Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
NoaSky schreef:Meis, trek je niet teveel aan van het commentaar van het plaatje.
Tegen ons is ook weleens gezegd (vooral in het begin) dat ik te klein en te iel zou zijn voor mijn paard. En nu zijn we wel
een goede combinatie, mensen weten toch altijd alles beter. Aan jou om te bewijzen dat jij als laatste lacht!
Over je schoenen, zolang je zo blijft rijden zie ik totaal geen probleem. Je voeten zitten overal hartikke netjes in de beugels dus je schiet er niet zomaar doorheen.
Sja het zadel bevalt me niet zo omdat dit eigenlijk jou houding verpest, waardoor je naar voren valt (probeer over het algemeen iets meer vooruit te kijken, hierdoor bolt je rug ook niet zo). Maar aangezien je nu al met een ander zadel rijd zal dit ook gaan verbeteren.
Verder vind ik je over het algemeen rustig rijden met je handen (op een paar foto's na maar dat is wss momentopname gezien de andere foto's) en dat is super voor zo'n eerste keer, je hoeft niet meteen alles van het paardje te vragen leer hem eerst maar eens kennen. (springen had ik dan weer niet gedaan, maar dat is jou eigen keuze)
Over het algemeen denk ik dat jullie een super leuke combinatie kunnen worden, zolang je hem netjes en rustig door blijft rijden om de basis erin te krijgen (en dan bedoel is dus niet in het paard, die kan het misschien al wel, maar gewoon in jullie samen als combinatie).
Heel veel succes samen en ik ben benieuwd naar volgende foto's, jullie kunnen enorm vooruit gaan daar heb ik alle vertrouwen in!
NoaSky schreef:dat geloof ik ook niet nee(sorry, heb eroverheen gelezen dat je er al eerder op had gezeten, mijn fout)
Maar nogmaals, echt gewoon doorgaan hoor. Bewijs maar mooi dat ze het allemaal fout hebben, dan ben jij degene die
het laatste lacht en veel lol heeft met haar paardje!
Wil je alleen recreatief rijden of eventueel ook de sport in gaan?
Pashon schreef:Verder het plaatje ziet er niet uit, als je het toch zonodig wil dan zou ik drastisch op dieet gaan zodat het er wel uit gaat zien. is ook beter voor het paard dan zit je het arme dier niet meer in de weg althans niet qua gewicht.
doerakje schreef:Wat leuk dat de eigenaar van de pony zich meld!
Maar eigenaar, als jij zo naar het rijden kijkt en de foto's weet je dan wel zeker dat je er goed aan doet? De TS lijkt ech te onervaren en zit de pony in de weg, dan heb ik het nog niet eens over haar gewicht waar de meeste over vallen maar haar houding en vooral haar ruwe hand in de mond. Ik denk dat je er verkeerd aan doet om haar deze pony te verkopen en ik weet ook bijna zeker dat jou een oor aan genaaid word en ts nu gewoon een maand leuk een eigen pony heeft en na die maande de ouders roepen: te duur, niet verantwoordelijk genoeg etc etc. Waarom LEEN je je pony aan een meisje van die leeftijd terwijl haar ouders er niet achter staan!?
Pashon schreef:Verder het plaatje ziet er niet uit, als je het toch zonodig wil dan zou ik drastisch op dieet gaan zodat het er wel uit gaat zien. is ook beter voor het paard dan zit je het arme dier niet meer in de weg althans niet qua gewicht.
doerakje schreef:Wat leuk dat de eigenaar van de pony zich meld!
Maar eigenaar, als jij zo naar het rijden kijkt en de foto's weet je dan wel zeker dat je er goed aan doet? De TS lijkt ech te onervaren en zit de pony in de weg, dan heb ik het nog niet eens over haar gewicht waar de meeste over vallen maar haar houding en vooral haar ruwe hand in de mond. Ik denk dat je er verkeerd aan doet om haar deze pony te verkopen en ik weet ook bijna zeker dat jou een oor aan genaaid word en ts nu gewoon een maand leuk een eigen pony heeft en na die maande de ouders roepen: te duur, niet verantwoordelijk genoeg etc etc. Waarom LEEN je je pony aan een meisje van die leeftijd terwijl haar ouders er niet achter staan!?
Pashon schreef:Pashon schreef:Verder het plaatje ziet er niet uit, als je het toch zonodig wil dan zou ik drastisch op dieet gaan zodat het er wel uit gaat zien. is ook beter voor het paard dan zit je het arme dier niet meer in de weg althans niet qua gewicht.
Voor deze opmerking bied ik mijn excuses aan naar ts, had het anders moeten brengen maar dat het gezegt is heb ik absoluut geen spijt van. wat ik op de foto's zie belast ts het paard teveel en dan speeld het gewicht ook parten.
Almeetje schreef:@ Pashon, sorry hoor maar dit vind ik een ronduit onbeschofte opmerking! Drastisch op dieet gaan, zo dik is ze echt niet hoor... Ok, je mag natuurlijk je eigen mening hebben maar moet je haar dan zo beledigen? Zou je graag hebben dat iemand zoiets tegen jou zegt? Zeg het dan op een vriendelijke manier he, bv dat het best kan als ze een klein beetje afvalt oid... Dat komt al heel anders over dan dit.
@ TS, ik verschoot nogal toen ik de foto's zag, jij lijkt enorm op mij... Ik heb dezelfde schoenen en sokken, hetzelfde haar, ong hetzelfde postuur en je gezicht lijkt voor zover ik kan zien ookal op mij.Ik rijd persoonlijk ook op een paardje van 1m65, en dat gaat wel hoor. Wel kan je er misschien op letten dat je zelf meer in balans zit, is prettiger voor je paard, je valt wat naar voor. En probeer haar nageeflijk te laten lopen, dat is, zeker met jou gewicht (en dit is absoluut niet beledigend bedoelt!) beter voor de rug van je paard. Veel plezier en succes!
Silkaay schreef:doerakje schreef:Wat leuk dat de eigenaar van de pony zich meld!
Ze was er zelf bij dus heeft el gezien hoe het in z'n geheel wasIk lijk misschien te onervaren, maar foto's kunnen bedriegen als je dat nog niet doorhad
Mijn houding lijkt slecht door het springzadel, & ruwe hand, ? Hallo zeg. Zie je ergens een foto waar ik trek of doe in de mond? Ze doet haar mond open zelfs met losse teugel
Ik rijd genoeg paarden met een zwaar bit, dus weet ook goed genoeg hoe ermee om te gaan
En waarom zou Lotte een oor aangenaaid worden? Zelfs als ik ze niet kan/mag kopen, kan ik er nog steeds op rijden En blijf onthouden dat niet iedereen Z-dressuur kan rijden hé
En hoe vaak moet het nu nog gezegd worden, Moon is GEEN PONY ! Van die leeftijd? Hezeg hallo. ze is even oud als ik ><
S_zanne schreef:Ik vind dat je hier een beetje agressief schrijft!
Je rijd wel met een harde hand.
Behalve bij de 1e foto van het instappen.
Bij de andere foto's zit het bit helemaal naar achter getrokken.
Veel suc6 met je paardje, ik hoop dat jullie een leuke combi worden.
Silkaay schreef:@ Almeetje.
Een paard dat nooit echt naar ontspanning is gereden zal zowiezo moeilijker zo lopen. Ze is actief aan het been hooren ik oefen nu écht op ontspannen lopen, ookal maak ik nu wel wat meer gebruik van bijzets. is waar! danku !
S_zanne schreef:Ik vind dat je hier een beetje agressief schrijft!