Galliani Biolley @ QC Stables (3e plaats met 77.40%)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMazzel

Re: Galliani Biolley @ QC Stables (3e plaats met 77.40%)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:09

Verder niet gelezen, maar is de ruiter verliefd op het paard :+
Verder ben ik er wel verliefd op :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:15

Feelsoproud schreef:
listiglistje schreef:
Het management/eigenaars van dat paard zullen echt wel weten welke (profesionele) ruiter ze erop zetten, welke rendement oplevert op lange termijn ;-)

Nu jij over het management/eigenaars begint,dat was ik me dus al even aan het afvragen:zijn die dan zelf niet slimmer?

Ik ga de ruiter niet afbreken:Jeroen is (zoals ik hem ken)een fijne ruiter,die een jong paard echt wel iets kan leren.Misschien mist hij net de ervaring om een dekhengst optimaal voor te stellen en dan krijg je op momenten van stress/spanning een filmpje als dit.Ik vind het ook niet mooi om naar te kijken,maar ik doe het hem niet na!Je kan echter enkel maar ervaring op doen door het te doen dus...

Het paard:ik zie er geen échte krak in,ook geen topvererver.Maar sowieso een héél fijn paard wat nog ver kan komen met de juiste begeleiding.

Maar als eigenaar/verantwoordelijke zou je toch beter moeten weten!Zet zo'n filmpje in godsnaam niet op internet!!
Ik zag het zondag al op facebook.Dit is echt geen reclame,niet voor de ruiter,niet voor het paard!

Plaats enkele foto's(zitten er enkele hele mooie bij),zeg dat hij 3de was en 77% had en geen haan die ernaar kraait,gewoon een super resultaat.
Maar met het plaatsen van het filmpje zijn ze echt een blunder begaan:in mijn ogen ook een vorm van management!

Ik zou er ook niet vrolijk van worden als dit op internet stond
Weten de eigenaren het wel?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:25

Neem ik aan, je mag hier toch ook niets zonder toestemming plaatsen als het niet je eigen paard is, maar ook als je niet zelf de ruiter bent???

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:29

Nou als de ruiters en grooms van mijn ouders dit zouden doen dan hebben ze toch een probleem vrees ik we zouden dit ook nooit toestaan om te doen

en zo denk ik nog heel veel meer mensen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:29

opisop_shop schreef:
Neem ik aan, je mag hier toch ook niets zonder toestemming plaatsen als het niet je eigen paard is, maar ook als je niet zelf de ruiter bent???

Ze is zelf de ruiter niet en de eigenaar denk een verzorgster of groom?

Ik vrees dat de eigenaren hier niet veel vanaf weten en al helemaal niet van het filmpje
Lijkt me anders stug dat ze het toestaan

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:02

Ontzettend gave hengst, maar ik ben het eens dat hij niet heel fijn voorgesteld wordt. Nu kennen wij natuurlijk het karakter van de hengst niet, noch de omstandigheden of wat de ruiter voelt wanneer hij met dit paard op zo'n wedstrijd dag rondrijdt en daarom is het moeilijk om daar een kant en klaar oordeel over te hebben. Of het slim is geweest om van dit paard zulk beeldmateriaal op het internet te zetten valt te betwijfelen, daarin ben ik het compleet met Feelsoproud eens.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:41

Gentlegiant schreef:
opisop_shop schreef:

Ze is zelf de ruiter niet en de eigenaar denk een verzorgster of groom?

Ik vrees dat de eigenaren hier niet veel vanaf weten en al helemaal niet van het filmpje
Lijkt me anders stug dat ze het toestaan

De TS is inderdaad een meisje dat daar op stal komt en helpt bij de paarden etc.Ze komt daar al jaren,en ik denk wel dat ze toestemming had om dit te plaatsen.Op facebook stonden de foto's en filmpje ook,maar dan geplaatst door de ruiter.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:44

Rest niet gelezen alleen opening.
Wat een geweldig sexy paard zeg, vraag eens of hij met mij een beschuitje wilt eten wel graag zonder ruiter :D
Geef de ruiter maar complimenten, echt wauwie

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:08

oOoKellyoOo schreef:
Rest niet gelezen alleen opening.
Wat een geweldig sexy paard zeg, vraag eens of hij met mij een beschuitje wilt eten wel graag zonder ruiter :D
Geef de ruiter maar complimenten, echt wauwie

Dan zou ik toch een lezen voordat je de ruiter complimenten geeft... ;)

Geweldig paard, ik vind het echt een plaatje! Erg jammer van de ruiter. Ik schrok toch wel van het filmpje. Die benen die pompen maar terwijl (volgens mij) het paard voorwaarts genoeg is.
En die handen vind ik eigenlijk gewoon not done.
Ik las ergens dat dit een leerproces is voor een jong paard, en je een consequente hand moet hebben? Ik vind dit niet echt wat men noemt een "consequente hand".
Dit is in mijn ogen alles behalve een leerproces voor een jong dier.
Erg jammer van de ruiter, maar een erg gaaf dier!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:16

erg mooi paard. jammer van de kleur, maar das persoonlijk :)
heb het idee dat de ruiter hem te veel er doorheen wil hebben aan de voorkant, op de loodlijn is al voldoende, het paard krijgt niet echt de kans om aanleuning aan te nemen of de binnenhand is er alweer.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:56

Mooi paard.

En ik verbaas me altijd weer hoeveel topruiters en trainers we hier op bokt hebben................

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:03

Wilawander schreef:
Mooi paard.

En ik verbaas me altijd weer hoeveel topruiters en trainers we hier op bokt hebben................

Wist je dat niet eens??
Is toch makkelijk oordelen lekker veilig achter je pc-scherm :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:07

Wilawander schreef:
Mooi paard.

_O- :')

En dat mensen ook nog denken dat hun paard, of de haf van het buurmeisje om de hoek,
hetzelfde is en reageert als een jonge hengst (dekdienst) vol hormonen in het voorjaar,
die een van de eerste keren op een vreemd terrein met veel entourage (en merries) komt :=

Wonderbaarlijk.....ik wil alle bokkers die hier kritiek hebben op die ruiter (die volgens mij echt wel een paard kan africhten),
wel eens op dat paard zetten en kijken of ze met een muisstille hand de aandacht van dat dier erbij kunnen houden ;-)

xhilda91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:09

mooooi.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:31

listiglistje schreef:
Wilawander schreef:
Mooi paard.

En dat mensen ook nog denken dat hun paard, of de haf van het buurmeisje om de hoek,
hetzelfde is en reageert als een jonge hengst (dekdienst) vol hormonen in het voorjaar,
die een van de eerste keren op een vreemd terrein met veel entourage (en merries) komt :=

Wonderbaarlijk.....ik wil alle bokkers die hier kritiek hebben op die ruiter (die volgens mij echt wel een paard kan africhten),
wel eens op dat paard zetten en kijken of ze met een muisstille hand de aandacht van dat dier erbij kunnen houden ;-)

Hier ben ik het ook volledig mee eens

ik heb zelf ook commentaar gegeven
Maar ik weet ook dat dit niet de bedoeling is

Ik rijd jonge paarden in ook jonge hengsten en ik zou geen commentaar geven als ik niet weet waar ik over praat en als ik niet weet hoe je een dier in dit geval een jonge hengst moet rijden ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:35

listiglistje schreef:
Wilawander schreef:
Mooi paard.

:= Ik wil dat dan wel graag filmen want daar kunnen we enorm van leren zo te lezen. Wat zullen we allemaal een kennis hebben daarna :z

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:39

listiglistje schreef:
Wilawander schreef:
Mooi paard.

Ik denk dat je toch niet kan ontkennen dat de hulpen hier ietwat subtieler mogen? En of je nu prof of recreatieruiter bent... je mag je toch ergens een mening over vormen, niet?

Citaat:
Loopt het paard tegen de hand aan en gaat er tegenaan hangen, ja dan geef je een ophouding links en rechts.

Tsjah, hier in België hoor ik idd overal 'kneepje links-rechts gaan geven', ik heb het ook ooit zo geleerd, maar ben daar (na het vinden van een nieuwe instructrice) toch maar van afgestapt... Waarom geen halve ophouding met beide handen tegelijk?

Prachtig paard overigens :)
Laatst bijgewerkt door Oonax op 07-05-10 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:40

een muis stille hand heeft niemand zelf ik veer wat in mijn handen maar zagen echt niet hoor :n

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:46

Ohhh, Galliani Biolley.....Sexy paard! <3 Hemels dier!

lenzie331

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:48

<3 Wat een gaaf beest wauw!! Die actie foto's aan de longe zijn ook geweldig :+

OneLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:49

Wat een knapperd <3