De beste gok die ooit genomen heb?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dblijham

Re: De beste gok die ooit genomen heb?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:13

Kleine vergelijking
Afbeelding
van dit
naar dit in 2,5 maand.
Afbeelding
Pas met de foto's naast elkaar zie ik dat het toch al wel snel gaat met hem.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:19

leuk paard ! ( en wat schiet mij binnen als ik de foto's zie..mmm een stoer halster zal hem goed staan.. :o ) veel plezier met hem !

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:28

Zolang hij alleen maar op de wei staat en halstertje hap doet met de andere pony's zijn deze oude divozahalsters goed genoeg. Heb er gelukkig een heleboel van en vind het geen probleem dat hij ze sloopt.
Later als hij groot is mag hij een echt mooi stoer halster hebben.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:31

jeetje zeg die is echt al heel wat bijgekomen. Gaat het bewegen nu al wat beter?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:45

dblijham schreef:
Zolang hij alleen maar op de wei staat en halstertje hap doet met de andere pony's zijn deze oude divozahalsters goed genoeg. Heb er gelukkig een heleboel van en vind het geen probleem dat hij ze sloopt.
Later als hij groot is mag hij een echt mooi stoer halster hebben.

haha ik snap het hoor , en geef je groot gelijk ! ben benieuwd hoe hij er over twee jaar uitziet.. nogmaals heel veel geluk !

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:49

De vergelijking is lastig,maar op de eerste foto heeft hij een 'rare' bilspier die ik niet meer zie op de tweede...

sopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:58

Ik blijf het toch bijzonder vinden hoor, dat kraken!

Wij hebben er ook 1 op stal gehad die zijn achterbeen niet meer kon gebruiken, bungelde er gewoon helemaal slap en gevoelloos bij. De kraker kwam en die gebruikte een klein naaldje om te zien waar het paard wel en geen gevoel had, hij voelde dus helemaal niks meer in dat been! Wat bleek: zenuwblokkade in z'n nek, waarschijnlijk door een trap op het land. Met een ruk aan het halster kwam deze zenuw weer los met als resultaat: paard voelde het naaldje waarmee we hem prikte en kon zijn been weer bewegen!! De zenuw zat dus zeg maar klem tussen zijn nekwervels.

Helemaal super dat je paardje er (hopelijk) bovenop komt!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 22:13

Die "rare" bilspier is nu bedekt door vlees en zijn billen zijn nu "ontspannen". Het was ook het eerste verschil dat mij opviel toen ik de foto's onder elkaar zag. Ook de bovenlijn van zijn hals wordt gespierder nu hij die los laat.
Alhoewel hij voorlopig nog wel schraal zal blijven is hij toch al behoorlijk bijgetrokken en gaat blijkbaar toch ook energie gebruiken om vlees en spieren aan te zetten ipv alleen maar in de hoogte te gaan.
Ik zal binnenkort proberen weer wat bewegingsfoto's te maken.

KimRemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:10

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:20

Ik vind hem echt superleuk !! <3

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:25

dblijham schreef:
@Valencia2002, hoe is het karakter van jouw merrie? Heb begrepen dat de Vivaldi's ook knap sensibel kunnen zijn en aangezien zijn moeder dat ook al was...

Ze is erg sensibel, haar moeder is ook super sensibel, maar ooooh zo'n fijne merrie. Geef haar vertrouwen en Diddle (Diva Dylanthe) loopt je overal achterna. Ja, ze kan kijken van :"Wat is dat nou?" en maakt zich dan groter dan ze is, maar verder...... <3

Moest wel lachen toen ik de oogopslag van jouw kanjer zag...ze kijken met dezelfde "treurige" droopy ogen....haha. :+ Treurig is niet het juiste woord, maar je begrijpt vast wat ik bedoel. ;)

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 13:32

Ja, die oogjes... Hij heeft nu niet echt een jaarling oogopslag inderdaad.
Dat sensibele heeft de moeder van Moos ook, ik hoop wel dat zijn coole koppie een beetje blijft behouden de komende jaren, sensibel is niet erg maar paniekzaaiers heb ik er wel genoeg bij lopen. Voorlopig is hij nog heerlijk relaxt maar wie weet als hij meer energie krijgt...
Ik vind die bonte die jij te koop hebt anders ook geweldig leuk, dacht echt eerst dat hij wel een halfbroer van mijn merrie kon zijn maar haar vader staat in Noordbroek.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:40

Dank je (mocht je nog iemand weten;) ).

Nee nee, een paniekzaaier is ze niet, maar ze merkt wel veel op en soms doen nieuwe dingen haar wel iets en soms geeft ze er niets om, maar het blijft mijn lieve tuttebel;)

Zal binnenkort eens meer foto's in mijn profiel plaatsen. Kun je je topper vergelijken qua koppie met Diddle

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 21:58

Vandaag is de hoefsmid geweest, laatste keer was een week voor Tamme Hanken en dat was een drama. Praam erop waar hij woest van werd en zich op den duur gewoon om laten vallen.
Achteraf denk ik dat hij toen zijn benen gewoon niet goed op kon tillen.
Nu was het eerst heftig protest, liep finaal over mij heen. Tot hij doorkreeg dat hij niet gekraakt werd (blijkbaar toch wel heel heftig geweest voor hem)en toen stond hij als een huis terwijl zijn pootjes bijgewerkt en gecorrigeerd werden.
Ik was zo trots op mijn mannetje dat het allemaal best moeilijk vond maar toch op mij vertrouwde.
Vanavond heeft hij weer een tijdje in de bak gedraafd en gegalopeerd, gaat goed maar ik zie wel dat hij nog altijd slecht los durft te laten in zijn bovenlijn. Alleen als hij gaat spelen en stoeien vergeet hij zich vast te houden en dan loopt hij ook veel beter.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:13

Citaat:
Tot hij doorkreeg dat hij niet gekraakt werd

Misschien kreeg hij door dat 'pootje omhoog' geen pijn meer doet(?)

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 22:28

Hij reageerde direct al heftig en vluchterig toen de smid zijn been wilde pakken en pas toen dat been een tijdje "normaal" omhoog werd gehouden en niet met een beste ruk omhoog werd getrokken ontspande hij. Zelfde verhaal met het eerste achterbeen dat opgepakt werd, eerst protest en toen overgave en rust. De andere 2 benen vond hij direct goed, alsof hij toen wel doorhad dat hij ze alleen maar op hoefde te tillen.
Wel geloof ik absoluut dat het hem vorige keer last bezorgd heeft en zowel mijn smid als ik voelden ons een tikje schuldig dat we vorige keer flink doorgepakt hebben. Aan de andere kant, het moest gewoon gebeuren omdat hij erg slecht op zijn voeten stond en dat maakte het voor hem ook niet beter. Daar komt bij dat het een flinke jongen is die zich met al zijn gewicht en onbalans gewoon bovenop ons gooide, eigen veiligheid doet ook wat.

Calvin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:04

superpaard.mooie gangen voor zover ik het nu zie.
Vivaldi is erg leuk.wist niet dat die erg sensibel konden zijn.die van mij is ook erg cool.en die heeft zelfs nog de genen van gribaldi erbij hihi.

ik wens je veel succes en ik hoop dat hij er helemaal bovenop komt al heb ik daar eigenlijk ook niet veel twijfels bij.hij is pas 12 maanden.hij heeft nog tijd genoeg.zeker als hij zo groot word.

even offtopic,de fokker van mijn paard had ook een vivaldi-merrie die op 3 jaar al op 1,70 zat.ook een vos.ik heb een hele zwarte.

KimRemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:44

er komt morgen even een opload(bewegingsfoto), mensen dit wordt het bewijs dat hij nog steeds LEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEFT!!!!!!!!!!!!!!! :D

KimRemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:03

HET BEWIJS DAT MOOS OOK ECHT WEL ZIJN ACHTERBEEN KAN GEBRUIKEN!!!!!!!!!!

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

(het is van slechte kwaliteit, denk sowieso een instelling verkeerd heb staan ben er alleen nog niet achter welke, en het begon al goed donker te worden..)

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:15

WAUW wat issie mooooooooooooi :D Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen met hem TS en dat je nog heel lang van hem mag genieten.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:41

Wauw, hij is echt al bijgekomen in de bovenlijn zeg. Heb zelf geduld, wil niet te snel. Die training op de dijk is een goeie natuurlijke training. Voor de rest lekker puppy laten zijn en zichzelf leren kennen nu hij geen pijn meer heeft. Pijn doet een paard nooit te goede en je ziet gewoon nu al zo´n groot verschil! Hij stond zo stuwend op de 1e foto en later heeft hij zijn achterbenen gewoon onder zijn lijf staan en zijn rug veel boller. Goed bezig en ik hoop echt dat het goed komt met hem.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:39

Het ziet er goed uit zo en het is eigenlijk nog maar heel kort geleden dat hij behandeld is...

KimRemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:20

hij houdt het natuurlijk niet lang vol, zijn voorhand wil wel maar zijn achterhand is gewoon nog te zwak om goed mee te komen.. maar soms heeft die er stukken bij.. pffff dan is het niet meer slepen met die achterbenen nee gewoon tik tik tik.. zoals op de foto :D

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 19:56

Ik heb contact gehad met een kleinschalige opfok waar ik Emotion komend voorjaar heen hoopte te brengen. Maandag ga ik er kijken en als het zo goed is als het lijkt gaat hij komende winter al. Ik heb namelijk het aanbod gehad om hem in te scharen in een klein groepje hengstjes van dit jaar. In december gaat haar eigen hengstje van de merrie en dan zou hij tegelijk met haar veulen de groep in kunnen.
Ik wilde hem nog een winter de tijd geven om aan te sterken maar nu inscharen met een klein groepje dat jonger is dan hijzelf lijkt bijna te mooi om waar te zijn.
Hij zal kunnen spelen en het risico dat hier een hengstje bij zit dat hem serieus kan beschadigen is uiterst klein.
Het lijkt wel of alles meezit waar het om Emotion gaat.
Duimen voor mij en hem hoor maandag, ik hoop zo dat dit doorgaat.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 18:03

Het gaat door!!
Begin december verhuist Emotion naar de opfok. Hij komt met 2 hengstveulens en 1 merrieveulen overdag op de wei en 's nachts met 1 van de hengstjes in een ruime box. Als hij zich gedraagt kan hij er tot 2,5 misschien 3 jaar blijven.
Het zag er allemaal super uit, mooie boxen, nette weilanden, goed voer en heel veel controle. Bovendien mag ik er heen wanneer ik maar wil, dat geeft ook een goed gevoel.
Dit is echt een unieke kans voor hem, ben zo blij!!