shire voor 2e keer op voet gestaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya85

Re: shire voor 2e keer op voet gestaan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 11:36

@ SRG handig zo'n vriendin :) Hihi

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 12:13

Nog een vraagje... waar ik nu wel over na denk...
Wat denken jullie?
Ze kan best voetje geven, zeker als het echt moet (bv in nood geval als ze ergens in staat), maar bekappen uit de hand, ze is nogal lang bezig met 1 hoef, dus Sarah moet leren hem echt lang omhoog te houden.
Moet ik doorgaan met dit trainen, of moet ik voor Sarahs gemak een smid zoeken met hoefstal? (wat ik btw ook eng vind, als je soms verhalen hoort over omvallen?)

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:01

BelgenGek schreef:
* Zie hierboven de tip van schoenen met stalen neus: NIET DOEN!
Als ze net op het randje van het staal gaat staan,
dan loop je het risico dat doe je voet ingaat...

Dit is onzin (zeg ik als vakinhoudelijke deskundige), een stalenneus van een goedgekeurde schoen kan een krachtimpact van 1 meter hoogte hebben van circa 2000kg voordat deze vervormd. (producteis uit EN 345 de ontwerpnorm voor veiligheidsschoenen).
Als een shire/ belg op het randje van je stalen neus gaat staan, is de rest van je voet tussen je enkel en je teen geplet hoor. De voetafdruk van een shire is dermate groot dat je hele voet eronder verdwijnt als je pech hebt./
Een stalen neus kan kan evt wel je in je voet gedrukt worden als exact op de rand en dan ook alleen op het randje voldoende druk wordt uitgeoefend, deze kans is echter zeer gering. Het is altijd beter om dat te hebben datn dat je complete tenen verbrijzeld worden. Een zogenaamd restrisico heet dat.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 18:32

Update:
Daar zit ik dan 24 uur later....met mijn voet op de stoel in de tuin. Als de hele dag op internet. Ik kan echt niks anders.
Ik kan wat hinken, maar wordt snel moe. En ga dan toch maar weer zitten.
Ik heb serieus pijn, en zit aan mijn max qua pijnstillers. De wond doet pijn, maar ook mijn tenen. Kan ze zo bijna niet bewegen. Heb er geen kracht in, en doet pijn.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8WPDGAOY.jpg

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:16

Aaii... Ziet er pijnlijk uit..
Nogsteeds op internet..

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:20

Zal ik maar naast je komen zitten? ;)

Mijn voet doet ook nog steeds pijn. lopen wordt steeds moeilijker, dus ook ik ga morgen maar weer langs de huisarts.
Vragen om krukken.

Succes en sterkte!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 19:23

@ marlouherlem, ja ik moet iets? beter dan binnen zitten achter de tv..
@murrriii, haha jammer dat je zo ver weg woont, anders was het nog best een goed idee. :)
Mijn vriend zegt ook dat ik aan de krukken moet.. maar voel mij dan zo;n aansteller... Succes en sterkte :)

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:24

Pijnlijk een Shire op je teentje

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:20

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:33

Soraya85 schreef:
@ marlouherlem, ja ik moet iets? beter dan binnen zitten achter de tv..
@murrriii, haha jammer dat je zo ver weg woont, anders was het nog best een goed idee. :)
Mijn vriend zegt ook dat ik aan de krukken moet.. maar voel mij dan zo;n aansteller... Succes en sterkte :)

Haha inderdaad.

Nouja, ik denk ook wel vaak zo over krukken.
Soms zie ik mensen met krukken die meer last hebben van die krukken, dan profijt. ( of tenminste, zo lijkt het)
Maar ik wil me met dit lekkere weer en de voetbal toch wel enigzins kunnen verplaatsen dan enkel en alleen de bank ;)

RoeanneT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:40

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:52

er zijn speciale plaatsen waar je krukken kan halen. vaak word dit vergoed door je zorgverzekeraar. Hier voor hoef je dus niet naar de huisarts toe. bij ons is dat in het verzorgings tehuis. volgens mij is dat in elke plaats anders.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:37

Zo dat ziet er nog flink gezwollen en pijnlijk uit. Heel veel beterschap ... :(:)

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:48

Oeh, dat ziet er pijnlijk uit zeg. :(:) Beterschap!!

Je nagellak matcht wel mooi met je voet nu... :+

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 22:16

@ monica, hahaha... mijn nagellak :)
had alleen wel mijn benen nog even mogen scheren ;)
Dat komt er deze dagen niet meer van :( Want ik moet echt met scheerschuim scheren, anders krijg ik last.. maar dat is niet goed voor de wond nu denk ik.. ;)

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:41

Nee dat zal ik niet doen nee, nu met scheerschuim.. t kan zo je wond in sluipen!

Zooo kom even t topic binnen stormen!

Wat betreft krukken zal ik maar wel doen als ik jou was! Is ook prettiger en je bent dan wat minder snel moe.
Alhoewel.. je int begin moet wennen om ermee te lopen (was zelf ook aardig moe)

Kan ook wel naast je komen zitten met een dik poot! Gelukkig niet van een paard :) (zowiezo niet echt happy met de situatie wrom t zo is .. zoals mn been is.. :D )

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 00:27

morgen idd toch maar krukken hakken....
Je maakt me nieuwsgierig wat je dan hebt?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:53

Je maakt mij ook nieuwschierig Fionaa?
Zullen we een clubje oprichten, de manke kneuzen club? Kan ook wel meedoen met me gipspoot haha. :D :D (van paard gedonderd en paard is over me kuit gelopen, en die hield niet zo van 600 kg :+ )

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:54

Aj, beterschap TS :(:)

En dan heb ik al pijn in mn teen als mn kleine KWPN'ertje erop staat. :') Ik geloof dat een shire dan niets voor mij is... :+

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:46

Ik denk dat je zeker moet doorgaan met oefenen. Ook kan je haar wel iets beter leren jouw persoonlijke ruimte te respecteren, waardoor je die op je hiel trap ongelukjes minder vaak hebt. Mocht je daar instructie voor willen kan ik karin van Koppen sterk aanraden van bomproefpaard.nl (je weet wel, zij zit ook op het heavy horse forum)

Wellicht kan je het optillen met behulp van een zachte lijn oefenen. Zo kan je iets meer afstand nemen en betere druk zetten met een vriendelijkere beweging. Ze moet leren dat ze nog drie benen over heeft om op te staan dus dat het helemaal niet erg is die vierde wat langer in de lucht te houden. Vooral heel belangrijk om op het juiste moment op de juiste manier te belonen. Heel veel sterkte en knuffel voor Sofie.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:52

Nou maak die topic dan maar Zonnebloem! Haha! Dan zal ik daar voorlopig t langste zitten!
@ TS en zonnebloem, aangereden.. Int gips gezeten + een spalk en week int ziekenhuis met infuus met 2 verschillende medicatie's.. arts weet t niet meer.. Moet nu naar een revalidatie arts... Kijken of die nog wat voor mij kunnen beteken... Maar loop momenteel nog wel dik een jaar (waars. langer) met een dik onderbeen en dat t pijnlijk blijft..

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 20:15

@ zonnebloem & fionaa..ik wacht met smart op een kneuzen club? Of zal ik dan maar het voortouw nemen? hihi.
Maar fionaa, klinkt niet best... aangereden door wat? Ben je thuis of in het ziekenhuis nu?

Vandaag mijn krukken, toch wel beter....
Vriendje lief heeft vandaag de zorg voor de paarden opgenomen (hij was vrij), ook kwam vandaag de DA voor de controle voor Sarah haar chronische mok (alles gaat goed, weer nieuwe avuloxil). Vriend kreeg vuurdoop, om gelijk de DA te helpen. :)

Mijn voet, lijkt wel dikker... en ben nog volop aan de pijnstillers. :S

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:40

auch ziet er bijzonder pijnlijk uit....

kun je beter kiran of billy op je tenen hebben.....
met die schoenen met stalen neuzen zou ik idd een beetje oppassen... snap dat je heel zuinig bent op je tenen maar een stalen neus is met zo n gewicht sneller kapot dan je denkt......

heb zelf safe world schoenen... deze zijn gewoon via internet te bestellen.. heb ze voor mijn werk.... Ben chauffeuze...

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 20:59

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:47

Pijnstillers zijn ook niet altijd optimaal. Wat voor pijnstillers heb je ervoor gekregen? (heb zelf ondertussen alles zo ongeveer wel gehad!)

Zal zo ff berichtje plaatsen int topic! Heb je foto van je voet hoe t er nu uit ziet dan? Misschien handig om.. om de zoveeltijd een foto ervan te maken, dat je de veranderingen ziet..!