Fotoshoot met Afrika's Pé Pé en Blazer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:22

horsii schreef:
Van mij mag je je aan mijn paard storen hoor ik weet dat ze 9 van de 10x ontspannen loopt op buitenrit en eerder te sloom is.
Ditkeer niet.

Oh, sorry, ik bedoelde het verkeerd: Ik stoor me niet aan het paard maar aan de ruiterij :D

horsii schreef:
was de 5e keer weer onder het zadel sinds vorig jaar zomer, nageefelijkheid wordt dus weer aangewerkt. ;)

Daar heb ik het niet over gehad hoor :?

horsii schreef:
Andere ruiters worden er 9 van de 10 x afgegooid door de haflinger(roxanna is de enige die er op kan, van de palomino na vaak doorzetten).

Dus zit ik best wel goed met mijn inschatting qua opvoeding? :)*

horsii schreef:
dit doordat paardje een slecht verleden heeft.
Het is bij een bok gebleven en daar heeft ze ook een tik voor gekregen.
Voorheen bokten ze continu, het is er nu bijna uit :D

Welk slecht verleden, wat is er dan met haar gebeurd? (Sorry, daar kun jij niks aan doen, maar 90% van de boktpaarden heft een slecht verleden of is mishandeld geweest o.i.d....Ik vind dat altijd zo apart...!)

horsii schreef:
Zal van de week weer foto's maken ;)

Ik ben benieuwd :)

horsii schreef:
Crossen hebben we niet gedaan en ook slootje hebben we met de haf niet gesprongen.

Maar waarom gaan galopperen met overdreven hete paarden?

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:03

hele mooi paarden hoor! Maar sorry het ziet er niet vriendelijk uit. Als je daar aan werkt en wat vriendelijke foto's uitzoekt is het voor ons ook leuker om naar je paarden te kijken. Die moeten er zijn want je zegt dat je 9 van de 10 keer netjes rijdt. Wel een erg mooi koppie heeft die onderste haf!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:15

@ adil18 post was in het algemeen dus niet alleen voor jou bedoeld hoor.

Paardje heeft tot met der 3e jaar alleen maar in een kleine donkere stal gestaan en mocht afentoe is een x het bakje in om der benen te strekken. Eigenaar kwam negen van de tien keer niet opdagen dus als peeps geluk had zetten de staleigenaren der een kwartiertje buiten. Wanneer ze wel kwam gingen ze erop zitten(met 2 jaar al), het land in en slaan met de zweep zodat ze zo hard mogelijk ging.
Wij wisten dit niet toen we der kochten maar meerdere mensen kenden mijn paard(van vorige stal) en vertelden mij dit, hun verzorgden toen der tijd paarden daar op stal.
Ze was dus ook graatmager en schuw toen ze kwam en had een groeiachterstand.
Paardje was op 3 jarige leeftijd 1.35 en nu inmiddels 1.53.
Kleine kids kunnen er alles mee , maar als je kan rijden heeft ze zoiets van nee dalijk gebeurd het weer.
Dit wordt echter al minder, maar dan moet je wel mensen hebben die erop willen :+
Want doordat ze op het begin echt debiel was onder het zadel heeft dat veel mensen afgeschrikt.
Dat is haar verhaal!

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:04

Ik vind het idee voor de foto's leuk, mooie omgeving jullie zien er leuk uit.. Wat beterft die cap zeg ik: lekker zelf weten...
Ik wil niet weer helemaal uitwijden over het trekwerk omdat dat al heel veel mensen hebben gedaan, maar ik probeer het in tip-vorm, misschien hebben jullie er wat aan...
Ten eerste is het zo, dat als jouw paard heet is, je hem niet op deze manier hoort terug te rijden, zulke handelingen verrricht je naar mijn inziens alleen als je paard er vandoor gaat...
Natuurlijk moet je wat teugel gebruiken, maar dat is dan een korte hulp en de rest van je hulpen is met je zit.. Constant herhalen herhalen en niet blijven trekken.. Vaak hoe harder en langer je trekt, hoe erger het paard (met name van die door-douw haflingers) er tegen in gaan
Bovendien denk ik dat jullie niet zo goed in balans zijn op je paard en gewoon steun zoeken aan de teugels (en dus in de mond) zie bijv. foto 7 (!!!) en 8...
Wat er op foto 11 gebeurd bijv ook: Dat is gewoon gevaarlijk, je gaat een slootje springen terwijl je zelf niet in balans kan zitten en aan het hoofd van je paard trekt!
Mijn advies: zorg dat je het wat beter, netter, gestructureerder en doordachter voor elkaar hebt (les?).. Dan hebben de paarden er ook plezier van op buitenrit!
Verder, leuke fotoshoot!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:37

Haflinger heeft geen slootje gesprongen ;) haf is van mij en marlis.
Bedankt voor de tips, les komt er na de dracht weer :D
Nu namelijk conditie aan het opbouwen na een jaar stilstaan.
Eer dat de lessen dan gestart zijn zit ze alweer ver in de dracht, na de dracht gaan we dus weer lessen.
Zadel gaat scheef hangen waardoor je afentoe het zadel weer recht moet trekken door in de beugel te gaan hangen , mischien da daarom de balans weg lijkt?
Er zijn al diverse zadelmakers geweest en allen hebben ze geen zadel wat passend gemaakt kan worden, dit was onze laatste hoop maar ligt ook niet goed(barefoot london).

Anoniem

Re: Fotoshoot met Afrika's Pé Pé en Blazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:38

Ik vind het er niet lekker uitzien, ik had ze zelf niet geplaatst... Maar dat is jullie mening. ;) En als ze zo heet zijn, ga dan eerst een half uur in de bak rijden, kan je dat trekwerk ook achterwegen laten. ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:40

Waarom rijden jullie dan niet voorlopig zonder zadel? Gewoon stap en draf ritjes, rechte lijnen maken, uren maken. Dat is sowieso beter om conditie op te bouwen (zeker als ze lang stil hebben gedaan!) dan stukken te galloperen...

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:48

Jullie hebben vast veel lol gehad! :D Vind beide combinaties er leuk uitzien! :) Commentaar is al weg genoeg gegeven,
ik denk dat vrijwel iedere ruiter wel eens trekt, scheef zit of een vreemde houding heeft. Deze TS plaatst het gewoon op bokt. Slim? Ik weet niet,
zoals je ziet haalt dit topic al weer 4 pagina's. Maar lol hebben jullie vást gehad, daarbij vind ik op veel foto's ook wel dat de teugels
lekker los bungelen :)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:36

Liinn schreef:
Ik vind het er niet lekker uitzien, ik had ze zelf niet geplaatst... Maar dat is jullie mening. ;) En als ze zo heet zijn, ga dan eerst een half uur in de bak rijden, kan je dat trekwerk ook achterwegen laten. ;)

Er stond al dat de bak nu even niet geschikt was om te rijden ;) Door de hevige regenval lag er een flink zwembad.

Gister was ze bezig in de bak, en heb echt geen getrek gezien hoor :)

Ik zou het ook leuk vinden om een keer foto's te maken, zoals ik al op stal zei.
Laat t maar weten ;)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 19:45

DeadxStar schreef:
Liinn schreef:

Er stond al dat de bak nu even niet geschikt was om te rijden ;) Door de hevige regenval lag er een flink zwembad.

Gister was ze bezig in de bak, en heb echt geen getrek gezien hoor :)

Ik zou het ook leuk vinden om een keer foto's te maken, zoals ik al op stal zei.
Laat t maar weten ;)

Je bent altijd welkom om foto's te maken hoor. We spreken binnenkort wel een keertje af.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 19:45

Vjestagirl schreef:
Waarom rijden jullie dan niet voorlopig zonder zadel? Gewoon stap en draf ritjes, rechte lijnen maken, uren maken. Dat is sowieso beter om conditie op te bouwen (zeker als ze lang stil hebben gedaan!) dan stukken te galloperen...

Zoveel hebben we niet eens gegalopeerd. Kleine stukjes maar en dat kan geen kwaad.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:50

Marlis schreef:
Vjestagirl schreef:

Zoveel hebben we niet eens gegalopeerd. Kleine stukjes maar en dat kan geen kwaad.

Wat is het nou ?? :+
Niet of kleine stukjes ?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:53

Marlis schreef:
Vjestagirl schreef:

Waarom rijden jullie dan niet voorlopig zonder zadel?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 19:54

Marlis schreef:
Vjestagirl schreef:

Waarom rijden jullie dan niet voorlopig zonder zadel?[/quote]
Omdat we aan het rond kijken zijn naar andere oplossingen en niet veel rijden ivm slechte bak. We rijden heel vaak gewoon zonder zadel ook buitenritten. Met dit zadel hebben we maar enkele keren gereden dus zie het probleem niet.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:16

Ik ergerde me er al aan dat ik bij foto 2 kwam.. ziet er niet echt leuk uit voor het paard zelf, misschien voor jullie wel ik zie daar eigenlijk gewoon brave pony's die daar net zo goed met een lossere teugel gereden konden worden.. Ontspanning vind je op deze manier niet hoor! vind het wel 2 hele leuke pony's!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:59

Leuke paarden, maar jullie moeten nodig wat aan jullie houding doen. Dit is absoluut niet om over naar huis te schrijven! :n Vooral jouw benen ts, jeetje, die leiden een totaal eigen leven! :=

Ik snap best dat jullie 'lol met je knol' belangrijk vinden, maar dit is nu geen lol 'met' je knol meer.
Ook snap ik het 'fotoshoot' gebeuren niet helemaal.

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:15

Jullie paarden zien er nou niet echt mishandeld, of geërgerd uit.Ik vind het commentaar allemaal wat overdreven, mijn paard is buiten ook niet te houden, en wordt ook altijd behoorlijk heet zodat je de teugels niet lekker los kan laten hangen, maar haar echt goed in de gaten moet houden. Verder zijn het ook maar moment opnamens, en zie je de teugels ook gewoon ontspannen. Aan jullie houding is nog wel het een en ander aan te doen, maar dat hebben jullie zelf ook al aangegeven.
Veel plezier verder zou ik zeggen!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:22

Zijn ons van onze houdingen bewust.
Ligt niet geheel aan het zadel maar die werkt er wel aan mee.
alweer contact gehad met zadelmakers maar die hebben nog steeds geen geschikte zadels.
Ze veranderd gewoon zo veel continue.
Ditis een barefootlondon en ligt ook al niet meer goed.
Breedste wintec boom is te smal.
Hebben al kieffer/ prestige/ jc/ euroriding etc en nog veel meer opgelegen, niks ligt goed.
Zadel ligt veel te ver naar voren en schuift ontzettend.

Paarden zien er zeker niet mishandeld uit en de teugels hangen op een aantal foto's ook gewoon ontspannen ja.
Zijn niet continue strak nee.

LoveCartoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:33

marleen_88 schreef:
Leuke paarden, maar jullie moeten nodig wat aan jullie houding doen. Dit is absoluut niet om over naar huis te schrijven! :n Vooral jouw benen ts, jeetje, die leiden een totaal eigen leven! :=

Ik snap best dat jullie 'lol met je knol' belangrijk vinden, maar dit is nu geen lol 'met' je knol meer.
Ook snap ik het 'fotoshoot' gebeuren niet helemaal.

hoe bedoel je het 'fotoshoot' gebeuren?
want ik hoor alleen maar positieve resultaten zoals je ook op me site kan zien, vinden andere mensen mijn foto's geweldig.
http://jojophotography.tk

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 06:56

paardrijden is en blijft een samenspel tussen mens en paard, hou er vooral lol in, voor het paard en de ruiter. Ik snap best dat de paarden een keer heet kunnen worden, maar persoonlijk zal ik ze dan van voor loslaten, en haar er wat mee bij rijden met mijn been, zodat ze van voor het bit wat meer accepteerd. Na een lange periode stilstaan, moet je proberen het op de juiste manier op te lossen, want je hebt de verkeerde dingen er sneller in als er weer uit. Hoe meer je je paard van voor vastpakt, hoe meer die zich gaat blokkeren voor de inwerking van je been en van je hand, wat uitloopt naar het bit vastpakken en sterk worden door een te sterke ruiterhand.

Ik vind het beide twee hele leuke paardjes. Succes ermee.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:28

Ziet er leuk uit :D

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:27

Helaas ga ik ook met het gros mee.
De omgeving is prachtig,maar de rijstijl is iets minder mooi.
Zelf heb ik ook hete(re) paarden,maar aan het bit hangen is niet de oplossing.
Probeer eens een ophouding te geven,dan weer lucht en met je zit (jezelf zwaarder maken, gewicht verplaatsen) terug te rijden en dit herhalen, herhalen ,herhalen tot je paard zijn rust vindt.
Blijven trekken is geen oplossing gezien de meeste paarden daar alleen maar heter van worden.
Ik rijdt zelf bitloos op allevier maar met een bit moet dit ook een oplossing zijn.
Succes met jullie paardjes en ik ben benieuwd naar het veulentje wat eruit gaat komen!

Tiny_Wieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:37

mooie haflingers

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:55

Mooie paardjes en mooie omgeving.

Ik denk dat de ruiters ook behoorlijk dol waren als de paardjes :P

Wel blijven lachen op alle foto's he ;-)
En verder, mss wat kalmer aan doen op wandeling zodat het meer ontspannen ziet? :)

Groetjes

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:36

Ik vind dit topic bijna gewoon te schandalig voor woorden!
Ik denk als je van mij foto's van een buitenrit laat zien er ook zulke tussenzitten hoor!
Mijn merrie is namelijk ook altijd fris en heeft ook eens een correctie nodig wat is daar mis mee.
Ik vind het allemaal erg overdreven hoor de reacties.
Ik heb dit topic namelijk al eerder bekeken en toen vond ik het mooie foto's en is al het commentaar wat er gegeven is me niet eens opgevallen.
Ik zou zeggen gewoon niks van aantrekken...