Dit is dan het einde voor mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:41

Ik had in elk geval wel goed begrepen dat het inslapen gebeurt als je ouders er zijn en niet als ze op vakantie zijn ;) , dat leek mij eigenlijk ook wel logisch.
Maar nog 5 weken wachten is misschien wel erg lang, voor zowel jou als voor Bart. Moeilijk hoor, wat is wijsheid in deze? Nogmaals, :(:) !

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:44

Wat een dappere beslissing van je, dat je je lieve vriend niet met pijn door het leven wilt laten gaan, je ziet het zo vaak anders helaas. Een blijk van liefde voor hem dat je deze keuze voor hem kunt maken.

Drie jaar geleden heb ik dezelfde beslissing moeten nemen voor mijn Haf met spat en 4 weken geleden voor mijn A-Welshje. Ontzettend moeilijk, maar de beslissing op zich vond ik overduidelijk: pijn is geen optie!

Toen het "oordeel" was geveld voor mijn Haf (de foto's waren dramatisch), heb ik hem nog een week op de Metacam mogen zetten. Ik heb hem die week schandelijk verwend, mooie foto's gemaakt en heeeeeeel veel geknuffeld en gehuild en daarna afscheid van hem genomen.

Ik wens je heel veel sterkte met het afscheid van je mooie Bart. De wetenschap dat je de enige juiste beslissing neemt voor hem zal je verdriet niet minder maken, maar je wel sterken. Het is goed zo!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:50

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:58

heel veels terkte ermee!! :(:) :(:)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 18:06

Het zadel word helaas niks aangezien hypofocus morgen al komt :D vandaag heb ik hem tot in de puntjes schoongemaakt (driekwart fles zilvershampoo erdoorheen) vlechtjes in z'n manen, staart in een zak, zijn portugese hoofdstel morgen poetsen en dan morgen hopelijk een mooie dag!

Hopen jullie mee voor mooi weer?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:09

Jammer dat het met het zadel niet gelukt is, maar wel heel fijn dat Hypofocus morgen al komt! Hopen dat hij zich vanncht een beetje schoon houdt, maar dat zal vast wel. Het wordt vast mooi weer, zodat het hele mooie foto's gaan worden!

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:28

Ah wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:35

Och jeetje meid wat vreselijk, ik wens je heel veel sterkte en nog een prachtige maand met Bart toe... :(:)

_Noor

Re: Dit is dan het einde voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:39

Veel sterkte!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:47

Bah,nare dingen!!!
Ik wil je veel sterkte toewensen de komende tijd en een hele dikke knuffel voor jou en je Bartje :+:

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:52

Ik duim voor mooi weer, fijn dat Hypofocus zo snel al kan komen! :)

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:54

Heel erg veel sterkte gewenst.. Verschrikkelijk, weet hoe het voelt en de tranen komen dan ook bij mij gelijk weer naar boven bij het lezen van je topic..
En het besef dat ie er zometeen niet meer is.. Tja, ik vraag me soms af of het besef ooit wel komt.. |(
Ik hoop dat je morgen een mooie dag hebt, met perfect weer! En een hoop mooie foto's, die zullen waardevol zijn!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 19:05

Ik heb mezelf een trap onder de kont gegeven en de datum gezet op 28 juli :)

Ik ben hem nu aan het verwennen met appeltjes en snoepjes, met als gevolg dat hij me kwijlend aankijk als ik ook maar een stap in de richting van de voerton zet.
Nine years of training down the drain lol :D

Nienkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:02

Heel veel sterkte!
Ik vind het echt knap dat je die keuze kan maken!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:10

Jeetje wat verschrikkelijk..
Heel veel sterkte met je dappere, goede maar verschrikkelijk moeilijke en pijnlijke beslissing :(:)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:21

Roane schreef:
Ik heb mezelf een trap onder de kont gegeven en de datum gezet op 28 juli :)

Ik ben hem nu aan het verwennen met appeltjes en snoepjes, met als gevolg dat hij me kwijlend aankijk als ik ook maar een stap in de richting van de voerton zet.
Nine years of training down the drain lol :D

Heftig en heel knap :(:)
Weet wel dat de band die je met Bart hebt, alle mooie ervaringen die jullie samen hebben nooit afgenomen kan worden ;)

Sterkte!

wendy95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:32

sterkte! Y;(

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:48

het is niet bot bedoelt hoor! maar is het wel leuk om een zadel van iemand anders te lenen??

als je dat zadel leent dan is het niet helemaal jouw bart!! en misschien is het ook wel mooi zonder zadel??!

maar je moet het zelf weteen hoor

en nogmaals
!! heel veel sterkte Y;( Y;(

ik had al eerder gereageerd daarmon nogmaals! sterkte :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 11:54

Emily_Kayty: Als ik een zadel van een ander 'niet Bart' had gevonden had ik er ook niet om gevraagd. Als je wat verder had gelezen had je ook gelezen dat Hypofocus vandaag al komt, dus dat een zadel niet meer nodig is. ;)

Zo, het waait vandaag wel een beetje hard maar ik hoorde op het nieuws dat het weer gaat opklaren. Ik ga zo naar stal om de vlechten uit z'n manen te halen :') hij ziet er nu wel erg rasta uit. :')

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:54

sjeetje wat een verhaal! wat erg voor je zeg! maar echt ontzettend knap dat je zo'n beslissing kan maken! super veel sterkte! en veel plezier met je fotoshoot vandaag!

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:58

Roane schreef:
Emily_Kayty: Als ik een zadel van een ander 'niet Bart' had gevonden had ik er ook niet om gevraagd. Als je wat verder had gelezen had je ook gelezen dat Hypofocus vandaag al komt, dus dat een zadel niet meer nodig is. ;)

Zo, het waait vandaag wel een beetje hard maar ik hoorde op het nieuws dat het weer gaat opklaren. Ik ga zo naar stal om de vlechten uit z'n manen te halen :') hij ziet er nu wel erg rasta uit. :')

sorry!! maar ik begreep niet zo goed wat een hypofocus was!!

maar sorry!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:20

Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's!!
De wind is hier al wat gaan liggen.. hoop bij jou ook :D

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:09

wow ik zit dit verhaal met tranen in mijn ogen te lezen. Ik weet hoe moeilijk het is om een beslissing voor je pony te maken, ik heb hetzelfde dit jaar ook moeten doen. Maar weet dat dit het beste is voor hem, hij heeft pijn en het is beter als hij er dan niet meer is, boven ons maar dan zonder pijn. Heel veel sterkte ermee en als je ooit nog wat kwijt wil hierover, ik praat er graag over omdat ik hetzelfde heb meegemaakt :(:)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 14:10

Het is hier gaan druppen en het is echt een bewolkte hemel, dus ik heb gevraagd of het naar zondag verplaatst kan worden :) het waait nou ook zo hard... :o *wilt zo graag mooie foto's*

Wat was er bij jou dan Lietj? :)

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:13

In mn onderschrift staat het topic!