Asociale Wielrenners!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:42

mieneke12 schreef:
bij ons worden ze al helemaal kwaad als je niet optijd aan de kant gaat... ook gaan ze wel eens over de AUTO weg rijden? houden ze alle auto's op! krijg steeds meer een hekel aan die mensjes... :+

Puhh, ja hier ook ja, hier ligt een wegje van 80 naast de snelweg zonder fietspad.
Hier kom ik geregeld ook een wielrenner tegen (volgens mij is het altijd dezelfde) en toeter dan even flink naar hem, hij weet dondersgoed dat je daar niet mag fietsen (op deze weg is al eens iemand verongelukt) stel je voor dat je hem niet zo goed opmerkt door laag staande zon oid.. dan heb je (en hij) pas een probleem..
Ook met een groep renners op t fietspad is het een probleem, je wordt hier zo de weg af gereden. Met de paarden komen we ze gelukkig niet zo vaak tegen op een of andere manier.

Wendel

Re: Asociale Wielrenners!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:48

Ik ook hoor. Maar dan met de auto. Moest vorige week rap op de rem voor Mr Pieter Weening him self.
Tja dan rij ik ok een 80 km weg met een fietspad ernaast maar hij moest hoog nodig weer eens met het snelverkeer mee. Euh verkeerd getypt hij moest hoognodig het autoverkeer lastig vallen

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:51

Wielrenners moeten gewoon ook een nummerbord krijgen zodat ze in hun nekvel gegrepen kunnen worden en dat ze ook boetes thuisgestuurd krijgen voor lompe/asociale acties en te snel rijden! :P

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:11

hallo.....

wat een gespui zeg, mag ik ook ff? ;)
niet alle bikers zijn zo mag ik dat als eerste kwijt... ( ben zelf een zeer actieve moutainbiker)
ik probeer rekening met alles te houden wat langs/tegenmoet komt. paarden/ponny's honden, hardlopers, wandellaars, enzv...
en ja zeker gebeuren die dingen wel, maar ook de paardenmeisjes zijn niet altijd even lief. laten we dat ook ff melden. als ik rustig (dat is voor mij bijna stapvoets) langs kom en daarbij rustig hallo achter je zeg, krijg ik rustig naar mijn hoofd wat ik daar wel niet doe en dat het paard/ ponny wel van mij kan schrikken.... tja hoe moet ik het anders doen? ik laat wat van me horen, rustig niet schreeuwend en dan nog doe ik het niet goed.
dilemma :n ben al eens afgestapt en geprobeerd met die vrouw die ik meestal tegenkom te praten...
nou kan je wel vertellen dat werd hem niet :o jemig wat een persoon... hoop dat ze niet allemaal zo zijn :o

maar goed, mijn vraag.
als ik jou tegen zou komen hoe zou je het willen hebben dan?
dan kan ik daar rekening met jou/ jullie houden. ben ook lid van de vereniging en wij hebben hier ook echte problemen mee.
mijn idee is het bos is van iedereen en laten we dan ook rekening met mekaar houden, toch?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:17

Rustiger passeren, niet op 2mm afstand langsscheuren :P.
Gedag zeggen hoeft van mij niet.
Dan is het wel goed bij mij hoor.

Vooral met groepen als ze volgas langskomen is dat ontzettend vervelend als ze zo hard langsscheuren en geen rekening ermee houden dat een paard kan schrikken (zo komt het bij mij over iig)

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:30

Ik weet helemaal wat je bedoelt, eerst stond ik in Rotterdam met
mijn pony. Heb toen ookal een paar keer een aanvaring gehad
met een wielrenner. Zelfs één keer gehad dat ik gewoon netjes
aan de kant reed, hij 3m doorgang had, trok die mn zweep uit
mijn handen, zo kwaad dat ik was :( En kreeg ook vaak te horen
dat paarden hier niet hoorden!
Gelukkig sta ik nu in oostvoorne en hebben we hier helemaaal
geen last van eigenlijk. Zijn erg vriendelijk..

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:33

Wat een wieler-terroristen!
De TS gedraagt zich naar mijn mening erg netjes en als haar paard ook geen problemen veroorzaakt, waarom moeten ze dan al die scheldwoorden naar haar hoofd slingeren? Ik heb sowieso een stronthekel aan mensen die je zonder enige duidelijke aanleiding op straat naroepen met scheldwoorden: waar haalt zulk soort mensen het gore lef vandaan? :(
Kijk, ik snap best dat wielrennen nou eenmaal een hele snelle sport is en dat een valpartij daardoor erg gevaarlijk kan zijn. En ik snap zelfs uit een eerdere post in dit topic dat ze niet al te dol zijn op paardenmest, maar volgens mij was in de situatie van de TS geen sprake van mest op de weg of gevaarlijke situaties.

Het zijn trouwens niet alleen ruiters die last van wielrenners ondervinden: als gewone fietser houd ik ook regelmatig mijn hart vast als ze weer eens voorbij/tegemoet komen sjezen. Een buurman van mij is deze week op zo'n manier het ziekenhuis ingereden door een groep wielrenners en die waren vervolgens zelf ook doodleuk doorgefietst. :n
Jammer dat we niet meer respect voor elkaar kunnen hebben in het verkeer...

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:40

poekel schreef:
hallo.....

wat maar ook de paardenmeisjes zijn niet altijd even lief.

Sommige ruiters zijn gewoon echt onfatsoendelijk op hun paard hoor!
Kunnen wij als wielrennens daar eens een toppic lang over gaan zeuren :Y)
En mensen die zich op het paard zo gaan verlagen door met hun zweep of diverse uit te halen, of hun paard rare dingen te laten doen, vind ik dan geen haar beter als een wielrenner.

Ik vind sommige reactie's in dit toppic ook een beetje overdreven.
Ik probeer altijd met iedereen rekening te houden, heb nog nooit een ervaring gehad met iemand? Laat staan een ruzie? En sommige reactie's hier in dit toppic komen over alsof alle wielrenners zo zijn? Dat vind ik vervelend om te lezen, omdat ik en vrienden ons altijd netjes gedragen.

Misschien is het omdat ik zelf ook een paard heb, en er dus totaal anders mee omga als ik een paard tegen kom?

En daarbij, wat ik hier allemaal lees heb ik hier in al die jaren nog nooit meegemaakt?
Als ik dit zo lees is het in holland dus echt een stuk erger...?

Als wij een paard tegen komen, moeten we afremmen, waarschuwen, langzaam achter elkaar erlangs.
Op de weg moeten we achter elkaar, en ons echt aan de verkeersregels houden.

Dingen die ik hier lees met paarden, heb ik hier in limburg gewoon nog nooit meegemaakt?
En hier heb ik nog nooit een klacht ivm paarden en wielrennen gehoord?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:47

Pfoeh! Dan ben je hier zeker nog nooit geweest :n

Hier is het niet meer als normaal en als je niet direct aan de kant ben terwijl ze er met een rotgang aan komen duwen ze je letterlijk de berm in (ben al eens gewoon omgeduwd de berm in :( ) Vind het niet raar dat veel mensen het niet op wielrenners hebben. Vast zijn niet alle wielrenners zo maar de meeste toch zeker wel! (in mijn ervaringen dan he).

Maarem, die reactie over uithalen met de zweep sloeg volgens mij op mij. Dat doe ik niet :Y) Alleen ik laat hem een stukje uitsteken zodat als ze te dicht er langs op rijden ze hem tegen zich aan krijgen. Een laaghangende tak zeg maar. En zeg zelf! 50cm afstand is ook echt wel minimaal als je een dier in haald.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:51

Horsii_mine schreef:
Pfoeh! Dan ben je hier zeker nog nooit geweest :n

Hier is het niet meer als normaal en als je niet direct aan de kant ben terwijl ze er met een rotgang aan komen duwen ze je letterlijk de berm in (ben al eens gewoon omgeduwd de berm in :( ) Vind het niet raar dat veel mensen het niet op wielrenners hebben. Vast zijn niet alle wielrenners zo maar de meeste toch zeker wel! (in mijn ervaringen dan he).

Maarem, die reactie over uithalen met de zweep sloeg volgens mij op mij. Dat doe ik niet :Y) Alleen ik laat hem een stukje uitsteken zodat als ze te dicht er langs op rijden ze hem tegen zich aan krijgen. Een laaghangende tak zeg maar. En zeg zelf! 50cm afstand is ook echt wel minimaal als je een dier in haald.

Een tank kopen die nie schuift. Als ze dat met mijn merrie proberen gaan ze zelf :')
zweep doe'k ook trouwens :)) Stoere wielrenner die daar tegen durft rijden. :D

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:54

Nee, maar ik kan het ook begrijpen als je alleen maar vervelende ervaringen hebt, dat je er zo tegenaan gaat kijken. Dat snap ik ook heel goed. Ik moet zeggen dat ik van sommige verhalen gewoon echt te kijken sta.

Ik hoor van vrienden als ze in holland een wedstrijd gaan rijden, dat het echt een gevecht is. Een vriendin van mij is pas 16, als die in holland een wedstrijd rijdt, duwen ze elkaar ook van de weg, ze wordt voor alles uitgemaakt wat je je maar bedenken kunt.

Misschien omdat limburgers sowieso bekend staan als een wat rustiger volk, en het wielrennen hier minder "in" is als in holland dat het hier wat minder is.
Daarbij heb je hier in limburg gigantisch veel veldwegen waar weinig auto's komen, dus je zit hier bijna nooit en helemaal niet lang echt in een bebouwde kom, misschien heeft het daar ook mee te maken.

Ergens moet ik wel lachen om je reactie met die zweep :D
Er zit wel wat in. Als ik op mijn paard zit moet ook geen wielrenner stomme dingen doen.

Ik ben altijd opgevoed, benhandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden. En daarnaast heb ik zelf een paard, dus mij zul je niet erlangs af zien vliegen :D

Toch verbaasd het me, dat ik nog nooit echt een ongeluk heb gezien met een wielrenner en een paard? Want ik denk dat sommige wielrenners geen idee hebben van de kracht van een paard als deze eens uithaalt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:56

Heb jij het nou over het Belgische Limburg als je zegt dat ze rustiger zijn?

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:57

Hahaha ik snap je HÉLÉMÁÁL. bij ons gaan ze alijd met zn allen naast elkaar onder het tunnetje door tot ik er met de trekker aan kwam en gewoon doorreed. je moest ze horen toen ze achteruit moesten!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:59

Haha mijn vriend had een keer een wedstrijd in Duitsland en toen kwam hij terug met knalblauwe schenen geschopt en zn hele gezicht was gewoon volgespuugd :') Leuke sport joh dat wielrennen :P

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:28

Nouja, vanmiddag lees ik het topic.. ga ik net buiten rijden.. WIELRENNERS! :P
Ik reed dus met een stalgenootje, die reed voorop omdat het fietspad niet breed was en de berm stijl en smal. Stalgenootje zet haar paard half in de berm, maar paard dacht daar anders over en draait net voordat die wielrenners ons 'kruisen'. Wielrenners volop in de ankers en een van ze kreeg kramp waardoor ze niet langzamer kon(?) en reed dus tegen het paard aan en valt. Stalgenootje is weggereden en ik ben te paard nog even gebleven en gevraagd of alles goed ging en of ik kon helpen maar ze waren absoluut niet kwaad o.i.d. en er was verder ook niks aan de hand gelukkig :)
Ik ben vervolgens achter het andere paardje aangereden (weer terug richting stal) waarop de wielrenners ons inhaalde.. allemaal geen probleem! :j

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:01

Ook ik had een hekel aan die vervelende wielrenners die denken dat de weg van hun is en ieder rood licht negeren. Rechts heeft voorrang doen ze niet aan, tenzij ze zelf van rechts komen. Fietspaden kennen ze niet, want de verharde weg is hun terrein. Irritante mensen................................... Totdat ik vorig jaar zelf in aanraking kwam met het wielrennen. Ik heb een hekel aan fietsen, maar wielrennen vind ik heerlijk om te doen. En sinds ik dat doe begrijp ik de wielrenners ook beter. Die fietspaden zijn meestal slecht aangelegd met kuilen, hobbels of losliggende delen. De rijbaan voor auto's is meestal veel beter om te rijden. Door rood rijden doe ik soms ook als de mogelijkheid er is. Als je lekker op tempo bent en er komt geen auto aan, dan scheur ik lekker door := Er zijn ook momenten dat ik wel op de rem moet. Jammer, maar dan is het niet anders. Wielrennen en paarden moeten prima samen kunnen gaan, mits je beide rekening met elkaar houdt en vooral respect naar elkaar toe. Aso wielrenners zullen er altijd blijven, net als aso ruiters.

Weet je waar ik me mateloos aan irriteer?? Dat als ik met mijn trailer op een rood verkeerslicht af rij, dat iemand me dan nog snel inhaalt en weer voor me duikt om vervolgens op de rem te trappen zodat ik met trailer en paard in de ankers moet. Maar dat is weer een ander verhaal......................

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:18

Tja en ik snap dat dan niet he? Als je dan toch zo'n vloekende haast hebt, ga dan lekker in een zaal aan je rondetijden werken, kan je nog preciezer meten hoe hard je precies gaat ook!

Ik heb niks tegen wielrenners zolang ze alert blijven op hun omgeving en er verstandig op reageren. Maar het lijkt wel of het gros zó gefocust is op snel, snel, snel dat de hele wereld maar aan de kant moet springen om maar niet af te hoeven remmen. Als je dan toch geen moer ziet van de omgeving waarin je rijdt, ga dan lekker ergens anders de snelheidsduivel uithangen en val je medeweggebruikers niet lastig.

Is even kort door de bocht, ik weet het, maar zo voel ik het wel als ik weer bijna de heg in wordt gereden.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:34

Sja, ik zou een aanklacht indienen tegen de vereniging.. kan slecht tegen bedreigingen..

Gelukkig zelf nog niet op die wijze meegemaakt. Ik hou mijn paard en hond bij me wanneer ik zie dat er iemand aankomt, beetje respect voor elkaar..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 06:55

poekel schreef:
hallo.....

niet alle bikers zijn zo mag ik dat als eerste kwijt... ( ben zelf een zeer actieve moutainbiker)
ik probeer rekening met alles te houden wat langs/tegenmoet komt. paarden/ponny's honden, hardlopers, wandellaars, enzv...
en ja zeker gebeuren die dingen wel, maar ook de paardenmeisjes zijn niet altijd even lief. laten we dat ook ff melden. als ik rustig (dat is voor mij bijna stapvoets) langs kom en daarbij rustig hallo achter je zeg, krijg ik rustig naar mijn hoofd wat ik daar wel niet doe en dat het paard/ ponny wel van mij kan schrikken.... tja hoe moet ik het anders doen? ik laat wat van me horen, rustig niet schreeuwend en dan nog doe ik het niet goed.
dilemma :n ben al eens afgestapt en geprobeerd met die vrouw die ik meestal tegenkom te praten...
nou kan je wel vertellen dat werd hem niet :o jemig wat een persoon... hoop dat ze niet allemaal zo zijn :o

maar goed, mijn vraag.
dan kan ik daar rekening met jou/ jullie houden. ben ook lid van de vereniging en wij hebben hier ook echte problemen mee.
mijn idee is het bos is van iedereen en laten we dan ook rekening met mekaar houden, toch?

Laat ik even het verschil tussen mountainbikers en wielrenners aan mogen stippen? Ik persoonlijk heb bijna géén slechte ervaringen met mbérs, en bijna géén goede met wielrenners. mb'ers letten namelijk wél op wat er in de wereld om hen heen gebeurt..... Dus wat mij betreft mag je gewoon doorgaan zoals je doet, wat goed is imho. En die ruiter... die mag wel even achter haar cap krabben..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 07:23

Ik kom in het weekend busladingen wielrenners tegen. Elk weekend vraag ik me weer af 'waar komen ze vandaan' En ik moet heel eerlijk zeggen, er zitten rotte appels tussen maar de meeste zijn heel gewoon in hun gedrag.

Nou kijk ik altijd regelmatig naar achteren om te zien of er wat aan komt fietsen (wielrenner of gewone fietser). Probeer ook te laten zien dat ik ze ook gezien heb, steek mn zweepje wat uit en oogcontact maken doet ook wonderen. Niet dat iedereen langzaam voorbij rijdt, hoeft ook niet paard kan er tegen, maar ik vind het wel prettig dat weggebruikers bewust van elkaar zijn en dit ook aan elkaar laten merken.

Maar dat is mijn ervaring :)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 07:53

poekel schreef:
hallo.....

maar goed, mijn vraag.

Hoho, maar hier is wel een groot verschil he. Jij bent bekend met paarden, maar van hoeveel procent van de wielrenners en mountinbikers kan je dat ook zeggen, gok z'n 5 procent. Als mensen te paard jou tegen komen hebben ze geluk, want jij houd er rekening mee

Ik heb er persoonlijk ook een hekel aan. Hoe vaak ik vroeger wel niet in de berm/sloot of op hol was geslagen omdat hun denken dat heel de wereld van hun is.
Echt, er zitten ook goede bij hoor, maar het is een uitstervend ras geloof ik, want je komt ze steeds minder tegen

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:54

Iedereen die zich op de openbare weg bevindt, heeft zich te houden aan de verkeersregels.
Vervolgens zijn er gedragsregels.
Mijn pony heeft engelengeduld; laat zich inhalen door hulpdiensten met gillende sirenes, bellende fietsers achter hem die in willen halen, geen probleem.
Maar scheer er niet onaangekondigd vlak langs, zodat de beugel van mijn voet wordt gereden.
Dan kan je verwachten dat hij zijn hoofd draait naar hetgeen dat langskomt en met zijn hoofd hard in aanraking komt met de volgende.
Die vervolgens uit balans raakt en voorlangs slingert om uiteindelijk in de sloot te belanden.
Politie en al erbij, gelukkig ook getuigen die hadden gezien wat er was gebeurd, want uiteraard kreeg ik de schuld van het hele peloton...
Pony was volgens hen de weg opgevlogen. Agente keek naar pony die op zijn gemak het hele tafereel stond te bekijken.
De zaak werd afgedaan met de briljante opmerking: ik zie geen vleugels.
Agente gaf pony nog een aai over de bol en zelfs een kusje op zijn zere neus.
Kom je thuis? vroeg de andere agent nog. Niet aan de druipende wielrenner met zijn total loss- fiets. Die had een heel peloton 'maatjes'...

Ik heb het dus niet meer op wielrenners, sorry.
En laat binnenkort ook nog de Tour de France in Rotterdam beginnen...
Ik laat pony lekker op de wei staan. Is veiliger voor iedereen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:28

Horsii_mine schreef:
Wielrenners moeten gewoon ook een nummerbord krijgen zodat ze in hun nekvel gegrepen kunnen worden en dat ze ook boetes thuisgestuurd krijgen voor lompe/asociale acties en te snel rijden! :P

Dat vind ik een hele goede oplossing!
Heb trouwens ook mijn zweep mee als afstandshouder, dus je bent niet de enige.. Wie er tegenaan rijdt, is te dicht bij, heel simpel.
Heb dit aangewend na bijna van m'n paard gereden te zijn door een brommer (die raakte mijn been terwijl hij dus expres op de verkeerde weghelft van het fietspad reed)

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat, zoals in het geval van de TS, een gemeente meewerkt met het compleet afsluiten van een weg 2x in de week. Ben benieuwd wat zij ervan zeggen.

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:28

Breghje schreef:
Laat ik even het verschil tussen mountainbikers en wielrenners aan mogen stippen? Ik persoonlijk heb bijna géén slechte ervaringen met mbérs, en bijna géén goede met wielrenners. mb'ers letten namelijk wél op wat er in de wereld om hen heen gebeurt..... Dus wat mij betreft mag je gewoon doorgaan zoals je doet, wat goed is imho. En die ruiter... die mag wel even achter haar cap krabben..

haha! dank u, doe ik toch nog iets goed ;)
enne die ruiter heeft geen cap op... weer een dilemma :P

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:20

tassie schreef:
Hoho, maar hier is wel een groot verschil he. Jij bent bekend met paarden, maar van hoeveel procent van de wielrenners en mountinbikers kan je dat ook zeggen, gok z'n 5 procent. Als mensen te paard jou tegen komen hebben ze geluk, want jij houd er rekening mee

Ik heb er persoonlijk ook een hekel aan. Hoe vaak ik vroeger wel niet in de berm/sloot of op hol was geslagen omdat hun denken dat heel de wereld van hun is.
Echt, er zitten ook goede bij hoor, maar het is een uitstervend ras geloof ik, want je komt ze steeds minder tegen

Maar is het dan niet een idee om (zoals ik al eerder in dit topic aangaf..) contact op te nemen met een of meerdere verenigingen en voorstellen dat je best wat wil vertellen over hoe je t beste met paarden in het verkeer om kan gaan? Bij ons op de wielervereniging werd echt uber enthousiast gereageerd, en het heeft een positief effect gehad op de "passeer" situaties!
Want ik zie hier ook een aantal mensen tussen die alleen maar lopen te spuwen, zichzelf te paard ook onbehoorlijk in het verkeer gedragen en vanuit zichzelf ook geen enkele verandering willen maken.
Erg jammer, want wederzijds respect is imo ERG belangrijk!!