Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kermit schreef:Zo dat is wel schrikken he..Ik heb het met mijn pony en met mijn paard meegemaakt. Allebei op een adnere stal overigens.
Ik moet zeggen die zijn allebei er helemaal bovenop gekomen en hebben er nooit meer kreupel of stijf op gelopen! Dus je hebt zeker hoop!!! Het duurt wel heel lang voordat je weer iets met hem kan doen. Het heeft bij mij bij alle twee 5 maanden geduurt. En mijn paard was 14 toen het gebeurde, maar mijn pony was toen al 30...Bij die van mij zit er bij alle twee gelukkig geen wildvlees op en de wonden waren toen netzo groot.
Ik hoop dat het bij jou netzo positief afloopt!!!
Kermit schreef:hey das idd wel heel erg toevallig! Naar welke stal ga jij met hem?
Ik moet wel zeggen dat ik mijn paardjes wel zelf op stal heb kunnen houden omdat dat er niet gelijk heel slecht uitzag...bij jou was de gewrichtsvloeistof die ze dacht te zien niet goed natuurlijk! Die van mij zijn gelijk goed ingepakt en elke paar dagen het verband verwisselen....Bij mijn pony was dat echt een eitje...bij mijn paard niet. Die sloeg het licht uit je ogen. We stonden er met 5 man als we het verband moesten wisselen. 1 hield haar vast met praam, 1 pakte de verbandmiddelen uit, 1 die het verband erom deed ( dat was ik...met het grootste gevaar1 die de second skin erop deed zodat ik het verband er meteen omheen kon doen en het erop bleef zitten en 1 die haar staart vast hield zodat die niet in de weghing en ze zo min mogelijk kon slaan....ja dat was elke keer een hele operatie dus in dat opzicht had ik het niet erg gevonden als ze in de kliniek had gestaan :p
jessie84 schreef:hoi
wat een heftig verhaal mijn paard staat naast jouw paard op de kliniek.Toevallig dat ik dit topic tegenkom.Ik was er zondag ochtend en toen kreeg die van jouw schoon stro.Wat een herrie maakt die dan,lekker er in rommelen en schrapen.Was een klein feesje voor hem.Succes ermee
Setteli schreef:Mijn paard heeft op dezelfde plek ook zo'n wond gehad van stroomkoord. Gelukkig ook geen pezen geraakt (al kon ik ze wel zien liggen). Bij mijn paard kon de wond wel gehecht worden. Het is uiteindelijk heel mooi geworden en ze loopt goed.
Al met al heeft ze ook 7 weken op de kliniek gestaan.
@ geerke: Met een wond op deze plek is het heel moeilijk om die zelf te verzorgen. Verband aanleggen is heel moeilijk, want het zit of te los of te strak en daar krijg je weer andere problemen door.
Memss schreef:Mijn paard heeft op precies dezelfde plek een wond gehad, die kon gelukkig wel gehecht worden (Heel grof en onder volledige narcose)
Wond en litteken genezen super goed, waar wij meer last van hebben is de drukplek die aan de achterkant van het been is gekomen door het verband. Dus aan de achterkant boven het gewricht. Door het wekenlange verband is daar een drukplek gekomen. Huid los gelaten en die (oppervlakkige) wond wil maar lastig dicht. Hou dat dus ook wat in de gaten
geerke schreef:jee,wat een wond!
Maar waarom staat hij zolang op de kliniek?
Had je zelf niet de optie om de wond te verzorgen?
Dan had je eventueel 1x in de week langs kunnen gaan in de kliniek met het paard voor controle.
Wildvlees op die plek kom je haast niet onderuit.
Gelukkig is de wond niet meer geinfecteerd,dat scheelt ook met de kans op wildvlees.
Hopelijk komt het afgeschraapte wildvlees niet terug.
Memss schreef:Mijn paard heeft op precies dezelfde plek een wond gehad, die kon gelukkig wel gehecht worden (Heel grof en onder volledige narcose)
Wond en litteken genezen super goed, waar wij meer last van hebben is de drukplek die aan de achterkant van het been is gekomen door het verband. Dus aan de achterkant boven het gewricht. Door het wekenlange verband is daar een drukplek gekomen. Huid los gelaten en die (oppervlakkige) wond wil maar lastig dicht. Hou dat dus ook wat in de gaten