Hoe gaat het met Pepeijn? [2e poging]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:41

Kijk daar hebben we eindeljk SP weer, wat is het toch een pracht peerd, zo wil ik er ook eentje :P

Hij loopt heerlijk, je zit netjes. Maar ik zou graag zien je beugels een gaatje of 2 a 3 langer en ik denk dat je zadel op de schouder ligt, als je de schouder neemt en daar 5 cm achter je zadel legt, ligt hij goed. Daar hoort een zadel te liggen. Je zult zien dat je dan zelf ook weer beter en lekkerder zit.

Verder heel erg leuk. Nu zie ik ook jouw eens... :D

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 21:50

russel schreef:
Kijk daar hebben we eindeljk SP weer, wat is het toch een pracht peerd, zo wil ik er ook eentje :P
gelukkig loopt er ook nog iemand met gezond verstand rond! daar doe ik het allemaal voor! russel, leuk om van je te horen :D

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:51

Wat een gezeik over het dragen van een cap. :')
Ziet er super uit!
Je hebt je paard fijn aan het lopen en ik vind het juist goed dat je je paard wat ronder rijdt, je hebt het achterbeentje er fijn bij dus dan kan je zoiets ook wel vragen. :)
Jammer van je houding, probeer iets meer je knie van het zadel los te laten en je benen gewoon naar beneden te laten hangen.
Voor de rest zijn jullie echt een leuke combinatie. :D

SuperPepeijn

Re: Hoe gaat het met Pepeijn? [2e poging]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 21:54

dankje yousra :) benen laten hangen is voor mij best wel lastig soms ,wordt aan gewerkt, i promiss :D

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:05

Wat een gaaaf paard.
Vind dat je hem lekker aan het lopen hebt.
Heb het idee dat beugels gaatje langer mogen maar dat vooral combinatie lange rug, kleiner zadel, kleiner dekje heel erg vertekend, op de meeste foto's lijkt de hele zooi wel goed te liggen.
Ik wil ook mijn handen zo netjes voor kunnen houden, en mijn rug netjes recht. :oo

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:07

Sambucca schreef:
Ik vind het zo appart dat van die kleine kinderen ( bijdehandte) commentaar leveren op een volwassen persoon >;) .
Maar goed, ik zie i.i.g een heel leuk totaal plaatje! En wat een gaaf paard! <3

En Bedankt :P
Tja. ik hoor wat vaker dat ik mijn mening voor me moet houden maar het lukt me gewoon niet ;(

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 22:09

geeft niet enyaa, gooi eruit wat je niet laten kan! :D shanty, dankje voor je leuke bericht :D

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:09

Ik zag de naam... moest ook ff klikken. :j alles is al gezegd, reste mij één ding maar da's ook al voor mijn neus weggesnoept: je bent wat euhm voller geworden! :D

Maar euhm, hele andere koek dan je vorige rij topics of niet? je rijden heeft een klassieker beeld voor mij gekregen, dmv de oprichting en je houding.

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:11

wat een leuk paard. :D
en vind hem ook super netjes lopen!
zou alleen je beugels wat langer doen maar verder niks,

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:13

En toch vind ik ondanks dat er hier wat gedold word, dat je beugels wat langer mogen. Soms kom je in de stoel zit en word het plaatje daardoor een beetje verstoord.

En ook al mag je een bokker zijn van begin van bokt, wil ik je ook graag zien met cap op. (ben overigens 2 keer 13 jaar)

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:17

Ik ben nog niet zo lang bezig op Bokt dus ik ken je vorige topic niet.
Ik zou er Super trots op zijn als ik zo,n foto,s van mezelf had.
Complimenten voor jou en je prachtige paard. Mooie combinatie.
Enne je cap!! daar ben je oud en wijs genoeg voor. Haha

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 22:18

als ik nog 1x het woord CAP hoor... dan... dan...

:D

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:26

Ik snap niet dat er hier zo gezeurd werd over een cap terwijl er in dit topic : [JITP] Zonder zadel op het strand.
Geen 1 opmerking wordt gemaakt over een cap terwijl dat meisje op een 4-jarige pony op het strand zonder zadel en zonder cap rijdt?

Maar goed :D Ik ben geen dressuur ruiter maar vind dat het er goed uitziet op de fotos! Leuk paard heb je :) en succes verder :D
Laatst bijgewerkt door showteam op 22-05-10 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:31

Leuk paard! Met een goed achterbeen en een leuke kleur :+

Vind wel jammer dat het paard op foto 3 en 6 het achterbeen niet fijn onderbrengt. Hij laat zien (ook in het topic waar naar is verwezen) dat jullie het wel kunnen. Denk ook dat degene dat bedoelt met dat het achterbeen wel minder geworden lijkt ipv beter. Hij breekt af in de rug en zet het achterbeen niet fijn onder. (gaat als het ware iets met het kont(je) omhoog lopen en de rug naar beneden)

Ik ga niks zeggen over je cap hoor :(:) Moet je zelf weten. Maar steken je knieen nu serieus voor je zweetblad uit? :wow: :oo Vind dat je wel erg in stoelzit op je paard zit, wat het voor het paard ook niet makkelijker maakt om de bovenlijn aan te blijven spannen.

En er mag meer lengte in het front, maar dat weet je zelf vast ook wel.
SuperPepeijn schreef:
Ik ben helemaal voor lengte in de hals en op een paar foto's kan je dat ook zien. Echter, wanneer juist de achterhand ondergebracht moet worden, zal je dat moeten opvangen van voor (boog-principe). Doe je dat niet, en hou je veel lengte, gaat de buiging en dus ook de impuls verloren.

Zit wel een kern van waarheid in, maar als je paard fijn over de rug aangespannen blijft, kan je het neusje best iets voor de loodlijn krijgen ;)

Probeer met veel tempowisselingen de verbinding over de rug fijn te houden in het schakelen. Concentreer je op de schterhand, dat voorbeentje wil wel :D :Y) . Kijk even goed naar de plek van het zadel. Het ligt niet echt op de schouder volgens mij, maar mag wel een paar cm naar achter. Probeer je beugels iets langer te hebben zodat je benen weer op de juiste plek liggen en ik zie een hele mooie combinatie voor me :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:32

Edit: Maar verder vind ik het een onwijs mooi paard, en je rijd hem ook netjes. Je lijkt af en toe wat streng, maar paard loopt verder volgens mij wel gewoon ontspannen. En cap, tjah.. dat is dan maar een eigen keus he ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-05-10 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 22:37

trisca schreef:
Zit wel een kern van waarheid in, maar als je paard fijn over de rug aangespannen blijft, kan je het neusje best iets voor de loodlijn krijgen ;)
misschien wel, maar... ten koste van wat... op dit moment. en dat is natuurlijk de vraag. om een paard echt mooi over de rug te laten gaan, onder te laten treden, mooi in de hals te hebben, etc. etc. dan ben je wel een stuk verder in de africhting dan wij nu zijn. het is maar waar je mee vergelijkt natuurlijk.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:38

klomp schreef:
Cap op je kop anders loop je nog een instabiele thoracale wervelfractuur op _O-

Het zou jou kop maar zijn die beschadigd is.....

essiedepessie schreef:
ach Pubelia, Manuel kan er niet slechter op worden.

_O- hihi.... volgens mij is er weer een man op bokt :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:38

Pelryo, juist, dat is het punt. Kinderen worden op bokt vaak gewoon niet serieus genomen, de reactie van TS is een goed voorbeeld. Maar daar is het topic niet voor. ;) Dus daar ga ik ook geen discussie over aan :+

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:46

SuperPepeijn schreef:
trisca schreef:
misschien wel, maar... ten koste van wat... op dit moment. en dat is natuurlijk de vraag. om een paard echt mooi over de rug te laten gaan, onder te laten treden, mooi in de hals te hebben, etc. etc. dan ben je wel een stuk verder in de africhting dan wij nu zijn. het is maar waar je mee vergelijkt natuurlijk.

Je hebt in je titel niet staan hoever je bent in de africhting, maar als ik je zo hoor dacht ik dat je wel zover was.... O:) :(:) :D

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:47

pubelia schreef:
klomp schreef:
Cap op je kop anders loop je nog een instabiele thoracale wervelfractuur op _O-

Het zou jou kop maar zijn die beschadigd is.....

Joh, niet zo serieus..ik doelde gewoon op dat reclame spotje bij de oliebollenkraam,
daarnaast is het ieder zijn eigen keus en verantwoording, ook al is het dragen van een
cap zeker verstandig.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:49

klomp schreef:
Joh, niet zo serieus..ik doelde gewoon op dat reclame spotje bij de oliebollenkraam,
daarnaast is het ieder zijn eigen keus en verantwoording, ook al is het dragen van een
cap zeker verstandig.

Sorry dat ik daar zo fel op reageer. Maar ik heb zelf een beschadiging en weet zelf wat het is om dat te hebben. En omdat ik dat niemand gun. (zelfs mijn ergste vijand niet) kan ik er wel wat fel op reageren! ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:51

ik vindt het er goed uitzien hoor, mooi paardje! :~
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-05-10 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:07

Dat begreep ik al uit je reactie pubelia, daar heb ik begrip voor, geen probleem ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:10

ZO wat een stoer paard!!!!!! Als je er ooit nog eens iemand voor zoekt om hem uit te brengen, ik hou me aanbevolen! :))

Ik vind hem opgeknapt t.a.v. je vorige topic, vooral volwassener geworden.

Wel vraag ik me af waarom je je beugels niet iets langer doet, kun je prima hebben hoor!

vvtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:11

SuperPepeijn schreef:
piaffe, vvtjuh, dat lijkt wel eeuwen geleden. leuk jullie voor bij te zien komen :) groeten terug!

De leuke topics zijn ook al eeuwen geleden. Had het er net met Pjaf nog even over dat moet 8 jaar geleden zijn.

Trouwens een paar kleine tips van mijn kant:

- Beugels véél langer! Je hebt nu een stoelzit.
- Tenen naar binnen (of anders sporen af).
- Paard meer ruimte geven van voren.
- Je zadel ligt te ver naar voren.
- En je hebt een ouwe kop gekregen. :P

:\