. 1 hield haar vast met praam, 1 pakte de verbandmiddelen uit, 1 die het verband erom deed ( dat was ik...met het grootste gevaar :)) 1 die de second skin erop deed zodat ik het verband er meteen omheen kon doen en het erop bleef zitten en 1 die haar staart vast hield zodat die niet in de weghing en ze zo min mogelijk kon slaan....ja dat was elke keer een hele operatie dus in dat opzicht had ik het niet erg gevonden als ze in de kliniek had gestaan :p

Sjo ja das idd een flinke operatie geweest steeds! Prio is super braaf overal mee, verband wisselen, antibiotica spuiten in zijn bil,foto's maken maakt hem allemaal niks uit. Hij hoeft niet eens gesedeert te worden.
Als ie naar huis mag gaat ie naar een vriendin van mij aan de steenovensebaan(ofzoiets) kleine privestal met 5 stallen. En dan hoop ik dat ie zo snel mogelijk in beweging mag komen want ik vind boxrust echt verschrikkelijk!.
Maar als Prio beter is bosritje ooit??? Groetjes Cindy

Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:53

ja klinkt leuk zeg! Ook ik ga naar de steenovense baan,maar dan die iets grotere stal op nummer 20. 2 oktober komt mijn pony!!! Heb er al zo'n zin in...We gaan elkaar dan zeker een keertje tegenkomen zo te horen!!!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:58

Flinke jaap zeg! Doet me denken aan de keer dat de binnenkant van mijn merrie's achterbeen een schaafwond had. Niet diep dus, maar wel een ontzettend grote lap vel weg... brrr, die liet zich alleen niet behandelen!

Hopen dat ie er snel weer bovenop komt!

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:21

Jeetje heb net even zitten lezen / kijken, wat een wond! Ik hoop dat hij snel geneest, succes!

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 20:48

Vandaag weer even lekker bij Prio geweest samen met de vorige eigenaar. We hadden een afspraak dat de DA het verband zou wisselen waar wij bij waren.. Helaas was de DA onze afspraak vergeten en zijn verband was al weer gewisseld >;) ! Nu heb ik dinsdag weer een nieuwe afspraak, hopen dat ie het nu niet vergeet! De DA wilde het verband nog wel een keer eraf halen maar dat vond ik niet nodig. Prio is dan wel braaf maar het lijkt me niet prettig om het 2x in een uur te verwisselen!
Wel een goed gesprek gehad met de DA. Hij blijft voorlopig nog 2 weken daar, omdat de wond tot op het bot open lag en de kans op infecties er nog steeds is. Het zag er goed uit zei de DA en ze gaan er nu ook goed op letten dat er geen wildvlees op het litteken komt. Dat gaan ze doen door het dode weefsel eraf te schrapen/snijden. De wond was niet pussig meer dus al het vuil is er zo goed als uit! Hij heeft nu ook een binnenbox gekregen, de eerste naast de behandel ruimte en daar komen veel en vaak mensen langs en dat vind meneer super gezellig natuurlijk.
Nou dat was het wel weer even voor vandaag. Probeer dinsdag dus pas weer foto's te maken en hier weer te plaatsen. Groetjes Cindy en Prio

shannana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:59

jeetje dat is schrikken zeg..
mooi dat hij zich er zo rustig onder houdt, wat een bikkel!

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 11:31

Hallo allemaal, ik wil graag even vertellen hoe het nu met Prio gaat!
Hij staat nog steeds in Roosendaal op de kliniek, inmiddels al 8 weken ;(
Maar het gaat de goede kant op. Hij moet nog zeker 3 weken blijven.
Ik heb bij de meeste verband wissels foto's gemaakt en die zal ik vanavond even plaatsen.
Prio is nog steeds errug braaf! Laat alles toe en vind het allemaal wel gezellig daar op stal.
Ze hebben nu 1x wildvlees verwijderd(vlak gesneden) en de nieuwe huid begint weer te komen.
Maar t duurt langer als verwacht allemaal en het op en neer naar Roosendaal is klote. Ik verveel
me s'avonds kapot en ben al 5 kilo aangekomen := . Echt erg!! Maar dat komt straks wel weer
goed als ik met Prio mag gaan wandelen, hij zal (denk ik) wel een stap schema mee krijgen straks.
Met Prio gaat het dus naar omstandigheden goed en ik mis hem dus omdat ik er te weinig heen kan.
Zal vanavond even de foto's uploaden. Groetjes Cindy

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:37

Poeh poeh, het zal wel schrikken geweest zijn. Gelukkig gaat het nu beter ;) Ben benieuwd naar de foto's

Groetjes Maureen

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:49

hoi
wat een heftig verhaal mijn paard staat naast jouw paard op de kliniek.Toevallig dat ik dit topic tegenkom.Ik was er zondag ochtend en toen kreeg die van jouw schoon stro.Wat een herrie maakt die dan,lekker er in rommelen en schrapen.Was een klein feesje voor hem.Succes ermee

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 11:55

jessie84 schreef:
hoi
wat een heftig verhaal mijn paard staat naast jouw paard op de kliniek.Toevallig dat ik dit topic tegenkom.Ik was er zondag ochtend en toen kreeg die van jouw schoon stro.Wat een herrie maakt die dan,lekker er in rommelen en schrapen.Was een klein feesje voor hem.Succes ermee

Hey wat grappig dat jou paard naast Prio staat. Staat die van jou in het gips? Een donkere vos toch? Wat heeft ie gedaan?
En prio vind het idd heerlijk als ie een schone stal krijgt, maar hij weet ook al heel goed dat ie na het mesten kuil krijgt en daar
is tie dol op! Morgen doen ze weer verband wissel en ben weer benieuwd hoe het eruit ziet. Het viel vorige week een beetje tegen.
Weet je al wanneer de jouwe naar huis mag of gaat het ook langer duren?? Groetjes Cindy

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:09

Ja die vos met dat gips is van mij.Er was een spier bij haar spronggewricht gescheurd en die hebben ze dmv een stukje kunststof weer verbonden met de pees die over het spronggewricht loopt.Jessie staat er nu 3 weken en als het goed blijft gaan moet het gips er 6 weken aan blijven zitten en daarna daar hebben we het nog niet echt over gehad omdat het in het begin best spannend was of ze het wel allemaal zou accepteren ze mag en kan dus echt niet uit haar box.Maar tot nu gaat het allemaal voorspoedig .
Wie weet komen we elkaar nog een x tegen. :wave:

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:22

jee,wat een wond!
Maar waarom staat hij zolang op de kliniek?
Had je zelf niet de optie om de wond te verzorgen?
Dan had je eventueel 1x in de week langs kunnen gaan in de kliniek met het paard voor controle.
Wildvlees op die plek kom je haast niet onderuit.
Gelukkig is de wond niet meer geinfecteerd,dat scheelt ook met de kans op wildvlees.
Hopelijk komt het afgeschraapte wildvlees niet terug.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:31

Mijn paard heeft op dezelfde plek ook zo'n wond gehad van stroomkoord. Gelukkig ook geen pezen geraakt (al kon ik ze wel zien liggen). Bij mijn paard kon de wond wel gehecht worden. Het is uiteindelijk heel mooi geworden en ze loopt goed.
Al met al heeft ze ook 7 weken op de kliniek gestaan.

@ geerke: Met een wond op deze plek is het heel moeilijk om die zelf te verzorgen. Verband aanleggen is heel moeilijk, want het zit of te los of te strak en daar krijg je weer andere problemen door.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:33

Jeetje wat schrikken zeg! :(:) Vervelende en lelijke wond. Het topic van de genezig van een andere wond hier op Bokt is misschien iets waar je qua informatie wel wat aan zou kunnen hebben.
Heel veel sterkte met je paardje!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:35

Setteli schreef:
Mijn paard heeft op dezelfde plek ook zo'n wond gehad van stroomkoord. Gelukkig ook geen pezen geraakt (al kon ik ze wel zien liggen). Bij mijn paard kon de wond wel gehecht worden. Het is uiteindelijk heel mooi geworden en ze loopt goed.
Al met al heeft ze ook 7 weken op de kliniek gestaan.

@ geerke: Met een wond op deze plek is het heel moeilijk om die zelf te verzorgen. Verband aanleggen is heel moeilijk, want het zit of te los of te strak en daar krijg je weer andere problemen door.

dat weet ik...je moet een 'figure of eight' drukbandage aanleggen...maar ik denk maar zo...alles is te leren toch?

Memss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:40

Mijn paard heeft op precies dezelfde plek een wond gehad, die kon gelukkig wel gehecht worden (Heel grof en onder volledige narcose)

Wond en litteken genezen super goed, waar wij meer last van hebben is de drukplek die aan de achterkant van het been is gekomen door het verband. Dus aan de achterkant boven het gewricht. Door het wekenlange verband is daar een drukplek gekomen. Huid los gelaten en die (oppervlakkige) wond wil maar lastig dicht. Hou dat dus ook wat in de gaten ;)

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:04

Pfff heftig.
Dat is echt schrikken.
Heel veel sterkte ermee!
:(:)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:48

Memss schreef:
Mijn paard heeft op precies dezelfde plek een wond gehad, die kon gelukkig wel gehecht worden (Heel grof en onder volledige narcose)

Wond en litteken genezen super goed, waar wij meer last van hebben is de drukplek die aan de achterkant van het been is gekomen door het verband. Dus aan de achterkant boven het gewricht. Door het wekenlange verband is daar een drukplek gekomen. Huid los gelaten en die (oppervlakkige) wond wil maar lastig dicht. Hou dat dus ook wat in de gaten ;)

Mijn paardje heeft daar dus ook een drukplek gekregen. Het is nu wel dicht, maar wel een beetje kaal en het haar wat is teruggekomen is wit. Maar dat is gelukkig alleen een schoonheidsfoutje.

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 13:55

geerke schreef:
jee,wat een wond!
Maar waarom staat hij zolang op de kliniek?
Had je zelf niet de optie om de wond te verzorgen?
Dan had je eventueel 1x in de week langs kunnen gaan in de kliniek met het paard voor controle.
Wildvlees op die plek kom je haast niet onderuit.
Gelukkig is de wond niet meer geinfecteerd,dat scheelt ook met de kans op wildvlees.
Hopelijk komt het afgeschraapte wildvlees niet terug.

Het is gewoon zo gelopen dat ie daar moet blijven en het is een grote wond op een
vervelende plaats, en het wil gewoon maar niet dicht gaan. Hij staat ook op boxrust
en omdat bij ons de rest van de paarden de wei op gaan en hij dan binnen moet blijven
dat gaat ie niet pikken! En als ik 2 keer in de week de DA moet laten komen of daar 1keer
in de week er naar toe moet ben ik even veel geld kwijt. En wat ze al eerder gezegt hebben
is het verband wisselen op die plek echt niet simpel, te strak kan drukplekken veroorzaken en
te los dan zakt t af en kan er weer vuil inkomen met alle gevolgen van dien. Nee laat hem
maar lekker daar staan.Groetjes

goldy007Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 14:02

Memss schreef:

Wat vervelend dat jou paard daar een drukking heeft gekregen zeg. Ik was er al eerder voor gewaarschuwd dus wist dat het kon gebeuren.
Ik hoop niet dat t gaat gebeuren hoor,pfff, duurt allemaal al lang genoeg vind ik. Maar heb je foto's van hoe de wond er nu uit ziet? Ben benieuwd naar het eind resultaat straks ook bij Prio. Of het heel erg op valt... En ben jij al bezig met optrainen? X Cindy

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:07

Jeetje wat erg, sterkte en dat hij vanaf nu snel opknapt.

Ik zie nergens fotos. Dus er is niets schokkends aan :D .