Painted White vrij springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:53

lirote schreef:
@ vero
niet meer op reageren joh
want hier kan je ook weer wat uithalen om te zeuren
gewoon niet meer happen

Waarom zo ontzettend eigenwijs? De post van Smurffie is ontzettend netjes en staat vol met opbouwend commentaar; zonder beschuldigingen en wat dan ook. En nog wordt er niets van aangenomen. Als je geen commentaar wilt, plaats dan geen filmpjes, dan krijg je het ook niet.
Smurffie kan trouwens ook niet weten dat jullie haar niet elke dag longeren, dat jullie wei nog nat is en ga zo maar door. Zij probeert je op een nette manier te helpen, en nog kan jij niet vriendelijk reageren? Ik snap werkelijk waar niet waarom. Weet je iets van natuurlijk gedrag in de kudde? Lichaamstaal? Ik stel voor dat je je daar eens goed in gaat verdiepen, ik denk dat het enorm kan helpen met zowel het vrijspringen als jullie band in het algemeen. Mij heeft het erg geholpen paarden beter te leren begrijpen :j.

Ik denk trouwens niet dat het kwaad kan hoor, dit vrijspringen. Zoals vaker is gezegd: in de wei doen ze het ook, vele malen belastender dan dit. Zolang gewoon goed in de gaten wordt gehouden hoeveel en hoe lang, kan dit in mijn ogen prima.

Verder zou je kunnen proberen de hindernis achterin de paddock neer te zetten, zodat PW leert daar ook te komen, en daarbij op jou moet leren vertrouwen. Zo blijft ze gefocused op jou, ook tijdens het springen. Om het wat makkelijker voor haar te maken, zou je ook twee extra staanders neer kunnen zetten, zodat je zijbalken kunt plaatsen, als je snapt wat ik bedoel. Dan ontstaat er een gangetje, zodat er in meer rust gesprongen kan worden.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

DeadxStar

Re: Painted White vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 19:37

Dat laatste was al gezegd ;)

Had ook al gereageerd dat dat idd een idee is, om de hindernis meer naar achter te zetten, en eventueel zijbalken :)

dumpollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:28

kimberleyhof schreef:
ik vind het er ook niet prettig uit zien,,
ik zie een jong beestje wat in paniek heen en weer galloppeerd en tussen door een hupsje maakt over 3 balken heen.. ze let totaal niet op de gene die in het midden staat(zou ik ook niet doen als je steeds achter me aan komt met die zweep en hitsig staat mee te hupsen)
voor de volgende keer, grotere bak en meer rust er in zien te krijgen en krijgt ze er geen rust in,, wacht er dan heel even mee, zo verziek je meer dan dat je pony er plezier in krijgt..

Ik heb zwaar het idee dat een ieder hier niet weet hoe een jong paard kan zijn. Ik heb zelf een bijna twee jarige en als ik die in de paddock zet doet hij ook raar. Ik ken PW en weet wat ze doet als je haar in de paddock zet ze is dan door dolle heen en loopt te rennen en vliegen staat 2 minuten stil en gaat weer beginnen. Angst zit er echt niet in deze pony. Ik vind het een leuk flmpje en weet dat PW springen leuk vind.

@ Vero je weet dat er maar weinig mensen zijn die veel tijd aan hun veulens besteden en ze liever in de opfok gooien.
Ze weten dan niet hoe de paarden dan onderling zijn en wat voor een klappe de pesen dan krijgen.

DeadxStar

Re: Painted White vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 14:21

Ja inderdaad, pw krijgt iig alle aandacht die ze verdiend :D

Paarden onderling zijn inderdaad ook heel hard, maar dat snappen sommige mensen blijkbaar niet.
Ook dan krijgen de pezen inderdaad heel veel te verdoen..

Een ongeluk zit in een klein hoekje en kan dus altijd gebeuren, of dat nou met los springen is, of gewoon in de paddock, of op het land.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:12

DeadxStar schreef:
suus_ schreef:
Veulen van 3 weken bij ons in de wei springt ook 1000 keer per dag over de greppel. En nog vrijwillig ook :)).

[sarcasm] Weet je zeker dat je dat hier neer zet, dat is zielig hoor ! :)) [/sarcasm]

Haha ik heb ook een 2jarige gehad die de meest onmogelijke sprongen maakte. Gelukkig hebben jullie een gigantisch weiland waar ze straks heerlijk kunnen rennen 8-)