lirote schreef:@ vero
niet meer op reageren joh
want hier kan je ook weer wat uithalen om te zeuren
gewoon niet meer happen
Waarom zo ontzettend eigenwijs? De post van Smurffie is ontzettend netjes en staat vol met opbouwend commentaar; zonder beschuldigingen en wat dan ook. En nog wordt er niets van aangenomen. Als je geen commentaar wilt, plaats dan geen filmpjes, dan krijg je het ook niet.
Smurffie kan trouwens ook niet weten dat jullie haar niet elke dag longeren, dat jullie wei nog nat is en ga zo maar door. Zij probeert je op een nette manier te helpen, en nog kan jij niet vriendelijk reageren? Ik snap werkelijk waar niet waarom. Weet je iets van natuurlijk gedrag in de kudde? Lichaamstaal? Ik stel voor dat je je daar eens goed in gaat verdiepen, ik denk dat het enorm kan helpen met zowel het vrijspringen als jullie band in het algemeen. Mij heeft het erg geholpen paarden beter te leren begrijpen
.Ik denk trouwens niet dat het kwaad kan hoor, dit vrijspringen. Zoals vaker is gezegd: in de wei doen ze het ook, vele malen belastender dan dit. Zolang gewoon goed in de gaten wordt gehouden hoeveel en hoe lang, kan dit in mijn ogen prima.
Verder zou je kunnen proberen de hindernis achterin de paddock neer te zetten, zodat PW leert daar ook te komen, en daarbij op jou moet leren vertrouwen. Zo blijft ze gefocused op jou, ook tijdens het springen. Om het wat makkelijker voor haar te maken, zou je ook twee extra staanders neer kunnen zetten, zodat je zijbalken kunt plaatsen, als je snapt wat ik bedoel. Dan ontstaat er een gangetje, zodat er in meer rust gesprongen kan worden.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

.