zosja solitair X samber mager

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:17

Moderatoropmerking:
Het is begrijpelijk dat de foto's uit de openingspost reacties oproepen, het is iedereen ook toegestaan zijn of haar mening en eventueel tips te geven. Dat laatste zie ik gelukkig ook in veel posts, ik hoop dat jullie dat zo kunnen houden en niet vervallen in het geven van keiharde kritiek. Aan tips hebben TS en het paard veel meer. Let wel op dat jullie niet te veel in herhaling vallen.
Aan TS wil ik meegeven open te staan voor het commentaar, het kan jou en je paard wellicht verder helpen.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:19

EngeltjeS schreef:
Hoi :)

Je paard glimt er wel over, en waarom zouden bokkers je wantrouwen als jij verteld dat de DA je hier mee helpt? :)
Herstel van zo'iets, is niet binnen drie dagen hoor.

Ik ben benieuwd hoe ze er over een maand uit ziet.
Wel apart dat ze zo is vermagerd. Is haar gedrag ook veranderd, naar mate ze mager werd?

haar gedrag is niet veranderd naar mij maar naar andere wel maar dat is altijd wel zo geweest

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:20

Ze is echt enorm veel afgevallen (heb ook je vorige topics bekeken). Wat raar en vervelend zeg!
Hopelijk gaat dat snel goedkomen, want dit kan eigenlijk niet langer zo voor het dier :(:)
Ze is wel echt prachtig om te zien (nu wat minder, maar in je vorige topics is ze prachtig!) Ze zit erg mooi in haar vacht, aan je verzorging zal het niet liggen denk ik. Rijden ziet er netjes uit, ik zou het nu alleen inderdaad niet al te intensief doen :j
Succes ermee TS!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:22

redpassion het comentaar helpt me ook maar mensen die raare dingen posten ga ik gewoon niet op in
ik weet dat me paard en niet op en top uit ziet
maar ik weet van mezelf dat ik er veel enegie in steek

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:23

zosja24 schreef:
mensen de dierenarts heb ik gebeld maar ik moet toch doorgaan met longeren om de dag een kwartiertje zodat ze niet al te bezeten word
en in de avond wil ik der op stal
dit blijft 2 weken als der nog geen verschil in zit breng ik der naar nijkerk of naar garderen want dan is er iets heel anders aan de hand maar ik ben al een persoon die voor elk wisse wasse de da in licht dus het zal alleemaal wel goedkomen de da komt al om het kwartaal
en ik heb een ook een vitamini spuit gegeven voor het gebrek aan vitaminen voor als ze die heeft

van die vitamine pasta wilde ik je nog zeggen , is een goede van je ,heeft een paard van mij dat wat minder op gewicht te brengen was toen ik hem net had ook erg geholpen.

zosja24

Re: zosja solitair X samber mager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:25

ja het werk door een instructice gezegt en ook verteld dat het ook goed is eens in de maand dat de r in de maand is dit gaat ook gebeurden dus dat zal een een standje in de goede richting wezen maar ik stop er veel tijd en werk in
en probeer nu haar helemaal weer goed te krijgen maar het begint al in de goede richting te gaan maar ik denk dat ik der toch in deze dagen na nijker breng of nijkerkerveen voor controle heeft iemand btw een site van die kliniek

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:27

Meid, laat je niet meteen opjagen door bokt. Hoelang ben je er nu mee bezig? Je paard glanst als een swarovski diamant!
En heeft ook tijd nodig om weer op gewicht te komen hoor!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:29

ja maar ik doe alles voor me paard als ze er niet goed uitziet ga ik me daar druk om maken ik wist al dat het niet goed was ik maakte me er al druk om maar nu dus helemaal
me paard is me maatje ze is alles van me me steun en toeverlaat

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:33

je bent al goed op weg zo te zien. Wij hebben hier ook een gevalletje mager op stal. In een maand tijd inneens heel veel afgevallen zonder aanwijsbare reden. Hij eet als een paard (hahaha) dus daar ligt het niet aan. Bloed laten onderzoeken, wormenkuren noem het maar op. Trok niets bij. Nu krijgt ie ook mais bij en veel slobber (en onbeperkt ruwvoer, maar dat kreeg ie al), maar vanwege het vele voer heeft onze dierenarts toch ook echt aangeraden om hem regelmatig beweging te geven, vanwege oa de regelmaat wat het karakter ten goede komt (die van ons is ook nogal grillig in zijn doen), beweging helpt om het lichaam in balans te brengen en heeft invloed op de hormoonhuishouding en mineralen huishouding en het allerbelangrijkste zijn darmstelsel werkt dan optimaal!
Dus gewoon doorgaan waar je mee bezig bent, er is echt al veel verbetering te zien. Jammer dat velen hier zo stellig reageren... Ik zie veel te vaak te dikke paarden voorbij komen en dat is ook erg ongezond, maar vaak zien mensen het liever te dik dan te dun, totdat er straks allerlei overbelastings- en slijtage kwaaltjes opdoemen.....
Succes met je paard en laat je straks nog foto's zien als ze opgeknapt is?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:34

Mijn merrie is de laatste weken ook flink afgevallen.
Heb haar ontwormd, tien dagen later weer ontwormd, neem een middel als pyrantel of Equest.
Daarnaast onbeperkt ruwvoer, hooi en kuil. Overdag op het land, met ook daar onbeperkt ruwvoer. 's Nachts op stal. Dan krijgt ze ook haar brokken voor de mineralen e.d.
Daarnaast voer ik haar om de dag een flinke schep slobber geweekt in warm water. Bij jouw merrie zou dat iedere dag wel kunnen.

Wat ook goed werkt om je paard aan te laten komen is Cavalor ProBreed brok naast de slobber. Heb ik al een aantal paarden van zien opknappen.

Ze heeft verder geen blokkades oid in der lichaam wat haar dwars zit waardoor ze niet wilt eten? Tandarts is ook altijd wel
een goede om even te laten komen.

Snap dat je haar wel wil blijven trainen ivm conditie en energie, maar probeer dan meer grondwerk te doen, zo'n mager paard moet je geen zadel opdoen. Kans is erg groot dat doordat er geen vet op de ruggewervel en ribben zit dat je haar gaat doorrijden en ze op den duur er problemen van overhoudt, littekenweefsel en blokkades in de wervels. Longeren met bijzet of passoa heeft dan meer zin.

Hoop dat ze snel weer opknapt!

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:34

Nog even een tip om te zorgen dat haar mineralen huishouding op peil blijft; Geef haar dagelijks zo'n vitaminekoek van Pavo extra. Ik snap dat je haar niet veel extra bix wil voeren omdat ze zo druk is maar dan krijgt ze in ieder geval alles binnen. Verder natuurlijk veel hooi geven en 'snachts op stal lijkt me heel goed. Ze heeft dan de rust om goed hooi te eten. Sukses en ik ben benieuwd hoe het over een poosje is. Rustig aan longeren en stapwerk onder de man kan helemaal geen kwaad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:35

zosja24 schreef:
ja maar ik doe alles voor me paard als ze er niet goed uitziet ga ik me daar druk om maken ik wist al dat het niet goed was ik maakte me er al druk om maar nu dus helemaal
me paard is me maatje ze is alles van me me steun en toeverlaat

Maar voordat je je geld daaraan gaat besteden, bedenk wel dat het daar niet sneller gaat dan bij jou thuis hoor! Je paard heeft ook gewoon tijd nodig. Je bent goed op weg, overleg met je DA, en als die zegt: Het kan niet langer zo, paard moet naar de kliniek. Dán zou ik actie ondernemen!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:37

ja dat doe ik zeker MAMA haha
maar wat ik raar vind mensen die eerst een grote mond heben reageren nu niet meer nadat ik weer online ben
nu denken ze oh nu zal het wel goed wezen laat maar
maar ik voel me der erg poedersuiker door en dat weten mensen niet
ik zit al in een moeilijke situatie thuis en me paarden sandro zosja en me vriend dan zijn mijn enige uitvlugt punten daarom ben ik vaak alleen maar daar te zien en bijna nooit thuis ja om te slapen

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:39

als er over 2 weken geen verandering in zit
in de actie onderneming van
om de dag longeren avond stal
dan wel
maar voor de kliniek komt hij toch zelf nog eens kijk met een kenis van de kliniek en als het dan nog nodig is dan breng ik der heen al breng ik meer geld weg als dat het paard waard is een paard als zosja krijg ik nooit meer terug

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:41

zosja24 schreef:
ja dat doe ik zeker MAMA haha
maar wat ik raar vind mensen die eerst een grote mond heben reageren nu niet meer nadat ik weer online ben
nu denken ze oh nu zal het wel goed wezen laat maar
maar ik voel me der erg poedersuiker door en dat weten mensen niet
ik zit al in een moeilijke situatie thuis en me paarden sandro zosja en me vriend dan zijn mijn enige uitvlugt punten daarom ben ik vaak alleen maar daar te zien en bijna nooit thuis ja om te slapen

Laat je niet gek maken hoor! Alle tips meenemen en kijken wat je er mee kan en je zult zien dat je paard straks weer helemaal hollandsglorie is (maar ook weer niet TE dik laten worden he!!! hahaha)
Op bokt kun je vele van dit soort reacties verwachten, maar als jij al met een DA bezig bent en alles probeert dan zou ik je energie lekker in je paarden (en je vriend) stoppen.

bokkesprong1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:42

kijk eens naar de andere paarden op stal, de conditie van het land en het hoeveelheid voer (biks en ruwvoer)!! ik denk dat dat genoeg zegt....

voer in ieder geval aub extra ruwvoer, goede kuil, en zoek een weiland MET gras en niet alleen voor de beweging!
bij je vorige manege had je alleen paddock of stap molen en was je paard ook niet mager....

suc6 met alle commentaar maar denk vooral aan je paard!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:43

zosja24 schreef:
redpassion het comentaar helpt me ook maar mensen die raare dingen posten ga ik gewoon niet op in

zou ze ondanks haar glanzende vel geen wormen kunnen hebben?

bokkesprong1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:44

wanneer heb je voor het laats ontwormt???

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:47

geerke ik vind de reacties van jou eigenlijk niet bepaald plezant..
ik ontworm mijn paard om het kwartaal en zeker als ze op weide staan
ontworming is voor mij algemeen voor een paard nodig
ik kende een paard die er last van had dus ik weet wat er kan gebeuren...

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:47

bokkesprong1 schreef:
wanneer heb je voor het laats ontwormt???

vorige week donderdag

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:48

geerke schreef:
zosja24 schreef:

zou ze ondanks haar glanzende vel geen wormen kunnen hebben?

DA is er al bij geweest, neem aan dat die wel om een monster van de uitwerpselen heeft gevraagd. En niet zomaar iets vaststelt.

TS, te veel ontwormen blijkt juist niet goed te zijn. Hoe en wat precies weet ik zo niet.
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 13-08-10 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:49

zosja24 schreef:
geerke ik vind de reacties van jou eigenlijk niet bepaald plezant..
ik ontworm mijn paard om het kwartaal en zeker als ze op weide staan
ontworming is voor mij algemeen voor een paard nodig
ik kende een paard die er last van had dus ik weet wat er kan gebeuren...

ik geloof dat ik in het niet val bij andere reacties....ik probeer alleen maar mee te denken.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:53

ja maar voor een paard op de weide is het wel nodig dit is mij verteld door iemand die het zelf te weinig deed iets eerder als om het half jaar en het blijft dat als ze dag en nacht op weide staan dat ze dan meer kans hebben op wormen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:56

zosja24 schreef:
ja maar voor een paard op de weide is het wel nodig dit is mij verteld door iemand die het zelf te weinig deed iets eerder als om het half jaar en het blijft dat als ze dag en nacht op weide staan dat ze dan meer kans hebben op wormen

je hoeft mij niet te overtuigen hoor...ik ontworm iedere 8 weken :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:01

Paard is inderdaad erg mager maar ook erg opgetrokken terwijl je bij weidegang juist gevulde darmen en dus een gevulde buik zou moeten zien. Dan kan er evengoed nog weinig vet op de bovenlijn en ribben zitten.

Hoeveel gras staat en nog op de wei en is dat werkelijk gras of veel onkruid?

Ik zou het paard lekker in een wat vollere wei met hoog gras zetten. Bij hoog/lang gras hoef je ook minder bang te zijn voor bevangenheid. Anders 's nachts op stal en veel goede kwaliteit hooi bijvoeren.

Verder kan je de slobber misschien aanvullen met Subli EM, is vetrijk en zet snel aan.

Heb niet het gehele topic gelezen maar had je ook een bloedje laten trekken?

Verder vind ik het een leuke merrie!

Succes met het dikker krijgen van je paard!
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 13-08-10 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt