Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XMaaiike schreef:nou die van mij heeft niks te klagen, gaat elke dag in de wei, en traint echt niet elke dag super hard!
Z1 is echt niet topniveau, als doet gewoon de oefeningen super goed en we hebben een super basis
Thomas schreef:Mensen die hier kritiek op hebben, get alife, jullie zijn gewoon jaloers dat jullie niet in het Z zitten.
Blue9 schreef:Nikka schreef:Tja het paard mag wat meer lengte in de hals en wat meer op achter. Ook zit je volgens mij iets tegen in de appuyementen.
Is dat trouwens Polansky je nieuwe aanwinst?
Had ik ook al ontdekt, lijkt mij van wel. Zelfde afstamming in ieder geval.
xSiep schreef:Ik Het algemene beeld is gespannen, staart is onrustig en het oogt alles behalve ontspannen.
Dat argument dat degenen die het er niet fijn uit vinden zien jaloers zijn, slaat werkelijk nergens op. Gebrek aan goede argumenten?
Ik ben namelijk blij dat mijn paard niet zo loopt
xSiep schreef:Nou kijk, daar geeft het al een veel ontspannener beeld![]()
Zijn er niet meer foto's gemaakt van de sessie van de openingspost? Inrijfoto's misschien?
winerieke schreef:Die foto's vind ik ook een heel mooi beeld gevenHet oogt veel minder op druk gereden!
Mosh schreef:Thomas schreef:Mensen die hier kritiek op hebben, get alife, jullie zijn gewoon jaloers dat jullie niet in het Z zitten.
OMG iets meer achtergrondinformatie zou geen kwaad kunnen hoorIk denk niet dat Talented jaloers hoeft te zijn, zijn CV is wel iets interessanter dan jij denkt.
Even over de foto's zelf, over de halshouding ben ik het wel eens, ik zou hem ook graag wat meer lengte in de hals zien. Verder mis ik gedragenheid die IMO wel gewenst is in de Z1. Het mag allemaal meer bergop. Je hebt wel een heel leuk paard en wees maar zuinig op 'm
talented schreef:Nee Mosh, ze hebben gelijk, het is een reactie uit jaloezie!En ik wil best met jouw instructeurs praten, misschien kunnen zij mij wél enthousiast maken over jouw trainigsmethode. Ik denk dat er een wereld voor mij open gaat!
Suzan_kalim schreef:Ik heb even een aantal reacties gelezen, en vond dat sommige mensen erg heftig reageerde.
Natuurlijk van B naar Z1 met wp's binnen het jaar is snel, maar de TS heeft ontzettend goede begeleiding die echt wel zorgen dat het paard niet teveel voor zijn kiezen krijgt.
Waar ik wel benieuwt naar ben is hoevaak je wedstrijd hebt gereden, het lijkt me elk weekend?
Ik vind jullie een erg mooie combinatie, de meeste tips zijn denk ik al benoemd
Je nieuwe paard ziet er goed uit!
crabbybitch schreef:Ik vind dat de ts erg hoog van de toren blaast!
Wat ze beter kan doen is objectief naar de foto's kijken en haar voordeel uit de reacties halen.
Iedere dag dat je bij de paarden bent leer je weer nieuwe dingen.
Of je nu 15 of 50 bent.Of je moet alles al weten,dan leer je nooit meer iets bij.
Dat jalouzie verhaal is ook al uitgekauwd!De opmerkingen hebben niks met jalouzie te maken.
Het schermen met namen van trainers is een zwaktebod.Dat de ts traint bij pietje of klaasje is voor mij al helemaal niet relevant.
Ik kijk naar de foto's die geplaatst zijn en baseer daar mijn mening op.Als de foto's een verkeerd beeld geven,wiens schuld is dat dan?
Diegene die ze bekijkt of diegene die ze plaatst?
snoeppig schreef:Als eerste wil ik even kwijt dat je 2 mooie paarden hebt TS!
Dan even over het gegeven commentaar. Ik vind dat als je paard 7 jaar is het normaal is dat hij Z1 loopt, ook al heb je dit binnen een jaar behaald. Als de basis in orde is moet een paard, zeker op die leeftijd, gewoon een Z proef kunnen lopen en hoeft dat helemaal niet te veel te zijn'. Mensen denken bij Z1 volgens mij al aan het echte zware werk maar als je goed nadenkt komt het niet verder dan een normale verzamelde galop en verzamelde draf. Er is niet eens sprake van piroutten of wissels om de zoveel passen.
Van mij dus zeker geen commentaar daar over!
Over het rijden, ja op de fot's is te zien dat hij te diep loopt en wat kort is in de hals. Ik snap wel waarom je hier op bokt daar zo veel commentaar over krijgt... op deze manier rijden HOEFT geen probleem te zijn en in sommige gevallen moet het wel maar jij heb over hoe hij rijdt en ook over je manier van trainen niet vermeld in je beginpost. Hierdoor hebben mensen geen idee wat in dit geval de functie moet zijn van die te diepe lopen en het kort zijn in de hals. Als je foto's op bokt zet weet je dat je commentaar kan verwachten en als je zelf er niet bijzet waarom je paard op een bepaalde foto niet in de juiste houding loopt (zoals hij bijvoorbeeld in de ring zou moeten lopen) krijg je hier natuurlijk commentaar op.
Tipje dus voor de volgende keer als je een topic wilt maken met rij-foto's: geef zelf duidelijker commentaar op je eigen foto's en leg goed uit waarom je paard op die foto zo loopt (bijv. hij was sterk, wilde niet goed nageven op links etc).
Ik kan zelf over de foto;s opmerken dat hij idd te diep en kort in de hals loopt en het er wat gespannen uitziet aan de voorkant. Zelf moet je letten op je teentjesen op een enkele foto steek je je benen iets te veel er af.
Verder mooie paarden en heel veel succes met je nieuwe aanwinst! In welke klasse ga je hem starten?
snoeppig schreef:Ik doe het zelf namelijk ook in mijn topics...
soms is een foto om te zien niet helemaal correct of heb ik ergens mijn rechter of linkerhand te hoog maar zeker in de proef heb ik daar mestal een reden voor en die zet ik er dan ook bij. Ik krijg dan ook vrij weinig van zulke, ja hoe moet je ze noemen, pittige reacties haha
Ik dacht al dat je Z1 moest starten. Ik ben erg benieuwd naar rijfoto's! Wanneer staat jullie debuut in de planning?