kim1207 schreef:DNIEZE schreef:Ik vind het er echt goed uitzien, erg leuke fjord.![]()
Alleen die reactie van hierboven(kim1207) je doet net alsof koudbloeden niet goed kunnen presteren kwa rijden.
dat is wat jij er van maakt, maar een fjord, haflinger evenals een fries ( en waarschijnlijk beledig ik hier ook weer mensen mee) zijn gefokt om trekwerk (fjorden mn bosbouw) te verrichten. Die zijn niet gefokt om hoog te komen in de dressuursport. en een trekpaard gebruikt totaal andere spieren dan een "rijpaard" een trekpaard stuwt en een rijpaard draagt. Je hebt met zo'n dier altijd een bouwtypisch nadeel! kijk maar naar de aanzet van het voorbeen, de schuinheid van de schouder en de dikte van de hals, dat is helemaal niet makkelijk om makkelijk te laten buigen en ontspannen. Dat je zo'n dier niet goed zou kunnen rijden heb je mij niet horen zeggen...... dat heb je er zelf van gemaakt dnieze!! ik vind dus dat dit dier redelijk goed loopt voor een koudbloed!!
Tegenwoordig heb je ook gebouwde koudbloeden die hun bouw wel degelijk mee hebben.

).. iemand met uitleg, zodat ik het begrijp?