Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
blue_sky schreef:Animo's hebben over het algemeen geen gemakkelijk karakter. Dat zie je niet altijd als je een keer gaat kijken. Daar kom je later pas achter. Een paard gaat vaak met een jaar of 5/6 nog puberen. Wil je dat echt als onervaren paardeneigenaar? Mijn gouden tip: ga voor een eerste paardje voor een al wat ouder ervaren paard. Als je een laag budget hebt kijk dan eens voor een paardje van een jaar of 15. Die zijn heel veel goedkoper en kunnen doorgaans nog jaren mee. Wel klinisch later keuren natuurlijk.
) dus ik weet heus wel dat sommige dieren erg lang mee kunnen! De klik is inderdaad echt het belangrijkst! 

)

xx_Kelly_xx schreef:Ik word dood gegooit met advertentie's van paarden, wil bij deze iedereen voor zijn meedenken bedanken!
het is een super braaf paard hoor en er rijden ook wel eens meisje van 12 en 13 op (alleen als ik er zelf bij ben) Maar als ze een flinke puberbui heeft stap ik er zelf liever niet eens op. Nou zou ze me geloof ik nooit bewust uit het zadel gooien hoor. Maar ze is haar grenzen aan het zoeken. Daar moeten jullie wel rekening mee houden dat je die fase ook nog KUNT gaan krijgen. Bij het ene paard is het natuurlijk erger als bij het andere.

) had 2 veulens gehad en was al op concours geweest. Er was zeker een klik met het paard. Paarden stonden op een hele nette stal van Huib Crebas, ik weet niet of iemand ervaring met deze man heeft? Hij maakte op mij een hele goede indruk.
beantsje schreef:Het is een 8-jarige.....
Bovendien doe je de eerste weken van het inrijden toch meteen al galop?
Hoe dan ook, dan is hij niet geschikt voor beginners.