Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KoudbloedKim schreef:Wat leuk!
Ik vind het zelf ook erg interessant om te zien.
Zelf moest ik op school ook leren bekappen, alleen moest je oefenen op dode paardenbenen uit de diepvries en dat durfde ik niet.
Anoniem schreef:izzy1985 schreef:Wat denk je van het gewicht van 800 tot 1000 kilo?Wanneer die op een smid gaat hangen, kan die zijn werk niet meer uitvoeren
Maar dat is toch gewoon opvoeden? ik vind het ook niet fijn als mijn paard(600 kilo) op mij(16 jaar en slap) gaat hangen.. en daar straf ik hem dan ook voor. Lijkt mij simpel genoeg. Verder moet je toch ook gewoon hoeven uitkrabben.. En dat doe je toch ook niet in zo'n stal ?
izzy1985 schreef:Wat denk je van het gewicht van 800 tot 1000 kilo?Wanneer die op een smid gaat hangen, kan die zijn werk niet meer uitvoeren
geertsa schreef:dat is helemaal de waarheid. ook een trek paard is dit te leren.
mijn ex vriend is hoefsmid en ben vaak mee geweest met hem had een eigen hoefstal groter en steviger als dat de deze er uit ziet.
dit is geen commentaar op de smit.maar een uitleg.
geen van jullie heeft neem ik aan zo een koud bloed een keer uit de hoefstal zien springen en daar wordt je niet vrolijk van
nou ik wel.
daarom vind ik het onverstandig om de benen zo vast te binden en heb ik er van geleerd dit nooit meer te doen
de hoefstal is na dit incident ook gelijk weg gegaan de borst stand zat op ongeveer een meter hoogte en trekpaard ruin sprong in stilstand met touwen om zin benen zo over een meter hoogte. leed is er voor kopen door vierende knopen te gebruiken
want ieder trekpaard jong oud geleerd of niet is uit de hand te bekappen.