gouden vosje @ Z1 work & m'n nieuwe aanwinst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lauura

Re: gouden vosje @ Z1 work & m'n nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:44

Ik vind die foto's nou ook wel een stuk fijner beeld geven. Vergeleken met is daar je paard een stuk meer ontspannen!

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:47

Mooi paard, netjes en met uitstraling gereden!
Wat je zelf al zegt; af en toe tenen naar binnen maar dat is een kleinigheidje :)

XMaaiike schreef:
nou die van mij heeft niks te klagen, gaat elke dag in de wei, en traint echt niet elke dag super hard! :)
Z1 is echt niet topniveau, als doet gewoon de oefeningen super goed en we hebben een super basis :j

Ik denk dat er veel paarden zijn die het lang zo goed niet hebben als de jouwe....
En je hebt helemaal gelijk van die basis, als die goed is gaat de rest (bijna) vanzelf :)
Veel succes!

nienkefelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:56

maaike, jeetje dat is lang geleden dat ik rijfoto's van je heb gezien!
Ik vind het er netjes uitzien, wat meer lengte in de hals zou ik ook wel willen zien :j maar ik weet zeker dat jij weet waar je mee bezig bent ;)
Het feit dat jij altijd hele nette punten rijd is ook wel een teken dat het gewaardeerrd word door de jury's :)
Veel klasses heb jij ook verder doorgereden dan 10 wp toch?

Ik zou zeggen zo doorgaan!

Ennee, jeetje jou nieuwe paardje hélémaal mijn smaak, ge-wel-dig.. kan er niets anders van zeggen.... :~ :~

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:07

Wat een prachtige paarden, heel veel succes verder.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:17

Het maakt mij niet uit hoe oud je paard is maar dat opgekropt lopen klopt en ik zal er zo snel mogelijk wat aan gaan doen, ik denk dat je dat vast wel lukt,

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:18

Thomas schreef:
Mensen die hier kritiek op hebben, get alife, jullie zijn gewoon jaloers dat jullie niet in het Z zitten.

OMG iets meer achtergrondinformatie zou geen kwaad kunnen hoor ;) Ik denk niet dat Talented jaloers hoeft te zijn, zijn CV is wel iets interessanter dan jij denkt.

Even over de foto's zelf, over de halshouding ben ik het wel eens, ik zou hem ook graag wat meer lengte in de hals zien. Verder mis ik gedragenheid die IMO wel gewenst is in de Z1. Het mag allemaal meer bergop. Je hebt wel een heel leuk paard en wees maar zuinig op 'm ;)

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:30

Nee Mosh, ze hebben gelijk, het is een reactie uit jaloezie!En ik wil best met jouw instructeurs praten, misschien kunnen zij mij wél enthousiast maken over jouw trainigsmethode. Ik denk dat er een wereld voor mij open gaat!

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:33

Maaike, ik vind je nieuwe zo gaaf! maak ook maar snel rijfoto's van hem! :D
over de foto''; je hebt 't zelfde probleem als ik, namelijk dat je er 'naast' gaat hangen in de appuyementen, voor de rest super! ga zo door :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:41

Ik heb even een aantal reacties gelezen, en vond dat sommige mensen erg heftig reageerde.
Natuurlijk van B naar Z1 met wp's binnen het jaar is snel, maar de TS heeft ontzettend goede begeleiding die echt wel zorgen dat het paard niet teveel voor zijn kiezen krijgt.
Waar ik wel benieuwt naar ben is hoevaak je wedstrijd hebt gereden, het lijkt me elk weekend?

Ik vind jullie een erg mooie combinatie, de meeste tips zijn denk ik al benoemd :)
Je nieuwe paard ziet er goed uit!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:52

WOW,zo zou je toch nooit weer een topic met foto`s plaatsen??Wat een gebok!!! ~~}>
Meid,top!Gefeliciteerd en succes met die zwarte hunk <3

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:00

Ik vind dat de ts erg hoog van de toren blaast!
Wat ze beter kan doen is objectief naar de foto's kijken en haar voordeel uit de reacties halen.
Iedere dag dat je bij de paarden bent leer je weer nieuwe dingen.
Of je nu 15 of 50 bent.Of je moet alles al weten,dan leer je nooit meer iets bij.

Dat jalouzie verhaal is ook al uitgekauwd!De opmerkingen hebben niks met jalouzie te maken.

Het schermen met namen van trainers is een zwaktebod.Dat de ts traint bij pietje of klaasje is voor mij al helemaal niet relevant.
Ik kijk naar de foto's die geplaatst zijn en baseer daar mijn mening op.Als de foto's een verkeerd beeld geven,wiens schuld is dat dan?
Diegene die ze bekijkt of diegene die ze plaatst?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:10

Tja het paard mag wat meer lengte in de hals en wat meer op achter. Ook zit je volgens mij iets tegen in de appuyementen.
Is dat trouwens Polansky je nieuwe aanwinst?

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:15

Nikka schreef:
Tja het paard mag wat meer lengte in de hals en wat meer op achter. Ook zit je volgens mij iets tegen in de appuyementen.

Had ik ook al ontdekt, lijkt mij van wel. Zelfde afstamming in ieder geval.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:18

Hee Maaike :D
Ziet er goed uit
Commentaar geef je zelf al allemaal :)
Jullie zijn heel snel gegaan
Zie je nog wel wat met die cap :P
Op de laatste foto's is het net alsof je echt omhoog moet kijken wil je nog wat zien :P
Haha
Verder op sommige foto's mogen je onderbenen wel wat naar achteren :)
Jou nieuwe aanwinst is ook übernice :P
Lijkt wel een beetje op Urane :P
Hoe heet ie?
Moeten snel 'ns wat afspreken :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:20

Blue9 schreef:
Nikka schreef:

Zelfde uiterlijk, zelfde niveau en Polansky is gecastreerd begreep ik laatst.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:26

Nikka schreef:
Blue9 schreef:

Zelfde uiterlijk, zelfde niveau en Polansky is gecastreerd begreep ik laatst.

En zelfde leeftijd ;)

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:14

Als eerste wil ik even kwijt dat je 2 mooie paarden hebt TS!

Dan even over het gegeven commentaar. Ik vind dat als je paard 7 jaar is het normaal is dat hij Z1 loopt, ook al heb je dit binnen een jaar behaald. Als de basis in orde is moet een paard, zeker op die leeftijd, gewoon een Z proef kunnen lopen en hoeft dat helemaal niet te veel te zijn'. Mensen denken bij Z1 volgens mij al aan het echte zware werk maar als je goed nadenkt komt het niet verder dan een normale verzamelde galop en verzamelde draf. Er is niet eens sprake van piroutten of wissels om de zoveel passen.
Van mij dus zeker geen commentaar daar over!

Over het rijden, ja op de fot's is te zien dat hij te diep loopt en wat kort is in de hals. Ik snap wel waarom je hier op bokt daar zo veel commentaar over krijgt... op deze manier rijden HOEFT geen probleem te zijn en in sommige gevallen moet het wel maar jij heb over hoe hij rijdt en ook over je manier van trainen niet vermeld in je beginpost. Hierdoor hebben mensen geen idee wat in dit geval de functie moet zijn van die te diepe lopen en het kort zijn in de hals. Als je foto's op bokt zet weet je dat je commentaar kan verwachten en als je zelf er niet bijzet waarom je paard op een bepaalde foto niet in de juiste houding loopt (zoals hij bijvoorbeeld in de ring zou moeten lopen) krijg je hier natuurlijk commentaar op.

Tipje dus voor de volgende keer als je een topic wilt maken met rij-foto's: geef zelf duidelijker commentaar op je eigen foto's en leg goed uit waarom je paard op die foto zo loopt (bijv. hij was sterk, wilde niet goed nageven op links etc).

Ik kan zelf over de foto;s opmerken dat hij idd te diep en kort in de hals loopt en het er wat gespannen uitziet aan de voorkant. Zelf moet je letten op je teentjes ;) en op een enkele foto steek je je benen iets te veel er af.

Verder mooie paarden en heel veel succes met je nieuwe aanwinst! In welke klasse ga je hem starten?

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 20:14

jeetjejeetje jeetje mensen, wat een reacties, eigenlijk heb ik niet eens zin om te gaan reageren, aangezien het toch amper gelezen wordt. :n
ik loop gewoon dingen 100x te herhalen. toch zitten er ook leuke reacties tussen :j ook hoe dingen beter kunnen!
maar ik dit was eigenlijk niet mijn insteek toen ik een topic opende, =(
xSiep schreef:
Ik Het algemene beeld is gespannen, staart is onrustig en het oogt alles behalve ontspannen.
Dat argument dat degenen die het er niet fijn uit vinden zien jaloers zijn, slaat werkelijk nergens op. Gebrek aan goede argumenten?
Ik ben namelijk blij dat mijn paard niet zo loopt :o

woow erg heftige reactie vind jezelf niet, ik kan ook naar jouwn foto's gaan zitten kijken, daar zie ik een paard dat geen contact heeft met z'n ruiters hand,
en ook regelmatig achter de ll komt ;) maar dat is geheel offtopic en heb hier ook geen zin in elkaars paard/rijkunst te gaan zitten afkraken want daar open ik geen topic voor.
verder zie ik op geen 1 foto een zwiepende staat uit gespannenheid of protest!! ik snap niet waar hij het ziet hoor! het waaide en hier zijn nogal wat vliegen.
ik zie ook geen 1 gespannen foto en weet dat hij ook echt niet gespannen is!
tsja ik heb iniedergeval nergens gepraat over jaloezie dat hoor je mij niet zeggen :)

xSiep schreef:
Nou kijk, daar geeft het al een veel ontspannener beeld :j
Zijn er niet meer foto's gemaakt van de sessie van de openingspost? Inrijfoto's misschien?

winerieke schreef:
Die foto's vind ik ook een heel mooi beeld geven :) Het oogt veel minder op druk gereden! :)

kan ik je vertellen dat ik het daar niet mee eens ben, deze foto's loopt hij namelijk net zo kort in de hals, dit was juist een v/d perioden waarbij hij nog veel meer eruit moest.
minder op druk gereden :? ik zal es ff foto's halen uit mijn Z proeven, zal ik even foto's van opzoeken. in de proef rijd je idd zoveel mogelijk neusje eruit, omhoog dat hoofdje
en precies genoeg lengte in de hals.
ik vind het maar raar dat jullie deze foto's beter vinden! als je namelijk echt kritisch gaat kijken, zie je dat hij op die 2e foto niet eens goed contact heeft met de mond :)
door zijn dikke hals lijkt het gauw opgekropt.

Mosh schreef:
Thomas schreef:
Mensen die hier kritiek op hebben, get alife, jullie zijn gewoon jaloers dat jullie niet in het Z zitten.

OMG iets meer achtergrondinformatie zou geen kwaad kunnen hoor ;) Ik denk niet dat Talented jaloers hoeft te zijn, zijn CV is wel iets interessanter dan jij denkt.

Even over de foto's zelf, over de halshouding ben ik het wel eens, ik zou hem ook graag wat meer lengte in de hals zien. Verder mis ik gedragenheid die IMO wel gewenst is in de Z1. Het mag allemaal meer bergop. Je hebt wel een heel leuk paard en wees maar zuinig op 'm ;)

dankje, ik denk ook dat niemand hier jaloers hoeft te zijn, en als iemand dat al was zou die niet zo reageren als talented. :n
dankje voor je reactie, heb ik wat aan :)) de gedragenheid/oprichting en lengtebuiging is idd nog het grootste verbeterpunt. daarom ga ik nu ook eerst niet verder naar 't Z2.
eerst daar lekker aan werken! overigens heb ik hem niet in wedstrijdhouding getraind vandaag. dus klopt dat op de foto's deze punten ook niet erg te zien zijn :)

talented schreef:
Nee Mosh, ze hebben gelijk, het is een reactie uit jaloezie!En ik wil best met jouw instructeurs praten, misschien kunnen zij mij wél enthousiast maken over jouw trainigsmethode. Ik denk dat er een wereld voor mij open gaat!

:n sorry maar het is net of ik mijn paarden mishandel ofzo, met mijn trainingsmethode :?
vindt 't jammer dat je zo reageerd, mij heb je niks over jaloezie horen zeggen. ;)

Suzan_kalim schreef:
Ik heb even een aantal reacties gelezen, en vond dat sommige mensen erg heftig reageerde.
Natuurlijk van B naar Z1 met wp's binnen het jaar is snel, maar de TS heeft ontzettend goede begeleiding die echt wel zorgen dat het paard niet teveel voor zijn kiezen krijgt.
Waar ik wel benieuwt naar ben is hoevaak je wedstrijd hebt gereden, het lijkt me elk weekend?

Ik vind jullie een erg mooie combinatie, de meeste tips zijn denk ik al benoemd :)
Je nieuwe paard ziet er goed uit!

klopt, nee ik ga niet elk weekend op wedstrijd maar toch wel regelmatig, gewoon ervaring opdoen. hebben vooral in de B/L1/L2 regelmatig 2 of 3 winstpunten in 1 proef gereden.
dus dan gaan de punten (en prijzen) en vinden het ook gewoon leuk op wedstrijd te gaan :))

crabbybitch schreef:
Ik vind dat de ts erg hoog van de toren blaast!
Wat ze beter kan doen is objectief naar de foto's kijken en haar voordeel uit de reacties halen.
Iedere dag dat je bij de paarden bent leer je weer nieuwe dingen.
Of je nu 15 of 50 bent.Of je moet alles al weten,dan leer je nooit meer iets bij.

Dat jalouzie verhaal is ook al uitgekauwd!De opmerkingen hebben niks met jalouzie te maken.

Het schermen met namen van trainers is een zwaktebod.Dat de ts traint bij pietje of klaasje is voor mij al helemaal niet relevant.
Ik kijk naar de foto's die geplaatst zijn en baseer daar mijn mening op.Als de foto's een verkeerd beeld geven,wiens schuld is dat dan?
Diegene die ze bekijkt of diegene die ze plaatst?

mag ik weten wat ik te hoog van de toren blaas :? :?
nou ik heb al zo'n 20x de foto's terug gekeken, en heb heerlijk getraind vandaag ;) dat halen een paar (rot)opmerkingen niet weg.
volgens mij sta ik prima open voor commentaar/tips. ;)
en weet dat ik ook ontzettend veel nog moet leren.
jaloezie weet ik, daar ben ik het ook niet mee eens ;)
ik wil niet opscheppen met diegene waar ik bij train, maar ik heb gezegt dat ik goede begeleiding heb en niet zomaar wat aanklooi!
dus het is mijn schuld dat de foto's een verkeerd beeld geven :')
weet je laat ook maar :n

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 20:16

snoeppig schreef:
Als eerste wil ik even kwijt dat je 2 mooie paarden hebt TS!

Dan even over het gegeven commentaar. Ik vind dat als je paard 7 jaar is het normaal is dat hij Z1 loopt, ook al heb je dit binnen een jaar behaald. Als de basis in orde is moet een paard, zeker op die leeftijd, gewoon een Z proef kunnen lopen en hoeft dat helemaal niet te veel te zijn'. Mensen denken bij Z1 volgens mij al aan het echte zware werk maar als je goed nadenkt komt het niet verder dan een normale verzamelde galop en verzamelde draf. Er is niet eens sprake van piroutten of wissels om de zoveel passen.
Van mij dus zeker geen commentaar daar over!

Over het rijden, ja op de fot's is te zien dat hij te diep loopt en wat kort is in de hals. Ik snap wel waarom je hier op bokt daar zo veel commentaar over krijgt... op deze manier rijden HOEFT geen probleem te zijn en in sommige gevallen moet het wel maar jij heb over hoe hij rijdt en ook over je manier van trainen niet vermeld in je beginpost. Hierdoor hebben mensen geen idee wat in dit geval de functie moet zijn van die te diepe lopen en het kort zijn in de hals. Als je foto's op bokt zet weet je dat je commentaar kan verwachten en als je zelf er niet bijzet waarom je paard op een bepaalde foto niet in de juiste houding loopt (zoals hij bijvoorbeeld in de ring zou moeten lopen) krijg je hier natuurlijk commentaar op.

Tipje dus voor de volgende keer als je een topic wilt maken met rij-foto's: geef zelf duidelijker commentaar op je eigen foto's en leg goed uit waarom je paard op die foto zo loopt (bijv. hij was sterk, wilde niet goed nageven op links etc).

Ik kan zelf over de foto;s opmerken dat hij idd te diep en kort in de hals loopt en het er wat gespannen uitziet aan de voorkant. Zelf moet je letten op je teentjes ;) en op een enkele foto steek je je benen iets te veel er af.

Verder mooie paarden en heel veel succes met je nieuwe aanwinst! In welke klasse ga je hem starten?

dankje voor je reactie, is idd een goede tip.
ik ga en moet hem in de klasse Z1 starten :j

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:18

Ik doe het zelf namelijk ook in mijn topics...
soms is een foto om te zien niet helemaal correct of heb ik ergens mijn rechter of linkerhand te hoog maar zeker in de proef heb ik daar mestal een reden voor en die zet ik er dan ook bij. Ik krijg dan ook vrij weinig van zulke, ja hoe moet je ze noemen, pittige reacties haha

Ik dacht al dat je Z1 moest starten. Ik ben erg benieuwd naar rijfoto's! Wanneer staat jullie debuut in de planning?

maarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:22

Hoi Maaike!
Leuk je op Bokt tegen te komen!
Je bent (vergeleken met vorig jaar in Ermelo) erg vooruit gegaan en traint lekker door zo!
Super paardjes en ga zo door ;)

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 20:24

snoeppig schreef:
Ik doe het zelf namelijk ook in mijn topics...
soms is een foto om te zien niet helemaal correct of heb ik ergens mijn rechter of linkerhand te hoog maar zeker in de proef heb ik daar mestal een reden voor en die zet ik er dan ook bij. Ik krijg dan ook vrij weinig van zulke, ja hoe moet je ze noemen, pittige reacties haha

Ik dacht al dat je Z1 moest starten. Ik ben erg benieuwd naar rijfoto's! Wanneer staat jullie debuut in de planning?

hij heeft idd al wat hoger niveau gelopen, dus moeten Z1 starten idd. nou ga deze week neem ik hem mee naar concours om op het voorterrein te trainen. :j
rijfoto's moet ik nog over na denken om die te plaatsen... ;) debuut wordt denk ik midden juni. als alles goed gaat :)
want knopjes vinden is niet altijd zo makkelijk als iedereen denkt. :)

meabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:27

vind dat je goed reageerd op alle reacties! respect, verder ook respect dat je nog meer 15 bent en gewoon bij de paarden mee doet in 't Z met een geheel eigen opgeleid paardje! ook vind ik je houding netjes, alleen die in 't appuyement kan beter, goed meezitten en tenen idd naar binnen :) maar dat is al vaak genoeg gezegt!

super veel suc6 met je leerpaard, wat een mooi beest, hij komt me ook heel bekend voor, is het toevallig polansky?? :o

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:28

haha ja die knopjes vinden weet ik alles van....
Bij sommige paarden is het erg moeilijk om de knopjes te vinden, bij sommige makkelijker. Hangt ook wat af van hoe gevoelig het paard is op de hulpen maar natuurlijk ook van de manier hoe hij hiervoor is gereden.

Heel veel succes in ieder geval!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:40

Hm, in 1 jaar naar het Z1 hoeft toch niet te betekenen dat je te snel gaat?
1 keer per week wedstrijd, 2 proeven, kun je binnen 5 wedstrijden een niveau hoger zijn. Sneller zelfs als je 2 wp'en per proef haalt.

En verder, dat gespannen rijden, tja durf maar eens te beweren dat er een wedstrijd ruiter is, die zijn paard nog nooit onder druk heeft gereden waardoor er wat spanning ontstond.
Ik zie liever een keer veel spanning, en een paard dat daarna lekker loopt en dus waarschijnlijk meer ruimte krijgt om te ontspannen van zijn ruiter.
Ik zeg niet dat het een fijn beeld is, helemaal niet, maar ik zie hier wel een training waar uiteindelijk vooruitgang in zit. En het zal toch ook niet elke dag zo gaan?

Ts, je hebt echt een mooi paard en jullie passen mooi bij elkaar. Succes er mee!